شاید شما هم با تبلیغات اینترنتی دنبال افزایش فروش باشید! این مطلب به شما کمک می کند! اگر برای اولین بار است که میخواهید راجب تبلیغات اینترنتی تحقیق کنید، به احتمال زیاد اولین سوالی که در ذهنتان ایجاد می شود این است که «تبلیغات اینترنتی چیست؟» نکته قابل توجه این است که اغلب افراد با مفهوم دقیق تبلیغات آنلاین آشنا نیستند و از اصطلاحات آن اطلاع ندارند. ما در این مقاله سعی داریم که تمام آنچه که شما نیاز دارید در مورد این نوع تبلیغات بدانید از مفاهیم پایه تا مسائل پیشرفته را با هم بررسی کنیم. همراه پنتازوم باشید.
خدمات مرتبط:مشاوره کسب و کار
تبلیغات اینترنتی چیست؟
تبلیغات اینترنتی یک استراتژی بازاریابی است که به شما این امکان را میدهد که پیام تبلیغاتی را از طریق اینترنت به گوش مشتریان مناسب برسانید.شما می توانید تبلیغات اینترنتی را در موتور های جست و جو گر ، وبسایت ها ، شبکه های اجتماعی و حتی در ایمیل ها مشاهده کنید.
امروزه مفاهیم تبلیغات اینترنتی بسیار گسترده تر از سال های اخیر است. به طوری که برای آموختن کامل تبلیغات به این شکل آن هم به صورت حرفه ای باید ساعت ها به مطالعه و گذراندن دوره های تخصصی صرف کرد.
تاریخچه تبلیغات آنلاین
تبلیغات اینترنتی برای اولین بار از طریق یک بنر در 27 اکتبر سال1994 در سایت HotWired شروع شد .شرکت AT&T در این تاریخ 30 هزار دلار به وبسایت HotWired پرداخت تا بنر تبلیغاتیش را به مدت سه ماه در بالای وبسایت خود به نمایش بگذارد. پس از یک سال که اینترنت به عنوان رسانه عمومی اعلام شد ، تبلیغات به صورت اینترنتی به شدت افزایش یافت . تا این که امروزه بیشترین هزینه ها در زمینه تبلیغات اینترنتی صرف می شود.
مزایای تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی یک نوع تجارت در دنیای مدرن است . در این شیوه تجارت بستر برای موفقیت بسیار مهیا است . چرا که مطالب و استراتژی های بسیاری برای یادگیری وجود دارد و آن ها را عملی کرد. مزایای تبلیغات اینترنتی بسیار است که ما به برخی از آنها در این مقاله اشاره می کنیم.
- تبلیغاتی اینترنتی یک استراتژی بلند مدت است.
حقیقت این است که در دنیای امروزی تقریبا همه ی مردم دارای حداقل یک دستگاه هوشمند هستند. و امروزه بیشتر وقت هر شخصی در اینترنت سپری می شود. این بدین معناست که به لطف تکنولوژی مشتریان ما کاملا در دسترس ما هستند و ما می توانیم به راحتی محصولات یا خدمات خود رادر معرض نمایش بگذاریم.
- صرفه اقتصادی
در شیوه ی تبلیغات سنتی ، بازدهی هزینه ای که صرف تبلیغات می شود به نسبت کمتر از بازدهی تبلیغات اینترنتی است. درصد کمی از افراد از طریق بنر ها، بیلبورد ها ، بروشور ها ، تبلیغات تلویزیونی ، تماس های تبلیغاتی و… به خدمات یا محصولات ما جذب می شوند . در نتیجه هزینه های ما برای تبلیغات عملا هیچ بهره ای ندارد. اما در تبلیغات اینترنتی اگر شما بدانید که سرمایه خود را در کجا و به چه شیوه ای صرف می کنید می توانید درصد بهره وری بالایی داشته باشید. البته این بدین معنا نیست که تبلیغات اینترنتی هیچ ریسکی ندارد و صد در صد به نتیجه می رسد. اما اگر با استراتژی های آشنا باشید می توانید به نتیجه دلخواهتان برسید.
- تاثیرگذاری بالا در بازاریابی اینترنتی
تبلیغات اینترنتی ، چه از نوع رایگان و چه از نوع غیر رایگان، حجم زیادی از مخاطبان را به وبسایت شما روانه می کند. شما اگر بتوانید که اعتماد کاربران اینترنتی را آن طور که باید جمع جلب کنید ، می توانید محصولات و یا خدمات خود را به کاربران اینترنتی معرفی کنید و آنها را برای خرید از شما ترغیب کنید.
- پیگیری و آنالیز
در تبلیغات سنتی برای مثال تبلیغات تلویزیونی شما قادر نیستید که موفقیت یا شکست خود را پیگیری و آنالیز کنید. این مسئله همواره برای صاحبان کسب و کار یک معضل به حساب می آید. اما در تبلیغات اینترنتی به شما این امکان را می دهد که از صفر تا صد تبلیغات اینترنتی که برای آن برنامه ریزی کرده اید را ببینید و بررسی کنید. نقاط ضعف آن را بیابید و نقاط قوت آن را بشناسید. این امکان را به شما می دهد که بدانید تبلیغ شما توسط چند نفر دیده شده است. چند نفر روی آن کلیک کرده اند . چند نفر از بازدیدکنندگان به مشتری دائمی شما تبدیل شده اند. شما با بررسی و استفاده از این داده ها می توانید بهترین نتیجه ها را از تبلیغات اینترنتی خود بگیرید.
- بازار هدف مناسب
در تبلیغات سنتی شما بیشتر اوقات قادر نیستید که تبلیغات خود را به نمایش گروه خاصی از مخاطبان درآورید. اما در تبلیغات اینترنتی می توانید بازار هدف خود را ، خودتان انتخاب کنید و خدمات یا محصولات خود را به اطلاع آن ها برسانید. برای مثال شما می توانید با استفاده از تبلیغات گوگل تبلیغات اینترنتی خود را صرفا برای کسانی که کلیدواژه مربوط به کسب و کار شما را جست و جو کرده اند به نمایش بگذارید.
انواع تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی تقریبا از زمانی که تبلیغات پاپ – آپ به وجود آمد شروع شد و کم کم پیشرفت کرد. تا جایی که امروزه طیف وسیعی از انواع تبلیغات اینترنتی در اینترنت جریان دارد. که در این قسمت از مقاله به برترین های آن اشاره می کنیم.
-
بنر های تبلیغاتی
یکی از اصلی ترین انواع تبلیغات اینترنتی تبلیغات بنری می باشد . این تبلیغات بصری به صورت شخص ثالث در وبسایت هایی که گاها به وبسایتی که در آن هستید مرتبط هستند، مشاهده می شوند.بنر های تبلیغاتی از ساده ترین شکل خود شروع شدند و امروزه تنوع آن ها را می توانید در وبسایت های پربازدید مشاهده کنید. بنر های تبلیغاتی در انواع زیر ساخته می شوند:
- تصاویر استاتیک: بنر های تبلیغاتی اولیه ترین نوع تبلیغات اینترنتی هستند که در کنار محتوا یا بین آنها به چشم می خورد.
- متن : تبلیغاتی متنی برای مرتبط سازی محتوای صفحه مورد نظر با موضوع تبلیغ به وجود آمده اند.
- بنر متحرک : این نوع از بنر ها با حرکت کردن در راستای صفحه توجه بیشتری را به خود جلب می کنند.
- پاپ-آپ: پاپ آپ ها پنجره های جدیدی هستند که با ورود به برخی از سایت ها به صورت اتوماتیک باز می شوند. محتویات این پنجره ها گاهی تبلیغ یک محصول و گاهی یک صفحه حاوی چندین تبلیغ می باشد.
- فلش: این نوع از تبلیغات اینترنتی در صفحه وبسایت ظاهر می شوند و با فلش کردن محتواهای متفاوت جلب توجه می کنند. این بنر ها با فرمت swf ساخته می شوند و کاربر برای مشاهده آنها باید نرم افزار flash player داشته باشد.
خدمات مرتبط: آموزش بازاریابی
برای موفقیت در تبلیغات اینترنتی از طریق بنر های تبلیغاتی باید به برخی نکات مهم توجه کنیم:
- سایز بنر : هر چه اندازه بنر بزرگتر باشد ، تبلیغاتی اینترنتی ما کارآمد تر می شود. برای مثال یک بنر تبلیغاتی در اندازه 60×468 پیکسل نتیجه و بازخورد بهتری از یک بنر به اندازه 300×360 پیکسل خواهد داشت.
- تکنولوژی : تاثیرگذاری تبلیغات اینترنتی به تکنولوژی ساخت آن نیز بستگی دارد . البته این گونه نیست که اگر تکنولوژی بالایی برای ساخت تبلیغات اینترنتی خود به کار ببریم الزاما نتیجه بهتری می گیریم. موفق ترین تکنولوژی ساخت بنر های تبلیغاتی تا به امروز تبلیغاتی است که از طریق فلش ساخته شده اند، چرا که در آنها از انیمیشین استفاده می شود.
- موقعیت مناسب: اگر شما یک بنر با کیفیت در بهترین و بزرگترین سایز ممکن بسازید ولی آن را در موقعیت نامناسبی از صفحه به کار ببرید، نتیجه دلخواهتان را نخواهید گرفت و تبیغات اینترنتی تان با شکست مواجه خواهد شد . پاپ آپ ها به دلیل این که موقعیت مناسبی ندارند از دید کاربران یک مزاحم محسوب می شوند. با این که اگر یک تبلیغات اینترنتی در آن اندازه را در موقعیت مناسبی از صفحه به کار ببریم ، نتیجه بی نظیری خواهد داشت.
- خلاقیت: متن تبلیغات اینترنتی نیز از عوامل بسیار مهم در تاثیر گذاری تبلیغات محسوب می شود. در نوشتن متن تبلیغاتی محتوا باید تاثیرگذار، خلاقانه و جذاب باشد .ولی توجه کنید که این به این معنی نیست که شما تبلیغات خود را از محتوا پر کنید . بلکه محتوای مختصر ولی مفید بیشترین کارآیی را دارد.
-
تبلیغات ویدیویی
تبلیغات اینترنتی از نوع ویدیویی از جذاب ترین تبلیغات محصوب می شود.این تبلیغات به صورت اتوماتیک در ابتدای ویدیویی که کاربر میخواهد تماشا کند، پخش می شوند . گاهی کاربر باید منتظر بماند تا چند ثانیه از ویدیو بگذرد تا بتواند آن را ببندد. این تبلیغات را در سرویس هایی مانند یوتیوب یا آپارات می توانید به وفور ببینید. شما می توانید با جذابیت های بصری تبلیغ خود را حرفه ای تر کنید تا کاربران بیشتری به وبسایت خود جذب کنید.
-
تبلیغات شبکه های اجتماعی
در سال 2015، سهم تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی در تبلیغات اینترنتی حدود ۳۰ میلیارد دلار بوده است. عرضه تبلیغات آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی نه تنها کارآمد است، بلکه به شدت تاثیرگذار است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی مشابه بنر های تبلیغاتی می تواند یک بنر ساده ، یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه ، متن و… باشد.
بهترین پلتفرم ها برای سرمایه گذاری برای تبلیغات اینترنتی در جهان linkedin و فیس بوک می باشد. در ایران علاوه بر فیس بوک و Linkedin ، تبلیغات اینترنتی در اینستاگرام و تلگرام نیز به شدت بهره ور و مفید می باشد. شما برای اداره کمپین تبلیغاتی اینترنتی خود در شبکه های اجتماعی می توانید خودتان عمل کنید یا این کار را به آژانس های تبلیغاتی معتبر بسپارید.
-
تبلیغات موتور های جست و جوگر
تبلیغاتی اینترنتی از طریق موتور های جست و جو گر (SEM) قابل اعتماد ترین و همچنین معمول ترین نوع تبلیغات اینترنتی می باشد. SEM بر پایه کلیدواژه ها کار می کند. به طوری که شما روی کلید واژه های اصلی وبسایتتان سرمایه گذاری می کنید و موتور های جست و جو گر وقتی که کاربری آن کلیدواژه ها را در موتور جست و جو ، سرچ می کند، تبلیغات شما بالاتر از همه ی وبسایت ها ( بدون در نظر گرفتن سئو) می بیند.
همه تبلیغات اینترنتی که از طریق موتور های جست و جو گر GOOGLE یا Bing انجام می شود از نوع تبلیغات اینترنتی می باشد. که در بالای نتایج جست و جو یا کنار صفحه نتایج به نمایش گذاشته می شوند.
بازاریابی اینترنتی غیر رایگان که از طریق موتور های جست و جو صورت می گیرد به دو نوع تقسیم می شوند:
PPC: Pay Per Click یا پرداخت در ازای کلیک بهترین پکیج ها را به کاربران ارائه می دهد . چرا که شما تنها برای پرداخت هایی که روی آنها کلیک می شود پول پرداخت می کنید. برای مثال سرویس تبلیغ گوگل از نوع PPC می باشد.
CPM: Cost Per Thousand شیوه ای از تبلیغات اینترنتی در موتور های جست و جو گر است که به ازای تعداد مشخصی از نمایش تبلیغتان پول می پردازید.
همچنین شما می توانید به صورت رایگان در موتور های جست و جو تبلیغ کنید. این کار از طریق بهبود سئو سایت صورت می گیرد. موتور های جست و جو گر وبسایت ها را به ترتیب کیفیت سئو نشان می دهند. پس شما می توانید با سرمایه گذاری روی سئوی سایتتان و بهبود کیفیت آن در صفحه اول موتور های جست و جو دیده شوید.
-
تبلیغات ایمیلی
تبلیغات از طریق ایمیل یکی از سریع ترین، ارزان ترین و مؤثر ترین شیوه های تبلیغ است. امروزه وبسایت های زیادی برای ساختن کمپین تبلیغات از طریق ایمیل وجود دارند. این وبسایت ها به شما این امکان را می دهد که با استفاده از پنل مخصوص خود کار تبلیغاتی خود را پیگیری کنید.
علاوه بر این اگر وبسایت شما قابلیت ثبت نام کاربران را داشته باشد و یا جزو وب سایت های پر بازدید باشد می توانید با ایجاد خبرنامه به ایمیل کاربران محصولات جدید خود را به آن ها معرفی کنید . تمام چیزی که برای تبلیغات اینترنتی از طریق ایمیل نیاز دارید، یک لیست از ایمیل ها می باشد. سایت هایی وجود دارند که خدمات رایگان برای ارسال ایمیل نیز به شما می دهند (مانند میل چیمپ).
مرتبط بخوانید: 25 نکته در خصوص تبلیغات محتوایی که باید بدانید!
همانطور که در مقدمه ی این مقاله ذکر شد ، دنیای امروز با سرعت زیادی به سمت دنیای دیجیتالی در حال حرکت است . و این سرعت روز به روز در حال پیشرفت است . اگر شما دارای یک کسب و کار هستید و به فکر گسترش و موفقیت در آن می باشید، باید هر چه سریع تر به سمت دنیای دیجیتال نزدیک تر شوید. به عبارتی اگر می خواهید که در عرصه فعالیت باقی بمانید باید هم گام با دنیای معاصر تان گام بردارید. برای حفظ موقعیت خود در بازار پررقابت امروزی، چاره ای ندارید جز این که تبلیغات اینترنتی را وارد کسب و کارتان کنید. تبلیغات اینترنتی دارای اشکال متعددی است که آن را با هر نوع کسب و کار و تجارتی سازگار می کند.
شما میتوانید با نوع تجارتتان، مخاطبانتان، نوع خدمات یا محصولاتتان شکل تبلیغات اینترنتی مناسب خود را پیدا کنید و هر چه سریع تر کمپین تبلیغاتی خود را بسازید.
در صورتی که نیاز به برنامه ریزی و اجرا برای تبلیغات آنلاین کسب و کار خود را دارید می توانید از پنتازوم کمک بگیرید! با ما تماس بگیرید! شماره پشتیبانی برای تبلیغات اینترنتی :
شماره پشتیبانی : 09223896531
ارسال پیام در تلگرام (برای لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)