10 روش برای هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی شما

هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی

استفاده از یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات یا فایل های آموزشی، این روزها بسیار متداول است. صرف نظر از مواردی که باید در تولید محتوا فروشگاه اینترنتی  در نظر بگیرید، مسئله هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی نگرانی همه مدیران سایت است. در هر صورت باید این نکته را در نظر بگیریم که همه بازدید کننده های فروشگاه اینترنتی شما هم خریدار نیستند. درست مانند فروشگاه ها و یا مغازه هایی که در محل های فیزیکی برپا می شوند، تعداد زیادی بازدید کننده دارند. از این تعداد زیاد بازدید کننده درصدی وارد مغازه می شوند و در مورد قیمت و جنس و رنگ بندی کالا می پرسند. شاید همین افراد خرید خود را روزهای آتی انجام دهند و بالاخره درصد خیلی کمتری ممکن است همان روز از شما خرید داشته باشند.

پس کار ما در واقع در هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی چیست؟! چطور باید برای آن برنامه ریزی کنیم؟ از چه امکانات رایگان یا پولی می توانیم در هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنیم؟! امروز در پنتازوم با ما باشید که این سوالات را پاسخ بدهیم.

هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی چطور انجام می گیرد؟

مهم ترین موضوع در هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی شما محتوای تولید شده توسط شماست. محتوا شاه است! فروشگاه اینترنتی شما در چه زمینه ای فعالیت دارد؟

فروش پوشاک برند؟

تولید و فروش فایل های آموزشی؟

فروش قطعات خودرو به صورت آنلاین؟

فروش انواع اکسسوری مناسب آقایان و بانوان؟

فروش انواع محصولات مربوط به روشنایی، لوستر و برق؟

شاید هم در حوزه میوه و تره بار فعالیت داشته باشید!

1- محتوای خوب برای محصولات تولید کنید

در مورد تولید محتوا مناسب هر صورت هیچ فرقی نمی کند که حوزه کاری شما چه باشد. محتوای خوب در طولانی مدت به شما کمک می کند که از گوگل ورودی های هدفمند داشته باشید. چه کسی عبارت “خرید پیراهن گل گلی” را در گوگل جستجو می کند؟! بی گمان کسی که حداقل قصد دیدن و بررسی کردن قیمت های پیراهن گل گلی را داشته باشد. گوگل فوق العاده ترین مشتریان را در اختیار شما قرار می دهد. هیچ اجباری برای تبلیغ محصول یا خدمت خاص از جستجوی گوگل نیست. مشتریان با توجه به نیاز خود به جستجو پرداخته اند و در نتیجه به سایت شما رسیده اند.

در مورد محصولات هر چه این اطاعات کامل تر باشد از دو طریق به شما برای افزایش مشتریان کمک می کند. اول این که گوگل اعتبار بیشتری به سایت شما می دهد و در جستجو ها نمایش داده می شوید. دوم این که با ارائه اطلاعات کامل و مفید مشتریان بیشتری خواهید داشت.

2- راه اندازی بخش وبلاگی فروشگاه اینترنتی شما

برای محصولات خود محتوای منحصر به فرد تولید کنید و اصول سئو محتوا را در آن رعایت کنید. ایجاد بخش وبلاگی یکی از اولویت های هر فروشگاه آنلاین برای بازاریابی محصولاتش است.

از وبلاگ غافل نشوید! وجود بخش اخبار و مقالات در یک سایت فروشگاهی می تواند به شما کمک کند تا بازدید کنندگان واقعی را افزایش دهید. بنابراین می توانید به سادگی محصولات خود را معرفی کنید.

برای تولید مقالات مرتبط در بخش وبلاگ خود برنامه ریزی داشته باشید. پس از برنامه ریزی اولیه با بررسی نتایج گوگل وبمستر و هم چنین سایت های رقبا باید این برنامه را تکمیل کنید.

 

این مطلب را از دست ندهید!  10 کسب و کار جدید در دنیا!

تبلیغات اینترنتی در هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی

3- از تبلیغات رپورتاژی در سایت های خبری و معتبر استفاده کنید

البته تبلیغات اینترنتی یک واژه بسیار کلی است و شامل طیف وسیعی از عملیاتی می شود که منجر به هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی شما می گردد. یکی از بهترین نوع این تبلیغات استفاده از تبلیغات رپورتاژی است.

استفاده از سایت های تبلیغ کلیکی هم می تواند روش موثر دیگری در تبلیغات اینترنتی باشد. در این سایت ها تبلیغات بنری شما به صورت رندم در سایت هایی با رنک های مناسب درج می شود و از این طریق به سایت شما بازدید کننده ارجاع پیدا می کند.

4- محتوا فروشگاه اینترنتی خود را بازاریابی کنید

شیوه دیگری که برای هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی شما پیشنهاد می کنیم، استفاده از شبکه های اجتماعی است. برای اینکه مشتری از محصول، خدمات فروشگاه اینترنتی شما مطلع شود به صورت مقاله کار خود را ارائه دهید و آن را در شبکه های اجتماعی با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

با توجه به این که مردم زمان زیادی را در این شبکه ها صرف می کنند، استفاده از توان بالقوه این شبکه ها و هم چنین استفاده از تاثیر افرادی که تعداد فالوئر زیادی دارند، می تواند برای شما اثر بخش باشد. در این مورد حتی می توانید مشوق های مناسبی تدارک ببینید و با طراحی مسابقه اینستاگرامی مشتریان را به فروشگاه خود هدایت کنید.

5- بازار هدف خود را بشناسید

در این مورد هیچ تفاوتی ندارد که شما یک فروشگاه اینترنتی باشید و یا یک فروشگاه فیزیکی. کالاهایی که به فروش می رسانید ممکن است مربوط به سن خاص (کودکان/بزرگسالان/نوجوانان و…)، جنسیت خاص (بانوان و یا آقایان ) باشند. هم چنین اجناس از نظر کیفیت، بسته بندی و قیمت نیز دسته بندی می شوند. بازاریابی اینترنتی بدون شناخت مشتری امکان پذیر نیست، چرا که اگر مشتریان خود را نشناسید نمی توانید محتوا متناسب با نیازش تولید کنید این همان هدفی است که دنبالش می گردیم. در صورتی که شما محصولات مربوط به بانوان را به فروش می رسانید، تبلیغ در یک سایت تخصصی خودرو انتخاب چندان هوشمندانه ای به نظر نمی رسد!

هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی

هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی

6- وب سایت محتوا محور

در بخش های اول این لیست از ارزش تولید محتوا برای محصولات و بخش وبلاگی گفتیم. حالا می خواهیم روی ارزش تولید محتوا تاکید کنیم. از مطالبی برای وب سایت فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید که بتواند کاربر را جذب کند تا از جستجو در صفحات وب سایت شما لذت ببرد. ماندگاری بیشتری در سایت شما داشته باشد. و در نهایت با محتوای اختصاصی شما را در ذهن داشته باشد.

7- کیفیت محصولات و پاسخگویی

این مورد هم یکی دیگر از مواردی است که برای هر کسب و کاری واجب است.! محتوای عالی. هزینه های تبلیغاتی بالا، استفاده از سیستم های فروش و مدیریت محتوای فوق العاده همه و همه به شما کمک می کند که مخاطب پیدا کنید و این تازه ابتدای راه فروش شماست. با اولین فروش محصولات عالی و با کیفیت اولین قدم را در ایجاد و نگهداری مشتریان وفادار برداشته اید و با کوچکترین سهل انگاری در بخش مدیریت و ارتباط با مشتریان ممکن است هزینه های بالای تبلیغاتی خود را هدر بدهید! به یاد داشته باشید مشتری راضی باعث رشد کسب و کار شما می شود. هر مشتری ناراضی به طور متوسط به 10 نفر دیگر تجربه نا خوشایندش را می گوید و هر مشتری راضی بطور متوسط به 5 نفر دیگر می گوید. هزینه بازاریابی برای مشتریان جدید 7 برابر بیشتر از مشتریان قدیمی است.

8- اعتماد مشتریان را افزایش دهید

یکی از روش هایی که می تواند باعث افزایش اعتماد کاربر به فروشگاه اینترنتی شما شود نمایش نظرات کاربرانی است که قبلا از فروشگاه اینترنتی شما با رضایت خرید کرده اند.

9- هدفگذاری کنید! اندازه گیری کنید!

با بررسی آمار روزانه ترافیک سایت، میزان فروش، بررسی تعداد بازدیدکنندگان، ثبت نام ایمیلی می توانید از اینکه چقدر در کار خود پیشرفت کرده اید، مطلع شوید.  هرگز از اهمیت بخش R&D سایت فروشگاهی خود غافل نشوید.

10-  تحلیل و بررسی رقبا 

کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود را در وب جستجو کنید. سایت های صفحه اول را یک به یک باز کنید و از نظر محتوا، قیمت، نحوه ارائه خدمات، سیاست گذاری های تبلیغات و نگهداری مشتریان بررسی کنید. از آن ها برای بهبود فعالیت فروشگاه اینترنتی خود ایده بگیرید.

حرف آخر!

با وجود همه پیشنهاد هایی که برای شما داشتیم و به طور حتم اجرا کار آسانی نخواهد بود. شما برای افزایش فروش و در نهایت تبدیل شدن به یک برند نیاز به برنامه ریزی خواهید داشت. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید. شماره مستقیم پشتیبانی : 09223896531

دیدگاه‌ها
  • دیدگاهی فرستاده نشده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید

شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

تمامی خدمات ما با جزئیات تعهدات به شما ارائه می شود. در صورتی که خدمات مورد نیاز شما در قالب بسته های یا خدمات پیشنهادی پنتازوم نباشد، در قالب قرارداد های مشخص سطح تعهدات ما به شما مشخص می گردد.

اطلاعات بیشتر