هزینه ی تولید محتوا اینستاگرام

هزینه تولید محتوا اینستاگرام یکی از مواردی است که صاحبان کسب و کار اینترنتی برای برنامه ریزی بودجه ی خود باید به آن ها توجه کنند. در مورد هزینه تولید محتوا اینستاگرام اول از همه توجه کنید که این محتوا گرافیکی است و یا به صورت تولید ویدئو است؟ چه تعداد ویرایشی قبل از ارسال برای هر پست صورت می گیرد؟
چه تعداد پست در روز آماده و ارسال می شود؟ محتوای صفحه شما چقدر تخصصی است؟ آیا نیاز به خدمات ترجمه بابت هر پست نیز هست؟! پنتازوم در این مقاله همه ی این موارد را برای شما توضیح می دهد.
علاوه بر آن راهکار هایی برای مدیریت مناسب هزینه تولید محتوا اینستاگرام تهیه کرده ایم. اگر نیاز به استخدام یک ادمین اینستاگرام دارید، این مطلب می تواند به شما کمک کند.
جدول هزینه تولید محتوا در اینستاگرام
خدمات تولید محتوا و پشتیبانی صفحه اینستاگرام از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از کارفرما ها نیاز به فعالیت بیشتر یا متفاوت تری روی صفحه ی خود دارند. در صورتی که برنامه مورد نیاز شما در این صفحه موجود نیست با ما تماس بگیرید. مطابق درخواست شما برنامه ی تولید محتوا و مدیریت اینستاگرام طراحی می کنیم.
هزینه تولید محتوا در اینستاگرام بسته به نوع کسب و کار شما و همچنین تعداد پست درخواستی متفاوت است. فعالیت مورد نیاز در اینستاگرام فقط تهیه پست و محتوا نیست. در بسته های تولید محتوا اینستاگرام که طبق جدول زیر برای شما تهیه کردیم، سعی کردیم موارد کاملی از نیازمندی صفحات را پوشش بدهیم.
برنامه تولید محتوا و پشتیبانی اقتصادی برای کسب و کار های کوچک و یا صفحات شرکتی ایده آل است. با صرف هزینه کمی در ماه شما می توانید صفحه اینستاگرام فعالی داشته باشید و با مشتریان خود در تعامل باشید.
توجه : ثبت سفارش پلن هایی که با تخفیف صورت میگیرد قابل کنسلی نیست.
برنامه اقتصادی تولید محتوا اینستاگرام
- 18 عدد طراحی پست (شامل 4 پست ویدئویی + 4 پست آلبومی + 10 پست محتوایی)
- طراحی استوری: 20 عدد (به همراه استوری مارکتینگ)
- پاسخگویی به دایرکت ها و کامنت ها (عمومی)
- برنامه ریزی و طراحی پست ها
- طراحی تم اختصاصی صفحه
- تولید محتوای مناسبتی در صورت نیاز
- تنظیمات اینستاگرام تجاری در صورت نیاز
- درج پست ها توسط ادمین
- تعداد ادمین ها فعال در اینستاگرام : 1
- مشاوره عمومی با کارفرما
- طراحی استوری به صورت جداگانه از پست ها
- تعیین استراتژی صفحه
- مشاوره و ایده پردازی فعالیت در اینستاگرام
- ارسال ویدئو از عملکرد رقبا
- ارسال ویدئو آموزشی نحوه تعامل
- فعالیت در اکسپلورر اینستاگرام
- فعالیت روی مخاطبین هدف شما
- تعامل با هشتگ ها و اکانت های مشابه برای بازخورد بهتر
- جلسه آنلاین اختصاصی با کارفرما
برنامه کاربردی تولید محتوا اینستاگرام
- 22 عدد طراحی پست (شامل 4 پست ویدئویی + 10 پست آلبومی + 8 پست محتوایی)
- طراحی استوری: 25 عدد (به همراه استوری مارکتینگ)
- پاسخگویی به دایرکت ها و کامنت ها (عمومی)
- برنامه ریزی و طراحی پست ها
- طراحی تم اختصاصی صفحه
- تولید محتوای مناسبتی در صورت نیاز
- تنظیمات اینستاگرام تجاری در صورت نیاز
- درج پست ها توسط ادمین
- تعداد ادمین ها فعال در اینستاگرام : 2
- مشاوره عمومی با کارفرما
- طراحی استوری به صورت جداگانه از پست ها
- تعیین استراتژی صفحه
- مشاوره و ایده پردازی فعالیت در اینستاگرام
- ارسال ویدئو از عملکرد رقبا
- ارسال ویدئو آموزشی نحوه تعامل
- فعالیت در اکسپلورر اینستاگرام
- فعالیت روی مخاطبین هدف شما
- تعامل با هشتگ ها و اکانت های مشابه برای بازخورد بهتر
- جلسه آنلاین اختصاصی با کارفرما
برنامه حرفه ای تولید محتوا اینستاگرام
- 28 عدد طراحی پست (شامل 4 پست ویدئویی + 12 پست آلبومی + 8 پست محتوا)
- طراحی استوری: 28 عدد (به همراه استوری مارکتینگ)
- پاسخگویی به دایرکت ها و کامنت ها (عمومی)
- برنامه ریزی و طراحی پست ها
- طراحی تم اختصاصی صفحه
- تولید محتوای مناسبتی در صورت نیاز
- تنظیمات اینستاگرام تجاری در صورت نیاز
- درج پست ها توسط ادمین
- تعداد ادمین ها فعال در اینستاگرام : 2
- مشاوره عمومی با کارفرما
- طراحی استوری به صورت جداگانه از پست ها
- تعیین استراتژی صفحه
- مشاوره و ایده پردازی فعالیت در اینستاگرام
- ارسال ویدئو از عملکرد رقبا
- ارسال ویدئو آموزشی نحوه تعامل
- فعالیت در اکسپلورر اینستاگرام
- فعالیت روی مخاطبین هدف شما
- تعامل با هشتگ ها و اکانت های مشابه برای بازخورد بهتر
- جلسه آنلاین اختصاصی با کارفرما
پشتیبانی صفحه اینستاگرام چطور انجام می شود؟
از موارد بسیار مهم دیگر در پشتیبانی صفحه اینستاگرام، داشتن یک استراتژی مناسب محتوا اینستاگرام است. داشتن استراتژی به زبان ساده یعنی این که بدانیم در هر زمان باید چه پستی را قرار دهیم.
انتخاب یا حذف هدفمند پست ها موجب جذب هر چه بیشتر مخاطبان به سمت پیج شما خواهد شد.
مطمئن باشید حضور در فضای اینستاگرام هم از نظر میزان هزینه و هم از نظر تاثیرگذاری شگفت انگیز است.
انتخاب تصاویر با کیفیت و مناسب نیز از جمله مواردی است که بسیاری از پیج های اینستاگرامی رعایت نمیکنند. اینستاگرام یک اپلیکیشن تصویری است. قرار دادن عکس های حرفه ای باعث زیبایی هر چه بیشتر صفحه شما خواهد شد.
برای تولید محتوا در اینستاگرام به نوع و نیاز کسب و کار خود فکر کنید.
هیچ شکی نیست که کاربران مختلف و با نیاز های متفاوت از هر سن، جنس و با شغل های مختلف ساعات زیادی را در اینستاگرام سپری می کنند. برخی از کاربران ممکن است استفاده صرفا شخصی از این شبکه اجتماعی داشته باشند و بسیاری هم استفاده تجاری دارند. شما باید متناسب با بودجه، نیاز و نوع مشتریان خود برای تولید محتوا در اینستاگرام برنامه ریزی داشته باشید. اجازه بدهید با یک مثال این موضوع رو بیشتر برای شما توضیح بدهیم.
فرض کنید شما صاحب یک شرکت در حوزه واردات و صادرات مشتقات نفتی هستید. در این صورت تعامل شما با کاربران در اینستاگرام قابل مقایسه با یک صفحه فروش پوشاک بانوان و یا حتی یک صفحه سرگرمی نیست.
چه تعداد افراد عادی هستند که به محصولات یا تولیدات شما علاقه مند هستند؟! و یا اصولا برای همچنین محصولاتی بازاریابی از طریق اینستاگرام تا چه حد امکان پذیر و منطقی است؟!
اما آیا برای این نوع کسب و کار ها تولید محتوا اینستاگرام باید متوقف شود؟! قطعا خیر.
اما نوع پست ها و نحوه تعامل با دنبال کننده ها و هم چنین نتیجه ای که ما از تعامل با مشتریان در اینستاگرام خواهیم داشت، نسبت به موضوعات مورد علاقه ی عموم بسیار متفاوت است.
در مورد این شرکت ها اولین چیزی که اهمیت دارد، به روز بودن صفحه، ارسال پست های مناسبتی و حفظ شان شرکت در شبکه های اجتماعی است. بنابراین می توان گفت در مجموع هزینه ی تولید محتوا اینستاگرام برای این کسب و کار ها بسیار کمتر است.
از سوی دیگری برای این نوع کسب و کارها، تبلیغات در صفحه های پر مخاطب عام پسند، صفحات آشپزی و.. برای این کسب و کار ها چندان توصیه نمی شود.
بنابراین با توجه به عدم نیاز به برنامه ریزی های زمان بر و تبلیغات در صفحه های دیگر، هزینه تولید محتوا اینستاگرام برای مجموعه های شرکتی که مهم ترین مقصود آن ها به روز رسانی محتوای صفحه اینستاگرام است، با کمترین مبلغ در ماه قابل مدیریت است.
از طرف دیگر اگر تمرکز اصلی بازاریابی کسب و کار شما اینستاگرام باشد، علاوه بر هزینه تولید محتوا اینستاگرام باید برای هزینه های مربوط به تبلیغات در اینستاگرام نیز برنامه ریزی کنید. برای آن بودجه ای مشخص کنید. هم چنین شما نیاز به طراحی مسابقه اینستاگرامی برای درگیری مخاطبان با صفحه و برند خود را خواهید داشت و زمان بیشتری را نسبت به نمونه اولی که برای شما توضیح دادیم باید برای رشد و توسعه صفحه اینستاگرام خود در نظر بگیرید.
برنامه اختصاصی تولید محتوا اینستاگرام
خدمات ارائه شده در این برنامه مناسب کسب و کارها و شرکت های حرفه ای که مایل به برند سازی در اینستاگرام هستند، می باشد. علاوه بر تولید محتوا، این برنامه شامل تدوین استراتژی، ارائه مشاوره تبلیغاتی و هم چنین برگزاری کمپین تبلیغاتی نیز می شود.
در برنامه اختصاصی امکاناتی متناسب با درخواست شما ارائه می شود. ممکن است تنها نیاز به برگزاری کمپین های تبلیغاتی و یا مشاوره داشته باشید. بنابراین هزینه ها هم پس از مشاوره با شما و تعیین نیازمندی شما مشخص خواهد شد. با توجه به تنوع نیازمندی در حوزه تولید محتوا اینستاگرام و مشاوره تبلیغاتی در این برنامه انعطاف لازم برای پوشش نیازمندی شما وجود دارد. در صورت نیاز به مشاوره و یا آموزش با ما تماس بگیرید.
هزینه تولید محتوا اینستاگرام : نوع محتوا در هزینه تاثیر گذار است!
1- پادکست در اینستاگرام (محتوای صوتی یا پادکست)
در صورتی که برای درج در اینستاگرام میخواهید از این نوع محتوا استفاده کنید باید ابتدا یک کاور مناسب برای آن بسازید.
(اصولا صفحه ی اول بیشترین جلب توجه را می کند. بنابراین چه در پست های آلبومی و چه در پست های ویدئویی و چه در مورد پادکست ها به این مورد باید واقعا توجه کرد).
معمولا پادکست ها با یک کاور و یا تعدادی تصاویر مرتبط با موضوع نمایش داده می شوند.
یک نمونه مربوط به تولید محتوای پادکست در اینستاگرام را ببینیم.
2- هزینه طراحی تک بنر در اینستاگرام
بنرها در واقع همان تصاویری هستند که در اینستاگرام و یا تلگرام در سایز مشخص برای شما طراحی می شود. این بنرها را به عنوان پست در اینستاگرام روی صفحه ی خودتان منتشر می کنید. یا ممکن است به صفحات دیگر برای بخش تبلیغات بدهید و یا ممکن است در کانال تلگرامی خود درج کنید.
البته با توجه به حوزه ی کاری شما این طراحی ممکن است گرافیک متفاوتی داشته باشد. موضوع دیگری که در مورد هزینه ی طراحی هر بنر تاثیرگذار است، خلاقیت و نوع طراحی است. بعضی از پست هایی که به صورت بنر تک طراحی می شوند به جهت معرفی یک رویداد، مسابقه و ..طراحی می شوند. این پست ها ممکن است بارها از سوی کارفرما ادیت شوند تا در نهایت طرح دلخواه تایید شود.
به طور مثال این طراحی ها که به صورت پست اینستاگرام انجام شده است را ببینید:
در بنر اول حتی جعبه ها به صورت موکاپ طراحی شده است و تصویر کاملا اختصاصی برای معرفی خدمات صادرات یه مجموعه ی میوه و تره بار صورت گرفته است. در مقابل این بنر بعدی که در مورد قهوه اطلاع رسانی می کند را نیز در نظر بگیرید که بیشتر جنبه ی اطلاع رسانی دارد و نسبت به طرح اول طراحی ساده تری دارد و در مدت زمان کمتری تهیه شده است:
بنر سوم در حوزه هدف گذاری طراحی شده است. یک اینفوگرافی بسیار زیبا و شکیل.
3- هزینه تولید پست های آلبومی در اینستاگرام
پست های آلبومی در واقع طراحیِ متحدالشکلی دارند که حول موضوع همان پست اینستاگرام شما می چرخند. ممکن است اطلاعاتی که می خواهید در اختیار دنبال کننده ها بگذارید، در یک بنر قابل ارائه نباش. در این صورت حتما از پست های جذاب آلبومی استفاده کنید:
در تولید محتوای اینستاگرام به صورت آلبومی هم به طور معمول نیاز به صرف زمان بیشتری نسبت به بنرهای تکی می باشد.
در تولید محتوای اینستاگرام که به شیوه های مختلفی انجام می شود، نکته ی مهم مخاطب شماست! سعی در ارائه ی مطالب مفید داشته باشید. گاهی از اوقات حتی درج یک تصویر ساده ده ها برابر نسبت به طراحی های زمان بر و پرهزینه دارد. مهم این است آن چیزی را به مخاطب ارائه کنید که نیاز دارد!
پست آموزشی درج کرده اید که نیازمند ارائه اطلاعات کامل به همراه ویدئو و عکس در چند اسلاید است؟! کم کاری نکنید! ارزش یک محتوای به درد بخور در اینستاگرام صدها برابرِ هزینه ای است که می پردازید!
4- هزینه تولید ویدئو در اینستاگرام
تهیه ی این نوع محتوا قطعا از خدمات طراحی بنر بسیار هزینه بر تر است! هر فیلم، ویدئو یا کلیپ تبلیغاتی در مرحله ی اول نیاز به یک سناریو دارد. برای تخمین هزینه ها در این مورد که ممکن است از یک فیلم برداری ساده از خدمات شما انجام شود، تا تهیه ی فیلم های سریالی دنباله دار هم ادامه داشته باشد، به این موارد فکر کنید:
_هزینه ی طراحی سناریو
_هزینه ی پرداختی به بازیگران
_هزینه مربوط به فنی (از نظر اجرای پروژه مانند فیلم برداری و ادیت و تدوین و …)
_هزینه ی …?!
البته در مقابل راه بسیار بهتری هم وجود دارد! خودتان در تهیه ی محتوای ویدئویی کمک کنید! این ویدئو از مشتریِ پنتازوم که در حوزه ی تغذیه فعالیت دارد را ببینید:
پشتیبانی صفحه اینستاگرام
همانطور که توضیح دادیم، برای نگهداری یک صفحه نیاز به تولید محتوا،پاسخگویی به فالوئرها ، ایجاد طرح های جدید برای افزایش فالوئرهاو بالا رفتن فروش دارید.
برای داشتن یک صفحه اینستاگرام جذابنیاز به پشتیبانی صفحه ی اینستاگرام به شکل حرفه ای است. قبل از پرداخت هزینه های گزاف برای تبلیغات، یک پشتیبان و ادمین پیج خوب استخدام کنید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید روی پشتیبانی اینستاگرام خود سرمایه گذاری کنید.
5- تولید محتوای اینستاگرام : انیمیشن
در تولید انیمیشن هم دقیقا بسیاری از مواردی که در بخش تولید محتوای ویدئویی گفتیم، باید در نظر بگیرید. کلیپ های تبلیغاتی داخل اینستاگرام معمولا به صورت موشن گرافی تهیه می شوند و تعرفه ای در حدود 3 الی 4 میلیون تومان به ازای هر دقیقه خواهند داشت . (هزینه مربوط به یک کار حرفه ای)
در صورتی که برای صفحه اینستاگرام خود نیاز به برنامه ریزی، تولید محتوا و پشتیبانی داشته باشید با پنتازوم تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را خدمت شما ارائه کنیم.
تولید محتوای با کیفیت + نمونه
برای تخمین هزینه ی تولید محتوای اینستاگرام باید ابتدا مشخص کنید کدام یک از این موارد مورد نظر شماست؟ بهترین انتخاب ترکیبی از همه ی این موارد است که با آن بتوانید با کاربران ارتباط برقرار کنید.
شاید در بین تعرفه های سرسام آور تولید محتوا،تولید ویدئو و موشن گرافی های خاص، شما تنها نیاز به همراهی از سوی یک تیم حرفه ای برای چگونه انجام دادن این روند داشته باشید. ما در کنار شما هستیم.
نکته ی پایانی : توجه به جزئیات، نوع خدمات و کیفیت اجرا در یک پروژه ی تولید محتوا اهمیت دارد. در هر حوزه ای، افراد خبره و مجموعه های مسئولیت پذیر برای متخصص شدن در یک حوزه، سال ها وقت و انرژی صرف کرده اند. بنابراین هزینه های متناسب با تخصص خود را از شما دریافت خواهند کرد. معمولا در صورتی به صورت ماهیانه و تعداد بیشتری محتوا سفارش دهید، در هزینه صرفه جویی می شود. در حال حاضر هزینه ی طراحی هر بنر (فقط یک عدد و بدون سفارش تعداد بالاتر) از 200 هزارتومان شروع می شود. در واقع هزینه تولید محتوا اینستاگرام بستگی به درخواست شما دارد!
نمونه صفحات اینستاگرام که پنتازوم برای آن ها تولید محتوا انجام داده است را ببینید.
سوالات متداول در هزینه تولید محتوا اینستاگرام
برای این که پیج اینستاگرام من در اصطلاح بالا بیاید چقدر باید هزینه کنم؟! بیشتر از پست های آلبومی استفاده کنم؟ ویدئو درج کنم یا انیمیشن اختصاصی سفارش بدهم؟ هزینه هر کدام از این موارد چقدر است؟ در این بخش به سوالات متداول شما در خصوص قیمت تولید محتوا و نکاتی که در خرید پکیج تولید محتوا اینستاگرام باید توجه کنید، می پردازیم.
نسبت هزینه دریافتی به خدمات ارائه شده را به دقت بررسی کنید. تعداد ادیت روی پست هایی که تولید می شود، نوع تولید محتوا اعم از تدوین فیلم، عکس، طراحی بنر، مشاوره و برنامه ریزی و تعیین استراتژی برای صفحه، خدمات ایده پردازی، سنجش رقبا و مقدار میانگین زمانی که قرار است روی صفحه شما صرف شود. برای مشاوره تماس بگیرید: 09223896531
برای اطلاع از قیمت پکیج های تولید محتوا به سایت پنتازوم مراجعه کنید. برای کمک به شما در قالب بسته های تولید محتوا اینستاگرام مواردی را جمع آوری کرده ایم. به طور کلی هزینه تولید محتوا در اینستاگرام بستگی به نوع کسب و کار، نوع محتوا و کیفیت و تعداد پست ها دارد.
_ توجه به نیاز مخاطب
_تولید محتوا با تعیین یک استراتژی مناسب
_تولید محتوا در اینستاگرام باید به صورت منظم انجام شود
_ در تولید محتوا خلاقیت به خرج بدهید
2 Comments
Join the discussion and tell us your opinion.
عالی بودو موفق باشید
جالب بود و موفق باشید