طراحی پست اینستاگرام : [نکات مهم برای افزایش فالوور]

طراحی پست اینستاگرام

طراحی پست اینستاگرام از مهمترین بخش های اینستاگرام برای داشتن یک صفحه ی جذاب می‌باشد که کمک زیادی در جذب و افزایش فالوور می‌کند.

اولین چیزی که کاربران پس از ورود به پیج شما توجه‌شان را جلب می‌کند، نحوه نمایش پست های شما است پس باید بدانید که طراحی پست اینستاگرام نکته مهم و کلیدی برای هر صفحه ای می‌باشد که باید به خوبی تولید شوند.

امروز در پنتازوم نکات مهمی را می‌گوییم که کمک می‌کنند با عمل کردن به آنها صفحه ای جذاب تر داشته باشید تا بتوانید فالوور های بیشتری را جذب کنید.

 

اهمیت پست های اینستاگرام

همانطور که گفتیم اولین چیزی که توجه کاربر را پس از ورود به صفحه شما جلب می‌کند، پست های شما هستند.

هر کاربری وارد صفحه ای شود و ببیند که چقدر همه چیز شلوغ، نامرتب و نامربوط است قطعا جذب آن صفحه نمی‌شود و بزودی آن را ترک می‌کند.

پس اولین نکته داشتن نظم و هماهنگی بین پست های صفحه شما است.

نظم و هماهنگی در پست ها یعنی چه؟ 

جواب این سوال با توجه به نوع فعالیت پیج شما متفاوت خواهد بود.

اولین نکته هماهنگی تم پست ها، تیتر پست ها، کاور پست ها و موضوع پست ها با توجه به زمینه فعالیتتان می‌باشد

مجموعه پست های شما باید دارای یک هارمونی باشد.

نکته ی مهم دیگر مربوط به جذب افراد است، در ادامه این مطلب شاید بارها کلمه جذب به چشمتان بخورد. شما باید از تمام قسمت های صفحه خود بتوانید کاربر را جذب خود بکنید.

این مطلب را حتما بخوانید!👇👇👇👇👇

 

 

تیتر های جذاب، کاور های جذاب، عکس و فیلم های جذاب و نکات دیگر که داشتن همه اینها کنار همدیگر در نهایت منجر به جذب افراد به سوی پیج شما خواهد شد.

 

طراحی پست اینستاگرام

طراحی پست اینستاگرام

 

انتخاب عکس در طراحی پست اینستاگرام

عکس ها باید کاملا در حیطه موضوع پیج شما باشند و از عکس های نامربوط باید دوری کنید.

حتی الامکان باید عکسی که برای پست تان انتخاب می‌کنید را خودتان تولید کرده باشید تا بیشترین هماهنگی را با پیج‌تان داشته باشد.

با توجه به هدفی که دارید، استفاده از عکس های کپی کیفیت کار شما را پایین می‌آورد

چون زمانی که خودتان برای تهیه عکس اقدام می‌کنید دقیقا می‌دانید چه نوعی عکسی مناسب هدف شما هست

و سعی می‌کنید عکس را همانگونه که می‌خواهید تولید کنید.

در کنار آن عکس های کپی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و همچنین می‌توانند با اعتبار پیج شما لطمه بزنند.

کاربر با دیدن عکس هایی که مختص به خودتان است، احساس بهتری به پیج شما پیدا خواهد کرد،

و همچنین اعتماد بیشتری نیز به شما می‌کند تا وقتی که عکس های کپی در پیج خود قرار دهید (مخصوصا اگر پیج شما فروشگاهی باشد) کاربر را نسبت به خود بی اعتماد می‌کنید.

 

کیفیت عکس ها در صفحه ی اینستاگرام

عکس های بی‌کیفیت، جزئیات عکس را به خوبی نشان نمی‌دهد.

قرار دادن عکس های بی‌کیفیت در صفحه تان، بدین معنی خواهد بود که شما اهمیتی به کاربر برای ارائه یک محتوای خوب نمی‌دهید.

کاربران جدیدی که برای اولین بار صفحه شما را دیدن می‌کنند، با داشتن عکس های بی‌کیفت و کپی به هیچ عنوان جذب صفحه شما نمی‌شوند حتی اگر مطالبتان هم مفید باشد،

چون این عکس ها هستند که قبل از همه چیز به کاربر نمایش داده می‌شوند و نه محتوای شما.

پس همیشه عکس هایی با کیفیت و دارای جزئیات در صفحه تان داشته باشید.

 

اهمیت ویدئو در طراحی پست اینستاگرام

صرفا به دنبال گذاشتن فقط عکس در پیج خود نباشید، ویدئو ها بخش مهمی از اینستاگرام را شامل می‌شود.

افراد همیشه بیشتر جذب ویدئو ها و تماشای آنها می‌شوند تا دیدن عکس.

با داشتن ویدئو هایی جذاب و معرفی خدمات خود در آنها، کاربر را متوجه این موضوع می‌کنید که شما برایش ارزش قائلید

و حس اعتماد بیشتری در او ایجاد می‌شود.

قرار دادن ویدئو در کنار عکس ها، به پیج شما حال و هوای بهتری می‌دهد و پیج را از خشکی و بی روح بودن در می‌آورد.

 

کاور ویدیو ها

توصیه هایی برای طراحی کاور ویدئوها در اینستاگرام:

مفید، گویا، خلاصه و جذاب

کاور ویدئو های شما باید دارای ویژگی های بالا باشد.

اطلاعات لازم در مورد ویدئو را بدهد، با کیفیت باشد و طوری طراحی شود که کاربر را جذب و درگیر برای دیدن ویدئو کند.

 

طراحی پست اینستاگرام

طراحی پست اینستاگرام

 

تیتر پست ها در طراحی پست اینستاگرام

تیتر مناسب و جذاب در عکس ها و ویدئو ها از نکات مهم طراحی پست اینستاگرام محسوب می‌شود.

تیتری که در عکس قرار می‌دهید باید خلاصه و کوتاه باشد و باید از تیتر های طولانی دوری کنید.

تیتر باید مربوط به محتوای پست شما باشد و هدف پست را بصورت خلاصه توضیح دهد.

همچنین می‌توانید از تیتر های به اصطلاح انفجاری استفاده کنید. تیتر های انفجاری به تیتر هایی می‌گویند که کاربر با خواندن آن ترغیب به ماندن در آن پست و مشاهده کامل پست می‌شود.

در تیتر های انفجاری از یک متن پر انرژی و هیجانی، خبری یا سوالی استفاده می‌شود

که با استفاده از آن کاربر را آگاه از یک اتفاق مهم می‌کنید که برای فهمیدن آن باید تا آخر ویدئو و پست را ببیند تا کنجکاوی اش برطرف شود.

برای مثال در یک پیج فروشگاهی می‌توان از تیتر هایی مثل : قیمت ها فروریخت. تخفیف قرن. اتفاق عجیب امروز در فروشگاه و غیره استفاده کنید.

 

انتخاب فونت طراحی پست اینستاگرام

فونت مورد استفاده شما در تمامی عکس هایتان باید یکی باشد.

همچنین در تمامی کاورهای شما فونتی که به کار می‌برید باید مشابه باشد.

از فونت های غیر استاندارد و عجیب و غریب دوری کنید و سعی در استفاده از فونت هایی ساده و در عین حال زیبا کنید.

رنگ فونت هایتان نیز باید دارای یک هارمونی و هماهنگی بین یکدیگر و همچنین پیج شما باشد.

 

پست های آلبومی اینستاگرام

در پست های آلبومی عکس اول به نوعی کاور و معرف کل آلبوم هست و باید اطلاعات کافی در مورد کل آلبوم بدهد. 

اگر کلیت پیج شما را پست های آلبومی تشکیل می‌دهد

برای جذب هرچه بیشتر افراد، بین این پست ها باید قوائد یکسان داشته باشید.

برای مثال اگر در عکس اول تیتر قرار می‌دهید و در عکس دوم ویدئوی معرفی محصول خود را می‌گذارید،

این قاعده را برای تمامی پست های خود رعایت کنید.

در پست های آلبومی از عکس ها و ویدئو های باکیفیت استفاده کنید و سعی در ارائه محتوای جذاب داشته باشید تا کاربر تا آخر پست شما را همراهی کند.

از گذاشتن متن های طولانی در عکس ها خودداری کنید و سعی کنید متن های درون عکس ها را کوتاه خلاصه و مفید قرار دهید.

در کنار آن برای توضیحات بیشتر از ویدئو ها کمک بگیرید و در ویدئو خدمات خود را بصورت کامل تر و همچنین جذاب تر توضیح دهید.

 

تم پیج در طراحی پست اینستاگرام

تم پیج، شامل تمام عکس ها، ویدئو ها، پست های آلبومی و کاور ها می‌شود.

پس در طراحی پست اینستاگرام ، بین تمام قسمت هایی که گفتیم

باید یک هارمونی و نظم برای جذب هرچه بیشتر کاربران وجود داشته باشد.

رنگ ها، فونت ها، زمینه ها و قالب هایی که در پست ها استفاده می‌کنید باید یکسان و مرتبط باشند.

با این کار صفحه شما دارای یم هویت مشخص خواهد بود که کمک به تقویت برند شما نیز می‌کند.

 

قالب پست ها

داشتن یک قالب یکسان در عکس هایتان ، مخصوصا اگر در زمینه ارائه خدمات یا فروش هستید

کمک به داشتن ساختاری یکسان در صفحه شما و جذب کاربران می‌کند.

قاللب ها معمولا برای اطراف عکس ها ساخته می‌شوند که اطلاعات کلی پیج شما را معرفی می‌کند. 

برای مثال اسم پیج و لوگوی پیج و همچنین اطلاعات تماس در این قالب ها گذاشته می‌شود.

پس با یکبار ساختن قالبی متناسب با صفحه خود می‌توانید از آن در تمامی عکس ها استفاده کنید تا ظاهری مرتب به پیج خود دهید.

 

کپشن ها 

کپشن ها مکملی برای عکس شما هستند و باید مربوط به محتوای پست باشند.

متن کپشن هارا طولانی و خسته کننده قرار ندهید و آنها را به نحوی بنویسید

که بتواند توجه مخاطب را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند. 

اگر در زمینه فروش و ارائه خدمات فعال هستید،

در کپشن اطلاعات لازم و کافی برای نحوه دریافت خدمات را شرح دهید.

در کپشن هایتان خلاقیت داشته باشید،

همچنین استفاده از شوخ طبعی نیز می‌تواند به سرگرم کردن کاربران و جذب آنها کمک مند.

سوال و نظر سنجی یادتان نرود،

از کاربران سوال بپرسید، نظر آنها را بخواهید و بگویید با تگ کردن دوستانشان، آنها نیز نظر خود را بیان کنند.

این کار باعث تعامل میان کاربران شما می‌شود.

 

طراحی پست اینستاگرام

طراحی پست اینستاگرام

 

هشتگ ها

هشتگ کمک می‌کند پست شما بیشتر دیده شود.

این نکته را توجه کنید که هشتگی که استفاده می‌کنید حتما باید مرتبط با محتوای شما باشد.

همچنین نباید پست‌هایتان  را پر از هشتگ کنید، این کار نتیجه ای نخواهد داد،

به جای آن تعداد مفیدی از پربازدیدترین هشتگ های مربوطه را در کپشن خود قرار دهید.

همچنین داشتن یک کپشن مخصوص خودتان نیز کمک کننده خواهد بود

و این کار کمک به ماندن اسم شما در ذهن کاربر می‌کند.

 

محتوای قوی در طراحی پست اینستاگرام

از محتوای قوی غافل نشوید، همیشه سعی کنید محتوایی به کاربران ارائه دهید که برایشان جذاب ، سرگرم کننده و کارآمد باشد.

اگر محتوای شما کمکی به کاربران نکند و مشکلی از آنها حل نکند یا اطلاعاتی به آنها اضافه نکند در نتیجه صفحه ی شما برایشان جذاب نخواهد بود.

پس سعی کنید همیشه اطلاعات خود را بروز کنید تا قادر به ارائه محتوای مفید به کاربران خود باشید.

 

قلاب اندازی

یک نکته ی مهم برای درگیر کردن کاربر تا در صفحه ما بماند قلاب اندازی در اول محتوای ما می‌باشد.

قلاب اندازی تا حدودی شبیه به تیتر های انفجاری می‌باشد.

برای مثال در تیتر عکس خود یک متن بصورت  آیا می‌دانید…؟ قرار می‌دهید،

این کار کاربر را ترغیب به ماندن در آن پست و مشاهده کامل آن پست می‌کند.

در ویدئو هایتان نیز همین کار را می‌توانید انجام دهید،

چه در کاور ویدئو ها و چه در شروع ویدئو، سعی کنید جملاتی بگویید که کاربر کنجکاو شود تا ویدئوی شما را تا آخر تماشا کند.

ویرایش و ادیت

نکته ای ضروری برای طراحی پست اینستاگرام ، آشنا بودن و تسلط به برنامه های ادیت عکس و فیلم می‌باشد.

برای هر کاری از کاور و تیتر گرفته تا قالب عکس ها و کات کردن ویدئو، شما نیاز به تسلط بر برنامه های مربوطه هستید.

اگر با موبایل تان سروکار بیشتری تا کامپیوتر دارید مشکلی نیست چون برای موبایل ها هم برنامه های ادیت زیاد و پیشرفته ای وجود دارد که می‌توانید برای طراحی پست های اینستاگرام از آنها استفاده کنید.

 

 

در نهایت همه چیز به خودتان بستگی دارد، برای داشتن یک پیج خوب و جذاب باید کاملا وقت و انرژی خود را روی تولید محتوا قرار دهید بعلاوه آن کمی خلاقیت داشته باشید تا بتوانید از بقیه متمایز باشید و راحت تر در ذهن مخاطب جای گیرید.

 

برای مشاوره رایگان برای تولید محتوا همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس بگیرید. 09223896531

برچسب‌ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاهی فرستاده نشده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید

شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

logo-samandehi
اطلاعات بیشتر