اصول تولید محتوا سایت : روش هایی برای موفقیت!

آیا برای تولید محتوا سایت استاندارد وجود دارد؟ اصول تولید محتوا سایت چیست؟

آیا مواردی وجود دارد که بتوانم در تولید محتوا موفق عمل کنم؟ چطور کاری کنم که در گوگل دیده بشوم؟!

برای نوشتن یک محتوای خوب باید اصول تولید محتوا را بلد باشید. 

با تولید محتوای خوب می توانید بازدید کننده بیشتری داشته باشید. بازدید کننده بیشتر یعنی فروش بیشتر!

نوشتن یک محتوا به هر روشی نمی تواند تضمین کننده موفقیت آن و جذب مخاطب و کاربر باشد. چاره چیست؟! در این مطلب همراه پنتازوم باشید. 🙂

[lwptoc min=”2″ numeration=”none” width=”full” float=”none”]

 

اصول تولید محتوای مناسب برای سایت ها

نوشتن یک محتوای عالی که کاربر را جذب کند می تواند چالش برانگیز باشد. هم چنین کار تولید محتوا فرآیندی بسیار زمان بر است.

با استفاده از اصول تولید محتوا می توانید این فرایند را بهتر و کامل تر به نتیجه برسانید. 

استفاده از تیتر جذاب برای محتوا

یک محتوای عالی و با ارزش را می توان از تیتر آن هم شناخت .هرچه که تیتر محتوا بهتر و مناسب تر باشد و خوب تر شروع شود بهتر می تواند در کار جذب مخاطب موفق باشد. اولین چیزی که در محتوا مورد توجه کاربر قرار می گیرد تیتر محتوا است که یکی از مهم ترین بخش ها در اصول تولید محتوا  است. 

اصول تولید محتوا
اصول تولید محتوا

پارگراف اول واقعا حیاتی است!

از موارد مهم در اصول تولید محتوا پاراگراف اول در تولید محتوا است.

پاراگراف اول در تولید محتوا از اهمیت بالایی دارد. اگر پاراگراف اول بتواند مخاطب را به خوب جذب کند می توان امیدوار بود که کاربر و مخاطب تا انتهای محتوا آن را مطالعه کند. و اگر نه که هیچ!

هدف اصلی و نهایی تولید محتوا را باید به صورت خلاصه در پاراگراف اول قرار داد.

شما باید در پاراگراف اول نکته های اساسی تولید محتوا را به کاربران باید منتقل کنید. ادامه متن شامل اثبات، توضیحات و راه حل ها خواهد بود که کاربر باید آن‌ها را مطالعه کند.

محتوایی که در پاراگراف اول می گذارید از جهت دیگری هم مورد اهمیت است. گوگل! اولین پاراگراف باید شامل کلمه کلیدی و کلمات کلیدی حوزه ای که مقاله درباره ی آن است باشد.

با رعایت این نکته شانس دیده شدن مقاله ی خود را در گوگل را بالا می برید.

دسته بندی اطلاعات در تولید محتوا

برای مخاطب برنامه ریزی کنید. ذهنش را منظم کنید.

یکی از بخش های مهم در اصول تولید محتوا این است که اطلاعات و موارد مورد نیاز که قرار است در محتوا قرار بگیرد به صورت مرتب و دسته بندی در اصول محتوا درج شود. در ابتدای محتوا باید ایده و موضوع اصلی را بگویید. یادتان باشد در مرحله بعد شما باید نکات و ترفند ها و گزارش ها و اثبات ها را در محتوا به صورت مرتب و منظم قرار دهید تا کاربر با مطالعه آن‌ها بتواند یادبگیرد.

لینک های مفید در مقاله

تولید محتوا فقط این نیست که شما تولید محتوای متنی کنید.

اگر از منابعی استفاده کردید، باید برای متن ها و اثبات ها و قواعد خود منابع مناسب را قرار دهید.

این کار با لینک دهی مناسب به منابع اصلی و مرتبط انجام می شود.

در صورتی که محتوای شما توسط یک محتوای خارجی بوده و به صورت ترجمه می باشد شما باید به محتوای اصلی و منبع اصلی نیز لینک دهی کنید. استفاده از لینک های خارجی معتبر باعث بهبود کیفیت محتوای شما خواهد بود. با این کار از نظر گوگل هم ارزشمند می شوید.

اصول تولید محتوا
اصول تولید محتوا

اصول تولید محتوا سایت : طول مناسب مقاله

گفتیم فرآیند تولید محتوا باید بر اساس اصول تولید محتوا پیش برود.

نکته مهم دیگری که وجود دارد طول مناسب محتوا است.

منظور ما از طول محتوا تعداد کلمات آن است. محتوای های کوتاه عموماً توانایی جذب مخاطب را نخواهند داشت و در عین حال محتواهای طولانی نیز باعث خسته شدن کاربر می شوند.

یک محتوای مناسب بر اساس اصول تولید محتوا باید بین 1000 الی 2000 کلمه باشد. ( البته فقط موضوع تعداد کلمات نیست. نحوه چیدمان هم مهم است! محتوا را با اینفوگرافی ها و تصاویر جذاب ارائه کنید. آن وقت می بینید که کاربر خسته نمیشود. گوگل به شما امتیاز می دهد. مطلب هم واقعا مفید واقع شده است و منظورتان را با مقاله رسانده اید)

هزینه تولید محتوا معمولا پارامتری است که با همین موارد سنجیده می شود. هر چقدر کیفیت بالاتر باشد : هزینه بیشتر است. البته تعداد کلمات نیز روی نرخ تولید محتوا موثر است.

بهبود خوانایی مقاله

یکی دیگر از موارد اصول تولید محتوا و بازاریابی محتوا این است که نوشته ها و مطالب خوانا باشد.

برای این که خوانایی را بالا ببرید این کارها را انجام بدهید:

1- استفاده مناسب از پاراگراف ها و جملات کوتاه

2- استفاده از لیست های شماره دار و بولت دار در جایگاه های مناسب

3- استفاده مناسب از عنوان ها و تیتر های H1, H2, H3, H4 در محتوا ها

رعایت این موارد باعث می‌شود که متن سایت ها به خوبی خوانا بوده و کاربران با مطالعه آن‌ها خسته نشوند.

نتیجه ی استفاده از اصول تولید محتوا برای وب سایت ها

 استفاده از اصول و استاندارد های سئو در فرایند تولید محتوا به محتوای شما کمک می کند دیده شوید.

بنابراین با رعایت اصول تولید محتوا  برای سایت ها این اتفاقات خوب می افتد :

1- رتبه سایت شما در نتایج گوگل بهبود پیدا می کند.

2- کاربران بیشتری وارد سایت شما خواهند شد.

3- کاربران بیشتر در سایت شما ماندگار می شوند.

4- کاربران بیشتر در استفاده از کالا یا خدمات شما تشویق می شوند.

سایت شما چه تجاری باشد، یا شخصی و یا آموزشی مهم‌ترین هدف آن جذب مخاطب کاربر است.

 با استفاده از اصول تولید محتوا و فرایند تولید محتوای مناسب جذب کاربر به راحتی امکان پذیر است.

اصول تولید محتوا
اصول تولید محتوا

نکات مهم در تولید محتوا و جمع بندی

در هر فضای در اینترنت نیاز به رعایت استاندارد های تولید محتوا داریم. چه برای سایت محتوا تولید می کنید و چه یک ادمین اینستاگرام باشید، باید همیشه در حال یادگیری باشید. 

ابزارهای جدید، ترفند های جدید بازاریابی محتوا و نحوه ی امتیازدهی به یک محتوا (توسط گوگل یا شبکه های اجتماعی و.. ) همیشه در حال تغییر است. برای موفقیت باید همگام با تغییرات پیش بروید.

ما در پنتازوم هم همین روند را در بین اعضای تیم داریم. جلسات آموزشی دوره ای باعث می شود هر روز بیشتر یاد بگیریم. از طریق نوشتن در بخش آموزش شرکت (همین وبلاگ که در حال خواندن مقاله آن هستید!) سعی میکنیم این تجربیات را به شما هم منتقل کنیم.

تولید محتوا یک موضوع بسیار جدی در موفقیت کسب و کار شماست. تمامی سایت های موفق از جمله دیجی کالا، علی بابا، الی گشت، تبیان، ورزش 3 و .. با استراتژی محتوایی خوب توانسته اند به موفقیت برسند.

جای شما در بین برندها خالی است! پنتازوم به شما کمک می کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید. هر روزی که زودتر شروع کنید، ده ها قدم جلوتر از رقبا هستید. 

برای مشاوره رایگان تولید محتوا همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس بگیرید.

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
pentazoom@
ما را در آپارات دنبال کنید
pentazoom@
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
pentazoom@
ما را در یوتیوب دنبال کنید
pentazoom@

مقالات مرتبط در پنتازوم

یک پاسخ

  1. سلام. خیلی ممنون از مطلب واقعا خوبتون. تعرفه های تولید محتوا تون به چه شکل هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *