هشتگ های پر بازدید فارسی اینستاگرام

استفاده از هشتگ های پر بازدید در اینستاگرام از آن جهت اهمیت دارد که به شما در دیده شدن بیشتر کمک می کند. در این همهمه و شلوغی دنیای مجازی و وجود بیش از حد محتوا، شاید یکی از مهمترین مسائل، به خصوص برای افراد صاحب کسب و کار اینترنتی؛ داشتن دسترسی راحت تر به مخاطب ایدهآل باشد. اینستاگرام هفتمین سایت پر بازدید با میلیارد ها کاربر است که در آن چیزی بیشتر از ۹۵ میلیون پست در روز در آن منتشر می شود.
چه چیز بدتر از این که، انرژی و شاید پول خودتان را صرف ساخت یک محتوا کنید و آن محتوا را اصلا کسی نبیند؟ یکی از راه های ساده و کاربردی برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده از هشتگ های پر بازدید است.🧐
هشتگ، برای اولین بار در توییتر استفاده شد. پس از مشخص شدن مؤثر بودن آن، به شبکه های اجتماعی دیگر نیز راه یافت. طبق داده ها، پست هایی که در آن ها حداقل یک هشتگ به کار برده شده، به طور میانگین ۱۲.۶٪ تعامل بیشتری داشته اند.
چرا از هشتگ استفاده کنیم؟
استفاده از هشتگ یک راه بازاریابی مؤثر در شبکه های اجتماعی است که بدون هزینه اضافی باعث رشد شبکه اجتماعی می شود. مزایای بهرهوری از آن:
✅کاربر به راحتی می تواند ما و محتواهایمان را پیدا کند. در واقع هشتگ در اینستاگرام، مانند سئو برای گوگل است.
✅تعامل بیشتر با کاربران. به عنوان مثال، هریک از هشتگ ها را یک گروه یا انجمنی از افراد در نظر بگیرید؛ که با هشتگ مربوطه علاقه مند و درگیر هستند. با استفاده از هشتگ مربوطه، شما وارد جهان آن ها می شوید و در معرض دیدشان قرار میگیرید.
✅در مورد مشکلات رایج بحث می کنید، به یکدیگر راه حل های مناسب پیشنهاد می کنید، دوستان خود را به یکدیگر معرفی می کنید و… و این تعامل از نظر اینستاگرام هم با ارزش است و به شما برای بیشتر کردن این تعامل ها و فعالیت ها کمک می کند.
✅ در صورت استفاده صحیح از هشتگ، صفحه ی شما تقویت می شود. وقتی یکی از ارزش ها یا اهداف پیج خود را تبدیل به هشتگ کنید و به آن عمل کنید، امکان دارد کاربران شما در صورت رضایت و علاقه به برند، برای حمایت از هشتگ مخصوصتان استفاده کنند.
این موضوع نه تنها برای اینستاگرام بلکه برای دیدگاه مشتریان آینده شما به برندتان، فوق العاده میتواند قابل توجه باشد.
آمار استفاده از هشتگ در 2022
طبق گزارش hubspot یک شرکت مدیریت اکانت های اجتماعی، از افراد متخصص بازاریابی نظر سنجی کردند که نتایج آن را مرور می کنیم:
۸۱٪ از آن ها می گویند که استفاده از هشتگ یک استراژی مؤثر بوده است.
۶۲٪ از بازاریابان از ۹-۴ عدد هشتگ در پست ها استفاده کردند.
۵۳٪ از آن ها می گویند شرکت هایی که با آن ها کار کردند، هشتگ مخصوص برند خود را داشته اند.
۳۷٪ آن ها استفاده از هشتگ های پر بازدید را مفید گزارش داده اند.
چگونه بهترین هشتگ را برای پیج اینستاگرام پیدا کنیم؟
🔴برای یافتن هشتگ شما در قسمت جستجوی اینستاگرام، کلمه مربوط به زمینه فعالیت خود را سرچ میکنید و در قسمت تگ، هشتگ های مشابه دیگر با بالاترین تعداد محتوا به ترتیب نمایش داده می شود.
🔴بعد از چند بار استفاده از یک هشتگ، شما می توانید با فعال کردن ویژگی بیزینس اکانت در اینستاگرام، به بخش ارزیابی فعالیت ها مراجعه کرده و عملکرد هشتگ مورد نظر را پی گیری کنید.
🔴از دیگر پیج ها برای یافتن مناسب ترین هشتگ استفاده کنید. جستجو کنید بهترین دنبال کننده های شما از کدام هشتگ ها استفاده میکنند. و همین را در مورد رقیبانتان، اینفلوئنسر ها و پیشگامان صنعتتان نیز می توانید تحقیق کنید.
🔴 شما میتوانید از ابزار های هشتگ یاب استفاده کنید. برای پیدا کردن این دسته از ابزار، از گوگل می توانید کمک بگیرید.

انواع هشتگ در اینستاگرام
بر اساس محل و نوع استفاده از هشتگ ها، آن ها را می توان در دسته بندی های جداگانه قرار دهیم.
هشتگ اختصاصی صفحه شما
این نوع هشتگ ها مخصوص شرکت شما هستند. اگر بتوانید یک هشتگ مرتبط و مناسب برای شرکت خود ایجاد کنید، خودتان را از رقابت و بازار شلوغ جدا می کنید.
هشتگ محصول یا خدماتتان شما میتوانید تولیدات شرکت خود را تبدیل به برند و هشتگ کنید. با این کار تبادل نظر درباره آن محصول یا خدمات راحت تر می شود و در صورت رضایت مشتری، مشتری های جدید با خیال راحت تر به سمت برند شما جذب می شوند. برندهای بزرگ مانند: کوکاکولا، پیتزا دومینو، آئودی و… از این نوع هشتگ ها استفاده کرده اند.
هشتگ مناسبتی: تمام شرکت های بزرگ منتظر رویداد هایی هستند که بتوانند به بهانهی آن با مشتریان خود جشن بگیرند و خاطرات خوبی با برند خود برای آن ها درست کنند. شما نیز از این شیوه برای ایجاد فرصت هایی مثل: تخفیف های ویژه عیدهای مختلف و یا معرفی محصولات جدید استفاده کنید.
هشتگ تخصصی: در حقیقت شاید بهترین راه برای یادآوری حیطه تخصصیتان به مشتریان فعلی و راه معرفی خود به مشتریان آینده باشد. در اینصورت اگر کسی به تخصص شما احتیاج پیدا کند، به سرعت با نوشتن عنوان حرفه پیدایتان میکند.
اکنون تعدادی از هشتگ های پر بازدید در زمینه های مختلف را بررسی می کنیم:
هشتگ های پر بازدید در موضوعات مختلف
گرچه هشتگ های پر بازدید امکان بازدید از پیج شما را بالا می برند، اما دقت داشته باشید بیشتر از هشتگ های تخصصی تر و کاملا مربوط به کسب و کارتان استفاده کنید. چون رقابت در آن ها کمتر است و از اسپم شدن دور خواهید ماند.
بنابراین ما در اینجا برای شما در هر دستهبندی، به دو گروه هشتگ های پر بازدید و هشتگ های میانی تقسیم بندی کردیم.
هشتگ های میانی به موضوع اصلی فعالیت و یا هدف شما نزدیک ترند، پس شما خودتان هم باید برای پیدا کردن هشتگ های مناسب تر اقدام کنید اما در این لیست، تعدادی برای مثال برای شما فراهم کردهایم.
1- هشتگ های پر بازدید حوزه سفر و گردشگری
بسیاری از ما عاشق سفر و ماجراجویی هستیم. ما از دیدن مناظر مدرن یک شهر پیشرفته یا از نمای چشم نواز طبیعت لذت می بریم. با استفاده از هشتگ های مربوطه، به جمع علاقهمندان بپیوندید. داستان های متفاوت آن ها را نیز بشنوید و از تجربه های خودتان از این سفر دل انگیز به اشتراک بگذارید.
#سفر با ۱۰.۲ میلیون پست
#طبیعت ۸.۵ میلیون
#گردشگری ۳.۶ میلیون
#طبیعتگردی ۳.۱ میلیون
#مسافرت ۱.۹ میلیون
#تور ۱.۹ میلیون
#ایرانگردی با ۲.۲ میلیون پست
#تهرانگردی ۱.۶ میلیون
#ساحل ۱.۱ میلیون
#هتل ۹۶۵ هزار
#طبیعت_گردی_ایران ۱۵.۸ هزار
#ماجراجویی ۲۵۰ هزار
#آژانس_مسافرتی ۲۰۳ هزار
#بلیط_هواپیما ۱۴۰ هزار
#تورکیش ۱۲۸ هزار
2- هشتگ های پر بازدید غذا و آشپزی
با پیشرفت لحظه ای دنیای امروزی، همه در حال تلاش برای رسیدن به رویا و اهداف خودشان هستند. امروزه حتی خانم ها هم مشغول به کار در زمینه های مختلف هستند، و تعداد جوان های مستقلی که برای کار و یا تحصیل از خانواده خود دور شدهاند زیاد است.
بنابراین افراد بسیاری وجود دارند که از آشپزی چیزی نمیدانند و نیازمند راهنمایی دیگران هستند تا بتوانند دوباره طعم غذای خانگی را بچشند. برای راحت تر پیدا کردن دستور غذای خوشمزهتان، حتما از این هشتگ ها استفاده کنید.
#آشپزی ۴.۲ میلیون پست
#آشپزی_ایرانی ۱ میلیون
#خوشمزه ۴.۵ میلیون
#رستوران ۲.۷ میلیون
#غذای_ایرانی ۱.۲ میلیون
#افطاری ۲۸۸ هزار
#آش ۲۱۹ هزار
#غذای_شمالی ۸۵.۹ هزار
#فودبلاگر ۶۷ هزار
3- هشتگ های پر بازدید ورزشی

یکی از پر طرفدارترین موضوعات در کل دنیا ورزش است. تمام افراد یک خانواده حداقل به یک رشتهی ورزشی علاقه دارند و شاید آن را به طور حرفه ای دنبال می کنند. جذابیت خبر های ورزشی و تعقیب فعالیت های تیم مورد علاقه را هم نباید فراموش کرد.
#ورزش ۶.۴ میلیون
#ورزشی ۲.۶ میلیون
#رژیم ۱.۴ میلیون
#فوتبال ۶.۲ میلیون
#فیتنس ۲.۳ میلیون
#رژیم_لاغری ۱ میلیون
#چربیسوزی ۶۵۴ هزار
#مربی_خصوصی ۱۷۶ هزار
#برنامه_تمرینی ۱۷۷ هزار
#تمرینات_بدنسازی ۵۱.۹ هزار
4- هشتگ های پر بازدید سلامتی و بهداشت
نیاز انسان به زندگی سالم و شاد غیر قابل انکار است. اما تعداد توصیه ها و پست های مربوط به این زمینه بسیار زیاد است و حتما باید از روشی استفاده کرد تا بتوان خود را از بقیه رقبا جدا کنیم. اگر شما هم یک پزشک تغذیه، متخصص پوست و یا در زمینه سلامت فعالیت می کنید حتما از این هشتگ ها استفاده کنید.
#سلامتی با ۵.۳ میلیون پست
#درمان ۲ میلیون
#تغذیه ۱.۱ میلیون
#پوست ۴.۶ میلیون
#طب_سنتی ۱.۲ میلیون
#بهداشت ۶۳۳ هزار
#کبد_چرب ۵۵۰ هزار
#کالری ۲۴۷ هزار
#متخصص_زنان ۱۵۷ هزار
#پوسیدگی_دندان ۳۱.۸ هزار
5-هشتگ های پر بازدید سرگرمی
یکی دیگر از پر بازدیدترین ها به خصوص در اینستاگرام پست های خنده دار و فان است. تماشای کلیپ های با مزه و جوک های خنده دار، بعد از یک روز کاری سخت؛ تقریبا به یک عادت تبدیل شده و انگار همه ما برای تقویت روحیه و برگرداندن انرژی از این روش استفاده می کنیم.
#خنده با ۱۱.۲ میلیون پست
#طنز ۸.۸ میلیون
#سرگرمی ۳.۲ میلیون
#ترفند ۱.۱ میلیون
#گیم ۱ میلیون
#رمان ۱.۳ میلیون
#مجله ۵۳۰ هزار
#استندآپ ۱۵۳ هزار
#موسیقی_پاپ ۷۲۴ هزار
6- هشتگ های پر بازدید فروش و بازاریابی
با ظهور اینستاگرام و دنیای مجازی، ترفند های بازاریابی نیز دستخوش تغییراتی شده است. دیگر از روش های سنتی کمتر استفاده می شود و بیشتر کسب و کار ها، به خصوص کسب و کار های کوچک از بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند. چه منبعی بهتر از خود اینترنت برای یادگیری این مهارت مهم و کاربردی میتواند وجود داشته باشد؟ آموزش یا پیشنهاد خدماتتان را با این هشتگ ها در معرض دید قرار دهید.
#تبلیغات ۳.۶ میلیون
#کسب_و_کار ۱.۲ میلیون
#بازاریابی ۸۹۹ هزار پست
#مشاوره ۳.۱ میلیون
#نتورک_مارکتینگ ۳۲۵ هزار
#ادمین_اینستاگرام ۲۳۰ هزار
#بازاریابی_محتوا ۱۱۳ هزار
#متقاعدسازی ۱۰.۱ هزار
7- هشتگ های پر بازدید فیلم و سینما
همیشه بخش سینما دنبال کننده های آتشین خودش را دارد. و در حقیقت اخبار های پر حاشیه و خبر اکران شدن فیلمی که شاید سال ها منتظرش بودیم خالی از هیجان نیست. از این هشتگ های مربوطه برای بازدید بیشتر استفاده کنید و به حرفه ای ها در زمینه ای که علاقه دارید تبدیل شوید.
#سینما با ۳.۵ میلیون پست
#فیلم ۷.۱ میلیون
#بازیگران ۱.۹ میلیون
#تئاتر ۱.۲ میلیون
#اکشن ۳۶۴ هزار
#فیلمساز ۵۱.۴ هزار
#نقد_فیلم ۴۸.۴ هزار
#انیمیشن_کوتاه ۶۴.۲ هزار
این موارد پر کاربرد ترین هشتگ های فارسی در اینستاگرام هستند.
نکاتی در مورد استفاده از هشتگ های پر بازدید
✅برای استفاده موثر از هشتگ ها، بین 5 تا ۱5 عدد در پست هایتان استفاده کنید. استفاده بیش از حد باعث اسپم شدن پیج می شود و این برای شما خوب نیست. استفاده پی در پی از یک مورد هشتگ نیز پیشنهاد نمی شود بنابراین به این مسائل دقت داشته باشید.
✅می توانید برای مرتب تر جلوه دادن محتوای خود، هشتگ ها را در قسمت کامنت ها قرار بدهید. لازم نیست نگران کاهش بازدهی باشید چون هیچ تاثیری بر آن نخواهد گذاشت.
✅هر هشتگ برای هر فردی میتواند نتایج متفاوتی داشته باشد. با ارزیابی هشتگ هایی که استفاده کردید، بهترین هشتگ برای پیجتان را پیدا کنید. برای تمامی پست ها صرفا از یک دسته هشتگ استفاده نکنید.🚫
✅برای بررسی آنلاین هشتگ مورد نظرتان می توانید از پلتفرم های آنلاین hashtag-tracker استفاده کنید.
امیدواریم این نکات و هشتگ های پر بازدید برای بالا بردن بازدید پیج به شما کمک کند. همانطور که گفته شد هشتگ ها برای هدف های بازاریابی و افزایش فعالیت کاربرانتان استفاده می شود. این نتیجه برای اینستاگرام و همچنین برای کسب و کار های مشابه خودتان که در آینده با آن ها همکاری خواهید داشت با ارزش است و می تواند قدرت درآمدزایی صفحه ی شما را افزایش بدهد.
دیدگاهتان را بنویسید