خدمات تولید محتوا وبسایت

تولید محتوای وبسایت امروزه جز نیازهای هر کسب و کاری است. برای تولید محتوای وبسایت حرفه ای نیاز به تخصص و ابزار مخصوص است. ما در این مطلب از پنتازوم می خواهیم شما را به صورت کاملا حرفه ای با تولید محتوا آشنا کنیم.
با تولید محتوا می توانید فروش را چندین برابر کنید. برندسازی کنید و یک تغییر واقعا متفاوت در کاسبی خود ایجاد کنید! چرا شما از این فرصت برای رقابت استفاده نکنید؟! به همین خاطر تولید محتوا برای سایت و رسیدگی منظم به آن واقعا ضروری است!
اهمیت تولید محتوا
اهمیت تولید محتوا وبسایت آنجایی مشخص می شود که به قدرت بالای بازاریابی محتوا آگاه باشیم!
تولید محتوا از ارزش بسیار بالایی برخوردار است تا جایی که بارها و بارها دیده ایم که فرد یا شرکتی با تولید یک فیلم جذاب می تواند تا چه حد در یک کشور یا در جهان به معروفیت برسد.
روش های تولید محتوا وبسایت
در اصل تولید محتوا یک روش برای ایجاد ارتباط است. حالا این برقراری ارتباط ممکن است به روش های مختلفی انجام شود.
- تولید محتوای نوشتاری
- تولید محتوای صوتی
- تولید محتوای تصویری
محتوای نوشتاری برای موتورهای جستجو اهمیت بسیار بالایی دارد و باید با اصول تخصصی تولید، نگارش و منتشر شود.
محتوای صوتی فایل های شنیداری هستند که در هر دستگاهی قابل پخش بوده و شامل فایل های آموزشی، پادکست ها، مصاحبه ها و… می باشد.
محتوای تصویری که به صورت عکس ثابت و فایل های ویدیویی هستند. فایل های ویدیویی بالاترین طرفدار در میان روش های تولید محتوا وبسایت دارد.
تولید محتوا ازاساسیترین معیار موتورهای جستجو برای رتبهبندی سایتها میباشد. این کار در حال حاضر به یک صنعت میلیارد دلاری در جهان تبدیل شده است.
کسب و کارها برای اینکه بیشتر و بیشتر دیده شوند، بر روی تولید محتوا تمرکز میکنند و بهترین و بهینهترین محتوای ممکن را در اختیار مخاطبان و مشتریان احتمالی قرار میدهند و از این طریق کسب اعتبار میکنند.
قطعا برای افزایش ترافیک سایت نیاز به تولید محتوا با کیفیت بالا احساس می شود.
در صورتی که شما تولید محتوا وبسایت خود را به صورت مستمر انجام دهید، دربازه زمانی مناسب نتایج فوق العاده آن را خواهید دید.
مزیت های تولید محتوا وبسایت
مهمترین مزیت تولید محتوای وبسایت نشان دادن تخصص شما به گروه گسترده ای از افراد است. این موضوع می تواند مخاطبین و در نهایت مشتریان بسیاری را برای کسب و کار شما جذب کرده و آنها را برای همکاری با شما آماده کند.
مزیت بعدی تولید محتوا وبسایت، کمک به ترافیک بیشتر برای سایت شما و متعاقباً کمک به بهینه سازی موتورهای جستجو و غنیتر شدن رسانههای اجتماعی تان است.
بسیار جالب است که بدانید هر موضوعی که در سایت برای آن اقدام به تولید محتوا میکنید خود میتواند باعث ایجاد زمینههای جدید تولید محتوا باشد. مثلاً وقتی شما در خصوص موضوعی خاص اقدام به تولید محتوای متنی میکنید، این مطلب از طریق موتورهای جستجوگر در صفحات مختلف و بسته به کلید واژههای شما نمایش داده میشود.

هرچه تولید محتوای با کیفیتتری داشته باشید و لینکدهی اصولی تری داشته باشد، آمار بازدید از سایت شما نیز بیشتر خواهد شد. این تنها تأثیر یک تولید محتوای متنی است. برای این که تولید محتوای متنی اثرگذاری لازم را داشته باشد، معمولا با اینفوگرافی ها و تصاویر جذاب ترکیب می شود.
شما با خیال راحت می توانید تولید محتوای خود را به پنتازوم بسپارید و شاهد رونق کسب و کار خود باشید.
تولید محتوا وبسایت در ایران
بدون شک هر کسب و کاری با تولید محتوا هدفمند و با کیفیت می تواند فرهنگ یک جامعه را تغییر دهد. با تولید محتوا خلاقانه به راحتی قادر هستید عادات روزمره جدیدی را با توجه به مخاطبین خود برای آنها ایجاد کنید.
شغل تولید محتوا در ایران هم یک کسب و کار نسبتا جدید است. شما می توانید برای کسب و کار خود تولید محتوا کنید و از این طریق مشتریان زیادی پیدا کنید! تولید محتوا یعنی ایجاد ارتباط. در چه حوزه ای تخصص دارید؟! کافی است اطلاعات مفید به مشتریان خود ارائه کنید. همین برگ برنده ی شماست.
معیار های برتری سایت های حوزه تولید محتوا
سایتهای تولید محتوا با توجه به خدماتی که ارائه میکنند رتبهبندی میشوند. بر خلاف باور عموم تولید محتوا وبسایت صرفا نوشتن یک متن یا بازنویسی و ترجمهی متون انگلیسی نیست. تولید محتوا یک علم است. علمی با قواعد و اصول خاص مربوط به خود.
خدمات وبسایت های تولید محتوا عبارتست از :
_ تدوین برنامهی تولیدمحتوا
_ تدوین استراتژی قدرتمند محتوایی
_ آنالیز و بررسی وبسایتها از نظر تولید محتوا
_بهینهسازی محتوا برای سئو
_ استفاده از تکنیکهای بازاریابی محتوا برای جذب مخاطب و مشتری
_تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی
_تولید محتوای چندرسانهای نظیر پادکست، اینفوگرافی، ویدیو و …
_تولید محتوای انگلیسی
_تحقیق و بررسی کلمات کلیدی و کلیدواژهها متناسب با کسب و کار
_ساخت لحن برند و کسب و کار
_تولید مجلات الکترونیکی و نشریات اختصاصی
پس معیار رتبهبندی سایتها میزان کیفیت کارهای آنان و اشراف آنان بر علم بازاریابی محتوا و تولید محتوا میباشد و با توجه به این موارد رتبهبندی میشوند.
بهترین وبسایتها با انتشار مداوم محتوای با کیفیت که مناسب مشتریان هدف آنها هستند، توانستهاند به مشتریان خود این مفهوم را برسانند که در حوزهی فعالیت خود، قدرت و اقتدار کافی را دارند.
در اصل تولید محتوای مفید یک ابزار بسیار مفید برای فروش و خدمات حرفهای است.
سفارش تولید محتوا وبسایت
نکته مهمی که باید قبل از سفارش تولید محتوا بدانید این است که بازاریابی محتوا به صورت کلی از سه حلقه اصلی تشکیل شده است:
- استراتژی محتوا
- تولید محتوا
- انتشار محتوا
حلقه تولید محتوا، کلیدیترین بخش از این زنجیره خواهد بود. به این دلیل که اگر حتی شما استراتژی محتوای کامل و دقیقی تدوین کرده باشید اما قدرت اجرا و پیادهسازی استراتژی را از طریق تولید محتوای اثربخش و تولید محتوای متناسب با نیاز مخاطبان و استراتژی تدوین شده، نداشته باشید عملاً در فرایند بازاریابی محتوا موفق نبودید و طبیعتاً پس از انتشار آن محتوا نیز موفقیتی را بدست نخواهید آورد.
سفارش تولید محتوا را با کمی صبر و تحمل انجام دهید. ابتدا تعداد کمی مطلب به یک تیم که این خدمات را ارائه می دهد بسپارید. سپس کیفیت آنرا بررسی کنید و بعد به سمت سفارش های بیش تر بروید. این موضوع از دو جهت دارای اهمیت بسیار بالایی است:
- بررسی کیفیت تولید محتوا
- بررسی رفتار مخاطبین
وقتی می خواهید خدماتی را سفارش دهید به این شیوه باید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. اگر محتوای به دست آمده کیفیت لازم را نداشت، می توانید این خدمات را از تیمی دیگر به دست آورید.
با این روش هزینه های شما بسیار معقول صرف می شود. اگر تعداد بالایی محتوا سفارش بدهید و این مطالب بی کیفیت باشند، هزینه زیادی به هدر رفته است. پس چرا اینکار را به سادگی و با تعداد پایین تری شروع نکنیم؟
اهداف اصلی تولید محتوا وبسایت
برای سفارش تولید محتوا باید با اهداف اصلی تولید محتوا به خوبی آشنا باشید که عبارتست از :
- آموزش در زمینههای تخصصی و کاربردی
- اطلاعرسانی و آگاه کردن مخاطبان
- سرگرمی و لذت بردن مخاطبان
- الهامبخشی و ترغیب مخاطبان به تعامل
در حقیقت شما در قالبها و فرمتهای متفاوت، محتوا تولید میکنید که بتوانید ضمن معرفی شرکت، خدمات و محصولات شرکت خود، نیاز مخاطبانتان را برطرف کنید.
اگر محتوای تولیدی شما این ویژگی را داشته باشد و بتواند پاسخ سوال مخاطبان را بدهد، به این معنی است که شما موفق بودید.
هزینه تولید محتوا
شما تعرفههای تولید محتوا را چطور حساب میکنید؟
اینها و سوالاتی از این دست برای افرادی که به شغل وبلاگنویسی حرفهای و بازاریابی محتوایی مشغول هستند بسیار تکراری اند. بارها و بارها این سوالات از آنها پرسیده شده است.
آنها نیز سعی خود را کرده اند تا به هر نحوی شده به این سوال پاسخ مشخصی ارائه دهند ولی هنوز پرسشهای بسیاری در رابطه با شیوه محاسبه خدمات تولید محتوا در ذهنها وجود دارد!
هزینه تولید محتوا چندان هم کم نیست!. اصولا اگر یک محتوا را فردی بنویسد که با موضوع آشنایی داشته باشد، و یک ویراستار سئو آن را ادیت کند، نمی تواند هزینه کمی داشته باشد.
تصور نکنید دو نفر متخصص (تاکید زیادی بر روی متخصص داریم!) را اگر به کار بگیرید می توان با هزینه کم انتظار نتیجه گیری از کارشان داشته باشید. افرادی که واقعا اصول سئو و تولید محتوا را به خوبی می دانند و رعایت می کنند، دستمزد بالایی داشته و این دستمزد بر روی هزینه نهایی افزوده خواهد شد.
هزینه تولید محتوا را باید به تناسب این کیفیت بسنجید و تنها قیمت را ملاک انتخاب خود نکنید. اگر قیمت ملاک انتخاب شما باشد، قطعا مجبور خواهید شد بسیار بیشتر هم هزینه کنید. چرا که نتیجه مطلوب به دست نمی آورید و باید به جای یک بار صرف هزینه درست، چندین بار صرف هزینه داشته تا به نتیجه برسید. حتی زمان را هم در این شکل از دست خواهید داد.
پس اگر تصور دارید که با هزینه کم می توانید به نتیجه بسیار عالی برسید، به شما پیشنهاد می کنیم اصلا به سمت تولید محتوا نروید. چرا که فقط پولتان (که شاید کم هم به نظر برسد) را هم از دست می دهید، و هم زمان را از دست می دهید و مجبور می شوید هزینه دوباره برای تولید محتوای با کیفیت کنید.
چرا مقاله وبسایت تولید کنیم؟
امروزه وبلاگنویسی بعنوان یک تاکتیک بسیار تأثیرگذار در دیده شدن روی فضای آنلاین و در پی آن برندینگ شناخته میشود.
تولید محتوای اصولی بازدید سایت شما را به شدت بالا خواهد برد.
در دنیایی که همه به تکنولوژیهای مختلف اینترنت و دنیای مجازی دسترسی دارند. بهترین راه تولید محتوای با کیفیت است. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، به خوبی دیده می شوید و میتوانید با تولید محتوای با کیفیت مشتریان زیادی را بصورت آنلاین جذب کنید.
خدمات مرتبط :راه اندازی کسب و کار آنلاین
تأثیر تولید محتوا بر روی نحوهی کار سایت
فکر میکنید در وب سایت شما چند صفحه وجود دارد؟ حالا فکر میکنید چقدر این صفحات را بروز میکنید؟ احتمالاً خیلی به ندرت. درست است؟
خب، خدمات تولید محتوای وبسایت به حل همهی این مشکلات کمک میکند.
هر بار که محتوای سایت خود را بروزرسانی میکنید، یک فرصت بهتر برای دیده شدن در وب دارید.
جزئیات زیادی در این خصوص وجود دارد. اما در یک کلام گوگل و یا سایر موتورهای جستجو بدنبال سایتهای فعال هستند. از دیدگاه این موتورها، محتوای اثربخش و محتوای با کیفیت اغلب محتوایی هستند که مرتباً بروز شود.
این موضوع بصورت مستقیم و غیرمستقیم محصولات و خدمات شما را معرفی کرده و میتوانید فعالیت خود را به اطلاع افرادی برسانید که هنوز از آن اطلاع ندارند.

تولید محتوای با کیفیت
در پایان قصد داریم تا شما را با تولید محتوای باکیفیت آشنا کنیم. از آنجاییکه ممکن است افراد زیادی خدمات تولید محتوا را به شما پیشنهاد کنند، این سوال مطرح می شود که آیا همه آنها این خدمات را با یک کیفیت و متناسب با نیاز شما ارائه می دهند؟
پاسخ به این سوال منفی است. اما این موضوع را ممکن است بدون هزینه و با یک تحقیق ساده اولیه متوجه شوید و یا اینکه پس از تجربیات ناموفق و پرهزینه به دست بیاورید.
تولید محتوا خدماتی پر هزینه است. این واقعیت را فراموش نکنید و تصور نداشته باشید با صرف هزینه کم می توان این کار را انجام داد. اگر هزینه به صورت غیر معقولی کم به شما اعلام شد بدانید که جایی از کار می لنگد!
ممکن است تنها کپی برداری باشد و یا با استفاده از نرم افزارهایی که متن می سازند، بدون اینکه متن به دست آمده دارای مفهوم باشد برای شما تولید محتوا کنند.
برخی از تیم های تولید محتوا تکه تکه و هر جمله را از روی یک سایت بر می دارند و نتیجه اش می شود یک متن بی کیفیت و بی اثر!
تولید محتوا را باید به افرادی سپرد که در انجام آن ماهر باشند. هر نویسنده ای مناسب این کار نیست! برای انتخاب تیمی که تولید محتوای شما را انجام دهد باید چند مورد را ابتدا در نظر بگیرید.
_ تیم تولید محتوایی که از آن خدمات دریافت می کنید خود توانسته باشد با تولید محتوا به نتیجه رسیده باشد. (از چه طریقی با این سایت آشنا شدید؟! سرچ در گوگل؟! عالی است. این یعنی خود این تیم از فعالیتش نتیجه گرفته است.)
_هزینه های اعلام شده نه بسیار پایین و نه بسیار بالا باشند.
_ در زمان دریافت خدمات ابتدا کار را به صورت آزمایشی انجام دهید. مثلا با چهار و یا پنج عنوان (یا برای یک ماه سفارش دهید) شروع کنید و بیشتر سفارش ندهید.
_انتظار معقولی از اثر گذاری تولید محتوا داشته باشید.
توجه کنید کیفیت محتوایی شما هم از جهت سئو و هم از جهت خواننده مناسب باشد.
مواردی که در بالا ذکر شد را ابتدا در نظر گرفته و سپس تصمیم گیری کنید. می توانید درباره ی این موضوع با مشاورین ما در پنتازوم مشورت کنید.
کیفیت تولید محتوا بسیار مهم است. تولید محتوا باید در سطح کیفی مناسبی بوده و از دو جهت تاثیر گذار باشد. محتوا باید برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد و برای مخاطب هم مفید باشد.
سئو در تولید محتوا بسیار مهم بوده و نیمی از اثر بخشی آن را تشکیل می دهد. اما از جهت دیگر موضوع مخاطب هم در میان است. باید محتوا بتواند مخاطب را جذب کرده و مورد توجه او قرار بگیرد.
یک محتوایی که تنها برای سئو تهیه شده باشد و تمرکزی بر روی مخاطب نکند، نرخ پرش (Bounce Rate) سایت شما را افزایش داده و خود بدل به یک سیگنال منفی روی سئو خواهد شد.
تولید محتوا اگر تنها برای مخاطب نوشته شده باشد و هیچ توجهی به رعایت اصول سئو در آن نشود، باز هم بی اثر است.
محتوا باید توسط یک فرد خوانده شود، اما او چطور باید محتوا را ببیند؟ باید به شیوه ای محتوا را به دست مشتری برسانید و چه شیوه ای اثر بخش تر از سئو؟ پس این مطلب که برای سایت شما نوشته شده است باید بتواند روی سئو هم اثر گذاری مثبت داشته باشد.
تولید محتوا اگر بتواند هر دوی این موارد را در کنار هم داشته باشد، برای شما مفید بوده و می توانید به نتایج بسیار خوبی برسید.
در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان در خصوص خدمات تولید محتوا دارید: با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید