بازاریابی چیست؟! 72 تعریف از بازاریابی که هر فردی باید بداند!

بازاریابی

بازاریابی چیست؟ بازاریاب کیست؟! دیجیتال مارکتینگ چیست؟! امروزه بازاریابی طبق سلیقه های متفاوت و بر اساس تنوع مخاطب، پلتفرم رسانه و تجارت در بازار پویای معاصر تعریف می شود. با این حال تعاریف متعددی در خصوص مارکتینگ مطرح شده است که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم. نکته قابل توجه این است که بازاریابان ، مارکتینگ را بسته به نوع تجارتشان تعریف می کنند. پس تفاوت های موجود در تعاریف تا حدودی منطقی می باشد. در این مقاله خلاصه ای ۷۲ تعریف از بازاریابی را که توسط متخصصان این رشته ارائه شده است  را مشاهده می کنید. همراه پنتازوم باشید.

 

تعاریف بازاریابی

در ادامه از تعاریف ارائه شده توسط انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) و دکتر فیلیپ کاتلر، نویسنده مدرسه بازاریابی کلاسیک شروع می کنیم و سپس به ترتیب تعاریف دیگر را بررسی می کنیم.

1. طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) ، بازاریابی یا همان مارکتینگ مجموعه از فعالیت هاست که توسط موسسات مرتبط برنامه ریزی شده است. این فعالیت ها شامل پروسه ی تولید، برقراری ارتباط، ارائه دادن و تبادل پیشنهادات است که هدف آن ایجاد ارزش های مشترک در مشتریان، شرکا، و در نهایت جامعه می باشد.

2. دکتر فیلیپ کتلر بازاریابی را « ترکیب علم و هنر مکاشفه، تولیدو ارائه ارزش ها برای ارضای نیازهای بازار هدف به هدف سود کردن» تعریف می کند. بازاریابی نیازهای برطرف نشده ی جامعه را شناسایی می کند. پس از شناسایی آن ها را بررسی می کند و پس از بررسی پتانسیل سود دهی آن سعی می کند که راه های برطرف کردن آن نیاز را خلق کند. همچنین علم بازاریابی مشخص می کند که فعالیت شرکت مورد نظر در کدام زمینه سود ده و مفید است. و در نهایت کیفیت محصولات و خدمات را برای سوددهی و بهره وری بیشتر ارتقا می دهد.

 

3. مارکتینگ مجموعه ای از پیام ها و یا اقداماتی است که که منجر به خلق مجموعه ای از پیام ها و یا اقدامات دیگر می شود. (جی بایر- رئیس و مشاور ارشد شرکت Amber Naslund of The Now Revolution )

 

4. بازاریابی در تعریف سنتی خود وسیله ای برای برقراری ارتباط و انتقال ارزش ها به مخاطبان به هدف فروش محصولات یا خدمات می باشد. با این حال پس از ظهور رسانه های دیجیتال ، علی الخصوص شبکه های اجتماعی و تکنولوژی های نوین ، مارکتینگ بیشتر به معنای برقراری ارتباط عمیق ترو هدفمند تر شرکت ها با مشتریان است .دنیای پراکنده ی رسانه ها در عصر حاضر فعالیت های بازاریابان را برای جذب مشتری به طور افزاینده ای پیچیده تر کرده است .اما در عین حال فرصت های جدیدی نیز برای پیشرفت مهیا کرده است.)جولیو بارلی ، معاون بخش تجارت الکترونیکی شرکت Fairway Market ‌)

 

5.مارکتینگ یا بازاریابی شامل تحقیق، هدف گذاری ، برقراری ارتباطات( تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم) و اغلب اوقات روابط عمومی است. مارکتینگ به هدف فروش همانند شخم زدن برای کاشت بذر است. یعنی بازاریابی مخاطب را برای خرید محصول و یا دریافت خدمات آماده می کند. (ماری الن بیانکو، مدیر مارکتینگ و ارتباطات شرکت Getzler Henrich )

 

6.بازاریابی تبادل مداوم ارتباطات با مشتریان با هدف اطلاع و ایجاد یک رابطه تمام وقت می باشد. تمام وقت بودن این رابطه حائز اهمیت است ، چرا که اعتماد در یک رابطه تمام وقت بلند مدت به وجود می آید. و با اعتماد هم تولید کنندگان محصولات با کیفیتی تولید می کنند و هم مصف کنندگان از استفاده از آن محصولات به اندازه شما به وجد می آیند. و مشتریان شما به به طرفداران و مبلغان شما و در نهایت به دوستانتان تبدیل می شوند. بازاریابی یکی از بهترین راه های فهمیدن علایق مشتریانتان می باشد . مارکتینگ به شما کمک می کند تا بفهمید که مشتریانتان به کدام قسمت برند کسب و کار شما علاقه مند هستند و آنها را در پروسه ی کاری تان سهیم می کند. همچنین بهترین فایده ی بازاریابی این است که بین شما و مشتریانتان یک رابطه دوستانه قوی ایجاد می کند.( رنه بلاجت، مدیر اجرایی و موسس شرکت Magic Sauce Media)

 

7. پروفسور فیلیپ کتلر بازاریابی را « برطرف کردن نیازهای مشتریان به هدف فروش و سود » تعریف کرد. برای من مارکتینگ چیزی فراتر از برقراری ارتباط صرفا در حوزه ویژگی ها محصول است . بازاریابان مسئول تمام نیاز های مشتریان هستند. این نیاز ها در حوزه های مختاف، متفاوت است و بازاریابی و بازار یاب ها وظیفه دارند که این نیاز ها را بشناسند و بسته به نوع آنها ، آن ها را برطرف کنند. ( توبی بلومبرگ، نویسنده وبلاگ Bloomberg Marketingو Diva Marketing)

 

8. بازاریابی یک نوع استراتژی برای موفقیت در کسب و کار است . اگر مارکتینگ به طور صحیح و طبق اصول انجام شود ،نتیجه آن ارزش گذاری ،ورود به بازار ، و برندسازی ،هویت بخشی به تجارت و نشان دادن تجارت به جهان است. ولی اگر اصولی و درست نباشد یک فهرست بی پایان از تبلیغات و کار های نا تمام است که هیچ سرانجامی ندارد . بازاریابی در قرن ۲۱ باید عمدتا – و نه کاملا- در راستای اهداف شرکت پیش برود و و قابل اندازه گیری و حساب رسی باشد.

اگر بازار یابی به طور فوق العاده و کاملا حرفه ای انجام شود ، نتیجه آن درخشش شرکت و رشد بی نظیر و حیرت انگیز در مدت زمان کوتاه خواهد بود. به طوری که بخش مارکتینگ یک شرکت به یک شرکت مجزا تبدیل خواهد شد و اهداف و فرهنگ مختص به خود را خواهد داشت.( مت بلومبرگ – رئیس و مدیر اجرایی شرکت ‌Bloomberg )

 

بازاریابی

بازاریابی

9. بازاریابی پروسه تبدیل نیاز های مشتریان به درآمد برای شرکت است . (مارگ بارگز-دستیار مدیریتی شرکت Blue Focus Marketing )

 

10. مارکتینگ در وهله اول به معنای برندسازی و هویت سازی است.در مرحله بعدی شما باید مردم را قانع  کنید که برند شما بهترین برند در این زمینه است و سپس ارتباطات خود را با مشتریان حفظ کنید.( مارجوری کلیمن- مدیر اجرایی شرکت تبلیغاتی clayman)

 

11. مارکتینگ یا بازاریابی شناسایی و رفع نیاز های مشتریان است.( اندرو کوهن، رییس A Team)

 

12. برنامه های بازاریابی در راستای اهداف تجاری شرکت شکل می گیرد.  با این حال ، به طور کلی برنامه های مارکتینگ در جذب منابع ارزشمند و توجه مشتریان، اعتماد و سرمایه های آنان برای کسب در آمد خلاصه می شود. بازاریابی در حالت کلی پروسه ی دریافت محصولات یا خدمات از یک شرکت و تحویل آن به دست مشتری نهایی از طریق ابزار های مارکتینگ می باشد. اهداف تجاری ، بازار هدف ، تکنیک های بازاریابی و ابزار آن مواردی هستند که استراتژی شما را تشکیل می دهند. بازاریابی وظیفه دارد که در تمام پروسه خرید مشتریان یعنی تحقیق درمورد محصولا یا خدمات ، معامله، خرید ، خدمات پس از فروش ( از جمله پشنیبانی  یا عودت ) دخالت کند و آن ها را بهینه تر کند.

 

13. بازاریابی تجربیات و پیشنهادات غیر قابل مقاومت ارائه می کند و با مشتریان ارتباط شخصی برقرار می کند. مارکتینگ برای شرکت ارزش سازی می کند و این ارزش ها را با دیگران به اشتراک می گذارد. ( سائول کلت- سربیر سری کتاب های Magic )

 

14. مارکتینگ نحوه معرفی شرکت خود به مشتریان ، همکاران، سرمایه گذاران ،کارکنان و هر شخصی که شرکت با آن ارتباط دارد برای جذب آنها می باشد .  بازاریابی یک برنامه برای مشتریان است که به آنها کمک می کند که تصمیم بگیرند که آیا میخواهند که کسب و کار شما به زندگی آنها وارد شود یا نه . مارکتینگ دیدگاه ابتدایی و انتهایی مشتریان  و نظر آنها در طول پروسه ارائه خدمات را نسبت به شرکت شما شکل می دهد. (جف کاتلر- معاون رییس و مدیر عمومی شرکت َٰVitals)

 

15.بازاریابی محصولات فروخته شده و خدمات ارائه شده است ! یعنی ارائه خدمات و فروش محصولات صرفا از طریق مارکتینگ انجام می شود.( استیو داوسون- رییس شرکت ( Walkers Shortbre

16. بازاریابی به معنی برقراری ارتباط میان مشتری و  محصولات ، برند، و تجارت شما است  به طوری که آنها علاقه مند به خرید از شرکت شما شوند. همانطور که رجیس مک کنا گفت:« مارکتینگ همه چیز است! » ( سام دکر- از بنیانگذاران و مدیر اجرایی شرکت Mass Relevance  )

17. بازاریابی بیشتر از کارفرما به مشتریان می پردازد. بازاریابی نیاز های مشتریان را مطالعه و بررسی می کند و برای رفع آنها پیشنهادات مناسبی ارائه می کند. بازاریابی وظیفه دارد که نیاز های شناسایی شده را برطرف کند و احساس رضایت مشتری را جلب کند و در عین حال تلاش کند که کارفرما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و آگاه جلوه دهد.بازاریابی خوب ، یک پروسه دو سر برد است . به طوری که هم نیاز های مشتری به نحو احسن برطرف می شود و هم شرکت به اهداف تجاری خود می رسد.( شناندو دیاز – رییس و استاد شرکت Brass Knuckles Media )

18.بازاریابی تلاش می کند که مشتری ، مصرف کننده و یا کاربر نیاز خود را برطرف کند و وشرکت به درآمد و یا اهداف دیگر خود برسد.(استیو دیکستین- مدیر اجرایی شرکت Hugo Naturals )

 

19.امروزه بازاریابی درگیرارتباطات خارجی به منظور ترویج اهداف شرکت است. پروسه بازاریابی امروزه در راستای ادغام تمام اهداف ارتباطی ( تبلیغات، فروش،بازاریابی ، و …) و ایجاد یک گروه واحد گام برمی دارد . ادغام اهداف ارتباطی به تسریع رسیدن به اهداف کلی کمک می کند و رشد روز افزون شرکت را در پیش دارد.( Antoine Didienne)

 

20.امروزه بازاریابی به معنای برند سازی، هویت سازی ، ارزش گذاری و پلی میان مشتری و سازمان است . بازاریابی صرفا به معنی فروش نیست! ( جینی دیتریش- مدیر اجرایی شرکت Arment Dietrich, Inc.)

 

21.بازاریابی ، امروزه مشتری محور شده است . و شبکه های اجتماعی نقش مهمی در مشتری محور شدن آن ایفا کرده اند. بازاریابی شامل شناخت بازار،  تولید محصول با کیفیت، ارزش سازی برای آن محصول و معرفی آن به افراد درست می باشد. ضرب المثلی قدیمی می گوید :‌«اگر شما یک تله موش بهتر بسازید ، مردم جلوی در خانه تان صف می بندند.» ولی امروزه این صرفا ساخت یک محصول با کیفیت به معنای موفقیت نیست . هر محصول با کیفیتی نیاز به شناخته شدن دارد و بازاریابی وظیفه دارد که محصول ما را به مردم بشناساند. اگر آن ها ندانند که شما این چنین محصولی دارید، اصلا نمی دانند که خانه تان کجاست تا جلوی در آن صف ببندند.(سالی فالکو- آرشیو pressfeed )

 

بازاریابی

 

22.بازاریابی کمک به مردم برای خرید محصولات و یا خدمات شماست.(جیسون فالز، محقق شبکه های اجتماعی)

23. بازاریابی مانند بازی سازی در دنیای تجارت است . همانند بازی هاکی ، با ارزش ترین بازیکن کسی نیست که تعداد گل های بیشتری به ثمر برساند، بلکه کسی است که موقعیت های خوبی ایجاد کند و به اصطلاح بازی سازی کند. یک تیم بازاریابی عالی ، برای برند بازی سازی می کنند. یعنی نقاط قوت، نقاط ضعف، بازار هدف، مشتریان، محصولات، استراتژی ها و… را شناسایی می کنند و مسیر موفقیت را برنامه ریزی می کنند.(سام فیورلا- استراتژیست شبکه های اجتماعی و دنیای وب در شرکت The Social Roadmap)

 

24. بازاریابی عمل ایجاد و حفظ یک رابطه جذاب میان شرکت و تک به تک افرادی است که به شما و محصولات یا خدماتتان علاقه نشان می دهند.(پائول فلانیگان- مشاور وبسایت experiate.com )

25. بازاریابی پروسه ی  معرفی محصولات یا خدمات به بازار هدف از طریق استراتژی های جذب مشتری و آنالیز واکنش های آنها و باز خورد ها است. این پروسه در نهایت به انجام فروش می انجامد.(دکتر آگوستین فو – موسس شرکت , Marketing Science Consulting Group )

26. بازاریابی پروسه ی ساخت روابط هدفمند با مشتریان است به طوری که شما به طور سودمندی محصولات و یا خدمات خود را گسترش دهید.(کریس گرت- موسس وبسایت chrisg.com)

 

27. بازاریابی واژه ای است که برای توصیف نحوه تشویق مردم برای خرید محصولات ما استفاده می شود. اگر میخواهید که کسب و کارتان در مسیر موفقیت گام بردارد ، باید بدانید که چگونه توجه مردم را به محصولی که می فروشید جلب کنید. ما با یک برنامه ، فعالیت بازاریابی خود را شروع می کنیم:اهداف،استراتژی و تاکتیک ها (نحوه ی پیاده سازی استراتژی ها) . بازاریابی پروسه ای است که به شرکت ها کمک می کند که روابط مستحکمی به هدف ایجاد ارزش های واحد بسازند.( لوییس گلر- رییس شرکت Louis Geller Marketing و مؤلف کتاب Response! The Complete Guide To Profitable Direct Marketing)

 

28. بازاریابی باید مشتری محور، دانش بنیان باشد. این ویژگی منجر به قابل اندازه گیری بودن نتایج می شود. با آنالیز کردن نتایج مارکتینگ می توان نقاط قوت و نقاط ضعف استراتژی های بازاریابی را شناسایی کرد و با بهبود آنها نتایج بهتری گرفت.( معاون و رییس روابط عمومی شرکت DMA )

29.بازاریابی یک گفت و گو بین شرکت یا برند و مشتری است که در نهایت منجر به معامله می شود. در جامعه امروزی که به سوی شبکه ای شدن گام بر میدارد، این گفت و گو به صورت غیر حضوری صورت می گیرد. در نتیجه بازاریابان سنتی باید تلاش بیشتری کنند تا به موفقیت برسند.(جوش گلانتز- معاون و مدیر روابط عمومی شرکت PCH Online-Publishers Clearing House)

 

30.بازاریابی پلی  برای متصل کردن محصولات و خدمات شما به مشتریانی است که به دنبال راهی برای برطرف کردن نیازهایشان هستند.بازاریابی یک مقوله ی چند بعدی شامل تحقیق در زمینه ی بازار هدف و چگونگی برقراری ارتباط به نحو احسن با آن به جهت اجرایی کردن برنامه های بازاریابی از طریق رسانه ها می باشد . هدف این است که یک استراتژی برای تولید، قیمت گذاری و توزیع محصولات یا خدمات برای یک معامله دو سر برد است. این یک روند در حال تکامل است که همواره تطابق نیاز ها و خواسته های بازار را با پیام شما بررسی می کند. (تریش گرین – معاون اجرایی، سرپرست بازاریابی، گروه سرمایه گذاری دانشجویی، LLC)

 

31. بازاریابی در نهایت مسئولیت ایجاد ارزش های شرکت را از طریق برندسازی (که وجهه استراتژی های تبلیغاتی شما محسوب می شود ) بر عهده دارد. برای انجام این کار بازاریابی ، هدف و بخش های رو به رشد شرکت را شناسایی می کند.بازاریابی سازمان را به ساختن یک ارزش واحد و منحصر به فرد هدایت می کند و تضمین می کند که پیشنهادی متمایز و قانع کننده به بازار هدف ارائه دهد. همچنین بازاریابی سلامت و قدرت برند و میزان رضایت مشتریان و مصرف کنندگان را اندازه گیری می کند و سعی می کند که آن را روز به روز بهتر کند. بازاریابی تنها نقطه پیشرفت، یافتن مشتریان جدید ،ارائه پیشنهادات جدید و سود بیشتر می باشد.( کتی هالیگن – معاون فروش و مارکتینگ و معاون ارشد شرکت PowerReviews)

32. هر چیزی که شما ایجاد می کنید یا به اشتراک می گذارید تا خودتان را معرفی کنید بازاریابی نامیده می شود. (آنا هندلی – مدیر  محتوا و روابط عمومی شرکتChapman of Content Rules  )

 

33. با یک محصول خوب و با کیفیت بازاریابی می تواند به آموزش تبدیل شود. آموزش مؤثر مردم در زمینه محصولات اشتیاق لازم را برای خرید در آن ها ایجاد می کند. (جفری هارمون -مدیر مارکتینگ شرکت Orabrush )

 

34. بازاریابی باید شما را بیازماید  چرا که شما در وسط گود هستید و باید سوالات سفت و سختی از خودتان بپرسید. در ادامه باید برنامه های دقیقی برای پاسخ به سوالات و پیاده سازی طرح های تان داشته باشید . این برنامه ها باید در راستای رضایت مندی مشتریان و فروش و سود بیشتر شرکت باشد.به یاد داشته باشید که اشتیاق و علاقه شدید جایگزینی برای برنامه ریزی نیست و وجود تنش ها و چالش ها برای کسب و کارتان مفید است . بحث و مناظره خوب و سالم باعث چالش می شود و گروه شما را به سمت جلو هدایت می کند. ریسک کنید و از این که اشتباه کنید نترسید . کسی تا به حال به خاطر مناظره در زمینه بازاریابی نمرده است. اگر می خواهید رشد کنید و پیشرفت داشته باشید باید از مناظره سالم بیرون بیایید و تجارت خود را به سمت بی نهایت سوق دهید. (جفری هایزلت – نویسنده  تیم  The Mirror Test )

 

35. بازاریابی در واقع شناختن مشتری است. (چه در حال حاضر و چه در آینده). تا جایی که وقتی مشتری خبرنامه شما را می خواند هیچ گونه سوال و ابهامی پیش نیاید و آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد و تجربیات خود را در زمینه  استفاده کردن از خدمات یا محصولات شما با آنها در میان بگذارد. (آری هزروگ -متخصص ارتباطات و مقررات )

36. بازاریابی همانند چتری است که مراحل تحقیق ، برندسازی ، روابط عمومی ، تبلیغات و بازخورد مستقیم، ارتقا و پیشرفت، وفاداری ، عرضه و تقاضا و… را در بر می گیرد. ( آنا هلند -نویسنده ی وب سایت WhichTestWon.com  )

37. بازاریابی در تعریف ساده خود کمک کردن شرکت به مشتری برای خرید بیشتر است. (جوئی لازتو – رییس شرکت UniCom Marketing Group)

38. بازار یابی علم و هنر تولید ، جذب مشتری و حفظ آن و در عین حال سود دهی و حفظ ارزش سرمایه های شرکت می باشد. بازاریابی به طور رسمی و غیر رسمی قوانین و مقرارت سازمانی زیادی ایجاد می کند. بازاریابی باید بالاترین استاندارد های اخلاقی واحترام به اطرافیان را در بر گیرد و تلاش کند تا جهان را تبدیل به مکانی ایده آل کند. ( مکس کالهوف- معاون شرکت Clickable )

 

39. بازاریابی وظیفه دارد که به شما یاد آوری کند که قیمت تمام شده محصولات برای شما را روز به روز پایین تر بیاورد تا حاشیه سود شما بیشتر شود و از رقبای خود پیشی بگیرید. ( جری کائوپ- نویسنده org)

 

40. بازاریابی هنر و علم برقراری ارتباط متقاعد کننده است. (دیو کارپن – مدیر اجرایی شرکت Likeable Media)

41. بازاریابی عمل افزایش آگاهی، رسیدگی، خرید و یا باز خرید یک محصول یا خدمات بوسیله تبلیغات ( تبلیغات اینترنتی و فیزیکی ) ، بسته بندی،جا به جایی، قیمت گذاری ، بهبود کیفی و بهره وری می باشد. در گذشته بازاریابی پدیده ای یک طرفه بود ، اما رفته رفته از طریق کاربرد و تاثیر رسانه های جمعی و بازاریابی شبکه ای به پدیده ای دو طرفه تبدیل شد. ( رابین کورمن – معاون دوم شرکت Wyndham Hotel Group)

 

42. بازاریابی نیاز ها و خواستار های بازار هدف را بررسی می کند و تلاش می کند که این تقاضا ها را به مؤثرترین شکل برطرف کند. ( پائول کولاویس – دستیار مدیریتی شرکت Sterling Park Group )

بازاریابی

43. بازاریابی که به عنوان تبادل ارزش ها تعریف می شود،یک معامله دو طرفه ی ارزشمند میان مشتری و شرکت می باشد که هدف آن ارائه محصول یا خدمات مناسب به مشتری مناسب توسط ابزار مناسب  است. مارکتینگ داستان حقیقی محصول و یا خدمات شما را بازگو می کند و مشتری را وارد یک گفت و گوی مورد اعتماد شامل گوش دادن واقعی ، ترغیب، مشارکت در فروش و در نهایت خرید می کند. ( جری لانتزم – کارمند شرکت Stories That Work)

44. بازاریابی فرآیند چندوجهی استراتژیک و تاکتیکی است که شامل فروش و خدمات پشتیبانی و حفظ مشتری می باشد. مراحل مقدماتی شامل شناسایی بازار هدف، توسعه استراتژی مارکتینگ  و ارتباطات مؤثر (که معمولا شامل چندین متد و کانال خاص اعم از ‌ تبلیغات ،‌روابط عمومی ، محتوا سایت ، خبر ، چاپ دیجیتال و توزیع است.)ارزیابی نتایج و بهبود دائمی فرآیند از طریق توسعه و پیشرفت های آموزشی  و بازار فروش کالا می باشد. بازاریابی هم چنین می تواند یک حلقه باز خوردی بین یک سازمان و مشتریان آن و چشم انداز هایی باشد که به آگاهی و رشد شرکت کمک می کند. (ربکا لیب -نویسنده کتاب  The Truth About Search Engine Optimization)

45. بازاریابی فرصت های کسب و کار را مهیا می سازد و بازار هدف و نیاز های آن را شناسایی می کند. همچنین مارکتینگ وظیفه دارد که با مشتریان ارتباط مؤثر برقرار کند و نیاز های آن ها را به بهترین نحو برطرف کند. ( آنا مارشمن – مدیر اجرایی وبسایت TheLeadersCouncil.com )

46. بازاریابی هنر و علم ایجاد تقاضا برای رشد پربازده می باشد . ( دیوید میشلر – رییس شرکت Altascend Consulting)

 

47. بازاریابی به مشتریان شما کمک می کند بدانند تا چه اندازه به کالایی نیاز دارند . حتی اگر آن ها از نیاز خود به آن محصول خبر نداشته باشند. (دورن موران – استراتژیست دیجیتال)

 

48. بازاریابی هنر و علم ترغیب خریدار بالقوه به خرید یک محصول از کمپانی ما می باشد . این شرکت وظیفه دارد که پیام های تبلیغاتی خود را از طریق کانال های متفاوت به گوش خریدار بالقوه برساند و به او در چرخه « توجه ، علاقه ، خواستار و عمل» کمک کند. ( پائول موسنسون – NuSpark Marketing)

 

49. بازاریابی فرآیند چند شبکه ای ( آنلاین و آفلاین)  و مشتری محوری است که برای تعریف، بخش بندی ،دستیابی و متقاعد کردن مشتری های بالقوه به کار می رود تا محصولات و یا خدمات شما به فروش برسد. بازاریابی با آنالیز استاندارد ها دنبال می شود تا استراتژی شرکت شما را تقویت کرده و فرآیند را بر حسب نیاز به بهینه سازی ROI (نرخ بازگشت سرمایه در مارکتینگ ) تکرار کند. ( شارون مستیون – دستیار معاون شرکت 1st Mariner Bank )

 

50. بازاریابی فرصت طلایی و منحصر به فردی می باشد تا احترام و رابطه شما را با بازار هدف طوری تثبیت کند که آن ها به محصولات یا خدمات شما عادت کنند و همواره از شرکت شما حمایت نمایند. مارکتینگ زمانی موفق محسوب می شود که مصرف کننده از شرکت شما رضایت کامل داشته باشد و خدمات شما به بخشی از زندگی روزمره آن ها تبدیل شود. (جینی مولن – مدیر اجرایی و معاون شرکت Zinio and VIV)

 

51. امروزه بازاریابی یک مقوله ی کاملا استراتژیک تلقی می شود که در اشکال مختلفی نظیر تبلیغات، روابط عمومی و مارکتینگ مستقیم از طریق شبکه های چند منظوره آنلاین و آفلاین و به هدف جذب ،حفظ و افزایش مشتری ارائه می شود. (والریا اوبن – رییس شرکت Foxboro Consulting Inc )

 

52. بازاریابی تمام کارهای شرکت را ، از چگونگی جواب دادن به تلفن و سرعت و کیفیت بخشیدن به پاسخگویی ایمیل ها تا چگونگی مدیریت حساب های بانکی و چگونگی رفتار با پرسنل و مشتریان را در بر می گیرد. اگر همه این کار ها درست انجام شود مارکتینگ یک محصول یا خدمات را با روابط عمومی ، فروش، تبلیغات ، رسانه های جدید و مخاطبان شخصی همراه می کند. به بیان دیگر بازاریابی یک نظام و یا یک فعالیت نیست. بلکه مارکتینگ همان وجهه کمپانی در دیدگاه عموم مردم است . (ب.ل اوشمن – رییس شرکت What’s Next)

53. تعریف مدرن بازاریابی عبارت است از ایجاد ارزش برای سرو و بهره مندی متقابل و دو طرفه از رفع نیاز های مشتری و اهداف تجاری شرکت. در عمل این کار بدان معنی است که بازار هدف را بشناسیم و نیاز های آن را بشناسیم و اطلاعات لازم را کسب کنیم .و رفتار های مصرفی و مشارکتی با ارتباطات مربوطه و به جا در کل چرخه زندگی مشتری را بشناسیم . این شناخت ها موفقیت را برای شرکت رقم میزند. (لی اودن – مدیر اجرایی شرکت TopRank Online Marketing )

 

54. بازاریابی پروسه ای است که طی آن غریبه ها به طرفداران شما تبدیل می شوند. (تری پنینگتون )

 

55. بازاریابی تمام فعالیت هایی است که برای جذب و ایجاد ارتباط با مشتریان بر حسب نوع محصول یا خدماتی که نیاز دارند ارائه می شود. این فعالیت ها شامل تاکتیک های مارکتینگ درون مرزی و برون مرزی در تمام شبکه های سراسری فرد به فرد و فرد به جمع می باشد. بازاریابی ایده آل یک رابطه طولانی مدت را پرورش می دهد که شامل تمام تجربه های مشتری از برند یعنی مشاوره، فروش و خدمات پس از فروش می شود. بازاریابی با طراحی محصول شروع می شود و با ایجاد استراتژی های فروش و پشتیبانی گسترش و توسعه می یابد. ( پاتریک پروت – مدیر ارتباطات مارکتینگ شرکت Viewpoint Construction Software  )

 

56. بازاریابی تلاش می کند تا محصولات یا خدمات را به یک بازار مرتبط با آن محصول و یا خدمات وصل کند. ( مایکل پویسان- معاون آموزشی دانشگاه DePaul University )

57. بازاریابی نیاز های اساسی مشتریان را شناسایی می کند و فعالیت های خود را به گونه ای شکل می دهد که آن نیاز ها را به بهترین شکل بر طرف کند. ( جویی پولیزی- موسس شرکت Content Marketing Institute)

58. تمرکز بازاریابی بیشتر روی توسعه نگرش های عمیق نسبت به رفتار های مشتری و شرایط بازار می باشد که نتیجه اش رشد سودآور برای شرکت است. ( هامفری رولستون )

59. بازاریابی برنامه ریزی برای چگونگی ارائه پیشنهاد ها به مشتریانی است که به پیشنهاد ما نیاز دارند. همچنین ترغیب کردن مشتریان و افراد دیگر به استفاده از محصولات جزوی از روند مارکتینگ  است. ( کن روزن- شریک مدیریتی شرکت Performance Works )

 

60. بازاریابی توانایی انتقال پیام به مخاطب و درخواست یک پاسخ و بازخورد از جانب آن ها است. مشتریان واکنش های متفاوتی در  پاسخ به پیام شما نشان می دهند.واکنش آنها گاهی می تواند نشانگر تاثیر مثبتی از طرف شرکت شما باشد. همچنین میتواند نشانگر یک نیاز اضطراری برای خرید محصول باشد . گاهی مشتریان پس از دریافت پیغام شما با شما تماس می گیرند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند و گاهی نیز پیغام شما را به دیگران انتقال می دهند. ( سی سی سالومون- PR Meets Marketing)

 

 

61.بازاریابی ترکیبی از پیام ها و برنامه هایی است که خریداران را تشویق می کند که محصول یا خدمات شما را از بین محصولات دیگر انتخا کنند. این برنامه ها شامل کیفیت محصول، بسته بندی ، قیمت کاریابی و ارتقای کیفی می باشد . ( کارلن سپملز-مدیر مارکتینگ  Heartland Sweeteners)

 

62. بازاریابی درک واقعی  از مشتریان است.مارکتینگ وظیفه دارد که محصولات یا خدمات ارزش مندی برای رفع نیاز های مشتریان تولید کند. ( دیوید میرمن اسکات – نویسنده برتر Real-Time Marketing and PR)

 

63. ویژگی یک بازاریابی خوب این است که تاثیرات شگرفی روی مشتری بگذارد. به طوری که افراد بیشتری محصولات شرکت را خریداری کنند و پس از رضایت از محصول مشتری دائمی کمپانی شوند. ( مارک شافر- معاون شرکت Schaefer Marketing Solutions و نویسنده کتاب The Tao of Twitter  )

64. زمانی که بازاریابی به طور صحیح و حرفه ای انجام گیرد، مشتریان تجربه ی شگفت انگیزی از استفاده از محصول یا خدمات شما خواهند داشت. سپس آنها با با دوستانشان درباره تجربه شگفت انگیزشان در استفاده از محصولات شما حرف می زنند و این چرخه تکرار می شود. (پیتر شانکمن – مؤسس شرکت Help A Reporter Out (HARO)  و نویسنده کتاب Customer Service – New Rules for a Social Enabled World )

 

65. بازاریابی تمام منابع موجور را به طور مداوم در اختیار شما قرار می دهد تا نیاز های مشتریان را برطرف کنید. مارکتینگ بر اساس آن چه که شما می خواهید بفروشید شکل نمی گیرد بلکه بر اساس چیزی که مشتریان می خواهند بخرند شکل می گیرد. بازاریابان موفق همیشه از دیدگاه مشتری به مقوله فروش نگاه می کنند و دائما از خود می پرسند که :« خرید این محصول برای مشتریان چه فایده ای دارد ؟ » بازاریابان موفق تلاش می کنند از هر ارتباط و معامله ای استفاده کنند تا اعتماد مشتریان را جلب کنند. (جیم سیگل – معاون مارکتینگ و ارتباطات شرکت HealthCare Chaplaincy)

 

66.بازاریابی یک کمپین و رقابت جامع ایجاد می کند تا رهبرانی تربیت کند  و روی فروش، برند،ارزش و اهداف تاثیر مثبتی بگذارد. ( جیمی سولاتی- رییس شرکت Soulati Media )

 

67. به طور کلی بازاریابی ارائه اطلاعات درباره یک محصول یا خدمات به مشتری می باشد. بازاریابی موثر یک ارتباط دو طرفه است که هنر و علم را با هم تلفیق می کند. مارکتینگ یک نظام است که پایانی برایش موجود نیست. مارکتینگ باید به طور مداوم صیقل داده شود و به جلو هدایت شود و مورد آزمون قرار بگیرد تا به نتیجه برسد. مارکتینگ مؤثر روابط را می سازد و اعتماد و اطمینان را به مشتری تلقین می کند. تحمیل و فشار در بازاریابی هیچ جایگاهی ندارد.مارکتینگ مؤثر ایجاد ارتباط صحیح با برند،محصول و یا خدمات است. درک این که محصول چگونه به بهترین نحو به مشتری و یا کاربر معرفی شود از مهم ترین مسائل در بازاریابی است . ( مایک اسپروس- مدیر مارکتینگ شرکت  Epic Media Group)

 

68.بازاریابی تنظیم یک پیشنهادی است که شما به آن باور دارید و کاملا آن را می شناسید و می توانید آن را به طور ثابت و با کیفیت بالا به افرادی که دوست دارند ارائه دهید. این پیشنهاد باید به طور مداوم صیقل داده شود و بهبود یابد. یعنی چیز هایی که مشتریان به آن نیاز ندارند  باید از روند استراتژی حذف شوند و چیز هایی که به آن نیاز دارند در اولویت قرار بگیرند. با اضافه کردن علایق مشتریان و ایجاد ارزش های محبوب می توانید مشتریان جدید جذب کنید و مشتریان قبلی ود را به مشتریان ثابت خود تبدیل کنید. ( لیز استرائوس – مؤسس و مدیر اجرایی شرکت  Inside-Out Thinking )

 

69.دامنه بازاریابی بسیار گسترده است. مارکتینگ ارزش ظاهری و مطلوبیت محصولا یا خدمات را اصلاح و تقویت می کند. از نظر ریاضی ، با کاهش انعطاف پذیری تقاضا ، منحنی تقاضا به سمت راست حرکت می کند. ( بیل تنر -معاون دوم و استراتژیست شرکت A. H. Belo )

70.بازاریابی به طرز اجتناب ناپذیری به فروش مربوط است . اما خود عمل فروش با مارکتینگ یکی نیست. مراحل مهم مارکتینگ عبارت است از : آگاهی از تعریف تجارت و بخش های آن(روند، مقررات ، مخاطبان و رقبا ) ، شناخت کاربران و مشتریان، اهداف تجاری قابل اندازه گیری ، اهداف و برنامه ها و استراتژی های رسیدن به آن ها . این رویکرد در مارکتینگ هم می تواند در تجارت های رونق یافته و گسترده به کار رود و هم در بازار های جدید .  هر قدم در فرآیند مارکتینگ به معنای حرکت دادن کاربر یا خریدار به سمت تصمیم گیری برای خرید می باشد. (الکساندرا تایلر – معاون اول شرکت Citi Global Transaction Services )

71.مارکتینگ بین مصرف کنندگان و برند  رابطه برقرار می کند. نظام های متعددی که وارد فرآیند مارکتینگ می شوند با هم هویت یک برند را می سازند. این هویت برای رقابت های هدفمند طراحی شده است. بازاریابی مصرف کننده را در رویای یک ارتباط و تعهد بلند مدت غرق می کند.این روند به مشتری اطمینان می دهد و ارزش های شرکت را با برقراری روابط عمومی به او القا می کند. همان طور که بیل گیتس می گوید :« اگر من به آخرین دلارم می رسیدم آن را خرج روابط عمومی می کردم.» ( دبورا وینستن – رییس شرکت Strategic Objectives)

72. رسالت بازاریابی این است که پیام ها یا اقدامات مناسب را به شخص مناسب وصل کند. بازاریابی وظیفه دارد که فرد مناسب را برای برقراری ارتباط با محصولات و یا خدمات شما پیدا کند به طوری که فرد احساس مزاحمت نکند.  مارکتینگ میتواند به سادگی ِ برقراری ارتباط در یک شبکه  کوچک برای معرفی و فروش محصول یا خدمات باشد. همچنین می تواند به سختی و پیچیدگی مدیریت یک کمپین تبلیغاتی جهانی به ارزش چند میلیون دلار باشد . گاهی بهترین نتایج بازاریابی از یک طرح ساده نشات گرفته است . پس گاهی بهترین استراتژی ، ساده عمل کردن است . ( لیسا بایر – رییس و مدیر اجرایی شرکت The Buyer Group)

 

با وجود تفاوت های موجود در تعاریف بازاریابی ، اغلب این تعاریف در به کارگیری بازار هدف به جهت فروش یک محصول و رفع نیاز های مشتریان مشترک می باشند. همچنین همه ی صاحب نظران فعال در زمینه مارکتینگ عقیده دارند که مارکتینگ با یک ارتباط شروع می شود و بازاریابان وظیفه دارند که این ارتباط را به نحو احسن حفظ کنند.به نظر شما بهترین تعریف مارکتینگ کدام بود؟ شما بازاریابی را چگونه تعریف می کنید. برای پنتازوم از تجربیات خود بنویسید.

 

برای کسب و کار خود نیاز به برنامه ریزی تبلیغات و بازاریابی دارید؟!  برای مشاوره رایگان برای بازاریابی اینترنتی همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس بگیرید!

 

 

شماره پشتیبانی : 09223896531

ارسال پیام در تلگرام  (برای لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)

ارسال پیام در واتس آپ

برچسب‌ها:
دیدگاه‌ها
  • 1 دیدگاه فرستاده شده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید
  • پاسخ حمیرا ا

    واقعا کامل و جامع بود. دست شما درد نکنه


شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

تمامی خدمات ما با جزئیات تعهدات به شما ارائه می شود. در صورتی که خدمات مورد نیاز شما در قالب بسته های یا خدمات پیشنهادی پنتازوم نباشد، در قالب قرارداد های مشخص سطح تعهدات ما به شما مشخص می گردد.

اطلاعات بیشتر