روش افزایش واقعی فالوئر اینستاگرام از موضوعاتی است که دارندگان صفحات اینستاگرام برای پیشرفت پیج خود باید بدانند.
این کار دارای قوائدی است که با دانستن و عمل کردن به آنها کمک شایانی در داشتن یک پیج کاربر پسند و همچنین جذب فالوئر میکند. اولین قدم داشتن هدفی هوشمند واضح برای پیج میباشد:
گام اول: هدف گذاری هوشمند
قبل از هر اقدامی، باید برای خود هدفی داشته باشید. بدون هدف و بی برنامه جلو رفتن شما را به موفقیت نمیرساند.
برای هدف خود این نکات را رعایت کنید :
_هدف واضح و روشن باشد.
_قابل اندازه گیری باشد ( مثلا بعد از مدت 6 ماه به این مقدار درآمد در اینستاگرام میرسم ).
_باورکردنی و قابل دستیابی باشد.
_واقع گرایانه باشد.
_زمان بندی داشته باشد.
_به تمام وجه های آن فکر شده باشد.
_منظم و پله پله باشد.
بعد از اینکه هدف خود را به روشنی تکمیل کردید، برای افزایش واقعی فالوئر اینستاگرام از نکاتی که در ادامه به شما میگوییم استفاده کنید.
یک ادمین پیج اینستاگرام حرفه ای به بهترین شکل صفحه ی شما را مدیریت می کند. بنابراین شما افزایش فالوئر واقعی خواهید داشت. از خدمات ادمین اینستاگرام پنتازوم استفاده کنید!
1- پروفایل جذاب
پروفایل اینستاگرام مانند سردر مغازه ها میباشد. پس هرچه استاندارد تر و جذاب تر باشد، افراد بیشتری را به سوی خودش جذب میکند.
عکس پروفایل اینستاگرام باید با کیفیت، واضح و مرتبط با حوزه کاریتان باشد.
اگر صفحه شما به عنوان یک شرکت و برند در حال فعالیت است، پس عکس پروفایلتان هم باید از لوگوی برند شما باشد.
همچنین اگر صفحه شما صفحه ای شخصی ست، برای عکس پروفایل باید از عکس خودتان استفاده کنید.
ویژگی های عکس پروفایل شخصی :
_عکس شما نباید از دور باشد بلکه باید نزدیک به دوربین باشید. (اندازه عکس پروفایل در اینستاگرام خیلی بزرگ نیست و قابلیت زوم هم ندارد. به همین دلیل اگر عکس شما هم با دوربین فاصله زیادی داشته باشد، اصلا واضح نخواهد بود!)
_عکس با کیفیت با پشت زمینه رنگی.
_عکس شخصی متناسب با زمینه فعالیت.
_در عکس لبخند زده باشید و شانه هایتان افتاده نباشد.
ویژگی یورزنیم برای شرکت ها :
_نام خود شرکت یا فروشگاه باشد.
_قابل به یاد ماندن باشد.
_شامل عدد یا حروف شانسی و بی مفهوم نباشد.
_در صورتی آیدی مورد نظرتان قبلا توسط شخصی دیگر گرفته شده، از آندرلاین کمک بگیرید. یا از پسوند های org. و official. استفاده کنید.
ویژگی یورزنیم شخصی :
_بهترین یورزنیم ، استفاده از اسم شخصی است.
_از اعداد و حروف بی مفهوم استفاده نکنید.
_در صورتی که قبلا توسط شخصی دیگر گرفته شده بود، از آندرلاین یا نقطه در بین حروف استفاده کنید.
_همچنین میتوانید در بین اسمتان یک حرف را دوبار تکرار کنید.
ویژگی نام پیج :
_به جز یوزرنیم ، اسم پیج نیز کمک زیادی در جذب مخاطب میکند.
_در مکانیزم سرچ اینستاگرام با جستجوی کلمه ای، هم آیدی های شامل آن کلمه به شما نشان داده میشود و هم نام هایی که پیج ها برای خودشان گذاشته اند. پس انتخاب کلمه کلیدی در این قسمت اهمیت ویژه ای دارد.
_برای شرکت ها، نام باید فارسی نوشته شود همچنین شامل کلمه کلیدی مربوط به آنها هم باشد برای مثال : کفش تبریزی .
_برای پیج های شخصی، نام باید فارسی و ساده باشد. تنها در صورت فعالیت بین المللی نام انگلیسی هم در کنار آن نوشته شود.
ویژگی بایو شرکت ها :
_بایو باید خلاصه ، مفید و ارائه دهنده اطلاعات ضروری باشد.
_در خط اول بایو ، شعار شرکت باید گذاشته شود.
_در خط دوم آدرس شرکت.
_در خط بعدی نحوه فروش که حضوریست یا آنلاین.
_شماره تماس.
_راه های ارتباط برای فروش (فروش از طریق تلگرام، سایت و …)
_باید بدانید که برای سفارش فروش از یک روش مثلا فقط سایت یا فقط تلگرام استفاده کنید.
ویژگی بایو شخصی
_در خط اول تخصص یا سمتی که داریم را قرار میدهیم.
_خط بعدی محتوایی که پیج ما به کاربر ارائه میدهد را معرفی میکنیم.
_اگر دارای سایت هستیم، برای لینک سایت یک متن ترغیب کننده بنویسیم.
طراحی و چیدمان کلی پست ها
_شما صفحه اینستاگرام خود را باید به چشم یک گالری یا کاتالوگ برای معرفی خدمات خود ببینید. پس صفحه شما باید دارای تصاویر جذاب، باکیفیت، هماهنگ و مرتبط با موضوع کاری شما باشد.
_کاور پست ها و ویدیو ها باید یکدست و هماهنگ باشد.
_همچنین تم کلی عکس ها مشابه و یکی باشد.
2- محتوای مناسب
محتوا، پاشنه آشیل در افزایش واقعی فالوئر اینستاگرام است.
محتوای شما باید کاربر را جذب خودش کند. برای جذب کاربر به کمک محتوا باید نکات زیر را حتما رعایت کنید:
تولید محتوا به صورت منظم و پیوسته :
اینکه یک روز پست بگذارید و پست بعدی برود تا یک هفته دیگر هیچ کمکی به بالا رفتن پیج شما نخواهد کرد.
در تولید و انتشار محتوا یک برنامه منظم داشته باشید و همچنین تعادل را نیز برقرار کنید.
برای مثال هر روز سر ساعتی مشخص یک پست در صفحه تان بگذارید و این کار را به طور منظم ادامه دهید.
عکس و ویدیوهای با کیفیت بگذارید :
هیچوقت از عکس و فیلم های آماده و بی کیفیت استفاده نکنید. عکس هارا به نسبت تم و زمینه کاری تان ادیت کنید و سعی کنید غالب کلی عکس ها شبیه به هم باشند تا پیج شما یک هویت ثابت داشته باشد. در مورد ویدیو ها هم به همین منوال انجام دهید و از ویدیوهای ادیت نشده یا بی کیفیت استفاده نکنید.
محتوای اثر بخش و درگیر کننده تولید کنید :
همیشه سعی کنید محتوایی تولید کنید که کاربر را ترغیب کند تا آن را تماشا کند و همچنین کاربر را درگیر کند تا دیگر محتوای شما را بررسی کند و در نهایت این کار به ماندن کاربر در صفحه شما خواهد شد.
محتوایی تولید کنید که حاصل تخصص، تجربه، مطالعه و آموزش شما باشد.
همچنین از تولید محتوا بی تفاوت نگذرید. روی آن انرژی و وقت کافی بگذارید تا با کیفیت ترین محتوا را تولید کنید.
به وجود آوردن احساس نیاز در کاربران و سپس رفع آن نیاز به وسیله ما :
شما باید برای کاربر ایجاد نیاز کنید. با استفاده از محتوایی که میسازید کاربر را از یک نیاز آگاه کنید که برطرف کردن آن نیاز برای کاربر لذت بخش خواهد بود.
این نکته را بدانید که احساس نیازی که به کاربر میدهید در حوزه خودتان باشد تا بتوانید بعد از آن معرفی فرصت برای رفع نیازی که معرفی کردید بکنید.
در بالا به دو حرکت خوب در تولید محتوا اشاره کردیم: کاربر محتوای شمارا میبیند و از یک نیاز و یک فرصت برای رفع آن نیاز باخبر میشود.
پس توانسته اید در اول کاربر را سرگرم تماشای محتوای خود کنید، آن را آگاه کنید و سپس او را توجیه کنید تا از شما برای رفع نیازش خدمات بگیرد.
محتوای بی هدف ممنوع :
اینکه صفحه خود را پر کنید از پست های زیاد و بی هدف، اصلا برای کاربران جذاب نخواهد بود.
محتوای بی هدف، شما را از هدف اصلی دور میکند.
محتوای غیر مرتبط هم ممنوع :
استفاده از محتوایی که ربطی که حوزه شما ندارد هم کمکی به افزایش واقعی فالوئر اینستاگرام نمیکند.
به جای وقت گذاشتن برای محتوای غیر مرتبط، روی هدف و محتوای اصلی خود وقت بگذارید. اگر خواستید فضای پیج را کمی عوض کنید و پستی متفاوت برای سرگرمی بگذارید، اولا این کار را بسیار به ندرت انجام دهید و دوما همان پست باید به نحوی مرتبط با حوزه کاری تان نیز باشد.
معرفی خدمات :
از خدمات خود به طور مداوم حرف بزنید و آن را به کاربران یادآوری کنید.
در استوری ها روال انجام کارها و خدمات را به کاربران نشان دهید.
در پست ها بعد از محتوای مناسب و ترغیب کاربران، به معرفی خدمات خود بپردازید.
اطمینان سازی :
یک مورد مهم در رابطه با اینستاگرام، بحث اطمینان سازی میباشد.
با اطمینان سازی، افراد بیشتری برای استفاده از خدمات شما جذب پیجتان خواهد شد.
اگر پیجی فروشگاهی هستید، از رسیدهای خرید کاربران در استوری ها عکس بگذارید.
بعد از ارسال محصولات، کدهای پیگیری را در استوری قرار دهید.
از کاربران بخواهید بعد از دریافت محصول به شما پیام دهند و نظرشان را در مورد محصول بگویند.
وقتی در حین انجام دادن کارهای مربوط به خدمات پیجتان هستید، از روال کار گزارش تهیه کنید و در استوری ها قرار دهید.
3- زمان مناسب پست گذاری در اینستاگرام
باید به ساعتی که محتوای خود را در اینستاگرام قرار میدهید دقت داشته باشید.
یک ساعت مشخص در روز انتخاب کنید و همیشه در آن ساعت محتوای خود را به اشتراک بگذارید
از این موضوع آگاه باشید که کاربران پیج شما در چه ساعتی بیشتر فعالیت را در اینستاگرام دارند و همان ساعت را برای انتشار پست هایتان انتخاب کنید
4- هشتگ گذاری اصولی در اینستاگرام
مورد دیگر در کمک به افزایش واقعی فالوئر اینستاگرام استفاده صحیح و اصولی از هشتگ هاست.
برای هر پستی که در پیج قرار میدهید تعدادی هشتگ مرتبط که بیشترین بازدید ها را دارند انتخاب کنید و در آخر پست خود بگذارید.
تعداد این هشتگ ها نباید زیاد باشد. همچنین استفاده از هشتگ های پربازدیدی که ربطی به حوزه شما ندارند، کمکی به افزایش فالوئر ها نمیکنند.
5- تحلیل رفتار کاربران
اینستاگرام ابزارهای تحلیلی کاملی درون خود جای داده.
با استفاده از آنها میتوانید رفتار کاربران خود را متوجه شوید.
این ابزار ها مدت زمان و ساعت فعالیت کاربران در اینستاگرام را به شما نشان میدهند. پس میفهمید که در چه ساعتی اگر محتوایتان را نشر دهید تعداد بیشتری از کاربران آنرا مشاهده خواهند کرد.
همچنین این ابزار های تحلیلی به شما میگویند که کدام یک از پست های شما بیشترین لایک، ویو، سیو و شیر را داشته پس از علایق کاربران آگاه میشوید و سعی کنید که محتوایی متناسب با همان در صفحه تان قرار دهید.
6- تعامل با دیگر صفحات حوزه کاری
تعاملات با صفحاتی که حوزه کاری شان مرتبط با شما هست کمک خوبی در پیشرفت شما خواهد داشت.
زیرا کاربران آنها هم علایقشان با حوزه شما یکی است پس میتوانید از این کار برای جذب کاربران آنها استفاده کنید.
یکی از این راه ها تبادل با پیج های مشابه هست. بدین صورت که شما تبلیغ آن پیج را در صفحه خود میکنید و همچنین آن پیج تبلیغ شما را میکند.
میتوانید پست های پیج های مرتبط را لایک کنید و زیر آنها کامنت بگذارید.
همچنین دنبال کنندگان این صفحات را دنبال کنید و در دایرکت به آنها صفحه خود را معرفی کنید.
7- تبلیغات در پیج های دیگر اینستاگرام
تبلیغات درست و اصولی هم از راه های افزایش واقعی فالوئر اینستاگرام محسوب میشود.
تبلیغات در پیج های بزرگ و همچنین دارای فالوئر های با علایق مشترک با پیج شما میتواند سودمند باشد.
سعی کنید محتوای تبلیغاتی که ارائه میدهید با کیفیت و واضح و مرتبط با کاری که انجام میدهید باشد.
تبلیغات را هدفمند و مستمر ( در بازه زمانی مشخص ) انجام دهید.
8- عدم استفاده از ربات
کاربرد رباتهای اینستاگرام به گونهای است که به شما در انجام کارهایی مثل لایک کردن، کامنت گذاشتن و فالوو کردن دیگر حسابها به صورت خودکار کمک کنند و باعث شناساندن پیج شما میشوند.
اما اشکال کار کجاست؟
کیفیت این کار بسیار پایین هست. برای مثال اغلب کامنت های که توسط این ربات ها گذاشته میشود، از متن های آماده،تکراری،کلیشه ای و بی روح تشکیل شده اند. پس ربات ها تعاملی مصنوعی و غیر معتبر ایجاد میکنند که این کار به اعتبار پیج شما لطمه خواهد زد.
در کنار این، استفاده از ربات، ریسک محدود کردن صفحه شمارا به شدت بالا میبرد.
با استفاده از ربات، احتمال بلاک شدن و محدود شدن، بن شدن اکانت و همچنین شادوبن شدن صفحه شما بسیار زیاد خواهد بود.
9- مدیریت پیج با استفاده از افراد متخصص
اگر وقت گرداندن صفحه خود را ندارید و یا از دانش کافی برای تولید محتوای حرفه ای برخوردار نیستید، میتوانید تولید محتوا اینستاگرام را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید تا کارهای صفحه تان را پیش ببرند.
توجه داشته باشید که فردی را باید برای این کار انتخاب کنید که تسلط کاملی از هر نظر روی کار با شبکه های اجتماعی داشته باشد.
این فرد باید دانش تولید محتوای با کیفیت، توانایی ادیت فیلم و عکس، وقت شناسی در قرار دادن پست ها، آشنا به قوائد و قوانین پیج ها، توانایی جذب مخاطب با استفاده از روش های مختلف و توانایی های دیگر را داشته باشد.
نکاتی که ذکر کردیم از نکات مهم و تاثیرگذار در افزایش واقعی فالوئر اینستاگرام هستند. با استفاده از این نکات میتوانید یک صفحه ی کاربر پسند داشته باشید. اگر شما نیز پیشنهادی برای کمک به افزایش فالوئر اینستاگرام دارید خوش حال میشویم در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.
برای مشاوره رایگان برای تولید محتوا همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس حاصل فرمایید یا در تلگرام پیام ارسال کنید. (برای لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)
شماره مستقیم پشتیبانی : 09223896531