بهینه سازی و سئو ابزاری قدرتمند برای افزایش بازدید از وب سایت می باشد. همچنین با دانستن چند نکات در مورد سئو اینستاگرام، می توانید به راحتی صفحه اینستاگرام خود را به رتبه بالا لیست نتایج جستجو برسانید. افراد زیادی تلاش می کنند تا وب سایت خود را به رتبه بالا در موتور جستجوگر مانند گوگل برسانند. اما بسیاری از صاحبان مشاغل آنلاین نمی دانند که تکنیک های بهینه سازی و سئو ، فراتر از گوگل و سایر موتور های جستجوگر می باشد.
همچنین می توانید اکانت شبکه های اجتماعی خود را سئو کنید. با این کار می توانید تعداد بازدید، تعداد فالوور و در نهایت فروش محصولات خود را افزایش بدهید. اینستاگرام برای بهینه سازی و سئو کردن بسیار مناسب می باشد زیرا مانند موتور جستجوگر کوچک فعالیت می کند. اینستاگرام صفحات بهینه و سئو شده را در لیست جستجو، بالاتر قرار می دهد همین امر باعث افزایش فالوور های شما می شود. اگرچه سئو کردن صفحات اینستاگرام آسان است اما تعداد زیادی از صاحبان مشاغل آنلاین اصول سئو کردن را رعایت نمی کنند و در نهایت نتیجه خوبی کسب نمی کنند.
توجه! یک ادمین اینستاگرام حرفه ای به همه ی این موارد تسلط دارد! پیشنهاد می کنیم یک ادمین حرفه ای استخدام کنید!
طراحی و ظاهر صفحه اینستاگرام
یکی از مهم ترین قوانین مدیریت صفحه اینستاگرام، داشتن یک استایل و قالب خاص برای پست ها می باشد. پست هایی که در صفحه خود آپلود می کنید باید از نظر مفهوم، ظاهر، توضیحات و هشتگ ها شبیه به یکدیگر باشند به عبارت دیگر، از یک قوانین خاص پیروی کنند. به یاد داشته باشید که با بهینه سازی و سئو کردن، جذب فالوور و کسب رتبه بالا در موتور جستجو اینستاگرام یک شبه به دست نمی آید و باید برای تمامی موارد وقت بگذارید.
برای شروع سعی کنید یک قالب خاص یا از یک رنگ خاص در تمامی پست های خود استفاده کنید همچنین پست هایی که آپلود می کنید باید در حوزه یک موضوع باشد. افرادی که در صفحات خود پست های نا مرتبط به یکدیگر می گذارند نتیجه مطلوبی کسب نمی کنند.
پس به خاطر داشته باشید که روی یک موضوع تمرکز کنید و در آن حوزه پست بگذارید. زمان آپلود کردن پست ها خیلی مهم می باشد. توصیه می شود برای قرار دادن پست های خود یک زمان مشخصی تعیین کنید. برای مثال هر روز ساعت 14 یک پست آپلود کنید.
برای رسیدن به اهداف خود، آپلود کردن مداوم را حفظ کنید و بدون شک در طولانی مدت نتیجه خوبی کسب خواهید کرد.
مرتبط بخوانید : نمونه صفحات اینستاگرام پشتیبانی شده توسط پنتازوم
هشتگ های پست صفحات اینستاگرام
یکی از مهم ترین بخش سئو اینستاگرام، استفاده از هشتگ های مرتبط با پست های شما می باشد. همیشه سعی کنید در بیشتر پست های خود از هشتگ های مرتبط به یکدیگر استفاده کنید.
همچنین با استفاده از هشتگ های مرتبط می توانید زمان جستجو را در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی کاهش بدهید.
برخی از کاربران اینستاگرام معتقد هستند که اگر از هشتگ های بیشتر و غیر مرتبط استفاده کنند فالوور و بازدید کننده بیشتری کسب می کند. اما در حقیقت این کار اشتباه است. همیشه سعی کنید از هشتگ هایی استفاده کنید که مفهوم آن با محتوا شما یکسان باشد. در غیر این صورت مخاطبانی کسب می کنید که نمی توانند با نوع فعالیت شما ارتباط بر قرار کنند.
اگر برای سئو اینستاگرام از هشتگ ها استفاده می کنید، قبل از قرار دادن آنها در زیر پست خود، کمی تحقیق کنید. با جستجو کردن هشتگ های مرتبط با محتوا شما، میتوانید با رقیبان و هشتگ های مهم آشنا بشوید. بررسی کنید رقبا شما با محتوا مشابه، از چه نوع هشتگ هایی استفاده می کنند.
همچنین سعی کنید از هشتگ های معروفی که بیش از صد هزار پست دارند، استفاده نکنید. زیرا پیدا کردن محتوا شما در بین آن صد هزار پست دیگر کار آسانی نخواهد بود.
توجه : سعی کنید برای کسب و کار آنلاین خود یک نام منحصر به فرد در نظر بگیرید، سپس آن نام برند را زیر پست های خود به صورت هشتگ قرار بدهید. شاید در ابتدا نتیجه خوبی کسب نکنید اما همان طور که صفحه اینستاگرام شما بزرگ تر می شود، نام برند کسب و کار شما نیز معروف تر خواهد شد و در نتیجه افراد بیشتری نام برند شما را جستجو خواهند کرد.
به طور کلی هشتگ ها به کاربران برای پیدا کردن صفحه و محتوا مورد نظرشان کمک می کند. به خاطر داشته باشید، زیاد از هشتگ های یکسان با پست های دیگر استفاده نکنید زیرا اینستاگرام چنین اقداماتی را به عنوان اسپم می داند.
موقعیت جغرافیایی
برند هایی که تجارت خود را به صورت آنلاین انجام می دهند یا خدمات جهانی ارائه می کنند، باید هر چند وقت یکبار موقعیت جغرافیایی خود را تغییر بدهند تا مخاطبان بیشتری کسب کنند.
اگر کسب و کار شما محدود به منطقه خاصی باشد، گزینه های زیادی برای انتخاب موقعیت جغرافیایی برای شما وجود ندارد. بنابراین تغییر موقعیت جغرافیایی برای کسب و کار های کوچک مضر است زیرا مخاطبان بی ربطی را به خود جذب می کنید.
نام کاربری و سئو اینستاگرام
انتخاب نام کاربری، اولین و مهم ترین مرحله برای سئو صفحه اینستاگرام می باشد. نام کاربری اینستاگرام یک کلمه کلیدی اصلی است که باید کوتاه، خوانا و منحصر به فرد باشد. سعی کنید در انتخاب نام کاربری خود از علامت های بی ربط استفاده نکنید تا مخاطبان شما به راحتی نام کاربری شما را درک و به خاطر بسپارند.
مرتبط بخوانید : 6 ترفند بازاریابی اینستاگرامی!
سئو آلت تکست تصویر اینستاگرام
در واقع آلت تکست متنی است که به جای عکس قرار میگیرد و در صورت بارگذاری نشدن عکس، نمایش داده میشود. این ویژگی به ظاهر ساده، یکی از مهمترین نکته در سئو تصویر است. آلت تکست اینستاگرام یکی از مهم ترین ابزار برای سئو اینستاگرام می باشد که بسیار موثر است.
زمانی که شما از قابلیت آلت تکست اینستاگرام برای تصاویر خود استفاده می کنید، به موتور جستجوگر اینستاگرام اطلاعات بیشتری در خصوص ماهیت عکس میدهید. وقتی کاربری به دنبال اکانتی در این شبکه با استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر خود میگردد، موتور جست وجو بر اساس کلمات کلیدی به کار رفته در محتوا، بهترین صفحه را نشان میدهد.
در واقع به این صورت، مخاطب عکسهایی با موضوع کلمه کلیدی مرتبط را مشاهده میکند.
برای اضافه کردن آلت تکست اینستاگرام مراحل زیر را به ترتیب از انجام بدهید:
ابتدا باید عکسی را در اینستاگرام بارگذاری کنید. سپس فیلتر عکس مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد گزینه Next را لمس کنید.
در پایین صفحه بعدی و جایی که شما کپشن مطلب خود را مینویسید، گزینه ای به اسم Advanced Settings قرار دارد آن را انتخاب کرده و سپس در صفحه بعدی گزینه Write Alt text را انتخاب کنید.
کلمات کلیدی در بیو و کپشن
قسمت بیو و کپشن پست اینستاگرام، بهترین قسمت برای سئو کردن صفحه خود می باشد. بیو و کپشن پست اینستاگرام، مکان مناسبی برای قرار دادن کلمات کلیدی و کلمات مرتبط با نوع فعالیت شما است. اما توجه داشته باشید که آن را کوتاه و قابل خواندن نگه دارید. نمایه ظاهری بیو صفحه اینستاگرام به مشتریان شما کمک می کند تا سریع تر صفحه شما را پیدا کنند و همچنین اگر به درستی آن را بهینه سازی کرده باشید، صفحه شما در میان نتایج برتر جستجو ظاهر می شود.
جمع بندی
با رعایت موارد بالا بدون شک نتیجه مطلوبی کسب خواهید کرد. فقط توجه داشته باشید که صفحه اینستاگرام شما یک شبه معروف نمی شود و باید به طور مداوم استاندارد های پست گذاشتن را رعایت کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که سئو شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، مانند وب سایت ها دارای اهمیت است.
بهینه سازی و سئو کردن بر روی رتبه صفحه اینستاگرام شما تاثیر می گذارد و با رعایت چندین نکات بسیار ساده می توانید، بازخورد مناسبی داشته باشید و مخاطبان خود را چند برابر کنید.