کیفیت تولید محتوا : چطور باید آن را بسنجیم!؟

امتیازدهی

اگر شما مدیر یا مسئول محتوای یک سایت هستید، حتما به فکر سنجش کیفیت تولید محتوا تولید شده توسط تیم خود افتاده اید! کیفیت محتوای شما عامل مهمی است که می تواند در رتبه بندی سایت شما نقش قابل توجهی داشته باشد. محتوا فقط درج کلمه کلیدی، انچرتکست و لینک ها نیست. شما همچنین باید کیفیت، ارتباط، مفهوم و ارزش محتوای وب سایت خود را در نظر بگیرید. کیفیت تولید محتوا یک موضوع تعیین کننده در موفقیت فرآیند بازاریابی محتوا است.

محتوا فقط منتشر کردن یک مشت کلمات بر روی سایت نیست بلکه باید اصیل بوده و اطلاعات ارزشمندی در اختیار کاربران قرار دهد.

متاسفانه ابزار آسانی وجود ندارد که به شما کمک کند تا کیفیت تولید محتوا سایت خود را ارزیابی کنید. با این حال در طول زمان و با انجام خودارزیابی های مستمر می توانید تشخیص دهید که چه بخش هایی از محتوای شما نیاز به بهبود دارد. مقایسه کیفیت محتوای وب سایت شما راه موثری برای مشخص کردن نتیجه تلاش های شما است.

در این مطلب به چند روش برای تشخیص محتوای با کیفیت اشاره خواهیم کرد. با پنتازوم همراه باشید.

 

 

کپی بودن محتوای سایت خود را بررسی کنید.

آیا احتمال این وجود دارد که محتوای شما از سایت دیگری کپی شده باشد ؟ بسیار مهم است که محتوای یونیک در سایت خود داشته باشید.

از ابزاری مانند PlagSpotter برای تشخیص محتوای کپی استفاده کنید. شما همچنین می توانید از ابزاری مانند Siteliner استفاده کنید تا ببینید که آیا محتوای شما از دیگر صفحات وب سایت شما کپی شده است یا خیر.

اگر شما متوجه شوید که صفحه ای محتوای کپی شده دارد، آن را با محتوای جدید جایگزین کنید.

 

 کیفیت تولید محتوا و ارزشمندی اطلاعات

محتوای شما در مورد چه چیزی است؟ آیا متن تان ارزشمند، مفید، قابل اشتراک بوده و اطلاعاتی برای بازدیدکنندگان دارد؟ یا فقط برای اهداف SEO  متن را آماده کرده اید؟

شما شگفت‌ زده خواهید شد از اینکه چگونه خوانندگان به راحتی می ‌توانند محتوای بی ارزش را در مقابل محتوای با کیفیت بالا که برای آن‌ها ارزشمند است تشخیص دهند.

اگر زمان و تلاش خود را صرف منتشر کردن محتوای جالب کنید، گوگل به شما پاداش خواهد داد.

 

املا و نگارش در کیفیت تولید محتوا

 دستور زبان، املای صحیح و علائم نگارشی نقش مهمی در کیفیت تولید محتوا دارد.

هیچ چیز بدتر از یک پست وبلاگ، اینفوگرافیک یا صفحات وب با اشتباهات تایپی نیست. چه بخواهید و چه نخواهید، خوانندگان شما را درباره املا و دستور زبان قضاوت خواهند کرد.

کیفیت تولید محتوا
کیفیت تولید محتوا

 

مشتریان احتمالی در حال ارزیابی شرکت شما براساس کیفیت محتوای شما هستند، بنابراین شما نمی‌ خواهید یک تاثیر بد بر روی مشتریان داشته باشید چون زمان آن را ندارید که نوشته خود را ویرایش کنید!

ساختار محتوا

خواندن محتوای با کیفیت آسان است.

تمام متن سایت شما باید در پاراگراف ‌های کوتاه و خوانا باشد که با استفاده از موارد زیر تشخیص داده شوند :

  1. عنوان
  2. زیر عنوان
  3. فهرست بالت دار
  4. و سایر ویژگی‌ هایی که به خوانندگان کمک می ‌کنند تا محتوای شما را راحت تر بخوانند.

از تصاویر و ویدیو ها استفاده کنید تا به متن های طولانی تنوع بدهید.

 محتوای تازه ایجاد کنید.

آیا به طور مرتب محتوای خود را به روز رسانی می‌ کنید؟ آیا یک وبلاگ دارید که به طور مرتب بر روی آن مطلب انتشار می کنید؟

انتشار محتوای جدید به طور منظم، سیگنالی برای موتورهای جستجو ارسال می ‌کند تا دوباره و دوباره سایت شما را ایندکس کنند. محتوای جدید برند شما در مدت زمان کوتاهی ایندکس شده و باعث ایجاد اعتبار برای سایت شما خواهد شد.

گرافیک در تولید محتوا

از فایل های چند رسانه ای در متن استفاده کنید.

نگاهی واقع‌ بینانه به تعداد تصاویر و انواع دیگر رسانه‌ها در محتوای خود داشته باشید.

عکس، ویدئو، نمودار و … نه تنها برای بازدیدکنندگان، بلکه برای گوگل نیز جالب هستند.

برای داشتن کیفیت تولید محتوا به میزان کافی از این نوع فایل ها در داخل متن استفاده کنید.

کیفیت تولید محتوا
کیفیت تولید محتوا

  کمیت یا کیفیت ؟ مسئله این است!

زمانی که محتوا مد نظر قرار می‌ گیرد، کیفیت مهم تر از کمیت است.

ممکن است شما وسوسه شوید تا ده‌ ها صفحه جدید با کلمات کلیدی مختلف را منتشر کنید تا سایت شما رنک بگیرد. با این حال، بهتر است زمان بیشتری را صرف ساخت چند صفحه با محتوای با کیفیت کنید تا اینکه محتوایی با کیفیت متوسط منتشر کنید.

همچنین تاثیر افزودن هزاران صفحات جدید به سایت خود را در نظر بگیرید. محتوای بیشتر به معنی سردرگمی بیشتر و دشواری بیشتر در یافتن محتوایی است که کاربران واقعا می‌ خواهند بخوانند.

 تعداد کلمات در کیفیت تولید محتوا

طول محتوای سایت خود را با رقیبانتان مقایسه کنید. آیا آن‌ ها محتوای کوتاه‌تر منتشر می کنند؟ آیا حتی یک وبلاگ هم دارید؟

در حالی که داشتن مطالب کوتاه‌تر نسبت به رقیب تان ضرورتا به این معنا نیست که مطالب آن ها دارای کیفیت پایین تری هستند اما نشان داده شده‌است که صفحات با کلمه بالاتر رتبه بهتری دارند و به اشتراک گذاری آن را افزایش می ‌دهند.

اگر متوجه شدید که پست‌های سایت شما کمی کوتاه هستند، سعی کنید تعداد کلمات را تا حدود ۱۵۰۰ کلمه در هر متن افزایش دهید.

 بررسی اشتراک گذاری و عملکرد

از ابزاری مانند quicksprout.com برای بررسی اینکه چگونه محتوای سایت شما در مقایسه با رقیب تان در رسانه‌ های اجتماعی به اشتراک گذاشته می ‌شود، استفاده کنید.

توجه داشته باشید که چه نوع محتوا برای شما و رقیب تان موفق بوده و برای تولید محتوای بیشتر پیرامون این موضوعات و یا فرمت های محبوب برنامه ریزی کنید.

با روش های تشخیص کیفیت تولید محتوا آشنا شدید. محتوای با کیفیت نقش فوق العاده ای در رشد وب سایت شما دارد. بنابراین باید همیشه به این موضوع توجه داشته باشید. شما همچنین می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا شاهد پیشرفت وب سایت خود در مدت زمان کمتری باشید.

برای مشاوره رایگان برای تولید محتوا یا در صورتی که نیاز به آموزش در حوزه ی تولید محتوا را دارید، همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس حاصل فرمایید یا در تلگرام پیام ارسال کنید. (برای

لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)

شماره مستقیم پشتیبانی : 09223896531

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در آپارات دنبال کنید
@pentazoom
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در یوتیوب دنبال کنید
@pentazoom

مقالات مرتبط در پنتازوم

یک پاسخ

  1. منم اولین کاری که میکنم یه بخش از متن رو سرچ میکنم تو وب که مشابه نباشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *