راه اندازی فروشگاه اینترنتی : 0 تا 100 راه اندازی وبسایت حرفه ای !
برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید چقدر هزینه کنم!؟ آیا با طراحی سایت فروشگاهی فروش محصولات من تضمینی است؟ برای سفارش طراحی وبسایت فروشگاهی باید چه مواردی را در نظر بگیرم؟ سایت آنلاین زدن چقدر زمان می برد؟ برای تولید محتوا و سئو سایت فروشگاهی باید چقدر هزینه کنم؟ فروشگاه های اینترنتی امکان فروش را ساده تر کرده اند. شما دیگر محدود به حضور در یک مکان فیزیکی برای فروش نیستید! نیازی نیست هزینه های سنگین راه اندازی فروشگاه های فیزیکی را بپردازید. از مشاوره رایگان طراحی سایت فروشگاهی پنتازوم استفاده کنید.
توجه! امکان پرداخت قسطی و چند مرحله ای برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در پنتازوم وجود دارد! با ما تماس بگیرید.
جدول هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی
جدول قیمت و پکیج راه اندازی فروشگاه اینترنتی در پنتازوم به صورت کلی به شرح این 3 پلن کلی است. مهم ترین موضوعی که قبل از راه اندازی سایت ممکن است برای شما جای سوال باشد، تنوع قیمت های طراحی سایت فروشگاهی است. این روزها فریلنسرهای زیادی پروژه های طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی را با هزینه های متفاوت و گاها پایین تر انجام می دهند. شاید این موضوع در ذهن شما سوال ایجاد کند که دلیل تفاوت هزینه ها چیست؟ هزینه کار طراحی سایت بسیار به کیفیت ارتباط دارد.
عنوان
هزینه (قیمت به تومان)
توضیحات نرخ طراحی سایت
هزینه طراحی سایت شرکتی
شروع از 9,900,000
هزینه خرید دامنه .com مجزا حساب می شود. برای سایت با دامنه .ir هزینه دامین توسط پنتازوم پرداخت می شود.
هزینه طراحی سایت فروشگاهی
شروع از 14,900,000
با توجه به نیاز سایت های فروشگاهی به راه اندازی درگاه پرداخت، هزینه اعلام شده شامل همکاری برای راه اندازی خرید آنلاین در فروشگاه آنلاین شماست.
هزینه طراحی سایت شخصی
شروع از 9,900,000
هزینه نهایی با توجه به درخواست کارفرما روی تعداد صفحات مورد نیاز + حجم هاست درخواستی دارد.
هزینه طراحی سایت اختصاصی
شروع از 60,000,000
با توجه به برگزاری جلسات تحلیل نرم افزار قیمت نهایی طراحی سایت اختصاصی اعلام می گردد.
با قالب اختصاصی و کاملا مطابق با نیاز کارفرما انجام می شود.
هزینه طراحی سایت وردپرس
شروع از 9,900,000
در صورت درخواست طراحی سایت با قالب های اختصاصی، هزینه ی آن مجزا و طبق بند هزینه طراحی سایت اختصاصی محاسبه می شود.
هزینه طراحی سایت آگهی
شروع از 14,900,000
هزینه بابت طراحی سایت با قالب های نیمه آماده است.
هزینه طراحی سایت خبری
شروع از 9,900,000
در صورت درخواست طراحی سایت با قالب های اختصاصی، هزینه ی آن مجزا و طبق بند هزینه طراحی سایت اختصاصی محاسبه می شود.
قیمت طراحی سایت تک صفحه ای
شروع از 4,900,000
هزینه بابت طراحی سایت با قالب های نیمه آماده است.
اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید، حتما به فروش محصول یا خدمات فکر می کنید. آیا راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی با امکانات فنی فوق العاده و طراحی شده بر اساس سئو، فروش را تضمین می کند؟ با پنتازوم همراه باشید تا 0 تا 100 نکات راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بدانید.
پشتیبانی سایت از طراحی اولیه هم مهم تر است!
پشتیبانی خوب تنها از عهده شرکت های با تجربه برمی آید. کار راه اندازی فروشگاه اینترنتی تنها یک نقطه شروع برای کسب و کار شماست. در ادامه و بعد از طراحی سایت فروشگاهی نیاز به یک سیستم کارآمد برای دریافت و ارسال سفارشات مشتریان دارید.
اشکال در هر یک از بخش ثبت سفارش، اتصال به درگاه پرداخت، پردازش سفارش مشتریان و… باعث اختلال در کسب و کار شما می شود.
اگر پشتیبانی خوبی برای فروشگاه اینترنتی طراحی شده نداشته باشید، عملا هزینه هدر داده اید. در بسیاری از مواقع اگر طراح اولیه سایت پشتیبانی مناسبی نداشته باشد و یا از تم مناسبی استفاده نکرده باشد، نیاز است از ابتدا فرآیند راه اندازی سایت فروشگاهی را پیگیری کنید.
پکیج راه اندازی فروشگاه اینترنتی
شروع راه اندازی سایت با شرکت های غیرحرفه ای هزینه های چند برابر مالی و روانی به شما تحمیل می کند. پس بهتر است از ابتدا با یک شرکت معتبر پروژه خود را شروع کنید.
نمونه طراحی سایتدر پنتازوم
در ادامه برخی از نمونه کارهای طراحی سایت پنتازوم را می بینیم. برای مشاهده زنده هر سایت و اطلاعات بیشتر روی هر کدام از تصاویر بزنید.
سایت آموزش زبان
سایت زبان نگار در حوزه آموزش زبان و فروش دوره و کتاب آموزش انواع زبان ها فعالیت می کند.
1- انتخاب یک محصول یا همان حوزه تخصصی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی
2- انتخاب یک دامنه و اسم برای فروشگاه اینترنتی
3- خرید یک هاست برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی
4- انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا برای طراحی فروشگاه اینترنتی
5- تولید محتوا برای محصول و وبلاگ فروشگاه اینترنتی
6- اتصال درگاه پرداخت برای فروشگاه اینترنتی
چرا نیاز به راه اندازی فروشگاه اینترنتی داریم؟!
اگر دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستید، مزایای شروع کردن با یک فروشگاه اینترنتی زیاد است. آنقدر زیاد که می توانیم ده ها صفحه درباره ی آن مطلب بنویسیم! راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی دقیقا مثل افتتاح یک شعبه از یک فروشگاه منتهی در فضای مجازی است.
در هر حوزه ای که فعالیت می کنید، از فروش پوشاک، مواد غذایی، آرایشی بهداشتی، تجهیزات پزشکی گرفته تا فروش خدمات و بسته های آموزشی در زمینه های مختلف مثل سئو، راه اندازی کسب و کار، آموزش زبان یا فروش مواد صنعتی و… یک فروشگاه اینترنتی به شما کمک می کند تا فروش را افزایش بدهید.
از لحاظ فنی هر روز امکانات بیشتری برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اختیار عموم قرار می گیرد. به همین خاطر هم تعداد فروشگاه های اینترنتی هم روز به روز در حال افزایش است. اما برای طراحی یک سایت فروشگاهی به چه نکاتی توجه کنیم تا موفق شویم؟
با خرید یک دامنه، هاست و در نهایت استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا شما مالک سایت فروشگاهی می شوید. سایت مثل یک شبکه اجتماعی نیست (مثل اینستاگرام) که محدودیت های خاصی برای شما اعمال کند. درست است که برای دیده شدن در گوگل هم باید قوانین خاصی را رعایت کنید مثلا تولید محتوا سایت فروشگاهی در موفقیت کسب و کار شما بسیار اهمیت دارد. اما دیگر خبری از محدودیت های مدام الگوریتم های شبکه های اجتماعی نیست. سایت خانه ی کسب و کار شماست.
از طرفی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام واقعا برای فروش طراحی نشده اند! با سایت می توانید بدون نیاز به یک پشتیبان برای ثبت هر سفارش به صورت خودکار بفروشید و اصولا خرید آنلاین یعنی همین!
از دیگر مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
_ دسترسی راحت به محصولات
_ امکان درج لینک سایر محصولات مرتبط در متن محصول
_ امکان ایجاد دسته بندی های منظم برای هر دسته کالا
_ امکان ثبت هر سفارش بدون نیاز به یک پشتیبان آنلاین
_ امکان اتصال اتومات به درگاه پرداخت خرید اینترنتی
راه اندازی فروشگاه اینترنتی : بهترین راه کسب درآمد
راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به کمک یک شرکت حرفه ای ساده است. هزینه های راه اندازی بسیار پایین تری نسبت به فروشگاه های حضوری دارد و در نهایت با یک فروشگاه اینترنتی می توانید به تمام ایران (شاید جهان!) بفروشید.
مزیت های راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی خیلی بیشتر از آن است که بتوان در یک مطلب همه ی آن را خلاصه کرد. اما شاید بهتر باشد اینطور بگوییم که بدون فروش یا معرفی آنلاین محصولاتتان به زودی از تمامی رقبا عقب می مانید.
درست است که در فضای آنلاین رقابت برای فروش بسیار تنگاتنگ است. اما از طرفی شیوه های جدید خرید باعث شده است که معرفی آنلاین خدمات و کالا نقش بسیار پررنگی در موفقیت کسب و کارها داشته باشد.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس
وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در دنیاست! ووکامرس در واقع بخش فروشگاهی این سیستم مدیریت محتواست که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در مقیاس کوچک و متوسط فوق العاده است. ما در پنتازوم بسیاری از پروژه های طراحی سایت فروشگاهی را با هسته ووکامرس انجام می دهیم.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس (استفاده از ووکامرس) مزیت های زیادی دارد. مثلا:
_ هزینه بسیار معقول راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس
_ وجود افزونه های واقعا کاربردی برای مدیریت فروشگاه
_ امکان پشتیبانی راحت و به صرفه از سایت
_ فعالیت هزاران برنامه نویس از سراسر دنیا روی هسته اصلی ووکامرس به جهت بهبود هر چه بهتر سیستم
_ امکان استفاده از قالب های فوق العاده کاربردی ووکامرس برای مدیریت سایت
_ امکان شخصی سازی قالب ها با توجه به نوع فروشگاه اینترنتی شما
_ وجود افزونه های فوق العاده برای سئو سایت
_ساختار طراحی استاندارد و منطبق بر نیازمندی یک فروشگاه اینترنتی
_ امکان مدیریت سایت توسط خود شما یا نیروی آموزش دیده (نیاز به دانش طراحی سایت و برنامه نویسی برای مدیریت سایت نیست)
_ امکان اتصال راحت به درگاه های پرداخت اینترنتی (مثل زرین پال، آیدی پی، نکست پی و… ) بدون نیاز به برنامه نویسی اختصاصی
_ امکان مدیریت سفارشات با اتصال سیستم های استاندارد پیامکی به سایت و خط پشتیبان مشتریان فروشگاه
_ امکان ایجاد بخش چند فروشندگی با وردپرس در سایت
طراحی سایت وردپرس یکی از تخصص های پنتازوم است. برای مشاوره رایگان طراحی سایت با ما در تماس باشید.
طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟!
طراحی فروشگاه اینترنتی یعنی راه اندازی یک سیستم آنلاین که به وسیله آن بتوان محصول یا خدمات را به فروش رساند. سیستم های مدیریت محتوا که این امکان را به شما می دهند در دنیا فراوان هستند! ووکامرس یکی از محبوب ترین آن ها است. بخش عمده ای از این محبوبیت سادگی راه اندازی و وجود امکانات و افزونه های بی شمار برای مدیریت آن است.
به جز ووکامرس (بخش فروشگاهی وردپرس) سیتم های دیگری مثل نوپ کامرس،پرستاشاپ، اپن کارت، مجنتو، جوملا و… برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارند.
فروش اینترنتی موضوع جا افتاده ای در بین مدل های کسب و کار آنلاین است. پس بهترین توصیه پنتازوم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که از یک سیستم استاندارد استفاده کنید.
تمامی نیازمندی های یک فروشگاه آنلاین (مثلا نیاز به کد تخفیف، نیاز به درج محصولات با وزن های متفاوت، روندهای مختلف ارسال کالا، موارد مربوط به درگاه های پرداخت و نحوه اتصال به بانک و… هر آن چیزی که به آن فکر نمی کنید!) در طراحی این سیستم ها در نظر گرفته شده است.
سفارش سایت فروشگاهی
برای سفارش سایت فروشگاهی با پنتازوم در تماس باشید. شما می توانید از پکیج های راه اندازی فروشگاه اینترنتی که پنتازوم به صورت پیشنهادی آماده کرده است استفاده کنید یا درخواست راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را به صورت اختصاصی ثبت کنید.
امروزه افراد زیادی از جمله شرکت ها و فریلنسر ها به طراحی سایت می پردازند. هزینه ها هم تفاوت زیادی با هم دارد. اما چرا؟!
پشتیبانی فروشگاه اینترنتی مهم تر از راه اندازی اولیه آن است. بعد از سفارش سایت فروشگاهی مسیر راه اندازی کسب و کار شما تازه شروع شده است.
یک سایت فروشگاهی باید عملکرد خوبی داشته باشد تا بتوانید مشتری جذب کنید. این عملکرد خوب شامل بخش های متفاوتی است:
1- سرعت بارگزاری سایت مناسب باشد. اگر سایت آنقدر کند باشد که صفحات محصول را به خوبی نمایش ندهد، مشتری چطور خرید را ثبت کند؟!
2- امکان شخصی سازی سایت با توجه به طرح های فروش و..
3- طراحی سایت باید بر اساس سئو باشد.
4- از نظر فنی اشکالی در نمایش صفحات یا فرآیند ثبت خرید وجود نداشته باشد.
✅ پشتیبانی خوب یک سایت فروشگاهی تنها از عهده یک شرکت با سابقه بر می آید. علت تفاوت قیمت ها همین است.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی با سئو
راه اندازی یک سایت بدون توجه به موارد فنی سئو یعنی تلف کردن زمان و هزینه. سئو چیست؟ به زبان ساده سئو یعنی وب سایت شما در کلمه های کلیدی هدف و موضوعی که در آن فعالیت می کنید، نشان داده شود.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی درست مثل تجهیز یک دفتر کاری است. برای اینکه کسب و کارتان را شروع کنید نیاز به یک دفتر کاری دارید. اما صرفا داشتن یک دفتر تضمین نمی کند که مشتری داشته باشید.
سئو و تولید محتوا سایت فروشگاهی یکی از مواردی است که به شما برای جذب مشتری کمک می کند. هر چقدر قوی تر روی محتوا و سئو سایت فعالیت کنید، بیشتر دیده می شوید. پس احتمال فروش هم بیشتر می شود.
فعالیت روی سئو سایت در حوزه های رقابتی مثل ثبت شرکت، خدمات طراحی سایت، خدمات طراحی گرافیک و … بسیار سخت تر است و با هزینه بیشتری قابل انجام است.
موفقیت در سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید، سئو فنی سایت در هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. یک سایت که تمامی اصول سئو در آن رعایت شده باشد، آماده
فروشگاه آنلاین چیست؟
تاریخچه فروشگاه آنلاین در ایران به ابتدای دهه 80 یعنی زمانی که فروشگاه دیجی کالا تاسیس شد، بر می گردد. در آن زمان ها بیشترین مشکل مردم عدم اعتماد به خرید های اینترنتی بود. البته این مشکل با گذشت زمان به تدریج تا حدود زیادی حل شده است و بسیاری از مردم امروزه خرید های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.
با یک فروشگاه آنلاین می توانید به سراسر کشور بفروشید! چه چیزی جذاب تر از این هست؟!
مزایا و معایب راه اندازی سایت فروشگاهی
مثل هر کار دیگری راه اندازی فروشگاه اینترنتی مزایا و معایب خودش را دارد. برای کسب درآمد از طریق فروش اینترنتی باید به مشکلات و موانع کار مسلط باشید. در ادامه می خواهیم مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی را بررسی کنیم.
8 مزیت راه اندازی فروشگاه اینترنتی
_ شما می توانید با سرمایه کم شروع کنید. در مقایسه با راه اندازی یک فروشگاه حضوری و فیزیکی هزینه بسیار کمتری دارد.
_به صورت آنلاین و 24 ساعته می توانید بفروشید.
_ فروش به مکان فیزیکی خاصی محدود نیست و می توانید به سراسر کشور بفروشید.
_ قیمت گذاری بهتری می توانید روی کالا داشته باشید.
_ یک لیست کامل و مکتوب از مشتریان دارید که می توانید برای برگزاری کمپین ها، طرح های فروش و طرح های مشتری وفادار از این اطلاعات استفاده کنید.
_ می توانید از سیستم های همکاری در فروش استفاده کنید. به ازای بازاریابی که دیگران برای فروشگاه اینترنتی شما می کنند، به آن ها درصد از فروش بدهید.
_ امکان مدیریت برموجودی انبار راحت تر است.
_ در فروش اینترنتی نیاز به تهیه همه اقلام و به تعداد زیاد نیست! شما می توانید به تعداد کمتر از محصول تهیه کنید و بعد از اینکه آن ها را به فروش رساندید، برای شارژ مجدد اقدام کنید. اما زمانی که یک فروشگاه فیزیکی را راه اندازی می کنید، نمی توانید از هر قلم کالا 1-2 نمونه برای فروش عرض کنید! یا تصاویر کالا را برای فروش به مشتری ارائه بدهید.
مشکلات راه اندازی فروشگاه اینترنتی
_ ممکن است در مسائل فنی سایت دچار مشکل بشوید. در صورتی که موقتا ثبت سفارش از سایت مقدور نباشد، مشتری را از دست می دهید.
_ اعتمادسازی در فضای آنلاین سخت است و نیاز به زمان دارد.
_ در صورتی که محصول می فروشید، مدیریت بخش ارسال و پیگیری مشکلات احتمالی ناشی از عدم تحویل کالا توسط پست یا خرابی جنس در حین حمل و نقل هم به مسئولیت های شما افزوده می شود.
_ رقابت در فضای فروش آنلاین جدی است. برای سئو و تولید محتوا محصولات باید هزینه کنید. هم چنین باید بخش تبلیغات را جدی بگیرید.
قالب اختصاصی یا قالب آماده برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی
استفاده از قالب های اختصاصی را برای کسب و کارهای بزرگ پیشنهاد می کنیم. اگر شما یک کسب و کار کوچک یا متوسط هستید که نیاز به یک سایت فروشگاهی دارید، بهترین راه استفاده از قالب های آماده وردپرس است. سایت هایی مثل ژاکت و راستچین قالب های آماده در زمینه های مختلف کاری به فروش می رسانند.
می توانید برای شروع از قالب هایی که خرید بالایی داشته اند استفاده کنید.
یکی از مواردی که باید در مورد استفاده از این قالب ها در نظر داشته باشید، این است که فروشنده در این سایت ها فقط قالب را ارائه می کند. مراحل دیگری مثل خرید هاست و دامنه و راه اندازی فروشگاه اینترنتی بر عهده فروشنده قالب آماده نیست!
هم چنین در نظر داشته باشید:
مسئولیت راه اندازی، درج محتوای اولیه، طراحی بنرهای لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، تهیه نقشه سایت، دریافت و اتصال درگاه پرداخت، اخذ نماد اعتماد از وزارت صنعت و معدن و .. بسیاری از موارد دیگر همه بر عهده خود شماست!
بنابراین در اینجا لزوم استفاده از خدمات یک شرکت معتبر طراحی سایت مثل پنتازوم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مشخص میشود.
بازاریابی فروشگاه اینترنتی
برای بازارایابی فروشگاه اینترنتی روش های مختلفی وجود دارد. یکی از مهم ترین آن ها تولید محتوا سئو است و یکی از ارکان سئو هم تولید محتواست. قبل از اینکه هر تبلیغ یا بازاریابی دیگری برای فروشگاه اینترنتی انجام بدهید، باید برای فروشگاه اینترنتی خود تولید محتوا کنید.
از دیگر روش های بازاریابی فروشگاه اینترنتی به این موارد می توان اشاره کرد:
1- استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل
2- تبلیغات در سایت های دیگر به شکل بنری
3- استفاده از سیستم های تبلیغات همسان
4- استفاده از شبکه های اجتماعی (مثل اینستاگرام و تلگرام و…) برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی
5- تبلیغات رادیویی و تلوزیونی فروشگاه اینترنتی
6- همکاری با فروشگاه های مکمل محصول یا خدمات شما
مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی
اما راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق چه مراحلی دارد؟ چه هزینه ای را باید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی صرف کنیم؟ حالا زمان آزمون و خطا نیست.! برای موفقیت باید مراحل این کار را به ترتیب طی کنید.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی و طرح تجاری (بیزنس پلن)
نوشتن طرح تجاری اولین و مهم ترین بخش برای راه اندازی هر نوع کسب و کاری است. فروشگاه های اینترنتی نیز با یک طرح تجاری خوب به موفقیت نزدیک تر می شوند.
مهم ترین مواردی که در نوشتن یک طرح تجاری باید در نظر بگیرید را در ادامه با هم بررسی می کنیم.
مشخص کردن محصولات یا خدمات فروشگاه اینترنتی
این مرحله با راه اندازی یک فروشگاه یا مغازه واقعی هیچ تفاوتی ندارد. برای این که فروش اینترنتی را به بهترین شکل انجام بدهید، شما باید مشخص کنید تصمیم به فروش چه محصولی دارید.
محصول حتما فیزیکی نیست. انواع فروشگاه های فایل و یا سایت های خدمات آموزشی و مشاوره محصولی را به فروش می رسانند که نیاز به حمل ندارد! فیزیکی نیست! ما در پنتازوم هم محصولات غیرفیزیکی برای فروش داریم. سری به بخش فروشگاه اینترنتی پنتازوم بزنید!
مثلا یک مزون آنلاین فروش لباس های زنانه مجموعه ای از لباس های سنتی و الیاف طبیعی را می فروشد.
فروشگاه دیگری ممکن است تنها در حوزه پوشاک آقایان فعالیت داشته باشد. ممکن است شما کالاهایی را در نظر داشته باشید که گروه سنی خاصی مصرف می کنند و یا از کالاهایی که به صورت روزمره مورد استفاده قرار می گیرند فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. تعدادی از مهم ترین سوالاتی که در این زمینه باید پاسخ بدهید:
مشخص کنید که مزیت شما برای فعالیت روی این کالاها چیست؟
آیا نماینده انحصاری این دسته از محصولات هستید و یا خودتان تولید کننده محصولات هستید؟
آیا شما در حوزه ای که قرار است کالاهای خود را به فروش برسانید، تخصص دارید؟
آیا امکان فروش اینترنتی محصول وجود دارد و یا به عبارت دیگر فرهنگ خرید اینترنتی آن محصول بین مردم جا افتاده است؟
آیا کالای مورد نظر در حوزه علاقه مندی های شخصی شما قرار دارد؟
آیا حوزه ای که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب کرده اید، رقبای زیادی دارد یا خیر؟
به این نکته مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی توجه کنید که به خصوص با افزایش رقبا شما ح در واقع این موضوع یک اصل در تمامی کسب و کار ها است و موضوع مجازی بودن فروشگاه شما نباید از این امر غافل کند.
ویدئو نکات راه اندازی فروشگاه اینترنتی
راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مشخص کردن رقبا
در زمینه ی کاری که انتخاب کرده اید، چه تعداد رقیب قدرتمند وجود دارد؟
وضعیت نسبی این رقبا و بازدید های روزانه آن ها چقدر است؟
این سایت ها روی چه محصولاتی (مشابه کالا و خدمات شما) تمرکز دارند؟
این رقبا به طور میانگین با چه میزان هزینه پشتیبانی و نگهداری می شوند؟
مرتب کردن پانزده رقیب قدرتمند در حوزه کاری خودتان در وب + اطلاعات تحلیلی آن ها
فرض کنید که حوزه پوشاک را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کرده اید. در این صورت بازار هدف شما کدام دسته از مشتریان هستند؟ آیا به صورت اختصاصی روی فروش پوشاک خانم ها تمرکز دارید؟ آیا در زمینه پوشاک کودک فعالیت دارید؟
مشخص کردن بازار هدف
روی چه دسته از مشتریان تمرکز دارید؟ روی چه درجه های کیفی پوشاک فعالیت خواهید داشت و مشتریان شما با چه سطح درآمدی هستند؟
به طور کلی در مشخص کردن بازار هدف این موارد را در نظر بگیرید:
سن، جنس و محل اقامت مشتریان
متوسط سطح درآمد
الگوهای رفتاری مشتریان
هدف مشتریان از خرید چیست؟
بزرگ ترین مشکل آن ها چیست؟ شما چه راه حلی دارید؟
بنابراین توجه کنید که انتخاب نوع بازار هدف پس از انتخاب نوع کالا در آینده فروشگاه شما و پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی سرنوشت ساز است.
تهیه طرح بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی
طراحی یک سایت اینترنتی بدون تبلیغات مانند راه اندازی یک دفتر کاری است، بدون این که برای مشتریان و بخش فروش خود طرح و برنامه ای داشته باشید! هر فروشگاه اینترنتی پس از راه اندازی نیاز به یک برنامه ی اجرایی در حوزه ی تبلیغات دارد. یکی از مهم ترین و بهترین نوع تبلیغات برای یک سایت اینترنتی بازاریابی محتوایی است.
در این بخش به این موارد باید پاسخ بدهید:
چه کانال های بازاریابی مناسب شما هستند؟
چه مدل هایی از بازاریابی را برای وبسایتم انتخاب کنم؟
اولویت دهی تبلیغات به چه صورت است؟
بازه های زمانی و جزئیات برگزاری تبلیغات چگونه است؟
تولید محتوا و سئو سایت چطور انجام می شود؟
طرح مالی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی
در این بخش باید منابع مالی را مشخص کنید. به این سوالات باید پاسخ بدهید:
1- چه هزینه ای را برای این کار در نظر گرفته اید؟
2-آیا با هزینه ای که در نظر گرفته اید، راه اندازی فروشگاه اینترنتی قابل انجام است؟
3- تدوین طرح سود و زیان و مشخص کردن نقطه سر به سر فروشگاه اینترنتی انجام شده است؟
4- هزینه های هر بخش در چه بازه های زمانی باید پرداخت شود؟
5- نرخ بازگشت سرمایه چطور است؟
6- برای نگهداری سیستم به طور ماهیانه باید چقدر هزینه بپردازید؟
7- هزینه های تبلیغات چقدر است؟
8- هزینه نیروهای متخصص برای هر بخش از فعالیت چگونه است؟
9- فروشگاه اینترنتی شما کالا به فروش می رساند یا خدمات؟ (پیاده سازی فنی و هزینه ها در هر مورد متفاوت است)
10- ناوگان حمل و نقل و طریقه ی ارسال کالاهای شما چگونه است؟
بررسی مجموع مواردی که تا به اینجا ذکر کردیم، پاسخ این سوال را مشخص می کند: آیا فروشگاه اینترنتی را راه اندازی می کنم؟!
در صورتی که پاسخ مثبت است، بقیه موارد را مطالعه کنید!
بعد از این که طرح تجاری را با جزئیات تکمیل کردید؛ نوبت اجراست. از این مرحله به بعد وارد فاز اجرا خواهید شد. این موارد را باید به ترتیب انجام دهید:
انتخاب نام و دامنه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی
1- انتخاب یک نام مناسب
2- ثبت دامنه اینترنتی
هم چنین در صورتی که شما به برند سازی در طولانی مدت فکر می کنید، گام های اول را باید درست بردارید. در انتخاب نام برند دقت کافی را به خرج بدهید. طراحی یک لوگو که فروشگاه شما با آن شناخته شود نیز، ضروری است.
نکته : قبل از انتخاب نهایی نام برند به محدودیت های شرکت ثبت توجه کنید.
انتخاب سیستم مدیریت محتوا CMS در راه اندازی فروشگاه اینترنتی
در مورد سیستم های مدیریت محتوا و در واقع آن چیزی که به کمک آن می توانید فرآیند خرید را برای خود راه اندازی کنید، چند انتخاب پیش روی شماست. اولین مورد استفاده از سیستم های اختصاصی است. استفاده از سیستم های اختصاصی به این معنی است که شما برای راه اندازی فروش اینترنتی یک سیستم را از ابتدا طراحی و برنامه نویسی کنید.
در بخش اول باید تیم مهندسی نرم افزار شما به سنجش نیازمندی شما بپردازد. البته راه اندازی فروشگاه اینترنتی از نظر فنی استاندار های مشخصی دارد و شاید در جزئیات نیاز بازبینی مراحل داشته باشد.
در گام بعدی ظاهر سایت و صفحات آن (به عبارتی واسط کاربری یا UI ) باید طراحی گردد. فاز آخر این نوع طراحی هم مربوطه به کدنویسی است.
معمولا قیمت طراحی سایت بستگی به امکاناتی دارد که برای سایت خود در نظر گرفته اید.
راه کم هزینه تر برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده از سیستم های آماده است. این موارد معمولا به صورت رایگان ارائه می شوند اما خدمات مربوط به راه اندازی آن ها و پشتیبانی آن ها رایگان نیست. از جمله سیستم های مدیریت محتوای رایگان می توان موارد زیر را نام برد:
با توجه به محبوبیت زیاد، پشتیبانی عالی و تعداد زیادی برنامه نویس و متخصص در حوزه ی وردپرس پیشنهاد می شود جزو گزینه های خوب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود به آن فکر کنید.
انتخاب هاست برای فروشگاه اینترنتی
به زبان ساده هاست فضایی است که کل محتوای سایت شما در آنجا قرار دارد. در واقع تمامی اطلاعات که در سایت قرار می دهید شامل تصاویر، نوشته ها، ویدئوها و .. غیره می شود. به شما توصیه می کنیم که در ابتدای کار از هاست اشتراکی استفاده کنید. با این کار هزینه های راه اندازی فروشگاه اینترنتی کاهش پیدا می کند.
سرعت هاست تاثیر زیادی در جذب مشتریان جدید برای سایت دارد. پس پیشنهاد می کنیم در خرید هاست از یک شرکت معتبر دقت کنید.
در فضای واقعی هم هر مغازه در یک مکان فیزیکی واقع شده است. نکته مهم این است که استفاده از هاست بی کیفیت و با خدمات پشتیبانی نامناسب سایت شما را دچار مشکلات جدی می کند.
شما برای راه اندازی یک مغازه در فضای فیزیکی به مکان و محدوده، پتانسیل بازدید از مغازه (اصطلاحا پاخور منطقه) و .. بسیاری از نکات ریز دیگر توجه می کنید. در خصوص هاست هم باید حساسیت های ویژه داشته باشید.
ماندگار وب یکی از شرکت های باسابقه و حرفه ای در ارائه انواع خدمات هاستینگ و فروش دامنه است. استفاده از یک هاست وردپرس حرفه ای باعث می شود از جانب موارد فنی و بارگزاری محصولات و محتوا خیالتان راحت باشد و به موارد سئو، محتوا و فروش محصول رسیدگی کنید.
انتخاب هاست یکی از موارد بسیار مهم در راه اندازی هر سایت است.
استخدام نیرو برای فروشگاه اینترنتی
برای مدیریت یک فروشگاه اینترنتی باید یک تیم داشته باشید. برای بخش های مختلفی از سایت نیاز به تخصص های مختلف دارید.
_ پشتیبان فنی سایت و بخش هاست
_ تولید محتوا وسئو
_ طراح گرافیست برای طراحی بنرها ادیت تصاویر محصولات
_ عکاس (در صورتی که محصولات اختصاصی تولید می کنید )
_ پشتیبانی مشتریان در دریافت سفارشات
نیروها به شما در بخش های فروش، پشتیبانی مشتریان، به روزرسانی و بخش تولید محتوا و سئو کمک می کنند. شما می توانید به صورت تمام وقت برای هر یک از بخش های سایت نیرو استخدام کنید. اما شاید راه حل بهتر برای مدیریت هزینه ها برون سپاری بخش هایی از کار شما باشد. در ادامه یکی از مهم ترین مواردی که در فروش یک سایت مجازی باید در نظر بگیرید را توضیح می دهیم. تولید محتوا!
راه اندازی فروشگاه اینترنتی رایگان
اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی استفاده می کنید، حتما می توانید قالب های رایگان در این زمینه پیدا کنید. خرید یک دامنه دات آی آر اصولا بیشتر از 15 هزارتومان (بابت یکسال) هزینه در برندارد! با خرید یک هاست ارزان قیمت هم می توانید یک فروشگاه اینترنتی واقعا با قیمت نزدیک به صفر! راه اندازی کنید!
اما اگر واقعا نیاز به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی 100% رایگان دارید، می توانید از قابلیت سایت های دیگر استفاده کنید! بسیاری از سایت سازها و در مواردی درگاه های اینترنتی هستند که به شما امکان راه اندازی یک وبسایت 100% رایگان فروشگاهی را می دهند. یکی از این وبسایت های معتبر آیدی پی است. می توانید همین امروز یک فروشگاه رایگان محصولات فیزیکی و یا مجازی در این سایت راه اندازی کنید:
مشاهده سایت آیدی پی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی رایگان!
یکی دیگر از روش های تقریبا رایگان راه اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده از قالب های رایگان وردپرس است. با استفاده از یک دامنه .ir و یک هاست ارزان قیمت می توانید با هزینه نزدیک به صفر شروع کنید!
تولید محتوا فروشگاه اینترنتی
کار شما با طراحی سایت در راه اندازی اولیه فروشگاه اینترنتی به اتمام نمی رسد. تولید محتوا فروشگاه اینترنتی یکی از مهم ترین بخش هایی است که باید به آن توجه کنید. بدون محتوا سایت شما چیزی برای ارائه به مشتریان نخواهد داشت. با در نظر گرفتن موارد تخصصی در تولید محتوا است که بخش بزرگی از فرآیند بازاریابی آنلاین در فروشگاه اینترنتی شما پوشش پیدا می کند.
تولید محتوای یک فروشگاه اینترنتی یک موضوع واقعا مهم در فروش و بازاریابی است. شما به صورت آنلاین خدمات ارائه می کنید. بنابراین مهم است که بهترین توضیحات برای محصولات، بهترین مقالات وبلاگ و هم چنین ویدئوهای جذاب برای محصولات تهیه کنید.
بخش مهمی از ارتباط با مشتریِ کسب و کار شما از طریق تولید محتوای وبسایت انجام می شود.
به جز تولید محتوا شما باید به فکر یک تیم فنی برای پشتیبانی و رفع احتمالی اشکالات وب سایت، نیروهای پشتیبان مشتریان و بازاریاب باشید. از استخدام یا همکاری با یک مشاور خوب هم غافل نشوید.
بعضی از شرکت های خدمات دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا مانند پنتازوم بسته های پشتیبان فوق العاده ای ارائه می کنند که بدون استخدام یک تیم می توانید فروشگاه را راه اندازی و از آن کسب درآمد کنید.
درگاه های پرداخت در فروشگاه های اینترنتی
فروشگاه های مختلف روش های مختلفی را برای پرداخت وجه محصول، پیش روی مشتری قرار میدهند. از جمله پرداخت آنلاین، واریز به شماره حساب یا پرداخت نقدی در محل از این گزینه ها است. این روزها با توجه به گسترش خدمات الکترونیک بانکی، اغلب افراد گزینهی پرداخت آنلاین را ترجیح میدهند. بنابراین دریافت درگاه پرداخت یکی از ضروری ترین بخش های کار شماست.
دو راه دارید که هر دو تایید شده و معتبر است.
درگاه مستقیم بانکی
اول : استفاده از درگاه های پرداخت مستقیم بانکی که مراحل خاص خودش را دارد و فرآیند اداری سختی دارد. در این روش به صورت مستقیم با بانک ها در تماس هستید. البته برای دریافت این درگاه حتما باید نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشید. ( در ادامه روال دریافت و سایت نماد اعتماد الکترونیکی را توضیح داده ایم.)
درگاه پرداخت واسط
دوم : راه دیگری هم برای دریافت درگاه پرداخت نیز وجود دارد. شما می توانید از درگاه های پرداخت واسط استفاده کنید. نمونه این درگاه ها پی پال، جهان پی، زرین پال ، آیدی پی و … است. این شرکت ها در واقعا مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت می کنند.
نحوهی کار این سیستم ها به این گونه است که با ثبت نام در آنها، یک صفحهی پرداخت اختصاصی در اختیار شما قرار میگیرد که مشتری میتواند پرداخت خود را از طریق این درگاه ها انجام دهد. استفاده از بعضی از این درگاه ها رایگان است. برای برخی دیگر باید درصدی را از هر مبلغ واریزی به عنوان کارمزد به آن ها ارائه کنید. نکته مثبت در مورد این درگاه ها این موضوع است که نیازی به اخذ نماد اعتماد برای راه اندازی درگاه شما نیست. (فرآیند اداری آن ها هم بسیار ساده تر انجام می شود)
دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی
اخذ نماد اعتماد الکترونیک به فروشگاه شما اعتبار می دهد. شما میتوانید با مراجعه به سایت enamad.ir مراحل دریافت نماد را آغاز کنید تا هرچه سریعتر آن را دریافت کنید.
پس از ثبتنام میبایست مراحل کار از سوی کارشناسان این مجموعه دولتی پی گیری می شود. اهمیت دریافت نماد در آن است که زمانی که شما بخواهید درگاه مستقیم بانکی دریافت کنید؛ یکی از ملزومات دریافت درگاه پرداخت بانکی، داشتن نماد اعتماد است. مورد دیگر مهمی که وجود دارد تاثیر وجود نماد در ذهن کاربران است. نماد اعتماد میتواند به مشتریان شما اطمینان بدهد که شما قلابی یا Fake نیستید، آدرس و شماره تلفن تایید شده دارید و میتواند به شما اعتماد کند. (درگاه های واسط بدون نماد اعتماد هم به شما خدمات می دهند.)
در این مطلب مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای شما گفتیم. اما باید به یاد داشته باشید، ساخت یک فروشگاه اینترنتی موفق بسیار سختتر از آن چیزی است که فکر میکنید! مانند هر کسب و کار دیگری باید زمان و انرژی صرف کنید و در ضمن ریسک پذیر باشید. از انتخاب محصول مناسب تا ارزیابی ایده و تبلیغات اینترنتی و بازاریابی محصول، همه و همه فرآیند هایی سخت و شاید پر هزینه باشند.
اگر نیاز به پنتازوم برای مشاوره و راه اندازی فروشگاه اینترنتی داشتید، خوشحال می شویم در کنارتان باشیم. شما می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.
سوالات متدوال در راه اندازی فروشگاه اینترنتی
در این بخش متداول ترین سوالات مشتریان پنتازوم در خصوص راه اندازی فروشگاه اینترنتی را جمع آوری کردیم. در صورتی که پاسخ سوال شما اینجا نیست تماس بگیرید تا مشاوره رایگان اختصاصی در خصوص راه اندازی سایت فروشگاهی بگیرید.
برای راه اندازی حداقل باید یک دامنه، هاست و یک سیستم مدیریت محتوا داشته باشید. اما هزینه پیش از هر چیز به امکانات درخواستی شما هم برمی گردد! پکیج های راه اندازی فروشگاه اینترنتی پنتازوم را در سایت ما ببنید یا برای مشاوره تماس بگیرید. 09223896531
این سوال بستگی به سیستم مدیریت محتوایی که انتخاب کردید دارد.نکته مهم دیگر در زمان این که آیا تمایل به راه اندازی سایت با قابل های نیمه آماده دارید یا میخواهید یک سایت کاملا اختصاصی داشته باشید؟ در ساده ترین حالت راه اندازی اولیه سایت شما در ظرف یک هفته کاری ممکن است.
وردپرس که بخش فروشگاهی آن را با ووکامرس می شناسیم، یک سیستم مدیریت محتوا ایده آل برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی با سایز کوچک و متوسط است. استفاده از این سیستم را توصیه می کنیم.
حداقل هزینه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی شامل هزینه دامنه (بستگی به ..ir یا .com بودن هزینه متفاوت است) + هزینه هاست + هزینه راه اندازی اولیه سیستم فنی + هزینه تولید محتوای اولیه است.
بله! قطعا برای این که بتوانید با رقبای خود رقابت کنید، نیازمند تولید محتوای حرفه ای هستید. این محتوا هم برای محصولات و هم برای مقالات فروشگاه شما باید به خوبی تولید شود. از درج محتوای کپی و بی کیفیت خودداری کنید زیر به سایت شما ضربه می زند.
پس از راه اندازی فروشگاه شما باید برنامه ی حساب شده ای برای تولید محتوا و تبلیغات سایت داشته باشید. علاوه بر آن نوع محصول، تقاضا در بازار برای خرید آن، قیمت های شما، نحوه پیگیری سفارشات و عوامل زیادی در کسب درآمد تاثیرگذار خواهد بود.
به 2 شیوه می توانید درگاه پرداخت بگیرید. 1- مراجعه مستقیم به بانک ها و عقد قرارداد با آن ها. 2- استفاده از شرکت های واسط درگاه پرداخت مثل آیدی پی و زرین پال.