تیترنویسی [ترفندهایی برای افزایش بازدید]

تیترنویسی

مطئنیم می دانید که از مهمترین عوامل برای بالا بردن بازدید پست و سایت شما تیترنویسی مناسب است. تیتر شما ویترین محتوای شماست و تنها با نوشتن یک تیتر خوب می توانید مخاطبان را مشتاق به خواندن مطلبتان کنید. 

نوشتن عناوین و تیتر های مناسب به ۳ دلیل بسیار مهم می باشد:

  • اول از همه شما ترافیک بازدید بیشتری می خواهید.
  • به همین دلیل می خواهید افراد بیشتری پست شما را در موتورهای جست و جو پیدا کنند.
  • و همچنین می خواهید مشتریان آنقدر مطلبتان را ارزشمند بدانند که زمانی را به خواندن کامل آن اختصاص دهند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

در عمل شما می خواهید تمام بازدیدکنندگان سایتتان تبدیل به مشتریان شوند، مگر نه؟ چرا که در انتها تمام هدف بازاریابی همین است.

تیترنویسی مناسب بهترین روش برای جذب مشتری، دیده شدن در موتورهای جست و جو و افزایش ترافیک بازدید سایتتان است. از آنجایی که موضوع انقدر حیاتی است، تصمیم گرفتیم مطلبی کامل و جامع برای شما بنویسیم تا بتوانید بهترین تیترها را بنویسید و بهترین نتایج را کسب کنید. 

 

تیترنویسی

تیترنویسی و بازاریابی محتوا

 

همین آمار و ارقام به تنهایی برای نشان دادن اهمیت تیترنویسی کافی هستند. پس بدون این که وقت تلف کنیم، می رویم به سراغ اصل مطلب.

در این مطلب از پنتازوم می خواهیم با یکدیگر مهم ترین نکات تیترنویسی را بررسی کنیم، مرحله به مرحله پیش رویم و ببینیم که چگونه ایجاد کوچکترین تغییرات نیز می تواند در کارکرد تیتر شما تاثیرگذار باشد.

 

مطالعه ای نشان داده است که استفاده از دونقطه(:) و خط تیره(-) نرخ کلیک بر روی محتوا را تا ۹٪ افزایش می دهد.

 

در هر مرحله چندین مثال متنوع هم برای شما آورده ایم تا بتوانید از آن ها ایده بگیرید یا ایده های خودتان را با کمک این مثال ها خلق کنید.

 

مرحله اول: از اعداد و اطلاعات دقیق در تیترنویسی استفاده کنید.

۵۰٪ از اثربخشی پست وبلاگ شما به عهده ی تیتر ها است. اگر نتوانید تیترهای مطالب خود را جذاب و قابل توجه بنویسید، تلاش های دیگرتان برای بازاریابی تا حدودی بی اثر خواهند شد.

ادغام اعداد و اطلاعات دقیق و خاص با تیترهایتان می تواند یک روش مناسب برای جذب خوانندگان باشد. تحقیقات نشان داده اند که تیترهای دارای اعداد تا ۷۰٪ توجه افراد را بیشتر جلب می کنند.

 

تیترنویسی

تیترنویسی : آمار و ارقام چه می گویند؟!

 

یکی از دلایلی که استفاده از اعداد در تیترها موثر است این است که مغز اعداد را بهتر دریافت می کند و توجه بیشتری به آن نشان می دهد. چرا که به طور طبیعی تمایل دارد که اطلاعات را به صورت منطقی دسته بندی کند.

در بازاریابی و تبلیغات، تیتر شما تبلیغ محتوای شماست. حتی استفاده کردن از یک عدد تک رقمی مانند ۸ برای مغز مخاطبان حکم بستنی برای کودکان را دارد. در این موضوع نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • اعداد بهتر از کلمات هستند.
  • اعداد کوچکتر قابل هضم تر از اعداد بزرگترند.
  • اعداد فرد قابل اعتمادتر از اعدا زوج می باشند.

می دانید چرا اعداد فرد قابل اعتماد ترند؟ حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام مواجه شدن با تیتری که در آن عدد فرد استفاده شده است با خود فکر کنید چرا به جای این یک عدد زوج استفاده نکردند؟ مطالعات نشان داده اند که مغز ما اعداد فرد را راحت تر باور می کند و آن ها را راحت تر به یاد می آورد.

و از همه جالبتر اینجاست که استفاده کردن از عدد فرد ۷ در تیتر ها نرخ کلیک بر روی محتوای شما را تا ۲۰٪ افزایش می دهد.😮👀

 

 چند مثال از تیتر با اعداد:

  • ۷ راه برای شروع یک استارتاپ موفق
  • تنها ۴۳ درصد از مردم همچنان به برنامه های تلویزیونی پایبند مانده اند.
  • ۶ باور اشتباه درباره ی حمام کردن
  • ۲۰ درسی که در ۱۰ سال تولید محتوا آموختم.

 

نکته ی مهم:

اگر یک راهنمای مرحله به مرحله می نویسید، از بیشتر از ۹ مرحله استفاده نکنید. چرا که مغز انسان توانایی پردازش همزمان بیش از ۹ چیز را ندارد.

اما اگر درباره ی راهکار ها و روش های انجام یک کار می نویسید هیچ محدودیتی برای تعداد وجود ندارد. اما بهتر است که از اعداد خیلی بزرگ استفاده نکنید تا برای مخاطب محتوای شما کارآمد تر به نظر بیاید.

مرحله دوم: به مخاطبان دلیلی برای خواندن مطلبتان بدهید.

بسیاری از محتواهایی که بیشترین تعداد اشتراک گذاری را داشته اند در تیترنویسی منطق و دلایلی برای خوانندگان فراهم کرده اند. کلمه ی ” منطق ” به سادگی یعنی “دلیل اصلی این که چرا باید کاری انجام شود؟ “. اگر می خواهید مردم مطلب شما را بخوانند باید به آن ها دلیل خوبی برای صرف زمانشان دهید.

برخی منطق هایی که می توانید در تیترنویسی استفاده کنید:

نکاتدلایلدرس هاحقه هاایده هاروش هاقواعدحقایقراز هااستراتژی ها

 

چند تیتر خوب در این زمینه :

  • ۵ نکته برای نوشتن معرفی نامه ی حرفه ای
  • ۱۵ درسی که من به سختی در طی ۳ سال تولید محتوا آموختم
  • ۸ قاعده برای طراحی یک سایت مارکتینگ موفق
  • ۱۷ حقیقت درباره ی کانتنت مارکتینگ که نمی دانستید
  • ۶ راز که باید در طراحی یک تبلیغات بدانید
  • ۴ نکته در تیترنویسی برای افزایش ترافیک سایتتان

 

مرحله سوم: توجه ها را جلب کنید.

هدف یک تیتر دعوت مخاطبان به  خواندن خط اول محتواست. یک تیتر خوب باید بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

در نظر داشته باشید که مخاطبان شما افرادی هستند که در لحظه هزاران چیز سعی در جلب توجه آنان دارند، چه در دنیای  مجازی چه در دنیای واقعی. متاسفانه سطح توجه مردم هرساله در حال کاهش است. میانگین میزان توجه هر فرد در حدود ۵/۷ ثانیه است.

اگر شما صاحب کسب و کاری هستید، یکی از روش های کسب و نگه داشتن مشتریان تولید محتواهای جذاب و گیراست. و یک محتوای گیرا با یک تیتر مناسب شروع می شود که بتواند توجه مخاطبانتان را به خود جلب کند.

شما باید مخاطبانتان را قانع کنید که محتوای شما ارزش خواندن را دارد. تیترنویسی اولین قدم برای این کار است. پس به جای اینکه تمام وقت و انرژی تان را صرف نوشتن متون طولانی کنید، تمرکزتان را روی تیترنویسی بگذارید تا بتوانید با هر محتوا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

در واقع این کار همان هدف واقعی تیترنویسی است. اگر این هدف را به سرانجام برسانید، مقدمه، بدنه ی متن، لیست ها و داستان هایتان باقی راه را می روند و خواننده را به مشتری تبدیل می کنند. (این مطلب را هم از دست ندهید: هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی )

قبل از اینکه چند روش ساده برای نوشتن تیترهایی که توجه را جلب میکنند به شما نشان دهیم، می خواهم باهم ۴ قانون را بررسی کنیم که باید آن ها را دنبال کنید:

  • تیترتان باید خاص و منحصر به فرد باشد.
  • در تیترنویسی جزئی نگر باشید.
  • تیترتان باید حس اضطرار و فوریت را منتقل کند.
  • تیتر شما باید مفید و کارآمد باشد.

 

۱) تیترهای خاص

تیتر شما باید متفاوت از سایرین و منحصر به خودتان باشد.

این خاص بودن را به روش های بسیار ساده ای می توانید ایجاد کنید. مثلا در هنگام مطالعه یا جست و جو با تیتری جذاب مواجه می شوید. آن را یادداشت کنید و مطابق با محتوای خودتان تغییر دهید و استفاده کنید.

اما چگونه باید منحصر به فرد بودن را آزمایش کنید؟

بسیار ساده است. صفحه ی جست و جوی گوگل را باز کنید و عنوانتان را در میان دو علامت ”  ” بنویسید. مثلا:

 

تیترنویسی

تیترنویسی

 

شما باید از علامت ”  ” استفاده کنید تا ببینید تیتری که در نظر دارید تا به حال استفاده شده است یا خیر. همانطور که در تصویر بالا می بینید نتیجه ای برای این عنوان پیدا نشده پس قبلا استفاده نشده است.

بله قطعا صدها نفر دیگر از کلید واژه ی مد نظر شما استفاده کرده اند اما هدف شما این است تیتری بنویسید که مختص به مطلب خودتان باشد.

 

۲) تیترهای با جزئیات

دومین قانون برای نوشتن تیترهایی که جلب توجه کنند، تیترنویسی با جزئیات است.😊

مخاطبان شما سوالاتی دارند و به دنبال پاسخشان هستند. اگر شما بتوانید تیتری بنویسید که به سوال آن ها پاسخ دهد، آنگاه می توانید مخاطبانتان را به مشتری تبدیل کنید.

هرچه دقیق تر باشید، در حوزه ی کار خود حرفه ای تر به نظر خواهید آمد و ارتباطتان با مشتریانتان محکمتر خواهد شد.

شاید بعضی وقت ها حتی بخواهید هدف واقعی مطلب را از مخاطبان خود پنهان کنید و از کلماتی که حس کنجکاوی را بر می انگیزند استفاده کنید تا مخاطبان مشتاق به خواندن محتوای شما شوند. این موضوع هیچ اشکالی ندارد اما استفاده از تیترهای با جزئیات تر سببب می شود مخاطب با دیدی بازتر محتوا را بخواند و بداند که حتما پاسخ سوالات خود را در این مطلب پیدا خواهد کرد.

مخاطبانتان را بشناسید و تیترهایی بنویسید که هم راستا با نیازهای آن ها باشد. آن ها را با تیترهایتان گیج نکنید و از مبهم نوشتن بپرهیزید. مستقیم اصل مطلب را بیان کنید. خب حالا سوال اینجاست که چگونه تیترهای با جزئیات بنویسیم؟

 

فرض کنید که کلمه ی کلیدی شما “شروع استارتاپ” است. چند تیتر که می توانند کارآمد باشند:

  • ۳ روش آسان برای شروع استارتاپ برای مبتدی ها
  • ۱۰ مورد از بهترین برنامه های شروع استارتاپ که موفقیت آمیز بوده اند
  • صفر تا صد چیزهایی که باید درباره ی شروع استارتاپ بدانید
  • آموزش گام به گام شروع یک استارتاپ در ۳۰ دقیقه

می بینید که چقدر تیترهای بالا جزئی و دقیق هستند؟

 

۳) تیترتان باید حس اضطرار و فوریت را منتقل کند

بازاریابی موثر بازاریابی ای است که ترس از دست دادن یک معامله ی خوب را در مخاطب ایجاد کند.

تا زمانی که تیتر شما حس اضطرار و فوریت را منتقل نکند، خوانندگان شما خواندن مطلبتان را مدام به تعویق می اندازند یا احتمالا آن را سیو می کنند تا بعدا بخوانند و هرگز نمی خوانند. بنابراین هدف شما در تیترنویسی این است که خوانندگان را مجبور کنید تا همین الان بر روی محتوای شما کلیک کنند و شروع به خواندن کنند.

بیماری را در نظر بگیرید که دکتر ها به او گفته اند که حداکثر تا یک سال دیگر زنده است. او در این زمان سعی می کند به بهترین نحو زندگی کند و نهایت استفاده را از تایم باقی مانده اش ببرد. همانند این قضیه، همه ی ما در زندگی روزمره ی خود نیاز به محرکی داریم که ما را مجبور کند تا همین الان دست به کار شویم. شما هم باید در تیترنویسی این مورد را در نظر بگیرید و تیترهایی بنویسید که حس اضطرار را در مخاطبان بیدار کند.

مثلا اگر شما می خواهید مطلبی بنویسید که مشتریان مجبور به خرید کالای شما شوند می توانید در تیتر خود اشاره ای به تعداد محدود آن کالا داشته باشید یا حرف از تخفیف تکرار نشدنی بزنید. در حقیقت در این شرایط این حس اضطرار مشتریان است که آن ها را سمت خرید کردن هل می دهد اما این حس را با منطق توجیه می کنند.

چنین تیترهایی همیشه توجه ها را به خود جلب می کنند. چند مثال از این نمونه تیترها در پایین نوشته شده است:

  • ۸ اشتباه وبلاگ نویسی که برایم هزینه های جبران نشدنی به دنبال داشت.
  • ۳ سال پیش از نوشتن محتوا می ترسیدم، اما امسال از خودم مطمئنم.
  • یک راز مهم برای سریعتر چاپ شدن کتابتان

 

۴) تیترهای کارآمد و مفید:

آخرین قانونی که باید رعایت کنید تا تیترتان بتواند توجه ها را به خود جلب کند، تیترنویسی مفید و کارآمد است. تمام ۳ قانون قبلی با این قانون تکمیل می شوند.

اگر تیتر و محتوای شما مفید نباشد، مهم نیست که چقدر حس اضطرار در مخاطبان ایجاد کنید، بهرحال جواب نمیدهد. در حقیقت شما نمی توانید یک تیتر و محتوای منحصر به فرد و با جزئیات بنویسید که مفید نباشد.

محتوای شما زمانی مفید است که مخاطب بتواند پاسخ سوالات خود را در آن پیدا کند یا چیزی که انتظار داشت را بخواند و از صرف کردن وقت خود پشیمان نشود.

یک تیتر کارآمد و مفید می تواند این باشد: چرا برخی از سایت های بی محتوا و ضعیف در سرچ های اول گوگل می آیند؟

زمانی که مخاطب این تیتر را می خواند در ذهن خود فرض می کند که قرار است در این مطلب رازهایی درباره ی چنین سایت هایی فاش شوند. یا به سادگی می توان گفت که کنجکاوی فرد با دیدن چنین تیتری برانگیخته می شود تا بتواند سر از کار چنین سایت هایی در آورد. چون تیتر به صورت سوال بیان شده است سبب می شود که افراد به دنبال پاسخش بر روی آن کلیک کنند.

 

حال که با این ۴ قانون آشنا شدید بیایید به روش هایی که می توان از طریق آن ها تیترهای جذاب و قدرتمند نوشت نگاهی بیاندازیم. توجه کنید که ما همچنان در مرحله ی ۳ هستیم و سعی داریم که تیترهای گیراتر و کارآمدتری بنویسیم.

 

۱. تیترهای واضح بنویسید:

عناوینی بنویسید که درک آن ها آسان باشد. بدین معنی که اگه فردی بدون سررشته با مطلب شما برخورد داشت، به راحتی و بدون هیچ کمکی آن را متوجه شود.

توجه داشته باشید که هدف شما در تیترنویسی این ست مخاطب جذب کنید نه اینکه باهوش و عالم به نظر برسید. بنابراین تا جای ممکن سعی کنید تیترهای ساده و قابل فهم بنویسید و از نوشتن کلمات و عبارات گیج کننده اجتناب کنید.

مثلا ننویسید: چگونه عفونت های پوستی ناشی از شرایط نامساعد جوی را از بین ببرید

بنویسید: چگونه از شر جوش و سایر بیماری های پوستی مزاحم خلاص شویم

 

یا ننویسید: تمام دانستنی هایی که لازم است در رابطه با تولید محتواهای کارآمد از آن ها آگاه باشید

بنویسید: همه ی چیزی که باید از تولید محتوا بدانید

 

بیایید یک مثال را با هم بررسی کنیم. مقاله ای را با عنوان “چگونه زیر سایه ی رئیستان نباشید” در نظر بگیرید. این تیتر کمی می تواند گیج کننده باشد و هدف مقاله را به مخاطب منتقل نکند. ببینیم چگونه می توان آن را تغییر داد:

  • چگونه پیشرفت کنید و از زیر سایه ی رئیستان خارج شوید😁
  • راه های آسان برای پیشرفت در شغلتان

 

۲) از صفت های گیرا استفاده کنید:

چه در گفتار و چه نوشتار، صفت ها بسیار مهم هستند و به محتوای ما رنگ و لعاب می دهند. در پایین لیستی از صفت های مفید برای استفاده در تیترنویسی را برای شما عزیزان آورده ایم:

  • باورنکردی، معجزه آسا، فوق العاده
  • ضروری، لازم، واجب
  • بدون دردسر، آسان، ساده
  • رایگان، کم هزینه
  • جالب، جذاب

 

چند مثال با این صفت ها:

  • ۱۰ راه جالب برای گذراندن روز تولدتان
  • ۱۰ نکته فوق العاده در عکسبرداری
  • بهترین ویدیوهای رایگان ورزش در خانه
  • ۱۰ نکته ضروری که باید پیش از بارداری بدانید

 

۳) مستقیما با مخاطب حرف بزنید:

یکی از بهترین روش ها در تیترنویسی موثر استفاده از ضمیر “تو” یا “شما” و افعالی با این ضمایر است. چرا که چنین ضمایری با مخاطبان ارتباط بهتری برقرار می کند و اشتیاقشان برای خواند مطلب را افزایش می دهد. همچنین می توانید اقلیتی از مخاطبانتان را مورد خطاب قرار دهید. نمونه هایی از این سبک تیترها را در زیر مشاهده می کنید:

  • ۱۷ افسانه درمورد SEO که نباید از آن پیروی کنید.
  • فقط برای طراحان وردپرس‌ : چگونه از هک شدن سایتتان جلوگیری کنید.
  • ۳ استراتژی کاربردی برای تمام بلاگرهایی که به دنبال راهی برای کسب مخاطب هستند.
  • ۴ ویدیوی ورزش خانگی که برای شما مادران باردار مناسب اند.

 

ارزیابی کلمات استفاده شده در تیتر:

خب حالا پیش از اینکه به صورت رسمی وارد مرحله ی چهارم شویم بیایید بررسی کنیم که آیا کلماتی که در تیترها نوشتیم با هم در تعادلند یا نه. می پرسید در تعادل بودن یعنی چه؟ در تعادل بودن یعنی این که شما در تیترهایی که می نویسید باید بتوانید تعادل خوبی بین کلمات رایج، غیر رایج، احساسی و قدرتی برقرار کنید. تیتری که بر اساس این ساختار نوشته شود، علاوه بر خوانایی بالا به خوبی می تواند توجه مخاطب را نیز جلب کند.

برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، در ادامه نحوه ی کار این ساختار تعادلی را باهم بررسی خواهیم کرد:

 

الف) کلمات رایج باید ۲۰ تا ۳۰ درصد تیتر شما را تشکیل دهند.

کلمات رایج کلماتی هستند که هرروزه در اکثر جملات و عبارات استفاده می شوند. استفاده از کلمات رایج در تیترنویسی سبب افزایش خوانایی تیتر شما می شود.

 

تیترنویسی

تیترنویسی

 

  • خواص معجزه آسای گیاه آویشن : مواردی که باید بدانید!
  • بدون هر هزینه ای استارتاپی موفق راه اندازی کنید : هر چیزی که باید بدانید!
  • ۶ نکته برای سالم زندگی کردن : بهترین نتایج در انتظار شما هستند!
  • تجربیات یک بلاگر :‌ اشتباهاتی که شما نباید تکرار کنید!

 

 

ب) کلمات غیر رایج باید ۱۰ تا ۲۰ درصد تیتر شما را تشکیل دهند.

کلمات غیر رایج کلمات خاصی هستند که می توانند توجه مخاطبان شما را جلب کنند. این کلمات کمتر در جملات روزانه استفاده می شوند و ابزار مناسبی برای جذابتر کردن تیتر شما می باشند.

 

تیترنویسی

تیترنویسی

 

  • خواص معجزه آسای گیاه آویشن : مواردی که باید بدانید!
  • بدون هر هزینه ای استارتاپی موفق راه اندازی کنید : هر چیزی که باید بدانید!
  • ۶ نکته برای سالم زندگی کردن : بهترین نتایج در انتظار شما هستند!
  • تجربیات یک بلاگر : اشتباهاتی که شما نباید تکرار کنید!

 

پ) کلمات احساسی باید ۱۰ تا ۱۵ درصد تیتر شما را تشکیل دهند.

استفاده از کلمات احساسی در تیترنویسی سبب می شود مخاطبان مشتاق خواندن مطلبتان شوند. زیرا چنین کلماتی با احساسات مخاطبانتان ارتباط برقرار می کنند.

 

تیترنویسی

تیترنویسی

 

  • خواص معجزه آسای گیاه آویشن : مواردی که باید بدانید!
  • بدون هر هزینه ای استارتاپی موفق راه اندازی کنید : هر چیزی که باید بدانید!
  • ۶ نکته برای سالم زندگی کردن : بهترین نتایج در انتظار شما هستند!
  • تجربیات یک بلاگر : اشتباهاتی که شما نباید تکرار کنید!

 

ت) حداقل از یک کلمه ی قدرتی در تیترتان استفاده کنید.

همانند کلمات احساسی، کلمات و عبارات قدرتی نیز احساسات مخاطب شما را تحریک می کنند. اما کلمات قدرتی بسیار متفاوت از کلمات احساسی هستند زیرا کمی غیر معمول می باشند.

این کلمات به مخاطبان انگیزه می دهند و آن ها را دعوت به عمل می کنند. چنین کلماتی که نسبت به باقی کلمات کاربرد کمتری دارند، توجه مخاطبان شما را جلب می کنند و در نهایت سبب افزایش بازدید محتوای شما می شوند.

 

تیترنویسی

تیترنویسی

 

  • خواص معجزه آسای گیاه آویشن : مواردی که باید بدانید!
  • بدون هر هزینه ای استارتاپی موفق راه اندازی کنید: هر چیزی که باید بدانید!
  • ۶ نکته برای سالم زندگی کردن : بهترین نتایج در انتظار شما هستند!
  • تجربیات یک بلاگر : اشتباهاتی که شما نباید تکرار کنید!

 

تعداد کلمات:

توجه کنید که عناوینی شامل ۶ تا ۷ کلمه بیشترین نرخ کلیک و بازدید را دارند. اگرچه منابع مختلف ارقام مختلفی را ارائه می دهند، اما استانداردترین حالت این است که حداکثر از ۱۰ کلمه در تیتر خود استفاده کنید.

در مجموع در یک تیتر ۶ کلمه دارای اهمیت بالاتری نسبت به سایر هستند: ۳ کلمه ی ابتدایی و ۳ کلمه ی انتهایی

تیترنویسی

تیترنویسی

 

اکثر مخاطبان تنها به همین ۶ کلمه توجه می کنند. به همین دلیل بهتر است که کلمه ی کلیدی خود را در اوایل تیتر بیاورید.

 

چند نمونه از تیترهای پرطرفدار:

در ادامه چند استایل تیترنویسی را برای شما عزیزان آورده ایم تا هم از آن ها ایده بگیرید و هم بتوانید با کمک آن ها استایل خاص خودتان را طراحی کنید.

 

 ۱- شروع تیتر با جمله ی “آیای می دانستید که … ” :

حتما در زندگی روزمره هم این موضوع را تجربه کرده اید. که فردی صحبت را با چنین جمله ای شروع کند و شما مشتاق ادامه ی حرف او شوید.

تمام کلمات این جمله به گونه ای کنار هم چیده شده اند که توجه مخاطب را به خود جلب کنند. مخاطب با دیدن چنین تیتری می داند که با خواند این مطلب قرار است چیزی بیاموزد و به دانشش اضافه شود.

استفاده از هر تاکتیکی که به مخاطب این اطمینان را بدهد که با خواندن این مطلب وقتش را به درستی صرف می کند، مفید خواهد بود. به عنوان مثال نگاهی به تیتر های زیر بیاندازید:

  • ۷ نوع نادر از عکاسی پرتره
  • عکاسی با نور طبیعی : ۱۰ درس کمتر شناخته شده که با سختی های زیاد آموختم
  • چگونه این ۵ مورد سبب شدند تا ترافیک سایتم را تا ۵۴٪ افزایش دهم

اگر دقت کنید می بینید که تمام تیترهای بالا اشاره به مواردی دارند که مخاطب در حال حاضر از آن ها بی اطلاع است و با خواندن این مطالب قرار است به اطلاعات و دانش جدیدی دست پیدا کند.

 

۲- استفاده از جمله ی “برای همیشه از شر … خلاص شوید”:

همه ی ما با مشکلاتی روبرو هستیم که می خواهیم برای همیشه از شرشان خلاص شویم. اگر از این تاکتیک در تیترنویسی استفاده کنید، شما از همان ابتدا توانسته اید توجه مخاطب را جلب کنید چرا که مخاطب هم می خواهد راز حل این مشکل را بداند.

این روش بیشتر در مسائل پزشکی و بهداشتی استفاده می شود. مشکلاتی نظیر: آکنه، جای زخم، فشار خون بالا، اگزما، بوی بد دهان و …

 

تیترنویسی

تیترنویسی

 

با این حال می توان از قرینه ی این جمله در زمینه های بازاریابی آنلاین،SEO ، شبکه های اجتماعی، کسب و کارهای خانگی، ترافیک سایت ها و دیگر موضوعات استفاده کرد. مثلا:

  • چگونه میتوان از اشتباهات رایج SEO پرهیز کرد و بازدید سایت را بالا برد
  • رویا پردازی کافیست: کسب و کار خودتان را راه بیاندازید.
  • ۷ راه برای درگیر نشدن در کلیشه های شبکه های اجتماعی

 

۳- استفاده از جمله ی “آیا شما هم می خواهید که … “:

این تیترها نیز بسیار موثر واقع خواهند شد. چرا که مخاطب با دیدن این تیتر در می یابد که پاسخ سوالش را در این مطلب پیدا خواهد کرد.

مثال هایی از نوع تیترها:

  • آیا شما هم به دنبال یافتن راز خوشبختی هستید؟
  • آیا می خواهید بدانید که کدام ایده های استارتاپ کارآمدترند؟
  • آیا شما هم به دنبال آموختن روش های تسلط بر زبان انگلیسی هستید؟

 

حال می رویم به سراغ مرحله ی بعدی.

مرحله ی چهارم: یک استراتژی برای خود تعیین کنید.

با مطالعه ی مراحل قبلی شما باید بتوانید لیستی از تیترهایی که مرتبط با موضوع محتوای شما هستند بنویسید. پس از این کار باید از میان این تیترها بهترین تیتر را به عنوان تیتر مطلبتان انتخاب کنید.

خب این انتخاب چگونه صورت می گیرد؟ می توانید هر تیتری را که بیشتر دوست داشتید انتخاب کنید؟ نه. باید برای انتخاب تیتر مخاطبانتان و نیازهای آنان را در نظر بگیرید.

 

تیترنویسی

تیترنویسی

 

برای خودتان یک لیست درست کنید و طبق آن لیست، کابردی بودن تیترهایی که نوشتید را ارزیابی کنید. به عنوان مثال ارزیابی کنید که:

  • آیا تیتر شما جزئیات کافی را در اختیار مخاطب قرار می دهد؟
  • آیا تیتر شما مفید و کارآمد است؟
  • آیا تیتر شما حس اضطرار و فوریت را به مخاطب منتقل می کند؟
  • آیا تیتر شما ارزش خبری دارد؟
  • آیا تیتر شما ارزش سرگرمی دارد؟
  • آیا تیتر شما این اطمینان را به مخاطب می دهد که محتوای شما حاوی اطلاعات جدید و کاربردی است؟

سپس بر اساس این لیست به تیترهایی که نوشتید نمره دهید. آن تیتر که بیشترین نمره را کسب کرد باید تیتر انتخابی شما باشد.

از تیتری که انتخاب شده راضی نیستید؟ دوباره از نو لیست بنویسید. آنقدر این کار را تکرار کنید تا سرانجام تیتر دلبخواه خود را داشته باشید.

 

یک نمونه از تیترنویسی خوب در اینستاگرام

 

مرحله ی پنجم: ارزیابی تیترهایی که تا به حال نوشتید

شما باید پس از نوشتن و آپلود محتوایتان همچنان پیگیر نتایج و عملکردش باشید. دائما محتوا های قبلی خود را ارزیابی کنید و نقاط ضعف و قوت آن ها را دریابید. ببینید که کدام تیترها و مطالب بیشترین بازدید را داشتند و کدام برای شما مشتری های بیشتری را به ارمغان آوردند.

با این بررسی ها و ارزیابی ها، هر روز تولید محتوا و تیترنویسی شما قوی تر از دیروز خواهد شد و به نتایج مطلوبتان دست پیدا خواهید کرد.

برچسب‌ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاهی فرستاده نشده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید

شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

تمامی خدمات ما با جزئیات تعهدات به شما ارائه می شود. در صورتی که خدمات مورد نیاز شما در قالب بسته های یا خدمات پیشنهادی پنتازوم نباشد، در قالب قرارداد های مشخص سطح تعهدات ما به شما مشخص می گردد.

اطلاعات بیشتر