هزینه ی تولید محتوا اینستاگرام

هزینه ی تولید محتوا اینستاگرام

هزینه تولید محتوا اینستاگرام یکی از مواردی است که صاحبان کسب و کار اینترنتی برای برنامه ریزی بودجه ی خود باید به آن ها توجه کنند. در مورد هزینه تولید محتوا اینستاگرام اول از همه توجه کنید که این محتوا گرافیکی است و یا به صورت تولید ویدئو است؟ چه تعداد ویرایشی قبل از ارسال برای هر پست صورت می گیرد.؟ چه تعداد پست در روز آماده و ارسال می شود؟ محتوای صفحه شما چقدر تخصصی است؟ آیا نیاز به خدمات ترجمه بابت هر پست نیز هست؟!  پنتازوم در این مقاله همه ی این موارد را بررسی می کند.

علاوه بر آن راهکار هایی برای مدیریت مناسب هزینه تولید محتوا اینستاگرام پیش روی شما قرار بدهیم. شاید هم نیاز به استخدام یک ادمین اینستاگرام داشته باشید! یک ادمین حرفه ای در مورد همه ی این موارد اطلاع دارد و به شما مشاوره ی اصولی می دهد. 

جدول هزینه تولید محتوا در اینستاگرام

خدمات تولید محتوا و پشتیبانی صفحه اینستاگرام از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از کارفرما ها نیاز به فعالیت بیشتر یا متفاوت تری روی صفحه ی خود دارند. در صورتی که برنامه مورد نیاز شما در این صفحه موجود نیست با ما تماس بگیرید. مطابق درخواست شما برنامه ی  تولید محتوا و مدیریت اینستاگرام طراحی می کنیم.

تولید محتوا و پشتیبانی اینستاگرام که در این برنامه اقتصادی به شما ارائه می شود، برای کسب و کار های کوچک و یا صفحات شرکتی ایده آل است. با صرف هزینه کمی در ماه شما می توانید صفحه اینستاگرام فعالی داشته باشید و با مشتریان خود در تعامل باشید.

پشتیبانی صفحه اینستاگرام چطور انجام می شود؟

 

اگر صاحب یک شرکت یا فروشگاه هستید به احتمال زیاد یا صفحه اینستاگرام دارید و یا در فکر پشتیبانی صفحه اینستاگرام خود هستید. آمارهای جهانی نشان از این موضوع دارد که علاقه مردم نسبت به شبکه های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است.
همان طور که میدانید یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی مورد علاقه مردم اینستاگرام است. پس منطقی به نظر میرسد که به عنوان صاحب یک کسب و کار تلاش کنیم تا در اینستاگرام حضوری فعال داشته باشیم.
 
یکی از مواردی که در پشتیبانی صفحه اینستاگرام حائز اهمیت است مدیریت محتوای پیج اینستاگرام به شکل دائمی است.
 

از موارد بسیار مهم دیگر در پشتیبانی صفحه اینستاگرام، داشتن یک استراتژی مناسب محتوا اینستاگرام  است. داشتن استراتژی به زبان ساده یعنی این که بدانیم در هر زمان باید چه پستی را قرار دهیم. انتخاب یا حذف هدفمند پست ها موجب جذب هر چه بیشتر مخاطبان به سمت پیج شما خواهد شد.

انتخاب تصاویر با کیفیت و مناسب نیز از جمله مواردی است که بسیاری از پیج های اینستاگرامی رعایت نمیکنند. محیط اینستاگرام یک محیط تصویری است. قرار دادن عکس های حرفه ای باعث زیبایی هر چه بیشتر صفحه شما خواهد شد.

مطمئن باشید حضور در فضای اینستاگرام هم از نظر میزان هزینه و هم از نظر تاثیرگذاری شگفت انگیز است. 

برای تولید محتوا  در اینستاگرام به نوع و نیاز کسب و کار خود فکر کنید.

هیچ شکی نیست که کاربران مختلف و با نیاز های متفاوت از هر سن، جنس و با شغل های مختلف ساعات زیادی را در اینستاگرام سپری می کنند. برخی از کاربران ممکن است استفاده صرفا شخصی از این شبکه اجتماعی داشته باشند و بسیاری هم استفاده تجاری دارند. شما باید متناسب با بودجه، نیاز و نوع مشتریان خود برای تولید محتوا در اینستاگرام برنامه ریزی داشته باشید. اجازه بدهید با یک مثال این موضوع رو بیشتر برای شما توضیح بدهیم.

فرض کنید شما صاحب یک شرکت در حوزه واردات و صادرات مشتقات نفتی هستید، در این صورت تعامل شما با کاربران در اینستاگرام قابل مقایسه با یک صفحه فروش پوشاک بانوان و یا حتی یک صفحه سرگرمی نیست.

چه تعداد افراد عادی هستند که به محصولات یا تولیدات شما علاقه مند هستند؟! و یا اصولا برای همچنین محصولاتی بازاریابی از طریق اینستاگرام تا چه حد امکان پذیر و منطقی است؟!

 

آیا برای این نوع کسب و کار ها تولید محتوا اینستاگرام باید متوقف شود؟! قطعا خیر.

اما نوع پست ها و نحوه تعامل با دنبال کننده ها و هم چنین نتیجه ای که ما از تعامل با مشتریان در اینستاگرام خواهیم داشت، نسبت به موضوعات مورد علاقه ی عموم متفاوت است. 

در مورد این شرکت ها اولین چیزی که اهمیت دارد، به روز بودن صفحه، ارسال پست های مناسبتی و حفظ شان شرکت در شبکه های اجتماعی است. در نتیجه هزینه ی تولید محتوا اینستاگرام برای این کسب و کار ها بسیار کمتر است.

تبلیغات در صفحه های پر مخاطب عام پسند، صفحات آشپزی و.. برای این کسب و کار ها چندان توصیه نمی شود. بنابراین با توجه به عدم نیاز به برنامه ریزی های زمان بر و تبلیغات در صفحه های دیگر،  هزینه تولید محتوا اینستاگرام برای مجموعه های شرکتی که مهم ترین مقصود آن ها به روز رسانی محتوای صفحه اینستاگرام است، با کمترین مبلغ در ماه قابل مدیریت است.

از طرف دیگر اگر تمرکز اصلی بازاریابی کسب و کار شما اینستاگرام باشد، علاوه بر هزینه تولید محتوا اینستاگرام باید برای هزینه های مربوط به تبلیغات در اینستاگرام نیز برنامه ریزی کنید. برای آن بودجه ای مشخص کنید. هم چنین شما نیاز به طراحی مسابقه اینستاگرامی برای درگیری مخاطبان با صفحه و برند خود را خواهید داشت و زمان بیشتری را نسبت به نمونه اولی که برای شما توضیح دادیم باید برای رشد و توسعه صفحه اینستاگرام خود در نظر بگیرید.

برنامه اختصاصی تولید محتوا اینستاگرام

خدمات ارائه شده در این برنامه مناسب کسب و کارها و شرکت های حرفه ای که مایل به برند سازی در اینستاگرام هستند، می باشد. علاوه بر تولید محتوا، این برنامه شامل تدوین استراتژی ، ارائه مشاوره تبلیغاتی و هم چنین برگزاری کمپین تبلیغاتی نیز می شود.

در برنامه اختصاصی امکاناتی متناسب با درخواست شما ارائه می شود. ممکن است تنها نیاز به برگزاری کمپین های تبلیغاتی و یا مشاوره داشته باشید. بنابراین هزینه ها هم پس از مشاوره با شما و تعیین نیازمندی شما مشخص خواهد شد.
با توجه به تنوع نیازمندی در حوزه تولید محتوا اینستاگرام و مشاوره تبلیغاتی در این برنامه انعطاف لازم برای پوشش نیازمندی شما وجود دارد. در صورت نیاز به مشاوره و یا آموزش با ما تماس بگیرید.

هزینه تولید محتوا اینستاگرام : نوع محتوا در هزینه تاثیر گذار است!

1- پادکست در اینستاگرام (محتوای صوتی یا پادکست)

 در صورتی که برای درج در اینستاگرام میخواهید از این نوع محتوا استفاده کنید باید ابتدا یک کاور مناسب برای آن بسازید. (اصولا صفحه ی اول بیشترین جلب توجه را می کند. بنابراین چه در پست های آلبومی و چه در پست های ویدئویی و چه در مورد پادکست ها به این مورد باید واقعا توجه کرد). معمولا پادکست ها با یک کاور و یا تعدادی تصاویر مرتبط با موضوع نمایش داده می شوند.

یک نمونه مربوط به تولید محتوای پادکست در اینستاگرام را ببینیم:

 

2- هزینه طراحی تک بنر در اینستاگرام

بنرها در واقع همان تصاویری هستند که در اینستاگرام و یا تلگرام در سایز مشخص برای شما طراحی می شود. این بنرها را به عنوان پست در اینستاگرام روی صفحه ی خودتان منتشر می کنید. یا ممکن است به صفحات دیگر برای بخش تبلیغات بدهید و یا ممکن است در کانال تلگرامی خود درج کنید.

البته با توجه به حوزه ی کاری شما این طراحی ممکن است گرافیک متفاوتی داشته باشد. موضوع دیگری که در مورد هزینه ی طراحی هر بنر تاثیرگذار است، خلاقیت و نوع طراحی است. بعضی از پست هایی که به صورت بنر تک طراحی می شوند به جهت معرفی یک رویداد، مسابقه و ..طراحی می شوند. این پست ها ممکن است بارها از سوی کارفرما ادیت شوند تا در نهایت طرح دلخواه تایید شود. 

به طور مثال این طراحی بنر که به صورت یک پست اینستاگرام انجام شده است را ببینید:

 

هزینه ی تولید محتوا اینستاگرام

 هزینه ی تولید محتوا اینستاگرام

در این تصویر حتی جعبه ها به صورت موکاپ طراحی شده است و تصویر کاملا اختصاصی برای معرفی خدمات صادرات یه مجموعه ی میوه و تره بار صورت گرفته است. در مقابل این بنر را نیز در نظر بگیرید که بیشتر جنبه ی اطلاع رسانی دارد و نسبت به طرح اول طراحی ساده تری دارد و در مدت زمان کمتری تهیه شده است:

هزینه ی تولید محتوا اینستاگرام

 هزینه ی تولید محتوا اینستاگرام

3- هزینه تولید پست های آلبومی در اینستاگرام

پست های آلبومی در واقع طراحیِ متحدالشکلی دارند که حول موضوع همان پست اینستاگرام شما می چرخند. ممکن است اطلاعاتی که می خواهید در اختیار دنبال کننده ها بگذارید، در یک بنر قابل ارائه نباش. در این صورت حتما از پست های جذاب آلبومی استفاده کنید:

هزینه ی تولید محتوا اینستاگرام

 هزینه ی تولید محتوا اینستاگرام

در تولید محتوای اینستاگرام به صورت آلبومی هم به طور معمول نیاز به صرف زمان بیشتری نسبت به بنرهای تکی می باشد. 

در تولید محتوای اینستاگرام که به شیوه های مختلفی انجام می شود، نکته ی مهم مخاطب شماست! سعی در ارائه ی مطالب مفید داشته باشید. گاهی از اوقات حتی درج یک تصویر ساده ده ها برابر نسبت به طراحی های زمان بر و پرهزینه دارد. مهم این است آن چیزی را به مخاطب ارائه کنید که نیاز دارد! 

پست آموزشی درج کرده اید که نیازمند ارائه اطلاعات کامل به همراه ویدئو و عکس در چند اسلاید است؟! کم کاری نکنید! ارزش یک محتوای به درد بخور در اینستاگرام صدها برابرِ هزینه ای است که می پردازید!

4- هزینه تولید ویدئو

تهیه ی این نوع محتوا قطعا از خدمات طراحی بنر بسیار هزینه بر تر است! هر فیلم، ویدئو یا کلیپ تبلیغاتی در مرحله ی اول نیاز به یک سناریو دارد. برای تخمین هزینه ها در این مورد که ممکن است از یک فیلم برداری ساده از خدمات شما انجام شود، تا تهیه ی فیلم های سریالی دنباله دار هم ادامه داشته باشد، به این موارد فکر کنید:

_هزینه ی طراحی سناریو

_هزینه ی پرداختی به بازیگران

_هزینه مربوط به فنی (از نظر اجرای پروژه مانند فیلم برداری و ادیت و تدوین و …)

_هزینه ی …?!

البته در مقابل راه بسیار بهتری هم وجود دارد! خودتان در تهیه ی محتوای ویدئویی کمک کنید! این ویدئو از مشتریِ پنتازوم که در حوزه ی تغذیه فعالیت دارد را ببینید:

 

5- تولید محتوای اینستاگرام : انیمیشن

در تولید انیمیشن هم دقیقا بسیاری از مواردی که در بخش تولید محتوای ویدئویی گفتیم، باید در نظر بگیرید. کلیپ های تبلیغاتی داخل اینستاگرام معمولا به صورت موشن گرافی تهیه می شوند و تعرفه ای در حدود 1.5 الی 2 میلیون تومان به ازای هر دقیقه خواهند داشت . (هزینه مربوط به یک کار حرفه ای)

 

پشتیبانی صفحه اینستاگرام 

همانطور که توضیح دادیم، برای نگهداری یک صفحه نیاز به تولید محتوا،
پاسخگویی به فالوئرها ، ایجاد طرح های جدید برای افزایش فالوئرها
و بالا رفتن فروش دارید. برای داشتن یک صفحه اینستاگرام جذاب
نیاز به پشتیبانی صفحه ی اینستاگرام به شکل حرفه ای است.
قبل از پرداخت هزینه های گزاف برای تبلیغات، یک پشتیبان خوب استخدام کنید.
برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید روی پشتیبانی اینستاگرام خود سرمایه گذاری کنید.
 

تولید محتوای با کیفیت + نمونه

برای تخمین هزینه ی تولید محتوای اینستاگرام باید ابتدا مشخص کنید کدام یک از این موارد مورد نظر شماست؟ بهترین انتخاب ترکیبی از همه ی این موارد است که با آن بتوانید با کاربران ارتباط برقرار کنید.

شاید در بین تعرفه های سرسام آور تولید محتوا،تولید ویدئو و موشن گرافی های خاص، شما تنها نیاز به همراهی از سوی یک تیم حرفه ای برای چگونه انجام دادن این روند داشته باشید. ما در کنار شما هستیم.

نکته ی پایانی : توجه به جزئیات، نوع خدمات و کیفیت اجرا در یک پروژه ی تولید محتوا اهمیت دارد. در هر حوزه ای، افراد خبره و مجموعه های مسئولیت پذیر برای متخصص شدن در یک حوزه، سال ها وقت و انرژی صرف کرده اند. بنابراین هزینه های متناسب با تخصص خود را از شما دریافت خواهند کرد. معمولا در صورتی به صورت ماهیانه و تعداد بیشتری محتوا سفارش دهید، در هزینه صرفه جویی می شود. در حال حاضر هزینه ی طراحی هر بنر (فقط یک عدد و بدون سفارش تعداد بالاتر) از 50 هزارتومان شروع می شود. همه چیز بستگی به درخواست شما دارد!

نمونه صفحات اینستاگرام که پنتازوم برای آن ها تولید محتوا انجام داده است را ببینید. 

در صورتی که برای صفحه اینستاگرام خود نیاز به برنامه ریزی، تولید محتوا و پشتیبانی داشته باشید با ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را خدمت شما ارائه کنیم.

برچسب‌ها:
دیدگاه‌ها
  • 1 دیدگاه فرستاده شده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید

شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

تمامی خدمات ما با جزئیات تعهدات به شما ارائه می شود. در صورتی که خدمات مورد نیاز شما در قالب بسته های یا خدمات پیشنهادی پنتازوم نباشد، در قالب قرارداد های مشخص سطح تعهدات ما به شما مشخص می گردد.

اطلاعات بیشتر