علاوه بر تولید محتوای متنی روش های دیگری نیز برای تولید محتوا و ارتباط با کاربران وجود دارد. تولید محتوا صوتی یکی از این موارد می باشد که امروزه محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.
در این مطلب از وبلاگ پنتازوم قصد داریم جنبه های مختلف این موضوع بررسی کنیم و اطلاعات کاربردی در اختیار شما قرار دهیم. ما را همراهی کنید.
قابلیت های تولید محتوا صوتی
اغلب وب سایت ها قابلیت پخش فایل های صوتی را به راحتی دارند بنابراین می توان از این ویژگی در استراتژی تولید محتوا استفاده کرد.
علاوه بر این تولید پادکست و انتشار آن در وب سایت به عنوان یک ایستگاه رادیویی می تواند مخاطبان بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند. استفاده از انواع روش های تولید محتوا می تواند به وب سایت شما تنوع بخشیده و آن را از حالت یکنواختی دربیاورد. با این کار ماندگاری بازدیدکنندگان را نیز در سایت افزایش می دهید و گوگل به شما امتیاز بالاتری می دهد.
انواع محتوای صوتی
محتوای صوتی می تواند بر اساس کاربردی که دارند به دسته بندی های زیر تقسیم شود. شما نیز می توانید بر اساس هدفی که از تولید محتوا در قالب صوت دارید یکی از این انواع را انتخاب کنید.
1. محتوای صوتی داستانی : شما با کمک این نوع می توانید کتاب ها و داستان های مختلف را در قالب صوت بیان کنید. کتاب های صوتی در حال حاضر طرفداران بسیاری دارد و شما با منتشر کردن این فایل ها در وب سایت خود می توانید گروه های مختلفی از مخاطبان را به خود جذب کنید.
2.تولید محتوا صوتی به صورت شعر : انواع شعر و ترانه را می توانید به صورت فایل صوتی تهیه کرده و به اشتراک بگذارید. برخی از دکلمه های ادبی را تولید کرده و با کاربران وب سایت خود به اشتراک بگذارید که طرفداران خاص خود را دارد. همچنین ترانه های کودکانه را به همراه آهنگ های مناسب ترکیب کنید.
3.محتوای فولکلور : محتوای طنز و فولکلور را می توانید در قالب صدا به صورت جذاب بیان کنید. طنز همیشه طرفداران خاص خود را دارد و شما با کمی خلاقیت خرج دادن می توانید این گروه را به خود جذب کنید. این گونه فایل ها که بیشتر جنبه سرگرمی دارند را می توانید در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید و از راه نیز طرفدارانی را بدست آورید.
4.تولید محتوای صوتی در قالب پادکست : با کمک پادکست ها می توانید درباره موضوعات مختلفی فایل صوتی تهیه کنید. اما برای تولید این نوع از محتوا باید مجوزهای لازم را دریافت کنید. مسئولیت فایل های منتشر شده با شما خواهد بود. پادکست ها را می توانید در وب سایت، شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم های ارتباط با کاربران به اشتراک بگذارید. این نوع محتوا نقش قابل توجهی در جذب مخاطبان دارد.
5.فایل های صوتی مصاحبه : از دیگر روش هایی که می توان برای ایجاد محتوای صوتی استفاده کرد انجام مصاحبه با افراد مختلف است. انجام مصاحبه با افراد سرشناس و محبوب طرفداران خاص خود را دارد. مصاحبه را می توان از راه دور و به صورت پرسش و پاسخ انجام داد.
نوع محتوا در تعیین هزینه ی تولید محتوا تاثیر گذار است. معمولا برای تولید محتوا های صوتی و پادکست هزینه بیشتری نسبت به تولید محتوای متنی صرف می شود.
6.محتوای صوتی طنز : طنز در قالب های مختلف می تواند مخاطبان بیشتری را به سمت سایت شما هدایت کند. در سال های اخیر این نوع از محتوا به خصوص در شبکه های اجتماعی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این نوع بیشتر جنبه سرگرمی داشته و می تواند باعث ایجاد ارتباط دوستانه با مخاطب شود.
7.محتوای صوتی انگیزشی : محتوای صوتی انگیزشی باعث از جملات انرژی بخش و احساسی ایجاد می شود و باعث ایجاد انگیزه در شنونده می شود. اگر بتوانید فایل های هیجانی و با انرژی مثبت تولید کنید مخاطب های زیادی را به دست خواهید آورد. این نوع از متحوا را می توانید در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید چرا که طرفداران خاص خود را دارد.
8.محتوای صوتی آموزشی : از فایل های صوتی می توان برای آموزش موضوعاتی که نیاز به تصویر ندارند استفاده کرد. از مواردی که می توان از این طریق آموزش داد، آموزش زبان های خارجی می باشد که شما نیز به احتمال زیاد از آن ها استفاده کرده اید. اگر می خواهید در این زمینه فعالیت کنید نیازی به دریافت مجوز ندارید.
مجوز تولید محتوای صوتی
برخی از انواع تولید محتوا صوتی که به آن ها اشاره کردیم، نیازمند دریافت مجوزهای لازم می باشد. شما برای اینکه بتوانید مجوز را دریافت کنید یک سری از مراحل اداری را باید طی کنید. مجوزهای لازم را باید از وزارت ارشاد و تبلیغات اسلامی دریافت کنید.
اگر بخواهید در زمینه انتشار فایل های موسیقی و شعر فعالیت کنید باید مجوزهای لازم را از وزارت ارشاد دریافت کنید.
مراحل تولید محتوا صوتی
تولید محتوا در هر قالبی نیازمند انجام یکسری از مراحل است. برای تولید محتوا در قالب فایل های صوتی از مراحل زیر پیروی کنید.
1.ابتدا محتوایی که قصد تولید آن در قالب صوتی دارید را به صورت متن آماده کنید.
2.سپس باید محتوای متنی را به فایل صوتی تبدیل کنید. می توانید از استریوهای ضبط حرفه ای استفاده کنید و یا خیلی ساده با موبایل خود فایل صوتی را آماده کنید.
3.فایل ایجاد شده را باید ادیت و میکس کنید.
4.بعد از آماده سازی فایل می توانید آن را به روش های مختلف منتشر کنید. می توانید فایل صوتی را در وب سایت و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
با انجام این مراحل می توانید برای تولید محتوا در قالب فایل های صوتی اقدام کرده و از آن به عنوان روشی برای ارتباط با مخاطبان استفاده کنید.
برای مشاوره رایگان برای تولید محتوا یا در صورتی که نیاز به آموزش در حوزه ی تولید محتوا را دارید، همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس بگیرید!
یک پاسخ
عالی بود مقاله کامل و مفید