روند تولید محتوا

روند تولید محتوا : چطور با تولید محتوا بازاریابی اصولی کنیم؟

امتیازدهی

روند تولید محتوا : تولید محتوا بخشی از دیجیتال مارکتینگ است که باعث شده بسیاری از کسب و کارها شاهد پیشرفت خوبی در فعالیت های اقتصادی خودشان باشند. در این مطلب از پنتازوم شما را با تولید محتوا و نحوه بازاریابی با آن آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

روند تولید محتوا چیست ؟

در روند تولید محتوا مراحل مختلفی وجود دارد که می تواند بر اساس نوع کسب و کار متفاوت باشد. اما هدف کلی از همه این فعالیت ها جذب مخاطب بیشتر و افزایش میزان فروش است. شما با تولید محتوا می توانید پول دربیارآورید، بازاریابی کنید و یا اینکه تبلیغات کنید.

استفاده درست از این روش باعث می شود که نتایج بهتری از بازاریابی محتوا به دست آورید. برخی از این روند ها شامل موارد زیر هستند :

1.برنامه ریزی و تعیین استراتژی از اولین مراحل روند تولید محتوا

بدون انجام برنامه ریزی احتمال بیشتری وجود دارد که کارهای شما با شکست مواجه شود. به همین خاطر باید از ابتدای کار با برنامه ریزی پیش بروید و استراتژی خودتان را مشخص کنید. برای تعیین استراتژی تولید محتوا باید هدف خودتان از فعالیتی که قصد انجام آن را دارید مشخص کنید. همچنین باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه خصوصیاتی دارند.

هرچه بتوانید با دقت بیشتری رفتار و عکس العمل های کاربران را بررسی کنید احتمال موفقیت شما بیشتر می شود. شما باید فعالیت های خود را بر اساس اطلاعاتی که از کاربران دارید برنامه ریزی کنید.

2. توجه به نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی محتوا

به خاطر اینکه افرادی زیادی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند نمی توان نقش آن ها را در روند تولید محتوا نادیده گرفت. کسب و کارها علاوه بر طراحی سایت و فعالیت در این زمینه، از شبکه های اجتماعی نیز به صورت موازی استفاده می کنند.

اینستاگرام از شبکه های اجتماعی محبوب در کشور ماست که می توان از آن به عنوان فرصتی برای پیدا کردن مشتری های جدید استفاده کرد. تولید محتوا اینستاگرام را در برنامه بازاریابی محتوا خود قرار دهید. می توانید از یک ادمین اینستاگرام حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهد.

روند تولید محتوا
روند تولید محتوا

3. ارتباط موثر با مشتریان

روند تولید محتوا محدود به ایجاد محتوا و اشتراک گذاری آن در پلتفرم های مختلف نمی شود. شما باید مشتری مدار باشد. به صورت موثر با آن ها ارتباط برقرار کنید و اعتماد آن ها را جلب کنید. می توانید از روش های مختلفی به آن ها نشان دهید که برای شما مهم هستند. می توانید از نرم افزارها و  CMR های مخصوص استفاده کنید.

4.در فضاهای مختلفی فعالیت داشته باشید.

هر چه روش های ارتباطی شما با مخاطبان بیشتر باشد، راحت تر می توانید آن ها را مشتری تبدیل کنید. ارتباط بیشتر باعث می شود که

کاربر به شما اعتماد کرده و شما را یک برند حرفه ای در نظر بگیرد. روش ها و نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. فضایی را فراهم کنید که کاربر نیز در صورت نیاز بتواند با شما ارتباط برقرار کنید و سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را با شما مطرح کند. در روند تولید محتوا اشتراک گذاری شماره تماس، آدرس ایمیل و … را فراموش نکنید.

5. به نظرات کاربران توجه کنید.

در روند تولید محتوا شما باید بتوانید نظرات کاربران را به آسانی دریافت کنید. این به شما کمک می کند تا متناسب با نظرات کاربران اقدام به تولید محتوا کنید. کاربران به شما کمک خواهند کرد تا با موفقیت بیشتری فعالیت های بازاریابی خود را انجام دهید.

روند تولید محتوا
روند تولید محتوا

6.استفاده از داستان برند در روند تولید محتوا

خیلی از افراد دوست دارند که داستان برندهای مختلف را مطالعه کنند و از شکست ها و موفقیت های آن ها درس بگیرند. شما می توانید داستان برند های مختلف را با کاربران به اشتراک بگذارید و از این طریق آن ها را جذب کنید. این باعث می شود که آن ها به برند شما نیز اعتماد بیشتری پیدا کنند.

7.چطور با یک روند تولید محتوا اصولی مشتری پیدا کنیم ؟

انواع محتوا باید بر اساس علایق مشتری تولید شود. صاحبان کسب و کار ها می توانند از روش های مختلفی از جمله تولید محتوا ویدئویی، صوتی، اینفوگرافی، موشن گرافی و … برای جذب مخاطب استفاده کنند. از قابلیت های تولید محتوا در سبک های مختلف می توان سلیقه گروه های مختلف مخاطبان را پوشش داد. این کار باعث می شود تا شانس بیشتری داشته باشید تا مخاطب را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید. می توانید به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کنید و به اهداف خودتان برسید.

محتوا در فعالیتت های بازاریابی شما بسیار مهم است و موفقیت یا شکست در این زمینه به معنای موفقیت یا شکست برند شما است. بنابراین دقت کافی در تولید محتوا داشته باشید و بر روی آن سرمایه گذاری کنید. می توانید از تخصص و تجربه افراد حرفه ای در زمینه بازاریابی محتوا استفاده کنید تا شانس بیشتری برای رسیدن به موفقیت داشته باشید.

برای مشاوره رایگان برای تولید محتوا یا در صورتی که نیاز به آموزش در حوزه ی تولید محتوا را دارید، همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس حاصل فرمایید یا در تلگرام پیام ارسال کنید. (برای لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)

شماره مستقیم پشتیبانی : 09223896531

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در آپارات دنبال کنید
@pentazoom
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در یوتیوب دنبال کنید
@pentazoom

مقالات مرتبط در پنتازوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *