اولین C در تکنیک CLICK مخفف کنجکاوی است. بهترین راه ایجاد کنجکاوی برای محصول یا سرویس شما تولید محتوا است. محتوای خلاقانه چیزی است که اکثر افراد در بازاریابی آنلاین برای آن تلاش می کنند، بنابراین تصمیم گرفتیم یک لیست فوق العاده برای تولید محتوا ویژه ی مبتدیان ایجاد کنیم تا بتوانیم در تولید محتوا خلاقانه به شما کمک کنیم
در این جهان کامل، ما می توانیم محتوای خلاقانه ایجاد کنیم و مخاطبان ما بلافاصله با آن ارتباط برقرار می کنند.
مخاطبان مطالب شما را دوست خواهند داشت و آن را با دوستان، خانواده و همکارانشان به اشتراک می گذرانند. شما می توانید محتویاتی را ایجاد کنید که جذاب هستند. خدمات شما در همه جا پخش خواهد شد و همه آن را دوست خواهند داشت.
شما می توانید محتوایی ایجاد کنید که جذاب باشد و همه آن را دوست داشته باشند و با هم به اشتراک بگذارند.
شما می خواهید برندسازی کنید. فروش را زیاد کنید. محبوب و معتبر باشید. همه ی این ها با تولید محتوا قابل انجام است.
اساسی ترین مرحله نوشتن مطالب برای مبتدیان، ایجاد یک استراتژی تولید محتوا و گسترش آن است. شما در هنگام ایجاد محتوا به نکات کلیدی نیاز دارید که در ذهن داشته باشید. نکات سریع و آسان نه تنها فرآیندی را که برای ایجاد محتوای خلاقانه استفاده می کنید را بهبود می بخشد، بلکه خود محتوا را نیز اصلاح می کند.
در این مطلب به لیستی از نکات برای تولید محتوا خلاقانه اشاره می کنیم که تا بتوانید افراد را علاقه مند به خواندن و اشتراک گذاری مطالب خود کنید.
این مطلب را در جایی ذخیره کنید و هر وقت برای تولید محتوا ایده ای نداشتید، به آن مراجعه کنید. (شاید این مطلب انقدر خوب باشد که در مرورگرتان این صفحه را بوکمارت کنید! چقدر خوشحال میشویم!)
1.قبل از ایجاد محتوا، مخاطب خود را شناسایی کنید.
مشخص کردن مخاطب شما باید در مرکز استراتژی تولید محتوا باشد. شما احتمالا بسیاری از رویکردها را در کسب و کارتان استفاده کرده اید، اما باید یک گام فراتر بروید.
برای موفقیت در تولید محتوا خلاقانه، شما نیاز دارید که یک دیدگاه روشن از مخاطبین خود داشته باشید. درک بهتر مخاطبان باعث برانگیختن حس کنجکاوی آنها می شود.
شخصیت خریداران به شما امکان می دهد یک مخاطب تخیلی را با زمینه خاص در نظر داشته باشید. آنها باید اهداف شخصی، رویاهای بلند و موانع خاصی در زندگی روزمره خود داشته باشند. هنگامی که با چندین شخصیت خریدار آشنایی داشته باشید، باید هنگام نوشتن مطالب خلاق آنها را در نظر داشته باشید.
2. تنوع چاشنی نوشتن مطالب خلاقانه است!
هنگامی که می خواهید مطالب خلاقانه بنویسید، از یک نوع مطلب چندین بار استفاده نکنید. اگر تمام محتویاتی که ایجاد می کنید قالب یکسانی داشته باشند، جذابیت برای مردم را از دست می دهید. آنها چگونه می توانند در مورد محتواهای مشابه کنجکاو باشند؟ مخاطبان شما می خواهند تنوع را ببینند و مهم نیست که شما چه نوع وب سایتی دارید.
تعداد زیادی از انواع مختلف مقاله ها، فیلم ها، پادکست ها و اینفوگرافی ها تولید کنید.
فقط پیام خود را تغییر ندهید. تعداد زیادی از انواع مختلف مقاله ها، فیلم ها، پادکست ها و اینفوگرافی ها تولید کنید. آن ها را با هم ترکیب کنید تا شما مخاطبینی را جذب کنید که اطلاعات را به روش های مختلف دریافت می کنند. محتوایی ایجاد کنید که به طور مداوم کنجکاوی مردم را تحریک می کند! تا زمانی که موضوع وب سایتتان مورد علاقه آنهاست، مخاطبان از تنوع مطالب شما قدردانی خواهند کرد.
3. مطالب را ساده و هوشمندانه بنویسید.
علیرغم این واقعیت که همه می دانیم، مخاطبین ما فوق العاده هوشمند هستند، اما ما باید محتوای خود را ساده نگه داریم.
به این دلیل که مطالب ما قابل خواندن باشند.
علیرغم اینکه مخاطبان شما علاقه مند به خواندن مطالب هستند، اما اکثر آنها سعی می کنند تا حد ممکن مطالب کمی را بخوانند.
بسیاری از ما مسائل خاصی در ذهنمان داریم و نمی توانیم مطالب سنگین را بخوانیم.
محتوایی ایجاد کنید که نه تنها خواندن آن آسان است، بلکه مرور کلی آن نیز آسان است. با ساده نگه داشتن مطالب، مردم به محتوای شما علاقه مند خواهند شد.
4. در قالب طنز بنویسید.
آیا شما بخشی از محتوای خلاق را که با یک دوست، اعضای خانواده یا همکار خود به اشتراک گذاشته اید، به یاد می آورید؟ اکثر ما می توانیم به یاد بیاوریم که مطلبی باعث خنده ما شده است و آن را با دیگران به اشتراک گذاشته ایم.
ما دوست داریم چیزهایی را که باعث خنده می شود را به اشتراک بگذاریم. چرا ما نباید این رویکرد را در تولید محتوا خلاقانه به کار ببریم؟
شما ممکن است فکر کنید نوع محتوا شما نمی تواند در قالب طنز باشد، اما هر نوع محتوایی را می توان به گونه ای نوشت که باعث حداقل چند لحظه لبخند شود. همه مردم دوست دارند چیزی را که باعث خنده آنها شده است را به اشتراک بگذارند.
5. برای تولید محتوا خلاقانه از احساسات کمک بگیرید.
همانند مورد قبلی که مخاطبین را برای اشتراک گذاری مطالب ترغیب می کند، استفاده از احساسات نیز باعث می شود مردم یک مطلب را به اشتراک بگذارند. اگر مطلبی باعث ایجاد احساساتی مانند غم، خشم، افتخار و یا هر گونه پاسخ عاطفی دیگر شود ما می خواهیم آن را به دیگران ارسال کنیم تا آن ها نیز همان احساس را داشته باشند.
احساس مخاطبین را تحریک کنید. آنها را در یک سطح احساسی قرار دهید تا برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما احساس مسئولیت کنند.
اشتباه نکنید: هرگز نباید سعی کنید مخاطبان خود را با برانگیختن احساساتشان فریب دهید. هنگام تولید محتوا خلاقانه، مطالب شما باید واقعی باشد. بهترین راه برای صادق بودن با مخاطبین، تمرکز بر موضوعاتی است که به شدت احساس می کنید. برای تولید محتوا خلاقانه احساسات خود را به اشتراک بگذارید؛ در این حالت مخاطبان شما کنجکاو می شوند تا دلیل احساسات شما را در مورد موضوعی بدانند.
6. مخاطبین شما در تولید محتوا مهم هستند!
مقاله های خود را برای چه کسی می نویسید؟ یک پادکست را برای چه کسی ایجاد می کنید؟ امیدوار هستید که با اینفوگرافی ها نظر چه کسانی را به خودتان جلب کنید؟
زمانی که ما محتوا ایجاد می کنیم، اغلب به آنچه که برای وب سایت خود می خواهیم فکر می کنیم. ما به همه چیز با روش خاصی نگاه می کنیم و به همان صورت نیز ارائه می دهیم.
در حالی که این موارد همیشه باید در پس زمینه باشند و نباید به عنوان مسئله اصلی در نظر گرفته شوند. شما باید تولید محتوا خلاقانه را برای مخاطبان خود طراحی کنید و حس کنجکاوی آن ها را تحریک کنید. اگر محتوا شما مورد توجه مردم قرار نگیرد، احتمالا شما نیازهای مخاطبان خود را به عنوان موضوع اصلی در نظر نگرفته اید.
7. لیست ها را هنگام تولید محتوا خلاقانه در نظر بگیرید.
از نکات نوشتاری خلاقانه برای مبتدیان، می توان به اهمیت لیست ها اشاره کرد. شما ممکن است فکر کنید که مردم از دیدن لیست “10 مورد برتر” خسته شده اند، اما این دور از حقیقت است. با توجه به امواج عظیمی از اطلاعات که روزانه به مخاطبین شما می رسد، بسیاری از بازدیدکنندگان از خستگی ذهنی رنج می برند. آنها اطلاعات را به خاطر کنجکاوی خود می خواهند اما به مطالب روان و ساده تمایل بیشتری دارند.
خواندن لیست ها آسان تر از متن های طولانی است. مخاطبین با لیست ها احساس راحتی بیشتری دارند و با آن درگیر می شوند، استفاده می کنند و آن ها را به خاطر می سپارند. در حال حاضر شما در حال خواندن یک لیست هستید!
زمانی که محتوا ایجاد می کنید، مغز انسان ها را در نظر بگیرید. هیچ دلیلی برای تلاش و مجبور کردن بازدیدکنندگان به خواندن مطالب شما وجود ندارد.
محتوای خود را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و حداقل چند زیرعنوان برای مطالب وبلاگ یا وب سایت خود در نظر بگیرید.
8. طول مطلب را در نظر بگیرید.
طول مطلب مهم است و مطالب طولانی بهتر هستند.
مطالعات نشان می دهد که محتوای طولانی مخاطبین را بیشتر درگیر می کند و بیشتر به اشتراک گذاشته می شود. هنگام تولید محتوا خلاقانه، تا جایی که می توانید مطالب طولانی بنویسید.
مخاطبین شما به دنبال مطالب ارزشمند هستند.
ممکن است وسوسه انگیز باشد که یک مقاله 500 کلمه ای بنویسید و به صورت روزانه منتشر کنید، اما با این خواسته خود مقاومت کنید. انجام این کار می تواند مشکل باشد، اما مقالاتی که 2000 یا 3000 کلمه ای هستند، کنجکاوی خوانندگان شما را جلب خواهد کرد.
9. به مخاطبین خود کمک کنید.
تصور کنید: شما یک دونده ماراتن هستید و به یک وبلاگ ورزشی مراجعه کرده اید. عنوان وبلاگ را می بینید: “من کفش های ورزشی ام هستم“.
شما کنجکاو می شوید، بنابراین بر روی مطلب کلیک می کنید. شما همه چیز را در مورد یک دونده که چگونه راجب کفش های خود فکر می کند را می خوانید: خسته، مچاله شده، اما همیشه رو به جلو و ادامه حرکت به سمت هدف.
نویسنده مخاطبان خود را به چالش می کشد که به یاد داشته باشد زمانی که شخصی خسته می شود، به این معنی است که شکسته شده بلکه باید برای چیزهای عالی تلاش کند.
چقدر احتمال دارد که بازدیدکننده این مطلب را با دوستان دونده خود به اشتراک بگذارد؟ چقدر احتمال دارد که این دوستان این پست را با دیگران به اشتراک بگذارند؟
اگر تولید محتوا خلاقانه شما می تواند با مخاطبین ارتباط برقرار کند که خود را تعریف کنند، می توانید مطالبی ایجاد کنید که به آنها کمک می کند.
10. محتوایی ایجاد کنید که اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد.
شما باید اطلاعات مفیدی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید تا بتوانید آن ها را حفظ کنید.
مردم محتوایی که مفید است را فقط به اشتراک نمی گذارند بلکه آنها به طور منظم از وب سایت شما بازدید می کنند.
این موضوع ممکن است واضح به نظر برسد، اما پیچیده تر از چیزی است که به نظر می آید. مفید بودن مطالب بستگی به مخاطبانی دارد که به دنبال جذب آن ها هستید.
شما باید روش خاصی از سودمندی را کشف و به کار ببندید. یک سایت در مورد بازی ممکن است متوجه شود که ارائه برنامه های مربوط به بازی برای مخاطبین مفید است، اما اگر یک شرکت حقوقی در مورد واقع قانونی مطلب بنویسد موفق نخواهد شد.
زمانی را صرف شناسایی مطالب مفید برای مخاطبان خود کنید، و روش های خلاق و جالب برای ایجاد آن پیدا کنید. تولید محتوا مفید اثر مفیدی روی برند و فرآیند برندسازی شما خواهد داشت.
11. در مورد علت ها بنویسید.
در هنگام تولید محتوا خلاقانه، به دنبال فرصت هایی برای معرفی علت های یک چیز باشید و آنها را در این مورد راهنمایی کنید.
هنگام انتخاب علت، باید دو چیز را در نظر داشته باشید.
اول: علتی را انتخاب کنید که باعث ایجاد علاقه شما به مخاطب می شود. مخاطبین شما به دنبال چیزهایی هستند که با آنها درگیر می شوند. چیزهایی را که مخاطبین می توانند بر روی آن سرمایه گذاری کنند، معرفی کنید.
دوم: علتی را انتخاب کنید که به آن علاقه مند هستید. اشتیاق شما در مورد این علت ها از طریق محتوای شما نمایان می شود و برای هر کس که کلمات شما را می خواند، واضح است.
خدمات مرتبط : مشاوره کارآفرینی
12. محتوای قدیمی را بررسی کنید.
مقالات قدیمی شما چگونه نوشته شده اند؟ کدامیک از آن ها هنوز کنجکاوی مردم را تحریک می کنند؟ کدام مقالات هنوز جذاب هستند؟ کدامیک نیستند؟ از بررسی این مقالات چه چیزهایی می توانید یاد بگیرید؟
قبل از صرف زمان برای تولید محتوا خلاقانه جدید، این فرصت را به خود بدهید تا از مطالب قدیمی چیزهایی یاد بگیرید. شما همیشه می توانید از مطالب گذشته خود چیزهایی یاد بگیرید و متوجه شوید چه مواردی بهتر نتیجه می دهند و چه مواردی مخاطبین را کمتر به خود جذب می کند.
به احتمال زیاد در بعضی از محتوای قدیمی شما نقاط ضعف وجود دارد. پیدا کردن نقاط ضعف در کارهای قدیمی راه را برای ایجاد موارد جدید و بهتر فراهم می کند. آن ها را بررسی و مرتب کنید تا بتوانید مزایای آن را در محتوای خود ببینید.
13. نظر خود را بیان کنید.
این مورد بسته به اشخاص مختلف سخت و یا فوق العاده آسان باشد.
بسیاری از ما آموخته ایم که جهان حرفه ای جایی نیست که شما بتوانید نظرات خود را مانند یک پرچم تکان دهید.
اما ممکن است کمک کننده باشد که یاد بگیرید از نظرات شخصی خوب هنگام تولید محتوا خلاقانه استفاده کنید.
مردم نظرات را دوست دارند. مخصوصا نظرات افرادی که با خودشان هماهنگ هستند.
مردم در اینترنت به دنبال افرادی هستند که این نظرات را به اشتراک می گذارند. اگر شما نظرات خود را بیان کنید، افرادی را جذب خواهید کرد که با ذهنیت شما موافق هستند.
شما همچنین افرادی را که با شما مخالف هستند را جذب می کنید. به خاطر اینکه مردم مخالف هستند، از بیان نظرات خود خجالت نکشید؛ اختلاف نظر در مورد همه بحث ها به وجود می آید. اگر محتوای شما در مرکز بحث باشد، به صورت آزادانه به اشتراک گذاشته خواهد شد و هیچ ضرری ایجاد نخواهد کرد.
14. آمار را فراموش نکنید.
همانطور که مردم از نظرات لذت می برند، به آمار و ارقام نیز علاقمند هستند. مردم دوست دارند از آمار آگاهی داشته باشند. آمار و ارقام واقعیت های سختی هستند که نمی توان با آن ها مخالفت کرد.
برای تولید محتوا خلاقانه می توانیم از نقل قول ها و آمارها به عنوان اثباتی برای نتیجه گیری و نظرات بیشتر استفاده کنیم. محتوائی که از آمار به خوبی استفاده می کند، به خاطر سپرده می شود و با افراد دیگر مبادله می شود.
مهمتر از همه، آمار از مطلب شما پشتیبانی می کند. شما می خواهید محتوای شما آگاهی دهنده و رسمی باشد. اگر شما آماری برای پشتیبانی از آنچه که می گویید ندارید، استدلال های شما ناامید کننده به نظر می رسد.
15. هنگام تولید محتوا خلاقانه از جنبه های مثبت موضوع استفاده کنید.
شما می دانید چه چیزی قابل اشتراک گذاری نیست؟ چیزهای غم انگیز! حتی زمانی که مردم با موضوع موافق هستند و یا در مورد علت آن مشتاق هستند، مواد منفی آن را تشویق به اشتراک گذاری مطلب نمی کند. این نوع مطالب کنجکاوی مخاطب را تحریک نمی کند. سعی کنید مطالب را مثبت نگهدارید؛ در این حالت افراد بیشتری را به مطالب خود جذب خواهید کرد.
تولید محتوا خلاقانه که همه جنبه ها را بررسی می کند آسان نیست، اما این قاعده آسان و مفید است. نوشتن در مورد چیزهایی که باعث خوشحالی شما می شود ساده است. علاوه بر این، یک اندیشه مثبت در شما و خوانندگان شما ایجاد می کند.
این یک هدف است که شما می توانید احساس خوبی در مورد آن داشته باشید. نوشتن مطالب مثبت شما را خوشحال می کند و باعث می شود اینترنت بهترین مکان باشد.
16. همانند یک گفتگو مطلب بنویسید.
آیا شما به نحوه نوشتن این مقاله توجه کرده اید؟ این مطلب تن مشخصی دارد که در تمام بخش های آن حفظ شده اید. این تن شبیه یک مکالمه است و به عنوان موثرترین راه برای نوشتن محتوا ثابت شده است.
این نوع از تن مطلب باعث می شود که هر دو طرف احساسی مانند مکالمه با یک دوست داشته باشیم و همانند سخنرانی در یک کلاس درس نیست. هیچ کس دوست ندارد که در یک کلاس درس سخنرانی کند، اما اکثر مردم دوست دارند با یک دوست صحبت کنند. این باعث می شود خواندن هر چیزی لذت بخش تر باشد.
17. برای تولید محتوا خلاقانه از ترندها استفاده کنید.
اتفاق بزرگی رخ داده است.
همه در اخبار و رسانه های اجتماعی درباره ی آن صحبت می کنند. این موضوع باعث تحریک کنجکاوی مردم شده است. محتوایی ایجاد کنید که خبرها را در اختیار مردم قرار دهد.
این برای بعضی از صنایع دشوار خواهد بود. نگران نباشید؛ همیشه چیز ارزشمندی وجود دارد که مربوط به موضوع مورد نظر شماست!
همراه خبرها باشید و محتوایی را ایجاد کنید که به روشن شدن آن کمک کند. مطمئن باشید که این چیزی است که مخاطبان شما مجذوبش می شوند و علاقه مند به خواندن بیشتر در مورد آن هستند.
یک راه خوب برای مطلع بودن در مورد مقالات جدید و اخبار در حوزه خودتان، ایجاد Google Alerts برای کلمات کلیدی خاصی است که مربوط به شما و کسب و کارتان هستند.
در پایان هر روز، گوگل یک پیام الکترونیکی خودکار پر از مقالات جدید که در وب برای آن کلیدواژه خاص منتشر شده است را برای شما ارسال خواهد کرد. این روش برای مطلع شدن از اطلاعات جدید در حوزه کاری شما بسیار مفید است! از این اطلاعات برای برندسازی خود به نحو احسنت استفاده کنید!
18. هنگام تولید محتوا خلاقانه عناوین خود را کامل کنید.
هیچ راهی برای صرف نظر کردن از این مورد وجود ندارد. عنوان ها حیاتی هستند. حتی اگر مطلب شما بسیار عالی باشد اما دارای عنوانی نباشد که باعث ایجاد کنجکاوی و جذب افراد شود، هرگز خوانده نخواهد شد.
نوشتن عناوین بیشتر یک هنر است تا علم. حتما آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی مخاطبان شما را جذب می کند. بعضی از گروه ها عناوین شلوغ تر و عاقلانه تر را دوست دارند. برخی عناوین دارای سوال را دوست دارند که در متن مقاله به آن پاسخ داده می شود.
بهترین روش این است که عنوان خود را با عبارت هایی که افراد راجب آن فکر می کنند یا جستجو می کنند، بیان کنید.
اگر بازدید کننده در گوگل جستجو کند و در آن عبارت دقیق را بنویسد، امید این است که آنها مقاله شما را ببینند و روی آن کلیک کنند. اگر چه عنوان مشخصه اصلی است اما سعی نکنید آن را بیش از حد طولانی بنویسید؛ کوتاه و جذاب نوشتن همیشه بهترین راه است. به طور کلی حداکثر 180 کاراکتر برای نوشتن یک عنوان کافی است.
خدمات مرتبط: راه اندازی کسب و کار آنلاین
19. قدرتمند شروع کنید.
پس از عنوان، پاراگراف اول شما مهم ترین بخش مطلب است.
شما بازدیدکنندگان را با استفاده از عنوان مطلب کنجکاو کرده اید؛ آن ها با خواندن پاراگراف اول بررسی می کنند که آیا مطلب ارزش خواندن دارد یا خیر.
شما باید این پاراگراف را به طور جذابی بنویسید تا آن ها مطلب شما را مطالعه کنند.
_چرا خواننده علاقه مند شده است؟
_مطلب شما چه ارزشی برای آن ها دارد؟
_به چه سوالاتی جواب می دهد؟
_چه مشکلی را حل می کند؟
این موارد را در پاراگراف اول مشخص کنید تا بازدیدکننده را به خواندن ادامه مطلب تشویق کنید.
هنگامی که خواننده را علاقه مند کردید، می توانید نگران ریزه کاری ها و ایجاد محتوای هوشمند و ارزشمند برای خواندن باشید. هدف از پاراگراف اول این است که افراد را متقاعد کنیم که آنها باید محتوای شما را بخوانند.
20. محتوا کلید اصلی است.
هنگام تولید محتوا خلاقانه، مطمئن شوید مطالب شما ارزش خواندن دارد. محتوایی ایجاد کنید که منحصر به مسائل سطحی نیست. بازدیدکنندگان شما علاقه مند به آگاهی از موضوع هستند، آنها کنجکاو هستند و می خواهند بدانند چه چیزی می خواهید بگویید. پس به بهترین شکل اطلاعات را در اختیار آن ها قرار دهید!
وقتی که نوشتن مطلب را تمام می کنید دوباره بخوانید و تصمیم بگیرید که آیا ارزش مطالعه دارد یا نه. آن را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید تا آنها را بخوانند و ببینند که چه نوع مشاوره ای می توانند به شما بدهند.
21. از تصاویر استفاده کنید.
در تولید محتوا سایت از تصاویر هم استفاده کنید!
زمانی که در مورد تولید محتوا خلاقانه صحبت می کنیم، جزء بصری هرگز نباید نادیده گرفته شود.
ما باید از هر بخش محتوای ایجاد شده لذت ببریم. اگر بتوانید موارد بصری جذاب را به مقاله خود اضافه کنید، می توانید این کار را انجام دهید!
حتی اگر نخواهید از تصاویر اختصاصی یا فیلم در محتوای خود استفاده کنید، عکسها را در کنار عنوان مقاله خود قرار دهید. هنگامی که ما محتوا را ایجاد می کنیم، پیدا کردن تصاویر مناسب می تواند دشوار باشد. اینترنت پر از نمونه ها و ایده های مختلف است، بنابراین جستجو کنید، بخوانید و ببینید دیگران از چه چیزهایی استفاده کرده اند.
22. از نظر کارشناسان بهره مند شوید.
هیچ کس نگفته است که باید به تنهایی مطلب را بنویسید! شما نمیتوانید همه چیز را بدانید. نه تنها شما باید از نظرات متخصصین بهره مند شوید، بلکه باید به وبلاگها و وب سایت های آن ها در مقاله خود پیوند دهید. برای تولید محتوا از آمار و نمونه هایی از مطالعات را ذکر کنید؛ همانطور که قبلا اشاره کردیم، اکثر مردم عاشق دیدن آمارهایی هستند که نظرات را پشتیبانی می کنند.
خدمات مرتبط: گزارش جامع کسب و کار
نقل قول کارشناسان و یا مقالات دیگر از منابع قابل اعتماد به کار شما اعتبار می بخشد. نگران نباشید که افرادی نقل قول هایی و محبوب تر از شما داشته باشند! این مورد مهمی جهت تولید محتوا خلاقانه برای مبتدیان است؛ زیرا نویسندگان تولید محتوا اغلب می ترسند که باید هر کلمه از محتوا را به تنهایی بنویسند!
در صورتی که شما می توانید از منابع مختلفی برای تولید محتوا استفاده کنید.
23. از زیاده گویی پرهیز کنید.
هنگام تولید محتوا خلاقانه از توضیحات اضافی بپرهیزید. کلماتی که مورد نیاز نیست را دور بریزید. جملاتی را بنویسید که با کمترین کلمات مفهموم را می رسانند. کلمات کمتر در جملات بهتر هستند و جذابیت بیشتری دارند.
اما ممکن است با خود بگویید که در موارد قبلی اشاره شد که مطالب طولانی تر بهتر هستند. این مورد درست است که محتوای بیشتر، مخاطبان را بهتر درگیر می کند. اما مطلب طولانی به این معنا نیست که شما باید محتوای خود را با توضیحات اضافی و غیرضروری پر کنید.
همیشه محتوایی را ایجاد کنید که از کلمات اضافی استفاده نکند. اگر شما می توانید مفهموم مورد نظر خود را با کلمات کمتر توضیح دهید، این کار را انجام دهید. این چیزی است که شما باید تمرین کنید حتی نویسندگان حرفه ای با سال ها تجربه به طور منظم این مهارت را تمرین می کنند.
24. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
هنوز تعداد زیادی از مردم وجود دارند که از نقش شبکه های اجتماعی به خصوص در دنیای کسب و کار تردید دارند. بسیاری از مردم فکر می کنند که شبکه های اجتماعی پلتفرمی هستند که برای بچه ها طراحی شده اند. با ماهیت شبکه های اجتماعی فریب نخورید، چرا که شبکه های اجتماعی ابزار قدرتمندی هستند.
هزاران مورد بازاریابی محتوا موفق در شبکه های اجتماعی وجود دارد. شرکت های بزرگ از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و هر کس باید زمانی را برای شناخت نحوه توزیع محتوای آنها صرف کند.
اکانتی را در شبکه های اجتماعی را برای پلت فرم محتوای خود ایجاد کنید و از امروز شروع به ارسال مطلب کنید. این بهترین راه ممکن است که بتوانید کنجکاوی مردم را برای کسب و کار خود تحریک کنید. رسانه های اجتماعی را نادیده نگیرید. اگر محتوا را ایجاد کرده و آن را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی منتشر نکنید، تعداد زیادی از مخاطبان خود را از دست می دهید.
25. برای تولید محتوا خلاقانه افراط نکنید.
این روزها مردم با مطالب زیادی روبرو می شوند.برای بازاریابی از تعداد محتوای بسیار زیاد استفاده می شود. این ممکن است مردم را آزار دهد!
مخاطبین خود را هیجان زده کنید و کنجکاوی آن ها را از طریق ارائه محتوای با کیفیت تحریک کنید.
محتوایی ایجاد کنید که کاربردی است و باعث تحریک و اطلاع رسانی می شود .این روش باعث می شود که مخاطبین شما به خاطر مطالب بیش از حد شما اذیت نشوند.
26.همه رسانه های دیجیتال را در نظر بگیرید.
در حالی که اکثر مردم برای تولید محتوا خلاقانه در مورد مقالات و گرافیک فکر می کنند، اما شما نگران نباشید فراتر از این ساختارها فکر کنید.
_نظر شما در مورد یک کتاب الکترونیکی چیست؟
_یک پادکست؟
_یا تولید یک محتوای ویدئویی؟
یک نوع بازاریابی محتوا را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است. شما ممکن است با به کار گرفتن یک روش هوشمندانه و با الگوهای رفتاری خاص به موفقیت برسید اما این روش در جایی دیگر موفقیت آمیز نباشد. ممکن است این روش نوعی مکالمه باشد که مهارتی عالی برای استفاده در یک پادکست است. به توانایی های خود اعتماد کنید و از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید.
27. برای تولید محتوای خلاقانه اجتماعی باشید!
شما چه درون گرا یا چه برون گرا باشید، باید برای برقراری ارتباط آماده باشید!
اگر شما مایل به برقراری ارتباط با مردم نیستید، محتوای شما نمیتواند در جامعه نفوذ کند. محتوای با کیفیتی ایجاد کنید، و سپس در رسانه های اجتماعی آن را به اشتراک بگذارید.
البته به چیزی بیشتر از اضافه کردن لینک به محتوای خود نیاز دارید. رسانه های اجتماعی به این دلیل نامگذاری شده اند: مخاطبان شما می توانند نظرات خود را بیان کنند. این نظرات فقط برای انباشته شدن نیستند. این نظرات فرصتی برای ارتباط با مخاطبین هستند بنابراین بهترین استفاده را از آن ها ببرید.
28. محتوای اورجینال تولید کنید.
نیازی نیست که این مورد گفته شود. شما باید این مورد را در نظر داشته باشید که نباید محتوا را کپی کرد. ممکن است محتوایی را مشاهده کنید که عاشق آن شوید و یا ممکن است محتوایی را که به شما الهام می بخشد ببینید. این عالی است اما آن را کپی نکنید. یک مطلب می تواند الهام بخش باشد، اما هرگز کلمه به کلمه ی آن را کپی نکنید و آن را منتشر نکنید.
با انجام این کار نه تنها اعتماد مخاطبان خود را از بین می برید، بلکه احتمال رتبه بندی مطلب شما توسط موتور های جستجو مانند گوگل را به خطر می اندازد. محتوای جدید و اورجینال ایجاد کنید تا مخاطبین بیشتری را به خود جذب کنید.
29. موضوع مورد نظر خود را در تمام مدت حفظ کنید.
برخی از افراد که شروع به تولید محتوا خلاقانه می کنند، برای مدت کوتاهی موضوعات مورد نظر خود را حفظ می کنند. بعد از مدتی آنها در مورد موضوعات مختلف صحبت می کنند و به طور کامل از مسیر خارج می شوند. آنچه شما برای موفقیت لازم دارید این است که مطمئن شوید موضوع شما در تمام بخش ها هماهنگ است و در طول زمان از حوزه خود منحرف نمی شوید.
این ساده ترین کار در تولید محتوا خلاقانه است، زیرا همیشه می توانید به عقب برگردید و آن را ویرایش کنید.
هنگام نوشتن مطالب، پیدا کردن یک جمله کوتاه که اصل مطلب را بیان می کند همیشه مفید است. شما حتی می توانید آن جمله را در عنوان مطلب قرار دهید.
واضح است که انجام این کار در بعضی محتواها آسان تر از سایرین است. اگر شما یک پادکست دارید که در آن مصاحبه ای با شخص حرفه ای داشته باشید، ممکن است در مورد موضوعات دیگری به جز موضوع اصلی صحبت کنید. حتما یادداشت های خود در موضوع اصلی را داشته باشید تا موضوع اصلی را حفظ کنید.
30. مطالب را به صورت منظم منتشر کنید.
بعضی از وبلاگ ها مانند گورستان هستند: چند پست غم انگیز که از موارد مختلف صحبت می کنند و بی روح هستند. یک یا دو مطلب را منتشر نکنید و بعد فکر کنید کار شما انجام شده است! به صورت مداوم انتشار مطلب را انجام دهید و در پلتفرم های مختلف کار کنید تا مخاطبین خود را جذب کنید.
اگر بازدیدکنندگان سایت ببینند که برای مدتی مطلب منتشر نکرده اید، فرض می کنند که آن را رها کرده اید. تعداد زیادی از سایت ها وجود دارند که بعد از مدتی انتشار مطلب را انجام نداده اند.
چندین راه برای حفظ تولید محتوا خلاقانه وجود دارد. محتوا را ایجاد کنید، آن را منتشر کنید و مطمئن باشید که آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اید. اگر نظراتی برای مطالب شما گذاشته شد، به آنها پاسخ دهید. بازاریابی محتوا را حفظ کنید و روش های مختلف را امتحان کنید.
31. بیش از حد وعده ندهید.
همه ما این عنوان ها را دیده ایم:
” 10 مورد که باید اکنون انجام دهید! “
“کارشناسان می گویند این محصول شما را برای همیشه زنده نگه می دارد! “
“مردم برای خرید این محصول شگفت انگیز جدید سر و دست می شکنند! “
محتوای شما باید وسوسه انگیز باشد تا کسانی که آن را مشاهده می کنند روی آن کلیک کنند و آن را بخوانند. لحظه ای که بازدید کننده می بیند شما وعده های بی اساس می دهید، وب سایتتان را ترک خواهد کرد.
برای تولید محتوا ارزشمند صادق باشید. محتوای خلاقانه بدون استفاده از حیله و فریب ایجاد کنید تا مخاطبان قدردان شما باشند. وعده های بیش از حد می تواند قدرتمند باشد اما اگر به طور نامناسب از آن استفاده شود خطرناک است. مراقب نحوه ی استفاده از این مورد باشید.
32. تولید محتوا خلاقانه را به یک عادت تبدیل کنید.
تولید محتوا می تواند مشکل باشد. اما ساده ترین راه برای حفظ جریان تولید محتوا این است که ایجاد محتوا را به یک عادت تبدیل کنید.
بهترین زمان روز را پیدا کنید و یک ساعت برای طوفان فکری و ایجاد محتوا اختصاص دهید. شما نیاز دارید همه کارها را به طور کامل انجام دهید. برخی از روزها شما می توانید راجب ایده ها فکر کنید.
33. محتوایی ایجاد کنید که سوالات را مطرح می کند.
یک راه ساده برای جذب بازدیدکنندگان شما وجود دارد: سوالات.
_آیا تا به حال یک مقاله با یک سوال آغاز کرده اید؟
_و یا با یک سوال به پایان رسانده اید؟
_آیا تا به حال سوالی در رسانه های اجتماعی خود مطرح کرده اید؟
این روش را امتحان کنید؛ شما شاهد افزایش قابل توجهی در تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خود خواهید بود.
سوالات می توانند کنجکاوی را در هر کس به ارمغان بیاورند و دنبال کنندگان شما را برای بحث در مورد یک موضوع درگیر کنند، اما مطمئن باشید که آماده لازم برای پاسخگویی به سوالات را دارید.
یک سوال بپرسید و راه ارتباطی برای مخاطبین را باز بگذارید. شما نظرات زیادی دریافت خواهید کرد به طوری که نمی دانید با همه آنها چه کار کنید!
34. مخاطبین را به CTA تشویق کنید.
CTA شما اگر به صورت جذاب و ساده باشد می تواند مخاطبان را تشویق به انجام کاری که می خواهید بکند. ایجاد محتوا که شامل CTA خوب باشد خوانندگان را در جهتی که می خواهید هدایت می کند. در اصل، CTA یک پیشنهاد برای انجام یک دستورالعمل است. با این حال، یک CTA خوب، مانند یک دستور نیست. شما حتی ممکن است متوجه نباشید که در CTA یک شرکت یا کسب و کار هدایت شده اید و آن را انجام دادید.
مرتبط بخوانید: مشاوره برندسازی (Branding)
35. هنگام تولید محتوا خلاقانه، از تبلیغات اجتناب کنید.
یکی از دلایل ایجاد محتوا این است که از تبلیغات جلوگیری کنیم. مشتریان این روزها تبلیغات را دوست ندارند؛ آنها اطلاعات ارزشمندی را می خواهند که کنجکاوی آنها تحریک کند. هنگامی که مخاطبان شما متوجه شده اند که شما یک منبع قابل اعتماد هستید، آنها درباره محصولات ارائه شده توسط شما جستجو می کنند.
ممکن است وسوسه انگیز باشد که چند خط را در مورد خدمات و یا محصول شگفت انگیز خود بنویسید، اما از انجام این کار اجتناب کنید. اگر شما تبلیغات در محتوا را به پایان رسانید، تحمیل کردن محصولات به مخاطب را به پایان رسانده اید.
36. یک کمپین ایجاد کنید.
کمپین های موفقیت آمیز رسانه های اجتماعی دارای حس قوی در مورد یک جنبش هستند. این کمپین ها باعث می شوند که شرکت شما دیده شوند.
با ایجاد کمپین های سازگار با محتوای خود، می توانید یک شخصیت برای نام تجاری خود ایجاد کنید که باعث اشتراک گذاری محتواهای آتی شما شوند. همانطور که ما بحث می کنیم، مردم از یکپارچگی لذت می برند و این یکی از روش های محکم و درست جذب کردن مخاطبین است.
37. اهداف خود را تعیین کنید.
شما اهدافی برای زندگی، کسب و کار و یا رابطه خود دارید …
اکنون زمان ایجاد اهداف برای تولید محتوا است! ایجاد تعهد مبهم برای تولید محتوا به طور منظم کافی نیست. شما باید تصمیم بگیرید از تولید محتوا به چه چیزی می خواهید برسید، در این حالت شما می توانید شروع به پیگیری اهدافتان کنید.
_آیا می خواهید تعداد مشخصی از محتوای را به صورت هفتگی منتشر کنید؟
_یا شاید میخواهید به صورت روزانه محتوا تولید کنید؟
_شاید می خواهید تعداد مشخصی از افراد در خبرنامه شما مشترک شوند؟
یا شاید فقط بخواهید از مطالب و بازدید سایتتان کسب درآمد کنید. در هر صورت، یک هدف را تعیین کنید و شروع به کار کنید. این اهداف، نوع محتوایی را که منتشر می کنید تعریف می کنند و دید کلی شما را واضح تر می کنند.
38. برای وب محتوا تولید کنید.
برای تولید محتوای سایت باید طبق استاندارهای همین حوزه عمل کنید!. کسب و کارها اغلب مطالبی را ایجاد می کنند که برای یک رسانه متفاوت طراحی شده اند و سپس آن را به عنوان یک پست وبلاگ بکار می گیرند و آن را در وب سایت خود قرار می دهند. این کار را نکنید!
زمانی که برای سایت تولید محتوا می کنید، توجه کنید که از دیگر سایت ها کپی نکنید!. استفاده از محتوای جاهای دیگر و انتشار آن در وب نتیجه خوبی نخواهد داشت.
39. مهارت های نوشتن خود را اصلاح کنید.
بعضی از ما می خواهیم محتوا ایجاد کنیم، اما هرگز به تولید محتوا متعهد نیستیم.
شاید استفاده از قواعد دستوری برای ما دشوار باشد و یا تصور کنیم توانایی ایجاد مطالب خوب و جذاب را نداریم.
اگر میترسید که محتوای شما خوب نباشد، همه چیزی که نیاز دارید تمرین است. خوشبختانه خدمات آنلاین بسیاری برای کمک به بهبود دستور زبان و روش نوشتن وجود دارد. تعداد زیادی از مطالب رایگان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و مهارت های نوشتن خود را تقویت کنید.
40. با یک هدف محتوا را ایجاد کنید.
تعیین موضوع برای نوشتن خوب است، اما یک سمت عمیق تر برای تولید محتوا وجود دارد که نمی توان نادیده گرفت و آن هدف است. محتوای شما نیاز به هدفی دارد که برای رسیدن به آن تلاش می کند.
چه میخواهید به مخاطبان خود ارائه بدهید؟ آیا می خواهید آنها را به یک اقدام خاص تشویق کنید؟ به آن ها گزارش دهید؟ در مورد نام تجاری خود کنجکاوی ایجاد کنید؟ زمانی را برای روشن کردن شخصیت مخاطبین خود صرف کنید. آنها پس از استفاده از خدمات شما چه واکنشی به محتوای شما می دهند؟ محتوای خود را با درنظر گرفتن اهدافتان ایجاد کنید، در این حالت احتمال بیشتری برای رسیدن به آن خواهید داشت.
41. طرح کلی خود را ایجاد کنید.
یکی از بهترین روشهای تولید محتوا خلاقانه با یک هدف واحد و جلوگیری از انحراف از آن، ایجاد طرح کلی است. اگر شما در تولید محتوا مبتدی هستید این روش می تواند کمک کننده باشد.
قبل از ایجاد محتوا، در مورد چیزهایی که می خواهید به مخاطبین خود انتقال دهید فکر کنید و ایده هایتان را یادداشت کنید.
نگاهی به برخی از محتواهای قدیمی خود داشته باشید. آیا مطالب شما انسجام لازم را ندارند؟ آیا نتیجه گیری از مطلب دشوار است؟ شما می توانید برای رفع کردن این موارد یک استاندارد برای خودتان درست کنید.
حتی اگر شما در تولیدمحتوا مبتدی هستید ساخت طرح کلی و یا همان استاندارد تولید محتوا کمک قابل توجهی به شما خواهد کرد.
42. هنگام تولید محتوا خلاقانه، باهوش باشید.
شوخ طبع باشید. شاید حتی کمی شگفت انگیز باشد اما زمانی که شروع به تولید محتوا می کنید احساس راحتی داشته باشید و هوشمندانه عمل کنید.
هیچ راه آسان و سریع برای “هوشمندانه تر عمل کردن” وجود ندارد.
گام اصلی این است که محتوا را با نظرات هوشمندانه و اظهارات شوخ طبعانه ترکیب کنید. ما محتوا را برای افراد واقعی ایجاد می کنیم و بسیاری از ما انتظار عبارات هوشمندانه و عاقلانه در محتواهایی که مطالعه می کنیم را داریم. این نشان می دهد که شما انسان هستید (و نه ربات!) و نباید نگران بیان نظرات خود باشید.
43. در تولید محتوا خلاقانه، مخاطب را متقاعد کنید.
محتوای شما باید مخاطب را متقاعد کند. شما در حال تلاش برای نفوذ به مخاطبان خود هستید تا با دیدگاه شما موافقت کنند و نسبت به آن به گونه که شما میخواهید واکنش نشان دهند.
برای برای انجام این کار، شما باید رویکرد تولید محتوا را با ذهنیت متقاعد کننده عملی کنید. متقاعد کردن مردم فریب دادن یا دروغ گفتن به آنها نیست.
شما با آنها به طور عادلانه برخورد کنید و با شور و شوق ایده های خود را در مورد جهان به اشتراک بگذارید. شما هرگز نباید مخاطبان خود را فریب دهید تا با دیدگاه شما موافقت کنند.
برای تولید محتوای خلاقانه، بهترین کیفیت را ارائه دهید و در برای درگیر کردن مخاطبین تلاش کنید.
44. به طور مستقیم مخاطب خود را راهنمایی کنید.
شما برای سایت می نویسید و این جایی نیست که هر نوع نوشته ای که می خواهید را در یک مقاله به کار بگیرید. در هنگام ایجاد محتوا در حوزه وب بیشتر به صورت محاوره ای بنویسید.
همه ما می دانیم که روش کار وب به چه صورت است: مردم برای محتوا جستجو می کنند، صفحه شما را پیدا می کنند و شروع به فعالیت می کنند. با مخاطبان به صورت دوستانه ارتباط برقرار کنید؛ آنها به عنوان “شما” خطاب کنید و با آن ها احساس راحتی داشته باشید.
45. از زبان محاوره ای استفاده کنید.
شما در اینترنت هستید: فضایی که برای چت و شکلک ها بسیار مناسب است! اینجا جایی نیست که از ادبیات شکسپیر استفاده کنید!
مقالات خود را مانند رمان ادبی ننویسید. کلماتی را انتخاب کنید که بتوانید با مخاطب به راحتی ارتباط برقرار کنید و آن ها را مجذوب خودتان کنید.
محتوای خلاقانه را با استفاده از کلماتی که در گفتگوهای عادی به کار می برید، ایجاد کنید. علاوه بر این، جملات خود را تا حد ممکن کوتاه بنویسید. از جملات ادبی و خیلی رسمی استفاده نکنید و سعی کنید احساس راحتی را در مخاطبی ایجاد کنید.
46. همیشه روشن فکر باشید!
در طول روز خود به موضوعات جدید یا مورد علاقه خود نگاهی بیندازید. ذهن باز داشتن در مورد ایده ها و موضوعات به این معنی است که شما اطلاعات جامعی دریافت خواهید کرد که می تواند مخاطبان بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.
کلیپ ها و لینک ها را از اینترنت ذخیره کنید. یک تصویر خاص که به شما الهام می دهد را پیدا کرده اید؟ آن را برای استفاده در مطلب بعدی نشانه گذاری کنید. برای تولید محتوا خلاقانه، شما می توانید از اطلاعاتی مختلفی که در سراسر وب وجود دارند استفاده کنید.
47. انگیزه خود را حفظ کنید.
این مورد ممکن است برای شما سخت باشد. ما می توانیم در مورد هزاران روش و ترفند برای تولید محتوا خلاقانه صحبت کنیم اما تا زمانی که شما انگیزه کافی برای شروع را نداشته باشید، این روش ها عملا بی فایده هستند.
داشتن انگیزه مسئله پیچیده ای است، اما با کمک هماهنگی و هدف ممکن می شود.
ممکن است خود را گول بزنید که تا زمانی که از چیزی الهام نگرفته اید صبر کنید. الهام گرفتن برای نوشتن خوب است اما قابل اطمینان نیست. چرا که معلوم نیست چه مقدار زمان لازم دارد. شما فقط نمی خواهید که بنویسید، شما به دنبال تکمیل اهداف هستید. (همانطور که در موارد قبلی به تعیین اهداف اشاره کردیم!) آرام باشید و برای رسیدن به اهداف کلیدی خود به جای تمرکز کردن زیاد اقدام کنید!
48. هدف محتوای خود را دوباره بررسی کنید.
در دنیای هنرهای تجسمی استفاده دوباره از اشیاء قدیمی با عنوان “بازیافت” شناخته می شود. شما نیز در نظر داشته باشید که برخی از محتوای قدیمی خود را به یک مطلب جدید به روز رسانی کنید.
شما می توانید محتواهای قبلی خود را بررسی کنید و ایرادات آن را رفع کنید تا در این صورت به سمت تکامل پیش بروید. در این حالت است که محتوای شما می تواند مفید واقع شود.
برای مثال می توانید یک اینفوگرافیک به مقاله خود اضافه کنید که بتواند مخاطبین جدید و قدیمی را به طور یکسان تحریک کند. شاید در یک مقاله شکاف هایی باشد که شما می توانید با اضافه کردن یک تصویر یا نقل قول و یا موارد دیگر آن ها را پوشش دهید و کار خود را تکمیل کنید.
49. از خود بپرسید: “آیا می خواهم این مطلب را بخوانم؟”
قبل از انتشار مطلب چگونه می توانید بفهمید که محتوای شما به اندازه کافی جالب است؟ اگر تنها کسی هستید که فرصت خواندن نوشته تان را دارد، باید به قضاوت خودتان تکیه کنید. قبل از فشار دادن دکمه انتشار، اطمینان حاصل کنید که نوشته شما برای خودتان جالب است.
هنگامی که محتوایی ایجاد می کنیم، گاهی اوقات در امواجی از کلمات گم می شویم.
با گذشت زمان، ما مطمئن نیستیم که چه چیزهایی خوب هستند. سعی کنید کمی به خودتان استراحت دهید و یک روز را بدون نگاه کردن به محتوا بگذرانید، و سپس با دیدگاه تازه به عقب برگردید. آیا نوشته شما خوب است؟ اگر خودتان آن مطلب را ننوشته بودید، آن را به اشتراک می گذاشتید؟ پاسخ به این سوالات می تواند به شما کمک کنید که محتوای خود را قبل از انتشار بررسی کنید و ایرادات آن را رفع کنید.
50. انتخاب کنید!
تولید محتوای عالی و خلاقانه یک انتخاب است. شما زمان و انرژی را برای یادگیری نحوه تولید محتوا با کیفیت و کاربردی صرف می کنید. شما می توانید مطالعه کنید که چگونه مخاطبان را جذب کنید. همه این ها به یک چیز متکی است: تولید محتوا یک هنر است.
محتوای خلاقانه ایجاد کنید، آن را بررسی کنید.
ایرادات آن را رفع کنید و دوباره این موارد را تکرار کنید.
حرکت رو به جلو خود را متوقف نکنید.
اگر انتخاب شما تولید محتوا خلاقانه و با کیفیت باشد، نتیجه تلاش های خود را در بلند مدت خواهید دید.
اگر قصد دارید برای وب سایت و یا کسب و کار خود محتوای خلاقانه ایجاد کنید، پنتازوم همراه شما خواهد بود. پنتازوم به شما در ایجاد استراتژی تولید محتوا و بازاریابی محتوا راهنمایی می کند.
می توانید برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 09223896531
یک پاسخ
سلام
با اون که مدت زمان زیادیه در مورد محتوا تحقیق میکنم
نکات مهمی رو هم برام یادآوری کردین و هم موارد جدیدی بهم یاد دادین
تشکر