ترفند های بازاریابی سال 99

بازاریابی 1403 : تمام نکاتی که باید بدانید!

5/5 - (3 امتیاز)

بازاریابی 1403 چطور باید انجام شود تا بهترین بازخورد را داشته باشیم؟ بعضی مواقع ساده ترین ایده ها موثرترین هستند. همانطور که برای سال جدید آماده می شوید، این مطلب را هم از دست ندهید. در این مقاله از پنتازوم به ترفند های بازاریابی سال 1403 که به کسب و کار شما در سال جدید کمک می کند اشاره کرده ایم. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، به احتمال زیاد باید مقداری بازاریابی بلد باشید و انجام دهید. در این دنیای بزرگی که تقریبا هر بازاری اشباع شده است، دانستن ترفند های بازاریابی سال 1403 می تواند به شما در این راه کمک کند. در این مطلب هم چنین از هزینه های بازاریابی در سال جدید صحبت کرده ایم. برای اینکه در سال جدید در موضوع بازاریابی موفق عمل کنید نیاز است تا یک مارکتینگ پلن مناسب داشته باشید. در این برنامه بازاریابی هزینه ها، نقشه راه و دیگر موارد به صورت دقیق مشخص شده است.

محتوا نمایش

هزینه بازاریابی 1403

هزینه بازاریابی در سال 1403 چقدر است؟ این سوال بستگی به حوزه کاری شما و اقداماتی دارد که تا به حال برای کسب و کار خود انجام داده اید. بازاریابی انواع مختلفی دارد. منتهی پیش از اختصاص بودجه بازاریابی باید یک تحلیل دقیق از وضعیت کسب و کار خود داشته باشید. یکی از مهم ترین نکاتی که در بازاریابی سال جدید باید به آن توجه کنید، اختصاص صحیح بودجه است. هزینه بازاریابی در سال جدید چقدر است؟ بودجه بازاریابی سال جدید را با مشاوره با متخصصان تعیین کنید. شما می توانید برای اطلاع از تعرفه های جدید و استفاده از مشاوره رایگان پنتازوم در مورد نرخ طراحی سایت، قیمت تولید محتوا، هزینه پکیج تولید محتوا اینستاگرام و کلیه موارد مربوطه با ما تماس بگیرید.

ترفند های بازاریابی سال 1403

هیچ ترفند خاصی برای بازاریابی در سال جدید به اندازه برنامه ریزی و استمرار موثر نیست! هر روز برای کسب و کار خود وقت بگذارید. نه فقط برای اینکه به دنبال اجرای کمپین های تبلیغاتی باشید، بلکه برای اینکه واقعا هیچ کس به اندازه ی صاحب یک کسب و کار نمی تواند نقاط ضعف و قوت کار را به خوبی تشخیص دهد. بعد به کمک مشاورین بازاریابی می توانید بهترین برنامه ریزی را برای شروع یک سال موفق کاری شروع کنید. همانطور که گفتیم، استمرار و نظم در بازاریابی یکی از مهم ترین عواملی است که به شما کمک می کند. هیچ راز نگفته ای وجود ندارد! تنها باید پشتکار داشته باشید. یکی از مهم ترین مشکلاتی که هر مجموعه ای در تبلیغات دارد این است که با موفقیت آمیز بودن

1. به دنبال فرصت هایی برای تنوع باشید

اکثر بودجه های بازاریابی امروزی به کسب و کارها اجازه نمی دهد هر کانال توزیع را به یکباره دنبال کنند. شما باید با دقت کانال ها و یا راه های ارتباطی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد بازدهی قوی از سرمایه شما به همراه دارند. بنابراین ابتدا با تحقیق در مورد مخاطبان خود به دنبال فرصت هایی برای تنوع بخشیدن به استراتژی خود باشید.

کانال‌های فرعی خاصی را که می‌توانید سر و صدای بازاریابی را از بین ببرید، شناسایی کنید، مانند YouTube، گروه‌های رسانه‌های اجتماعی، و غیره. سپس می‌توانید ترفند های خود را متنوع کنید و بدانید که سود آن ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

2. بر محتوای موجود خود تمرکز کنید

اکثر بازاریابان امروزه درک می کنند که برای ایجاد پایگاه ترافیک باید حجم زیادی از محتوا تولید کنند.

آنها اغلب بر ایجاد محتوای جدید تمرکز می کنند و ارزش دارایی های موجود خود را نادیده می گیرند.

نکته بازاریابی حرفه ای: اگر می خواهید با بازارهای رقابتی امروزی همگام باشید، مهم است که از محتوای فعلی خود تا حد امکان استفاده کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید:

  • محبوب ترین محتوای خود را شناسایی کنید و از این بینش ها برای اطلاع رسانی به محتوای آینده که ایجاد می کنید استفاده کنید.
  • محتوای قدیمی را با داده‌ها، تصاویر یا چشم‌انداز جدید به‌روزرسانی کنید، سپس برای دسترسی بیشتر دوباره منتشر کنید.
  • محتوای قدیمی را به عنوان یک اینفوگرافیک، ویدیو، اسلاید و غیره تغییر دهید. همچنین می‌توانید یک سری پست‌های وبلاگ را به راهنمای کتاب الکترونیکی یا گزارش تبدیل کنید.

3. حامیان برند خود را توسعه دهید

مردم به دنبال توصیه هایی از اطرافیان خود برای تصمیم گیری در مورد خرید هستند.

مشتریان خود منبعی قدرتمند برای کمک به شما برای دستیابی به مخاطبان جدید و افزایش نرخ تبدیل هستند.

برای اینکه از حامیان برند خود نهایت استفاده را ببرید، کمپین هایی ایجاد کنید تا آنها را تشویق کنید پیام شما را پخش کنند.

برای مثال، یک انجمن آنلاین ایجاد کنید یا برای افرادی که مراجعه می کنند، جوایزی ارائه دهید. همچنین می توانید یک هشتگ برند ایجاد کنید و مخاطبان را به استفاده از آن تشویق کنید.

شرکت خودروسازی آئودی زمانی از هشتگی استفاده کرد که یکی از طرفداران در توییتر به نام WantanR8 ایجاد کرد. آنها کاربر توییتر را با اجازه دادن به او برای یک روز رانندگی R8 غافلگیر کردند، سپس از این هشتگ برای تبلیغ وسیله نقلیه و ارائه سواری رایگان بیشتر به طرفداران توییتر استفاده کردند.

ترفند های بازاریابی سال 1403
ترفند های بازاریابی سال 1403

4. تجربه کاربری در وبسایت را به طور مداوم بهینه کنید

ایجاد پیامی که با مخاطب هدف شما صحبت کند، تنها اولین قدم برای موفقیت در بازاریابی آنلاین است.

مهم نیست محتوای شما چقدر عالی باشد، بدون تجربه کاربری عالی وب سایت شما (UX) باعث جذب مخاطب می شود.

بنابراین مطمئن شوید که به طور مداوم در حال آزمایش و بهینه سازی تجربه کاربران خود برای هدایت اهداف بازاریابی هستید.

این شامل بهبود سرعت سایت و اطمینان از اینکه محتوای شما به راحتی در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده شود و موارد دیگر می شود.

5. در پیام و علامت تجاری خود ثابت قدم باشید

برای سایت و هم چنین شبکه های اجتماعی خود یک تم واحد طراحی کنید. مردم باید بدون توجه به اینکه کجا شما را می بینند، شما را بشناسند.

همچنین لطفا مطمئن شوید که همه ی پیام های شما (محتوای سایت، کپشن های اینستاگرام و.. ) دارای املا صحیح هستند.

6. طراحی سایت به صورت حرفه ای

با طراحی سایت حرفه ای به دنیای بسیار جدید بازاریابی محتوا وارد می شوید. به روزرسانی محتوای سایت باید به صورت منظم انجام شود. در عصر دیجیتال اگر کسب و کارتان دارای وب سایت نباشد، نمی توانید در رقابت برنده باشید.

شاید همین حالا از دیگر سایت ها برای درج تبلیغات خود استفاده می کنید.

دیوار، شیپور، ایستگاه و… تعدادی از سایت های درج آگهی هستند که می توانید به رایگان در آن ها شروع به تبلیغات کنید. 

برخی از سایت ها مثل ایسام و دی جی کالا هم وجود دارند که به شما یک پنل مدیریت برای فروش محصول ارائه می دهند. 

اما هیچ کدام از این ها کاری را که یک وبسایت برای شما انجام می دهد را نمی کند!

اگر میخواهید واقعا فروش خوبی داشته باشید و قدرتمند کار کنید حتما باید یک سایت برای کسب و کار خود داشته باشید.

مردم برای خدمات و محصولات شما به صورت آنلاین جستجو می کنند. بنابراین حتما باید یک سایت حرفه ای داشته باشید.

7. استراتژی ها و ترفند های آنلاین و آفلاین، مشترک داشته باشید

ایجاد یک تجربه مشتری پیوسته به صورت آنلاین و غیرحضوری یکی از مهمترین ترفند های بازاریابی سال 1403 است.. کسب‌وکارهای بیشتری از رویدادهای مجازی و حضوری برای تأثیرگذاری بر مخاطبان و افزایش فروش استفاده می‌کنند، اما اغلب آنها را جدا از طرح‌های بازاریابی آنلاین می‌دانند.

برای اینکه بیشترین بهره را از بازاریابی مجازی و حضوری ببرید، ابتدا مشخص کنید که چه مراحلی را می‌خواهید مخاطبانتان بعد از رویداد بردارند (مانند تعامل با ایمیل‌های خود، ثبت نام برای یک نسخه آزمایشی محصول رایگان و غیره).

سپس یک تجربه مجازی یا حضوری ایجاد کنید که آنها را در این سفر توسعه دهد.

8. اصالت کار خود را در اولویت قرار دهید

این یکی از مهمترین ترفند های بازاریابی سال 1403 است. امروزه مصرف‌کنندگان به خوبی می‌دانند که محتوایی که کسب‌وکارها ایجاد می‌کنند بر اساس دستور کار است.

آنها به احتمال زیاد به محتوای فروشندگی پاسخ مثبت نمی دهند، بنابراین برندها باید استراتژی های بهتری برای ایجاد روابط معتبر با مخاطبان خود ایجاد کنند.

یکی از بهترین راه‌ها برای اولویت‌بندی اصالت در بازاریابی، ایجاد محتوای زنده است.

یک پادکست را میزبانی کنید، ویدیوهای زنده فیس بوک را پخش کنید، و غیره.

اشتباه کنید و تجربه های مختلف کسب کنید و به جریان خود ادامه دهید – تعجب خواهید کرد که مخاطبان شما چقدر به همه آن واکنش مثبت نشان خواهند داد.

9. تولید محتوا وبلاگ ها

برای مردم دلیلی برای بازگشت به وب سایتتان بسازید. وبلاگ و راهنمایی ها،ارائه ی مشاوره،  موارد مطالعاتی، آخرین محصولات و یا طرز استفاده از آن ها را به اشتراک می گذارند. اطمینان حاصل کنید که بازدید کننده ها دلیلی برای بازگشت به وب سایت شما داشته باشند. وبلاگ ها یکی از بهترین ابزارها برای جمع آوری ترافیک واقعی برای سایت و مشتریان بالقوه هستند. با سفارش تولید محتوا از یک شرکت معتبر می توانید مشتریان بیشتری پیدا کنید و فروش را افزایش بدهید. به روزرسانی این بخش از سایت را جدی بگیرید. پیشنهاد می کنیم حتما به صورت روزانه مطلب مرتبط با کسب و کارتان درج کنید.

یک پیشنهاد عالی برای محتوای سایت شما استفاده از ویدئوهای آموزشی است. با ویدئوهای مفید و جذاب می توانید ماندگاری افراد را در سایت خود بالا ببرید.

10. بازاریابی با ایمیل

با اجازه ی مشتریانتان ایمیل آنها را جمع آوری کنید، و به آنها در مورد فروش و تخفیفات جدید ایمیل بدهید.

11. یک شبکه ارتباطی خوب بسازید

تبلیغات زبانی قدرتمندترین نوع تبلیغات است. بنابراین ایجاد ارتباط با متخصصین و دیگر کسانی که می توانند مشتریانتان را به آنها و کسانی که قادر به راهنمایی خوب در مورد کسب و کار شما هستند، ارجاع دهید.

13. شراکت با دیگر کسب و کارهای مکمل برای پیشرفت متقابل

همکاری بین کسب و کارها یک موقعیت برد دو طرفه است که اساسا” دو تیم برند در یک کمپین یا بخشی از محتوا مثل وبینار، کتاب الکترونیکی، یا حتی یک رقابت خاص شرکت می کنند.

مخاطبین هر شرکت در معرض مخاطبِ دیگری قرار میگیرد.

14. ارسال کارت

 ارسال کارت های تشکر دست نویس (یا مجازی) به مشتریان سابق و فعلی، همکاران تجاری، متخصصان و سفیران نام تجاری (برند) شبکه اجتماعی و دوستانی که به شما کمک کرده اند یکی دیگر از ترفند های بازاریابی 1403 است.

15. یک پیام به یاد ماندنی ایجاد کنید

تنها راه های زیادی برای تبلیغ مستقیم محصولات و خدمات خود از طریق بازاریابی وجود دارد.

گاهی اوقات ارزش آن را دارد که از دستور کار اصلی بازاریابی خود دور شوید و داستان هایی بگویید که برند شما را به یاد ماندنی تر و دوست داشتنی تر می کند.

هرچه در داستان سرایی خلاقیت بیشتری به خرج دهید، به احتمال زیاد برجسته خواهید شد و تصویر برند خود را بهبود می بخشید.

16. بازاریابی 1403 : ایجاد مشارکت

تبلیغات یک راه عالی برای گسترش دسترسی شما در رسانه های اجتماعی و وب است. اما با قدرت توصیه قوی از تأثیرگذاران آگاه قابل مقایسه نیست.

با دیگر بازیگران اصلی در صنعت خود همکاری کنید تا به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید و برای کسب و کار خود مدارک اجتماعی به دست آورید.

همچنین می‌توانید از میکرو اینفلوئنسرها کمک بگیرید تا به‌عنوان حامیان برند خود در رسانه‌های اجتماعی و حوزه وبلاگ خدمت کنند.

18. میزبان گفتگوی زنده (live) باشید

میزبان یک گفتگوی زنده (می توانید آن را در لایو اینستاگرام برگزار کنید)، یا یک جلسه ی پرسش و پاسخ باشید. این یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با با مخاطبین آنلاین شما است و اینکه حتما می توانید مخاطبین جدید پیدا کنید.

گفتگوی زنده اجازه می دهد که محیطی عالی برای پاسخ به سوالات مشتریان ایجاد شود. بنابراین مشتریان بالقوه می توانند واقعا کسب و کار شما را بشناسند و در مورد آن بیشتر یاد بگیرند.

پاسخ به سوالات در شبکه های اجتماعی، انجمن ها و سایت های پاسخگویی. به مردم با مشاوره رایگان در مورد موضوعات مرتبط با محصولات و خدمات خود کمک کنید. با این کار اعتماد آنها را جلب می کنید و متخصص تر به نظر می رسید.

19. داشتن وب سایت با زبان های مختلف

فضای دیجیتال یک جامعه چند ملیتی است. داشتن یک وب سایت در زبانِ محلی مشتری به شما کمک خواهد کرد که روابط بهتری با مشتریان خود داشته باشید.

ترفند های بازاریابی سال 1403
ترفند های بازاریابی سال 1403

20. ارائه بسته خدماتی

از محصولات یا خدمات خود بسته های کوچک بسازید. این امر باعث جذب مشتریان جدید برای تجربه کردن محصول و خدمات شما می شود و حتی ممکن است باعث جذب مشتریان بلندمدت نیز شود.

21. ارتباط با مشتریان قدیمی

 از قدیمی ها خبر بگیرید. محصولات جدید یا بسته هایی که در بند قبلی توضیح دادیم به آن ها معرفی کنید. یک کد تخفیف اختصاصی برای مشتریان قدیم تهیه کنید.

22. کاهش تولید، استفاده مجدد و بازیافت!

شما مجبور به گذاشتن پست های جدید در رسانه های اجتماعی نیستید.

از ترکیب وبلاگهای قدیمی، ویدیوها، اینفورگرافیک ها یا موارد قابل استفاده دوباره در سایت و یا شبکه های اجتماعی استفاده کنید! (می توانید تعدادی از آن ها را به روز کنید و دوباره استفاده کنید.)

این ترفند های بازاریابی سال 1403، به شما کمک می کند که در مورد بودجه ی خود برای ماه های آینده تصمیم گیری کنید. همچنین به شما در فرایند ارزیابی نیز کمک می کند. بنابراین می توانید چیزهایی که بازدهی ندارد را حذف کنید و با آنچه که در ماه های باقی مانده ی سال انجام می دهید پیش بروید.

ترفند های بازاریابی سال 1403
ترفند های بازاریابی سال 1403

23. تجزیه و تحلیل عملکرد را به یک استراتژی مداوم تبدیل کنید

هر بازاریاب باتجربه ای اهمیت تجزیه و تحلیل عملکرد برای بهینه سازی استراتژی خود را می داند. اما انتظار تا پایان یک کمپین بازاریابی برای تجزیه و تحلیل و تعدیل، مزایای بالقوه تحلیل عملکرد را به طور جدی محدود می کند.بازاریابان برتر برای اطلاع از تلاش‌های آینده به عملکرد گذشته متکی نیستند. آنها بر اساس آخرین بینش‌ها، کمپین‌های خود را در زمان واقعی تنظیم می‌کنند.

سوالات متداول در مورد بازاریابی 1403

زمانی که اهداف بازاریابی و فروش خود را برای سال 1403 تعیین کردید، اطمینان حاصل کنید که استراتژی ارتباطی شما کاملا مرتبط با دستیابی به آن اهداف است. داشتن یک استراتژی بازاریابی قوی نیاز به چیزی بیش از تعدیل اولویت های شما سال به سال دارد.شما باید دائماً به دنبال فناوری‌ها و فرصت‌هایی باشید تا از دیگران متمایز شوید.

❓مشتری ایده آل شما در سال 1403 کیست؟

✅این سوال به شما کمک می کند تا روی هدف خود تمرکز کنید. (😁مشاوره با 09223896531) ایده آل می تواند معانی زیادی داشته باشد – چه کسی می تواند بیشترین سود مالی را برای شما داشته باشد؟ از کار کردن با چه کسانی لذت می برید؟ چه کسی به کاری که انجام می دهید بیشتر نیاز دارد؟
به این فکر کنید که چگونه می توانید به مشتریان دسترسی پیدا کنید. سپس برای رسیدن به آن ها برنامه ریزی کنید.

❓بهترین جا برای تولید محتوا برای بازاریابی 1403 کجاست؟! (سایت؟ تلگرام؟ اینستاگرام؟ دیگر شبکه های اجتماعی؟)

✅برای این که یک برنامه بازاریابی منسجم داشته باشید، باید برای همه ی شبکه های اجتماعی (البته متناسب با استانداردهای تولید محتوا در همانجا!) برنامه ریزی تولید محتوا داشته باشید.
با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه ی پنتازوم توجه بیشتر به کیفیت تولید محتوا است و نه صرفا کمیت آن!
بدون تولید محتوا بازدید کننده و در نتیجه مشتری نخواهید داشت. بنابراین شرکت شما نمی تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.

❓آیا بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 1403 برای شرکت شما مفید است؟

✅اگر از مزایای شبکه های اجتماعی در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده نکنید، یک راه سریع، مقرون به صرفه و کارآمد برای دسترسی به تقریباً نیمی از مردم جهان را از دست خواهید داد.
فیس بوک، توییتر، لینکداین، اینستاگرام و اسنپ چت (لیست همچنان ادامه دارد) محبوبیت روزافزونی دارند. آنها به راه های ارتباطی برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و ایده ها با مردم تبدیل شده اند.

❓آیا برای بازاریابی 1403 تولید محتوا موثر است؟

✅پاسخ کوتاه و سرراست به این سوال، بله است.
بازاریابی محتوا می تواند ابزاری واقعا موثر برای تولید محتوا های با کیفیت بیشتر و افزایش دیده شدن برند شما باشد. این یکی از بهترین استراتژی های بلند مدت برای ارائه ارزش به مخاطبان است.
علاوه بر این، ارائه محتوای عالی راهی عالی برای ترغیب مخاطبان شما به صحبت درباره برند شما و به اشتراک گذاری داوطلبانه محتوای شما در سراسر اینترنت است. کاملا رایگان!
هر چیزی از مقالات وبلاگ گرفته تا کتاب‌های الکترونیکی، راهنماها، اینفوگرافیک‌ها، کاغذهای سفید و سایر بخش‌های آموزنده، افزودنی عالی برای استراتژی بازاریابی محتوای شما است.

❓مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار چیست؟

✅افزایش اعتبار و آگاهی از برند
امکان در ارتباط بودن با مشتریان در قالب روایت های داستانی و خلاقانه

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در آپارات دنبال کنید
@pentazoom
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در یوتیوب دنبال کنید
@pentazoom

مقالات مرتبط در پنتازوم

14 پاسخ

  1. واقعا عالی بود. فقط موضوع اینه که اجراش هم مهمه! شما خودتون خدمات بازاریابی در تلگرام میدین مثلا؟

    1. در تلگرام بیشترین چیزی که مهم هست :
      1- محتوا
      2- تبلیغات

      عملا با تبلیغ در کانال های خوب میتونین مخاطب جذب کنین. سیستمش با اینستاگرام و سایت بسیار متفاوت هست.

  2. ایمیلی دیگه این روزا کمتر جواب بده به نظرم ولی وبلاگ رو خوب اومدین. با تچکر 😎💪

  3. اینفوگرافیه عالی بود! درشت و به چشم میاد. برای همه مطالب کاش بذارین.

    1. سلام
      بازاریابی محتوا و تمامی مواردی که باید در فضای مجازی انجام بدین. از جمله : طراحی سایت و تولید محتوا.
      برای مشاوره رایگان لطفا تماس بگیرید.
      09223896531

    1. داداش بستگی داره اول کیوور ریسرچ خوب کرده باشی یا نه. همینطوری ورودی نمیاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *