برای انتخاب نام برند شما اول هم باید با مفهوم برند آشنا باشید. انتخاب نام مناسب اولین گام در برند سازی حرفه ای است. مساله ای که حتما باید به آن توجه کنید این است که نیازی نیست نام برند شما با نام رسمی شرکت کاملا مطابقت داشته باشد و حتی می تواند کاملا مستقل از آن باشد. حتما به این نکته توجه کنید که انتخاب نام درست روی آینده برند شما حتما تاثیر زیادی خواهد داشت. در این مطلب از پنتازوم، راهنمایی هایی واقعا مفید از چگونگی انتخاب نام مناسب و نحوه ی ایده پردازی در خصوص آن را برای شما آماده کردیم. همراه ما باشید.
تعیین استراتژی برای انتخاب نام برند
برای انتخاب نام برند تاثیرگذار یک استراتژی تعیین کنید!
زمانی که به انتخاب نام برند تاثیرگذار فکر می کنید شما انتخاب های متعددی خواهید داشت:
- انتخاب نام موسس برند (مانند برند تامی)
- توضیح کاری که برند شما قرار است انجام دهد: (خطوط هوایی جنوب غربی)
- انتخاب یک کلمه که شاید مرتبط با حوزه کاری شما هم نباشد (اپل)
- اختراع یک کلمه (گوگل)
در انتخاب نام توجه کنید که قرار است که چیزی را به مخاطب منتقل کنید. اگر شما هم یکی از شرکت هایی هستید که این خدمات را ارائه می کنند، بنابراین اسمی که برای خودتان انتخاب کردید مورد اهمیت است! زیرا نمونه کاری شماست.
- مشخص کنید که نام شما قرار است چه احساس یا تاثیری در مشتری ایجاد کند.
- نوع اسمی که می خواهید استفاده کنید، مشخص کنید. (اختراع کلمه، استفاده از کلمات غیر مرتبط با حوزه کاری، انتخاب نام موسس به نام برند)
جمع آوری اسامی پیشنهادی
تعداد زیادی اسم پیشنهادی اولیه جمع آوری کنید
به هر حال شکی نیست به یاد داشته باشید که امروزه بدون فضای مجازی ایجاد برند معنا ندارد. حتی برند های قدرتمند نیازمند تدوین برنامه بازاریابی اینترنتی یا همان بازاریابی دیجیتال هستند. و در این بین تعداد زیادی اسم پیشنهادی به عنوان کاندید چه کمکی به شما می کند؟! خب در نظر داشته باشید که بسیار از نام های مناسب قبل از این که شما تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار کنید، انتخاب شده اند و علاوه بر آن شبکه های اجتماعی برندتان نیز اهمیت دارد. انتخاب نامی که هم آدرس اینترنتی آن به نام دلخواه شما و هم شبکه های اجتماعی مهم آن از پیش انتخاب نشده باشد، ساده نیست.! به همین دلیل از افراد دیگر هم کمک بگیرید. پیشنهادات را بررسی کنید و در نهایت با همفکری می توانید یک نام خوب انتخاب کنید.
این موارد را حتما در انتخاب نام برند تاثیرگذار در نظر بگیرید.
- دامنه اینترنتی آن قابل ثبت باشد.
- در مراودات روزمره خوش آهنگ و قابل تلفظ برای مردم باشد.
- شخصیت برند شما را به خوبی نمایش دهد.
- در ذهن مشتریان جای بگیرد.
بعد از این که نام برند خود را انتخاب کردید، می توانید شروع به طراحی لوگو و ست اداری برای آن کنید. بعد از آن باید یک شعار تبلیغاتی انتخاب کنید و برای تبلیغات خود شروع به برنامه ریزی کنید.
ویدئو آموزشی انتخاب نام برند
ایده برای انتخاب نام برند
انتخاب درست نام یکی از پارامترهای مهم در تبلیغات اینترنتی است. ذکر این نکته ضروری هست که این روزها دیگر اولین فکری که باید برای انتخاب نام برند داشته باشید این است که دامنه اینترنتی و شبکه های اجتماعی مربوط به آن هنوز توسط دیگران انتخاب نشده باشد. با احتساب این مسئله انتخاب نام برند کمی دشوار به نظر می رسد اما برای شما راهکارهایی داریم:
1-چشم انداز، سلیقه و تم کاری شما چگونه است؟
نوع برند شما هم در طراحی لوگو و هم در ارائه خدمات به مشتریان چگونه است؟ آیا یک تم رسمی دارد؟ شاد و پرانرژی؟
2-از وند های اشتقاقی در فارسی استفاده کنید.
از آن جایی که اسم های مناسب و قابل تلفظ قبل از انتخاب شما ثبت شده اند، برای انتخاب نام برند استفاده از ترکیب یک اسم خاص و بعد وند های اشتقاقی فارسی توصیه می شود.
-فرا (فراتدبیر، فراگشت، فرامد و …)
-ان (شادان، بهان، بهسازان)
-هم (هم آسا، همگردی)
-آرا (سالم آرا، به آرا)
-گین (عطراگین)
-آسا (مهرآسا، برق آسا)
-ه (دستینه)
-یار (همیار، بهیار، یارا و …)
3- از اسامی خاص یا صفت ها به صورت ترکیبی استفاده کنید.
میوه + نو= میوه نو
پنتا+ زوم= پنتازوم
کافه نتیار= کافه +نت + یار
دیجی + کالا = دیجی کالا
4- نام برند باید به راحتی قابل تلفظ باشند.
مثلا انرژیسیته. اسم فوق العاده ای است اما در تلفظ دشوار است.
5- تا جایی که امکان دارد از مواردی که در فارسی چند کلمه ای نوشته می شوند اجتناب کنید
موسسه موسیقی پژواک خوروردین! pezhvakKHorvadin در انگلیسی به دلیل استفاده از خ و ژ طول آدرس اینترنتی شما با این انتخاب افزایش پیدا می کند!
6- نام برند باید یاد بماند.
اسمی که انتخاب می کنید اگر خوش آوا باشد در ذهن جای میگیرد. مثل پنتازوم!
7- اسمی را انتخاب کنید که مربوط به حوزه کار شما باشد
حوزه تخصصی فعالیت شما چیست؟ سلامتی و بهداشت؟ صنایع غذایی؟ پوشاک؟متناسب با آن نام انتخاب کنید.
8- نام برند باید با هویت کسب و کار همخوانی داشته باشد.
تصور کنید انتخاب نام “پری شادیا” برای یک کسب و کار معدنی خنده دار به نظر می رسد! در صورتی که برای یک مهد کودک عالیست!
9- تا حد امکان از نام های کوتاه و ساده استفاده کنید.
نکته ای که در انتخاب نام برند باید در نظر داشته باشید، انتخاب نام تا حد امکان ساده است. درست است که در سازمان ثبت شرکت ها اسامی حداقل برای ثبت باید سه بخشی باشند اما هیچ دلیلی وجود ندارد نام شرکت و برند شما یکی باشد و در واقع بهتر است یکی نباشد.
نام آوران فردای پوشاک که دامنه اینترنتی آن به این صورت خواهد شد: namavaranFardaypooshak ! آیا این نام مناسب است؟! قطعا خیر.
در صورتی که در انتخاب نام مناسب از راهنمایی های بالا استفاده کنید، این کار چندان دشوار هم به نظر نمیرسد. شاید نه به طور مستقیم اما واقعا در بازاریابی اینترنتی انتخاب نام برند هم تاثیر دارد و ما نیز در آموزش بازاریابی اینترنتی این نکته را همیشه ذکر کرده ایم. مثلا در بازاریابی با اینستاگرام پارامتر های انتخاب نام به شما کمک خواهد کرد زیرا مشتریان نام شما را به راحتی به خاطر خواهند سپرد و آن را به دیگران معرفی می کنند.
خاطره بسیار خوبی که خود ما داریم از یک پیج فوق العاده در اینستاگرام است که مربوط به موسیقی است. توجه کنید که اسم چقدر هوشمندانه انتخاب شده است. mp3bar کوتاه و در ذهن می ماند.
پی نوشت: به آن صفحه موسیقی لذت بخش حتما سر بزنید.
برای انتخاب رنگ و طراحی لوگو برای برند می توانید با پنتازوم در تماس باشید. ما برای برند سازی، انتخاب شعار و انتخاب نام برند شما بسته های ویژه با پوشش نیازمندی های شما در این حوزه آماده کردیم. در صورتی که به این خدمات نیاز داشته باشید می توانید با ما در تماس باشید!
شماره پشتیبانی : 09223896531
ارسال پیام در تلگرام (برای لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)