طراحی پست اینستاگرام : [نکات مهم برای افزایش فالوور]

میخواهید در اینستاگرام مخاطب هدفمند داشته باشید؟! طراحی پست اینستاگرام مهم ترین چیزی است که به شما کمک می کند. در واقع تولید محتوا ضامن موفقیت یا شکست شما در اینستاگرام است. اولین چیزی که توجه مخاطبان را پس از ورود به پیج شما جلب می‌کند، نحوه نمایش پست های شما است. پس باید به طراحی پست های پیج اینستاگرام اهمیت ویژه ای بدهید.

با رعایت نکاتی که در ادامه ی این مطلب پنتازوم توضیح می دهیم، می توانید صفحه ای جذاب تر داشته باشید و فالوورهای بیشتری جذب کنید.

[lwptoc]

 اهمیت طراحی پست های اینستاگرام

همانطور که گفتیم اولین چیزی که توجه کاربر را پس از ورود به صفحه شما جلب می‌کند، پست های شما هستند. هر کاربری وارد صفحه ای شود اگر ببیند که چقدر همه چیز شلوغ، نامرتب و نامربوط است قطعا جذب آن صفحه نمی‌شود و بزودی آن را ترک می‌کند.

پس اولین نکته در طراحی پست اینستاگرام، داشتن نظم و هماهنگی بین پست های صفحه است.

نظم و هماهنگی در پست ها یعنی چه؟ 

جواب این سوال با توجه به نوع فعالیت پیج شما کمی متفاوت خواهد بود.

اولین نکته هماهنگی تم پست ها، تیتر پست ها، کاور پست ها و موضوع پست ها با توجه به زمینه فعالیتتان می‌باشد.مجموعه پست های شما باید دارای یک تم مناسب باشد.

تیتر های جذاب، کاور های جذاب، عکس و فیلم های جذاب و نکات دیگر که داشتن همه اینها کنار همدیگر در نهایت منجر به جذب افراد به سوی پیج اینستاگرام شما خواهد شد.

انتخاب عکس در طراحی پست اینستاگرام

عکس هایی که برای درج پست در صفحه انتخاب می کنید، باید کاملا در حیطه ی موضوع پیج شما باشند. از پست عکس های نامربوط خودداری کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از عکس های کپی کیفیت کار شما را پایین می‌آورد. عکس هایی کیفیت خوبی برخوردار نیستند و همچنین می‌توانند با اعتبار پیج شما لطمه بزنند.

سعی کنید خودتان برای صفحه عکاسی کنید. کاربر با دیدن عکس هایی که مختص به خودتان است، احساس بهتری به پیج شما پیدا خواهد کرد و همچنین اعتماد بیشتری نیز به شما می‌کند تا وقتی که عکس های کپی در پیج خود قرار دهید (مخصوصا اگر پیج شما فروشگاهی باشد) کاربر را نسبت به خود بی اعتماد می‌کنید.

کیفیت عکس ها در صفحه ی اینستاگرام

عکس های بی‌کیفیت، جزئیات عکس را به خوبی نشان نمی‌دهد.

پست کردن عکس های بی‌کیفیت در صفحه تان، به معنی است که شما اهمیتی به کاربر برای ارائه یک محتوای خوب نمی‌دهید.

کاربران جدیدی که برای اولین بار صفحه شما را میبینند، با دیدن تصاویر بی‌کیفت و کپی به هیچ عنوان جذب صفحه شما نمی‌شوند.

اهمیت ویدئو در طراحی پست اینستاگرام

صرفا به دنبال گذاشتن فقط عکس در پیج خود نباشید، ویدئو ها بخش مهمی از تولید محتوا در اینستاگرام هستند.

افراد همیشه بیشتر جذب ویدئو ها و تماشای آنها می‌شوند تا دیدن عکس. با طراحی ویدئو هایی جذاب و معرفی خدمات خود در آنها، ماندگاری کاربران در صفحه ی خود را بیشتر کنید.

قرار دادن ویدئو در کنار عکس ها، به پیج اینستاگرام شما حال و هوای بهتری می‌دهد و پیج را از خشکی و بی روح بودن در می‌آورد.

کاور ویدئوها در اینستاگرام

توصیه هایی برای طراحی کاور ویدئوها در اینستاگرام که باید رعایت کنید:

_ استفاده از تصاویر جالب برای کاور ویدئو

_ درج تیتر مناسب در کاور ویدئوهای پیج اینستاگرام

_ ارائه اطلاعات لازم در خصوص همان ویدئو

_ نهایت تلاش را برای جذب مخاطب داشته باشد.

_ باکیفیت باشد.

طراحی پست اینستاگرام
طراحی پست اینستاگرام : نمونه تصویر طراحی شده با کیفیت بالا

تیتر پست ها در طراحی پست اینستاگرام

استفاده از تیتر مناسب و جذاب در عکس ها و ویدئو ها از نکات مهم طراحی پست اینستاگرام محسوب می‌شود.

تیتری که در عکس قرار می‌دهید باید خلاصه و کوتاه باشد و باید از تیتر های طولانی دوری کنید.

تیتر باید مربوط به محتوای پست شما باشد و هدف پست را بصورت خلاصه توضیح دهد.

همچنین می‌توانید از تیتر های به اصطلاح انفجاری استفاده کنید. تیتر های انفجاری به تیتر هایی می‌گویند که کاربر با خواندن آن ترغیب به ماندن در آن پست و مشاهده کامل پست می‌شود. در تیتر های انفجاری از یک متن پر انرژی و هیجانی، خبری یا سوالی استفاده می‌شود.

با استفاده از این تیترها در مورد یک اتفاق مهم اطلاع رسانی می کنید که برای فهمیدن آن باید تا آخر ویدئو و پست را ببیند تا کنجکاوی اش برطرف شود.

برای مثال برای پیج فروشگاهی می‌توان از تیتر هایی مثل : قیمت ها فروریخت. تخفیف قرن. اتفاق عجیب امروز در فروشگاه و غیره استفاده کنید.

انتخاب فونت مناسب برای طراحی پست اینستاگرام

از یک فونت خوانا و زیبا برای طراحی پست ها استفاده کنید. در ادامه لیستی از بهترین فونت های فارسی مناسب برای طراحی پست و استوری اینستاگرام را معرفی می کنیم:

_ فونت کلمه

_ فونت یکان بخ

_فونت ایران سنس

_ فونت ایران یکان

_ فونت شبنم

_ فونت وزیر

_فونت ایران

پست های آلبومی اینستاگرام

در پست های آلبومی عکس اول به نوعی کاور و معرف کل آلبوم است و باید اطلاعات کافی در مورد کل آلبوم بدهد. 

اگر کلیت پیج شما را پست های آلبومی تشکیل می‌دهد، برای جذب هرچه بیشتر افراد، بین این پست ها باید قوائد یکسان داشته باشید.

برای مثال اگر در عکس اول تیتر قرار می‌دهید و در عکس دوم ویدئوی معرفی محصول خود را می‌گذارید، این قاعده را برای تمامی پست های خود رعایت کنید.

در پست های آلبومی از عکس ها و ویدئو های باکیفیت استفاده کنید و سعی در ارائه محتوای جذاب داشته باشید تا کاربر تا آخر پست شما را همراهی کند.

از گذاشتن متن های طولانی در عکس ها خودداری کنید و سعی کنید متن های درون عکس ها را کوتاه خلاصه و مفید قرار دهید. در کنار آن برای توضیحات بیشتر از ویدئو ها کمک بگیرید و در ویدئو خدمات خود را بصورت کامل تر و همچنین جذاب تر توضیح دهید.

تم صفحه و قالب پست در طراحی پست پیج اینستاگرام

تم پیج، شامل تمام عکس ها، ویدئو ها، پست های آلبومی و کاور ها می‌شود.

پس در طراحی پست اینستاگرام ، بین تمام قسمت هایی که گفتیم باید یک هارمونی و نظم برای جذب هرچه بیشتر کاربران وجود داشته باشد.

رنگ ها، فونت ها، زمینه ها و قالب هایی که در پست ها استفاده می‌کنید باید یکسان و مرتبط باشند. با این کار صفحه شما دارای یک هویت مشخص خواهد بود که کمک به تقویت برند شما نیز می‌کند.

داشتن یک قالب یکسان در عکس هایتان ، مخصوصا اگر فعالیت شما در زمینه ارائه خدمات یا فروش محصول است، به ایجاد ساختاری یکسان در صفحه شما و جذب کاربران می‌کند. همیشه هم لازم نیست تمامی محتوا را در یک فرم مشخص ارائه کنید. منظور از طراحی قالب برای پست ها استفاده از یک تم مشخص، منظم و یکدست برای صفحه است.

به عنوان مثال نمونه ی طراحی پست های اینستاگرام آیدی پی را ببنید و لذت ببرید:

طراحی پست اینستاگرام با قالب مشخص و حرفه ای

کپشن ها در پست اینستاگرام

کپشن ها مکملی برای عکس شما هستند و باید مربوط به محتوای پست باشند. متن کپشن ها نباید کپی، طولانی و خسته کننده باشند. کپشن را طوری بنویسید که توجه مخاطب را جلب کند. خواندن آن آسان باشد و مخاطب را تشویق به تعامل با پست شما کند. چند پیشنهاد برای نوشتن کپشن های خوب:

اگر در زمینه فروش محصول و یا ارائه خدمات فعال هستید، در کپشن اطلاعات لازم و کافی برای نحوه دریافت خدمات را شرح دهید.

در کپشن هایتان خلاقیت داشته باشید.

✅همچنین استفاده از شوخ طبعی نیز می‌تواند به سرگرم کردن کاربران و جذب آنها کمک کند.

سوال و نظر سنجی یادتان نرود.

از کاربران سوال بپرسید، نظر آنها را بخواهید و بگویید با تگ کردن دوستانشان، آنها نیز نظر خود را بیان کنند. این کار باعث تعامل میان کاربران شما می‌شود.

طراحی پست اینستاگرام
طراحی پست اینستاگرام

هشتگ ها در پست اینستاگرام

هشتگ واقعا کمک می‌کند پست شما بیشتر دیده شود. استفاده از هشتگ برای پست ها اصولی دارد که می توانید با استفاده از آن حداکثر استفاده از این ابزار را داشته باشید.

✅هشتگی که استفاده می‌کنید حتما باید مرتبط با محتوای شما باشد.

استفاده ی بیش از انداز و تعداد بالا از هشتگ های نامرتبط کمکی به بیشتر داده شدن محتوای شما نمی کند. به جای آن تعداد مفیدی از پربازدیدترین هشتگ های مربوطه را در کپشن خود قرار دهید.

استفاده از هشتگ مخصوص خودتان نیز کمک می کند. مثل : بازاریابی_پنتازوم

محتوای قوی و جذب کاربر با طراحی پست اینستاگرام

از ارائه ی محتوای قوی غافل نشوید. همیشه سعی کنید محتوایی به کاربران ارائه دهید که برایشان جذاب ، سرگرم کننده و کارآمد باشد.

اگر محتوای شما کمکی به کاربران نکند و مشکلی از آنها حل نکند یا اطلاعاتی به آنها اضافه نکند، در نتیجه صفحه ی شما برایشان جذاب نخواهد بود. پس سعی کنید همیشه اطلاعات خود را بروز کنید تا قادر به ارائه محتوای مفید به کاربران خود باشید.

یک نکته ی مهم برای درگیر کردن کاربر تا در صفحه ما بماند قلاب اندازی در اول محتوای ما می‌باشد. قلاب اندازی تا حدودی شبیه به تیتر های انفجاری می‌باشد.

برای مثال در تیتر عکس خود یک متن بصورت  آیا می‌دانید…؟ قرار می‌دهید. این کار کاربر را ترغیب به ماندن در آن پست و مشاهده کامل آن پست می‌کند.

در ویدئو هایتان نیز همین کار را می‌توانید انجام دهید. چه در کاور ویدئو ها و چه در شروع ویدئو، سعی کنید جملاتی بگویید که کاربر کنجکاو شود تا ویدئوی شما را تا آخر تماشا کند.

 

برنامه های ویرایش و ادیت پست اینستاگرام

نکته ای ضروری برای طراحی پست اینستاگرام ، آشنا بودن و تسلط به برنامه های ادیت عکس و فیلم می‌باشد. برای هر کاری از کاور و تیتر گرفته تا قالب عکس ها و کات کردن ویدئو، شما نیاز به تسلط بر برنامه های مربوطه هستید.

اگر با موبایل تان سروکار بیشتری تا کامپیوتر دارید مشکلی نیست چون برای موبایل ها هم برنامه های ادیت زیاد و پیشرفته ای وجود دارد که می‌توانید برای طراحی پست های اینستاگرام از آنها استفاده کنید.

✅بهترین برنامه های کاربردی ادیت و تولید محتوا برای کار با موبایل:

_اینشات

_والو

_ لایت روم

✅بهترین برنامه های کاربردی ادیت و تولید محتوا برای کار با کامپیوتر:

_فتوشاپ

_ AVS ویدئو ادیتور

_ افترافکت

در نهایت همه چیز به خودتان بستگی دارد. برای داشتن یک پیج خوب و جذاب باید کاملا وقت و انرژی خود را روی تولید محتوا بگذارید. بعلاوه کمی خلاقیت داشته باشید تا بتوانید از بقیه متمایز باشید و راحت تر در ذهن مخاطب جای بگیرید.

برای مشاوره رایگان برای تولید محتوا همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس بگیرید. 09223896531

 

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
pentazoom@
ما را در آپارات دنبال کنید
pentazoom@
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
pentazoom@
ما را در یوتیوب دنبال کنید
pentazoom@

مقالات مرتبط در پنتازوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *