پس از ایجاد یک کسب و کار ، دومین گام بازاریابی برای کسب مشتری است. در این مقاله ما برای شما ترفندها و نکته های مهم را برای آموزش بازاریابی قرار داده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید به بهترین شکل ممکن در حیطه ی کاری خود به بازاریابی بپردازید یا به یک بازاریاب موفق تبدیل شوید.
همانطور که می دانید اصل بازاریابی معرفی محصولات، خدمات به روش های گوناگون با هدف جذب مشتری بیشتر و نگه داشتن مشتریان وفادار است تا به سرعت به یک کسب و کار چه در محیط مجازی یا واقعی یا هر دو رونق ببخشید.
با آموزش بازاریابی و به کار بردن نکات و ترفندهای اصولی می توانید به راحتی در قلب مشتریان نفوذ کرده و همیشه در خاطر آنها بمانید. همانطور که می دانید امروزه از روش های مختلفی برای بازاریابی استفاده می شود ما در این مقاله از پنتازوم سعی کرده ایم تا به تکفیک روش های مختلف بازاریابی نکات و ترفند هر یک را بیان نماییم.
[lwptoc numeration=”none” width=”full”]
نکات مهم آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی
اولین و مهم ترین مورد در آموزش بازاریابی، آموزش استفاده درست از شبکه های اجتماعی است. امروزه شبکه های اجتماعی چون فیسبوک ، تلگرام ، اینستاگرام و … به محیط هایی تاثیرگذار برای جذب مشتری و مخاطب تبدیل شده اند شما با ساخت یک کانال فروشگاهی یا یک پیج در اینستاگرام یا فیسبوک می توانید به راحتی به جذب مخاطب و مشتری بپردازید.
اما برای موفقیت در این نوع از بازاریابی استراتژی تبلیغات و نکات مهم آن است که مهم ترین اصل آن درک و شناخت از شرکت، نقاط ضعف و قوت آن و جایگاه شرکت در بازاریابی می باشد.
قبل از شروع شما باید به شناخت کافی از خود برسید تا بتوانید براساس این شناخت یک استراتژی و برنامه ریزی موفق برای بازاریابی شبکه های اجتماعی داشته باشید و در عرصه ی موفقیت گام بردارید. این نکات مهم که موجب شناخت می شود عبارتند از :
1- هدف و قصد خود از حضور در شبکه های اجتماعی را مشخص نمایید. 2- مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ آنها را در ابتدای کار مشخص کنید. 3- مواردی را که مخاطبان هدف شما نسبت به آن ها محتاط هستند را مشخص نمایید. 4- مواردی را که در آنها دانش و آگاهی کافی را دارید مشخص کنید. 5- مشخص کردن نوع محتوایی که با فرهنگ، شخصیت و توانایی تیم کاری شما مطابقت دارد.
آموزش بازاریابی
شما می توانید با استفاده از بخش مشاوره و تحلیل پنتازوم در مورد نحوه ی تهیه انواع گزارش و راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به سرعت رشد کرده و به موفقیت برسید.
ترفندهای مهم در آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی
6- طراحی یک محتوا اصولی : شما باید یک محتوا اصولی برای مطالب تهیه کنید این محتواها باید به گونه ای تولید شده باشند که با معرفی خدمات و محصولات بیشترین اثرگذاری را بر مخاطب بگذارند این مورد یکی از موارد مهم در آموزش بازاریابی است.
7- داشتن تعامل صحیح با مخاطب : در شبکه های اجتماعی همواره به کامنت و نظرات مشتریان پاسخ دهید و با آنها ارتباطی صحیح داشته باشد.
8- استفاده از LinkedIn sales navigator : یکی از روش های آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده از مدل فروش B2B است این ابزار اطلاعاتی از حساب کاربری شبکه های اجتماعی در مورد کمپین ها و افرادی که می توانید خدمات و محصولات خود را به آنها بفروشید ارائه می دهد. 9- داشتن گروه های فیسبوکی و تبلیغات از طریق فیسبوک : شما از طریق فیسبوک می توانید با ساخت یک صفحه ، اعتماد و اعتبار خود را در زمینه ی فعالیت تان بالا ببرید و سپس با تولید ، انتخاب و محتوا باکیفیت مخاطبین هدف را شناسایی کرده و آنها را به خواندن محتوا جذب کنید.
10- سنجش موفقیت : شما پس از مدتی باید بررسی کنید که کدام نوع محتوا ( تصویری ویدویی یا متنی و … ) بر روی مخاطب تاثیر گذارتر است.
11- به تمامی کامنت های مشتریان حتی شکایت ها پاسخ دهید و آنها را پاک نکنید تنها کامنت هایی که حاوی الفاظ نامناسب هستند را پاک کنید.
12- ساختن یک قصه از داستان شخصی از چگونگی ایجاد کار و رهبری تان می تواند مخاطبان بیشتری را جذب نماید.
13- از مزیت و تفاوت های خود با سایر رقیبان خود به گونه ای بگویید که اغراق آمیز نباشد خودتان را همان گونه که هستید معرفی کنید.
14- یکی از مهم ترین اصول در آموزش بازاریابی ، داشتن تبلیغات درست و متفاوت نسبت به سایر رقیبان تان است.
15- ارائه تخفیفات چند درصدی به مشتریان موجب وفاداری آنها می شود.
16- تشکر و قدرانی از فالوورهای شبکه های اجتماعی می تواند موجب افزایش انگیزه آنان برای اشتراک گذاری مطالب شما با سایر افراد ، دوستان و آشنایان شود و این یکی از ترفندهای مهم در آموزش بازاریابی است.
17- برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی موجب جذب مخاطب می شود . پنتازوم با برگزاری مسابقات در اینستاگرام با توجه به نوع کسب و کارتان می تواند تاثیر بسزایی در بالا بردن فروش و جذب مشتری داشته باشد.
در نهایت اگر قصد تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه ای در این شبکه اجتماعی اینستاگرام را دارید می توانید با پکیج آموزش بازاریابی در اینستاگرام به یک بازاریاب حرفه ای تبدیل شوید. با توجه به این که پنتازوم یک شرکت خدماتی در حوزه تبلیغات آنلاین و مشاوره تبلیغاتی است ، آموزش بازاریابی که در این شرکت ارائه می گردد، به صورت کاملا کاربردی می باشد.
آموزش بازاریابی
نکات مهم آموزش بازاریابی تولید محتوا آنلاین
بازاریابی محتوا یکی از مهم ترین و سرآمدترین روش های بازاریابی در سایت ها و فضای مجازی محسوب می شود. در واقع می توان گفت که پس از طراحی وب سایت استاندارد، سایت ها بدون داشتن یک محتوای مناسب و با کیفیت از ارزش بالایی برخوردار نیستند و نمی توانند مخاطب را جذب و یا موجب افزایش بازدید سایت شوند.
در آموزش بازاریابی باید به تولید محتوا توجه ویژه ای داشت. یک محتوا مناسب علاوه بر جذاب بودن باید برای موتورهای جستجوگر بهینه باشد و بتواند رتبه خوبی را در نتایج جستجوهای گوگل داشته باشد. در ادامه شما را با آموزش بازاریابی تولید محتوا و نکات ساده و در عین حال موثری که میتوانند باعث بهبود و رشد کسب و کار شما شوند آشنا می کنیم :
18- شناخت انواع محتوا و کسب دانش کافی، به طور کلی محتوا وب سایت ها به چند دسته مختلف محتوا نوشتاری، محتوا صوتی، محتوا تصویری و محتوا صوتی و تصویری تقسیم می شوند. که هر یک از آنها تاثیر بسزایی را در جذب مخاطب به همراه دارند.
19- تولید محتوا باید متناسب با نوع کسب و کار و نیاز کاربران سایت انجام شود. باید مهارت و دانش کافی را در تولید محتوا داشته باشید و به هیچ وجه از دیگر سایت های مشابه کپی شده نباشد.
20- بهینه سازی نمودن محتوا یا همان رعایت اصول سئو در تولید محتوا بسیار مهم است چرا که سبب می شود وب سایت شما در صفحات اول گوگل به نمایش دربیاید و در نتیجه جذب بیشتر مخاطب و افزایش بازدید سایت را به دنبال خواهد داشت.
21- عواملی چون جذاب بودن تیترها و عنوان ها ، استفاده بهینه از کلمات کلیدی مورد هدف و کاهش حجم محتوا به ویژه در رابطه با محتواهای صوتی و صوتی ـ تصویری نقش مهمی را در بهینه سازی تولید محتوا دارند.
آموزش بازاریابی
22- محتواهایی که در وب سایت ها قرار می گیرند باید دارای ویژگی هایی چون گویا، رسا و بدون ابهام باشند برای مثال اگر شما از تصاویر گنگ و نامفهوم و غیر مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کنید سبب می شود تا مخاطب از خواندن مطلب تا انتها صرف نظر کند.
23- سعی کنید از تمامی انواع محتوا در وب سایت خود استفاده کنید چرا که وجود تنها یک نوع محتوا برای کاربران خسته کننده است از این رو حتما بر روی متنوع بودن تولید محتوا خود تاکید داشته باشید.
پنتازوم با بهره گیری از گروهی مجرب در زمینه تولید محتوا آماده ارایه خدمات به شما می باشد. اگر شما نیاز به کمک و راهنمایی در خصوص خدمات تولید محتوای سایت خود را داشته باشید می توانید به راحتی با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان اولیه ما استفاده کنید.
نکات مهم آموزش بازاریابی موبایلی
یکی دیگر از موارد آموزش بازاریابی مربوط به بازاریابی موبایلی می شود. همان طور که می دانید استفاده از موبایل در دنیا بسیار گسترده شده است و بسیاری از کارها نظیر بازدید سایت، چک کردن ایمیل و .. که از این پیش توسط کامپیوتر شخصی صورت می گرفت هم اکنون به راحتی از طریق یک گوشی هوشمند صورت می گیرد. بازاریابی موبایلی یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که مخاطبان مرتبط با انواع گوشی هوشمند، تبلت و… را مورد هدف قرار می دهد.
24- اولین نکته در آموزش بازاریابی موبایلی این است که طراحی وب سایت باید به صورت ریسپانسیو باشد یعنی کاربران موبایلی نیز بتوانند به راحتی و بدون مشکل از وب سایت بازدید کنند.
25- دومین نکته در آموزش بازاریابی موبایلی وب است است! وب سایت شما باید دوستدار موبایل باشد یعنی قدرت بارگذاری اطلاعات سریع باشد و کاربران با پیغام خطا روبه رو نشوند.
26- سومین نکته در آموزش بازاریابی با موبایل استفاده از sms و mms در بازاریابی موبایلی سبب می شود تا شما پیام تبلیغاتی را به صورت مستقیم در اختیار کاربران موبایل قرار دهید .
27- چهارمین نکته در آموزش بازاریابی با موبایل اپلیکیشن ها هستند. اپلیکیشن های موبایلی از ابزارهای بسیار پرقدرتی هستند که در برندسازی ، شناساندن برند ، معرفی و خدمات و محصولات شما و در نهایت جذب مشتری تاثیر شگرفی دارند.
28- تحقیق نشان داده است که حدود 57 درصد افراد ایمیل خود را از طریق گوشی همراه خود چک می کنند بنابراین از طریق ایمیل نیز می توان بازاریابی ایمیلی را انجام داد و مخاطبان را از طریق لینکهای موجود در ایمیل به صفحهی خاصی هدایت کرد.
نکات مهم آموزش بازاریابی با استفاده از بنر تبلیغاتی
در آموزش بازاریابی یکی از مهم ترین موارد ، نکات مربوط به بنر های تبلیغاتی است. بنر تبلیغاتی صفحات گرافیکی در طراحی و سایزهای گوناگونی هستند که شامل متن و تصاویر جذاب می باشند که می توانند در محیط های مجازی یا واقعی مورد استفاده قرار گیرند این بنرها تاثیر بسزایی در جذب مخاطبین و رشد کسب و کارهای کوچک و بزرگ دارند. طراحی بنر در پنتازوم متناسب با حوزه کاری و نیاز شما، به صورت زیبا و کاملا کاربردی طراحی می شود.
29- بنرهای تبلیغاتی باید از طریق پیامی کوتاه و تاثیر گذار و حداکثر با دو یا سه المان اصلی، پیام خود را به مخاطب منتقل نمایند . پایین بودن حجم بنر سبب می شود تا با دیگر اطلاعات سایت لود شود.
30- از شعارهای تبلیغاتی در طراحی بنر استفاده شود و هم چنین لوگو یا آرم و نام شرکت مربوطه در بنر ذکر شود.
31- یکی از افزایش جاذبه های بنر تبلیغاتی وب سایت ها استفاده از انیمیشن و تصاویر متحرک است.
32- موضوع و هدف تبلیغات بنر، برای مخاطبین باید در همان لحظه نگاه اول قابل فهم و بدون ابهام باشد.
33- سعی کنید که اندازه بنر با توجه به اندازه سایت باشد طبق اطلاعات google adsense ، تبلیغات عریض از تبلیغات طویل موفق تر عمل کرده اند. 34- رنگها را با توجه به نوع تبلیغ و فرهنگ که تاثیر مستقیم بر روی کاربر خواهند گذاشت انتخاب نمایید توجه داشته باشید رنگ اولین چیزی است که در بنر تبلیغاتی به چشم مخاطبین می خورد و از تاثیر رنگ در بازاریابی از موارد مهم آموزش بازاریابی است.
35- دکمه فراخوان(Call To Action/ CTA) ، را در مرکز بنر تبلیغاتی استفاده کنید و کاربران را با جملاتی وسوسه انگیز نظیر عبارات “اینجا را کلیک کنید” وارد اقدام کنید.
36- بنر تبلیغاتی باید معرف شرکت شما و سازگار با برند شرکت طراحی شده باشد و حکم تابلویی را داشته باشد که کاربران را به سمت شما هدایت می کند.
37-تبلیغات محتوایی یکی از مهم ترین و به صرفه ترین نوع تبلیغات اینترنتی است. در برنامه ریزی بازاریابی و تبلیغات خود به آن توجه ویژه داشته باشید!
38- مشخص کردن هدف از برقراری تماس با مخاطب، شما باید بدانید که به دنبال چه اطلاعاتی هستید و چه اطلاعاتی به مشتری می دهید. 39- یکی از خصوصیات مهم یک بازاریاب موفق نحوه رفتار و برخورد آن با مشتری است. بنابراین در ارتباط با مشتری خودجوش و سرزنده باشید. 40- ارتباط مداوم با مشتری را در برنامه کاری خود قرار دهید. 41- سخنان مشتری را به خوبی درک کنید و مهارت گوش دادن را در خود بالا ببرید. 42- داشتن سرعت عمل و انعطاف در کارها با توجه به شرایط موجود یکی از نکات کلیدی در آموزش بازاریابی است. 43- در آموزش بازاریابی برآورد هزینه ی بازاریابی و تبلیغات، مهم و حیاتی است و بتواند سود ، زیان و میزان فروش را اندازه گیری نماید.
44- آشنایی داشتن با سیستم های مدیریت محتوا (مانند وردپرس ، اپن کارت و..)یک مزیت برای بازاریاب های دیجیتال محسوب می شود . 45- مهارت خود را در فروش بالا ببرید تا بتوانید یک مشتری بالقوه را به یک مشتری بالفعل تبدیل کنید. 46- از روش های گوناگون تبلیغاتی که در بالا ذکر شده است استفاده نماید. 47- افرادی که دانش و علم کافی را در حوزه بازاریابی دارند در کارها استفاده کنید. 48- به تجارب بقیه همکاران توجه کنید و با آنها مشورت کنید. 49- سعی کنید همواره به روز باشید و از نوآوری و خلاقیت در تبلیغات پربازده استفاده کنید. 50- در هنگام تماس با مشتری زمان را مدیریت کنید تا با تعداد بیشتری از مخاطبین بتوانید تماس برقرار کنید و به آنها رسیدگی کنید.
اگر نیاز به مشاوره و آموزش بازاریابی دارید و یا برای کسب و کار خود نیاز به خدمات و یا مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید. شماره پشتیبانی: 09223896531