بازاریاب کیست؟! بازاریابی چیست؟!

بازاریاب کیست

در نوشته امروز قصد داریم شما را با یک شغل آشنا کنیم: بازاریابی و یک سوال : بازاریاب کیست ؟  به این سوال پاسخ می دهیم. همراه پنتازوم باشید.

بازاریاب کیست؟!

بازاریاب شخصی است که با تخصص در زمینه فروش و با نگاهی حرفه ای و تیزبین برای یک محصول و یا خدمت مشتریان لازم را شناسایی و کالای خود را به فروش می رساند.

بنابراین عنوان کلمه بازاریاب شامل هر کسی نخوهد شد. چه بسا عدم توانایی یک بازاریاب در ارائه محصولات و یا خدامات تاثیر معکوس داشته و به جای رشد موجب ضرر و زیان یک مجموعه گردد. مثالی نزد اهالی تجارت مرسوم است که می گویند اگر کسی کار فروش را به صورت حرفه ای آموخته باشد و بتواند یک خودکار ساده را به فروش برساند توانایی فروش یک کارخانه عظیم را نیز خواهد داشت.

 

برخی نیز معتقد اند هر کسی قابلیت فروشندگی و بازاریابی را نخواهد داشت مگر اینکه ژن فروشندگی در درون آن شخص وجود داشته باشید. پس نتیجه حاصل شده از این امر توجه فراوان به امر استخدام بازاریاب است. اما بازاریاب کیست و چه شرایطی باید داشته باشد؟ بازاریاب باید:

1- قدرت شنوایی فراوانی برای یادگیری و آموزش تخصصی را دارا باشد.

2- بازاریاب باید بسیار هوشیار و هوشمند باشد.

3- بازاریاب باید دارای قدرت مکالمه فراوان و بیان موارد لازم را داشته باشد.

4- بازاریاب باید داراری قدرت تحیلی مناسب در زمان مذاکره باشد.

5- اهل مطالعه و دارای اطلاعات عمومی مناسب باشد.

6- در جلسات از تحلیل  رفتن فضای مذاکره و طولانی شدن زمان جلسه جلوگیری کند.

این مطلب را از دست ندهید!  50 ترفند و نکته طلایی در آموزش بازاریابی

7- دارای ظاهری آراسته و مرتب باشد.

8- در کمترین زمان بیشترین بازدهی را داشته باشد.

تمامی مشخصات ذکر شده در کنار هم و قابلیت فروشندگی یک بازاریاب موجب افزایش راندمان و بازدهی مناسب در حوزه فروش می شود. در بهترین حالت ممکن مجموعه ای از بازاریابان تحت مدیریت شخصی با عنوان مدیر فروش و بازاریابی فعالیت خود را با برنامه ریزی مناسب و دقیق انجام خواهند داد.

بازاریاب کیست

بازاریاب کیست

مدیر فروش علاوه بر مشخصات فوق دارای شخصیتی نظام دهند و تحلیل گر است و بر اساس برنامه ای که با تجربه فراوان خود طرح می کند، مجموعه بازاریان را مدیریت می کند. بازاریابان تحت سرپرستی مدیر فروش وارد چرخه فروش به مشتریان می شوند و با رهبری اون به موفقیت می رسند.

موفقیت بازاریابان منجر به موفقیت بنگاه یا مجموعه اقتصادی در حوزه فروش می شود. امیدواریم مطلب امروز پنتازوم در خصوص توضیح این مطلب که “بازاریاب کیست ؟” مورد توجه شما قرار گرفته باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بازاریابی چیست ؟

در بخش اول مقاله جامع که برای توضیح خدمات بازاریابی برای شما مقدماتی  عنوان کردیم. با بخش دوم

مورد دوم از اصلی ترین موضوعات در  نقطه شروع بازاریابی و پاسخ به سوال : بازاریابی چیست ؟

بازاریابی چیست و موارد مهم در نقطه شروع بازاریابی چیست !؟

 محصول یا ارائه خدمات

محصول یا خدمات ارائه شده از جانب یک بنگاه تجاری و عرضه آن به زنجیره مشتریان از اهمیت فراوانی برخوردار است. باید به این نکته توجه داشت میزان عرضه خدمات به مشتریان با میزان کسب درآمد رابطه مستقیم دارد بنابراین تمام فعالان اقتصادی در پی کسب  تعداد مشتری بیشتری هستند. اما از این نکته غافل نشویم با توجه به بازارهای پر رقیب امروز کسانی موفق تر هستند که در این روند تجاری، کیفیت و تمایز بیشتری را ایجاد می کنند. مهم نیست که کسب و کار یک مجموعه در چه حوزه ای است و حتی محصول یا خدمات ارائه شده با چه کیفیتی ساخته و تولید شده است. بحث اصلی در این موضوع تمایز و  کیفیت متناسب با قیمت است. برای شما مثالی می زنیم:

این مطلب را از دست ندهید!  تولید محتوای تبلیغاتی : افزایش 100% فروش!

ممکن است شخصی که در حوزه ساخت کیف و کفش فعالیت می کند از مواد اولیه درجه دو برای ساخت محصول خود استفاده کند. بسیار خب. همه مردم توانایی خرید جنس درجه یک را نداند و این محصول تولیدی به دست کسانی خواهد رسید که با بودجه کمتر اقدام به خرید می کنند. تفاوت میان تفکر حرفه ای و غیرحرفه ای در همین نقطه مشخص می شود.

فرق است ما بین تفکر حرفه ای و ارائه آن به مشتریان با این رویکرد که جنس ما درجه دو است اما برای ساخت آن از بهترین مواد اولیه درجه دو با تمایز رنگ و بسته بندی استفاده کرده ام و دارای خدمات پس از فروش هستم و تفکر غیر حرفه ای مبنی بر آنکه جنس ما درجه یک است و خریدار پس از آن متوجه شود که حقیقت چیز دیگری بوده است.

خدمات مرتبط : بسته آموزشی: بازاریابی در اینستاگرام

در دنیای امروز هر کالایی خریداران خاص خودش را دارد اما چگونگی فروش نیز بسیار مهم است. کسانی در عرصه فروش موفق تر هستند که بازار را با نگاه حرفه ای دنبال کرده و جایگاه خود را پیدا کنند. نکته مهمی که به آن اشاره کردیم به این اصل باز می گردد که:

برای محصول و خدمات خود مشتریان مناسب تجارتتان جمع آوری کنید و با ارائه مناسب راهکار های صادقانه ، تجارت خود را توسعه دهید. اگر مجموعه ای راهکارهای غیرحرفه ای را انتخاب کرد، بازاریابی از اثربخشی مناسبی برخوردار نبوده و کسب و کار یاد شده، رفته رفته از گردونه کسب و کار حذف خواهد شد.

فروش موثر = ارائه کیفیت و تمایز در بازاریابی

این مطلب را از دست ندهید!  متن تبلیغاتی و شیوه های نوشتن آن!

حال که مقدمات مربوط به بازاریابی را برای شما ذکر کردیم، در قسمت بعدی به موارد خدمات بازاریابی می پردازیم.

در صورتی که نیاز به مشاوره در خصوص خدمات بازاریابی و مشاوره پنتازوم داشتید، با ما تماس بگیرید. آرزومند موفقیت شما در کسب و کارتان هستیم. شماره پشتیبانی : 09223896531

دیدگاه‌ها
  • دیدگاهی فرستاده نشده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید

شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

تمامی خدمات ما با جزئیات تعهدات به شما ارائه می شود. در صورتی که خدمات مورد نیاز شما در قالب بسته های یا خدمات پیشنهادی پنتازوم نباشد، در قالب قرارداد های مشخص سطح تعهدات ما به شما مشخص می گردد.

اطلاعات بیشتر