تولید محتوا جذاب

چگونه در کمتر از 60 دقیقه یک محتوا جذاب بنویسیم!؟

5/5 - (3 امتیاز)

تولید محتوا جذاب یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتری از طریق سایت است. یکی از موثرترین راه ها برای رشد کسب و کار تولید محتوای عالی است. این کار هم بسیار سخت است. در لحظاتی بسیار پرانگیزه هستید، ایده های زیادی به ذهن شما میرسد و مستقیما تبدیل به یک مطلب جذاب برای بخش وبلاگ می شود! گاهی از وقت هم
ممکن است شما ساعت ها تلاش کنید تا ایده‌ای خوب به ذهنتان برسد یا حتی اولین جمله ی خود را بنویسید.
این اتفاق برای همه ما رخ میدهد. حتی برای کارشناسان شرکتی مثل پنتازوم که کارش تولید محتواست! پس خودتان را نگران نکنید! باید به دنبال چاره بگردیم. پست وبلاگ و تولید محتوا جذاب هنوز هم بهترین راه حل برای برقراری ارتباط با مخاطب است.

محتوا نمایش

رازهای تولید محتوا جذاب

بیشتر وقت ها هیچ رازی برای تولید محتوا جذاب وجود ندارد! بیشتر افرادی که برای سایت خود سفارش تولید محتوا می دهند تاکید می کنند که نیاز به محتوای جذاب دارند که کاربران به سایتشان جذب شوند. اما درواقع تنها با استمرار در تولید محتوا می توانیم کیفیت را بالاتر ببریم و به سلیقه ی مشتریان یک قدم نزدیک شویم.


در حقیقت 82 درصد از شرکت‌ها از بازاریابی محتوا  برای رشد کسب و کارشان به صورت فعال از تولید محتوا استفاده می‌کنند.

 

بنابراین ابزاری که به شما قدرت نوشتن پست های بلاگ تاثیرگذار (بدون این که مخاطب را گیج و خسته کند!) چیست؟!

در تولید محتوا طوری بنویسید که متقاعد کننده باشد!

برای تولید محتوا جذاب باید پست وبلاگ شما قانع کننده باشد. یک پست وبلاگ متقاعد کننده نه تنها باعث شروع گفتگو می‌شود، بلکه باعث می‌شود ایده‌ها و محصولات شما مورد استقبال قرار بگیرد، بدون اینکه شما مانند یک فروشنده بی نظم شناخته شوید. به همین دلیل هر سایت موفق زمان، پول و تلاش فراوانی را برای تولید محتوا جذاب و خاص با تمام بررسی‌ها و تعادل‌های متعاقد کننده صرف می کند. شاید شما هم برای وبلاگ شرکت خود تولید محتوا انجام داده اید اما نتیجه ی دلخواه نگرفته اید. میتوانید با تغییر روند نتیجه بگیرید.

در این نوشته به شما یک فرمول خاص برای تولید محتوای جذاب در کمتر از یک ساعت آموزش می دهیم!

قدم اول: ایجاد یک مجموعه از ایده های جذاب تولید محتوا

زمانی که نمیتوانید فکر کنید که در مورد چه چیزی بنویسید، چهار راه ساده وجود دارد که به شما کمک می کند خلق کنید!

راه حل اول: یک صفحه اکسل درست کنید تا به عنوان یک مجموعه ایده شما عمل کند. سرفصل هر ایده باید چیزی شبیه زیر باشد.

حالا وقت آن است که ایده های خود را به اکسل اضافه کنید.

محصولات و خدمات خود را تجزیه تحلیل کنید.

در حالی که وبلاگ نویسی ابزار فروش مستقیم نیست، شما میخواهید نسبت به موضوعاتی کسب و کار خود اطلاع رسانی کنید. وبلاگ نویسی صرفا تولید محتوا نیست. شما با وبلاگ نویسی میتوانید بازدهی سرمایه‌گذاری خود را در دراز مدت ببینید.

هر کدام از این موضوعات را در نوشتن محتوای وبلاگ جداگانه مورد بررسی قرار دهید و این سوالات را بپرسید:

_ چه موانعی برای فروش محصول یا خدمات شما وجود دارد؟
_ رسیدگی به مشکلاتی که مردم در مورد دریافت خدمات از کسب و کار شما دارند، بهترین راه برای بهبود عملکرد شما برای تولید محتوا است.
یک معدن طلا برای یافتن این مشکلات برگزاری وبینارهای تخصصی است. شما میتوانید وبینارهای خود را با رقبا مقایسه کنید.
سوالات بیشتر برای استفاده هنگام بررسی محصولات و خدمات شما:
_چرا شما بهترین شرکت برای حل مشکلات آنها هستید؟
_چرا شما نسبت به رقبا بهتر هستید؟
_چرا محصول و خدمات شما راه حل شماره یک است؟

از این سوالات برای طوفان ذهنی استفاده کنید و پاسخ های خود را به صفحه اکسل اضافه کنید. سپس می‌توانید از فرمول سرفصلی که بعدا توضیح میدهیم برای ایجاد یک عنوان سفارشی استفاده کنید.

محتوای پست وبلاگ پرطرفدار خود را بررسی کنید.

بهترین راه حل برای دانستن اینکه مخاطب شما از چه نوع محتوایی بیشتر استقبال می کند پست وبلاگی است که قبلا بازخورد مثبت داشته است. آن را مشخص کنید، تجزیه تحلیل کنید. آن را بررسی کرده و دسته بندی کنید.

محتوای محبوب را بیشتر ارتقا دهید.

تولید محتوا جذاب

برای مثال اسکرین شات بالا صفحات ترافیک یک سایت را به ترتیب با داده‌هایی مانند بازدید های در طول یک ماه، تعداد بک لینک های صفحه، تعداد اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی در فیس بوک ، پینترست و … را نشان می دهد.
بررسی سریع نتایج بالا نشان می دهد که مخاطبین علاقه بیشتر ی به همکاری در فروش (affiliate marketing) و بازاریابی محتوا و سئو دارند.

با بررسی بازدید در سایت و نیاز کاربر می توان ایده های بهتری در آینده پیدا کرد که تولید محتوا را کجا بیشتر متمرکز کنید.

انجام یک تحلیل رقابتی:

ما اعتقاد داریم که باید کاری کنید که رقبای شما برای شما کار کنند نه علیه شما! یکی از راه های انجام این کار این است که ببینید چه چیزی برای آنها کاربردی است. توصیه پنتازوم این نیست که محتوای رقبا را عینا کپی برداری کنید! در عوض، به این نگاه کنید که چه محتوایی از رقبا رتبه‌بندی خوبی دارد و به دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید آن را خودتان بهتر انجام دهید.

آیا می توانید زاویه دیگری از مطلب را پوشش دهید؟ موضوعات بیشتری اضافه کنید که محتوای شما را مفیدتر کند؟

هدف این است که محبوب ترین محتوا را برای کلمه کلیدی خود پیدا کنید. برای این کار بر تعداد بک لینک ها به صفحه اکسل و تعداد شبکه های اجتماعی خود تمرکز کنید.

(برای این کار به سادگی می توانید از Ubersuggest استفاده کنید.) هدف استفاده از این ابزار پیدا کردن محبوب ترین محتوا ها در حوزه ی کاری شماست. در استفاده از این ابزار روی تعداد بکلینک و تعدادی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است تمرکز کنید.

 در تولید محتوا به مشکلات و نیاز مشتری توجه کنید

بسیاری از شرکت ها از این مرحله غفلت می کنند! واقعا عجیب است!شما می خواهید یک داستان موثر بگویید، محتوای زیاد و مرتبط به صورت نوشتاری و ویدئویی ایجاد کنید و به عنوان یک مرجع شناخته شوید. نادیده گرفتن افرادی که می خواهید برای آن ها محتوا تولید کنید، قطعا بهترین راه برای انجام این کار نیست!

این فرآیند تولید محتوا برای ورود به ذهن و قلب مخاطبان شما است. کجا می توانید تاثیرگذاری محتوای خود را ببینید؟

_نظرات وبلاگ

_نقدهای محصول (مثلا در دیجی کالا به نقدهای منفی توجه ویژه ای داشته باشید)

_گروه های فیس بوک

_جستجوی توییتر

_بخش جستجوی سایت خودتان

مشتریان بالقوه شما چه سوالاتی می پرسند؟ چه مشکلاتی دارند؟ آنها در چه زمینه ای به کمک نیاز دارند؟
این ایده ها را کلمه به کلمه یادداشت کنید.این ایده های می توانند در تولید محتوا به شما کمک کنند.
از نمایندگان خدمات مشتری خود بپرسید.

از بخش خدمات مشتری بپرسید!

اگر یک تیم خدمات مشتری دارید، اکنون زمان آن است که با آنها همکاری نزدیک تری داشته باشید. چه سوالاتی بیشتر از آنها پرسیده می شود؟
آیا در راه حل خودتان قسمتی وجود دارد که باعث ایجاد مشکلات شود؟
این ایده ها را جمع آوری کنید و ببینید آیا راهی برای ایجاد یک پست وبلاگ وجود دارد یا خیر. حداقل ممکن است سوالات متداول خوبی پرسیده شود که به پست خود اضافه کنید.
تیم خدمات مشتری ندارید؟
ربات چت یا صندوق ورودی پشتیبانی ایمیل خود را بررسی کنید. مطمئنیم که چند الماس در این بخش وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد محتوای مفید استفاده کنید. پس از تکمیل این پنج مرحله، مجموعه‌ای از داده های خام خواهید داشت که می توانند به موضوعات وبلاگ سفارشی تبدیل شوند.

قدم دوم: منابع تولید محتوا را جمع آوری کنید و تحقیق را شروع کنید.

اگر به شما بگویم که نوشتن یک پست وبلاگ دقیقاً مانند حکاکی یک مجسمه است، چطور؟ شما هنرمند هستید. تحقیقات اولیه شما، سنگ مرمر خام است. فقط باید مطالب غیرضروری را کنار بگذارید تا به پست خود بال و پر بدهید.

تنها سوالی که باقی می ماند این است که چگونه تحقیق را سریع انجام می دهید تا تولید محتوا جذاب در زمان کمتری صورت بگیرد؟

روند کار بسیار ساده است:
1- از همان مراحلی که برای تولید موضوعات وبلاگ استفاده می شد، می توان برای تحقیق نیز استفاده کنید. به جای تمرکز بر ایده، روی تولید محتوا جذاب تمرکز کنید.
2- همانطور که برای جمع آوری تحقیقات خود مطالعه می کنید، ایده هایی را که به ذهنتان می رسید یادداشت می‌کردید. اجازه دهید ورودی خواندن و خروجی نوشتن باشد.
3- هدف ایجاد یک پست با ارزش و براساس داده است. برای جمع آوری داده های خود از منابع زیر استفاده کنید:

تولید محتوا جذاب
تولید محتوا جذاب

بعد از اینکه تحقیق خود را انجام دادید، با خیال راحت شروع به تولید محتوا کنید.

در اینجا یک نکته حرفه ای دیگر برای صرفه جویی در وقت شما وجود دارد – بهترین نتایج تحقیقات را در یک صفحه اکسل ذخیره کنید. دفعه بعد که به تحقیق نیاز داشتید، می‌توانید فوراً آن را پیدا کنید، نه اینکه دوباره نتایج جستجو را از ابتدا بررسی کنید!


قدم سوم: چارچوب شش نقطه ای یک پست وبلاگ متقاعد کننده (به علاوه طرح کلی که می توانید پیاده سازی کنید)

چیزهای کمی در دنیا وجود دارد که مردم بیشتر از بازاریابی، آن هم زمانی که فقط از آن اطلاعات می خواهند، متنفر اند!
اگر خوانندگان شما در پست‌های وبلاگی که می گذارید، حتی یک نشانه بد و زننده پیدا کنند، صفحه ی سایت شما را به سادگی می بندند!
تنها راه فرار از این سرنوشت ناگوار این است که فروش را متوقف کنید و شروع به ترغیب کردن خوانندگانتان کنید.😁

شش نقطه مهم وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید:

  1. دوست داشتنی بودن: اگر خوانندگان شما را دوست ندارند، همه چیز دیگر بی ربط است. طبیعتاً مردم نسبت به کمال شک دارند. پس آسیب پذیر باشید، داستان خود را بگویید و نقص ها را مستند کنید. هشتاد و شش درصد مصرف کنندگان می گویند که اصالت در هنگام انتخاب یک نام تجاری برای انجام کسب و کار مهم است.

2. اعتبار: خوانندگان شما نه تنها باید به شما ایمان داشته باشند، بلکه باید به توانایی خود در تولید نتایج نیز ایمان داشته باشند. این جاست که محتوایی که به راحتی قابل مصرف و قابل قبول است، ارائه می شود. یک راه عالی برای ایجاد محتوای با اندازه بیشتر، اضافه کردن تصاویر در هر 100 کلمه یا بیشتر است. در واقع، تصاویر می‌توانند اعتبار محتوا را تا ۷۵ درصد افزایش دهند.

3. فوریت: باید به خوانندگان خود کمک کنید تا بر تمایل خود به تعویق انداختن، غلبه کنند. راه انجام آن تاکید بر فوریت است.
چرا امروز اطلاعات موجود در پست وبلاگ شما اهمیت دارد؟ یک راه عالی برای درج دعوت به اقدام در پست خود، ایجاد ارتقاء محتوا است. Backlinko با استفاده از این روش نرخ تبدیل خود را 785 درصد (در یک روز!) بهبود بخشید.

_ همین حالا بخر

_ الان پس انداز کن

_ ….. خودت رو انتخاب کن

_ …. از دست نده!

_ با ما تماس بگیر

_ مشاوره رایگان: الان کلیک کن

_ مشاهده ی تخفیف ها

_ الان ثبت نام کن

_ از ما بپرس

_ الان رزرو کن


4. اقتدار: با ایجاد محتوای جامع و مبتنی بر داده‌ها و بینش‌ منحصربه‌فرد، اقتدار شما افزایش می‌یابد. هر چه اقتدار بیشتری داشته باشید، افراد بیشتری روی شما حساب می کنند و درخواست خدمات از شما را دارند تا خدمات یا تغییر و تحولی که که به دنبال آن هستند را از شما دریافت کنند.


5. عمل متقابل: جلب توجه کردن در فضای آنلاین یعنی ارز! پس زمانی که توجه ی دیگران را جلب کردید و بعد از آن یک رشته اطلاعات بیهوده ارائه کردید، در واقع فرصت رایگانی که محتوا به شما ارائه می کند تا مخاطب داشته باشید، از دست داده اید! در واقع، ارائه رایگان بهترین محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا پاداش‌های بزرگی دریافت کنید.💌


6. اصالت: چه کسی در هر لحظه و هر سناریویی همیشه خود واقعی اش است؟! ست گودین اصالت را به عنوان ثبات توصیف می‌کند. به این معنی است که هر روز با یک پیام هماهنگ ظاهر می شوید.
اگر شما به ایده های خود شک و تردید دارید، در مورد نحوه ای که آنها را بیان می کنید، به بررسی دقیق نخواهید رسید. مطالعه 27000 مصرف کننده نشان داد که سازگاری برای اعتماد و وفاداری حیاتی است.

من می دانم که این معیارهای زیادی برای یک پست وبلاگ به نظر می رسد.

برای انجام همه این کارها در 45 دقیقه؟ غیر ممکن است.

اصلا.

من یک طرح کلی ساده ایجاد کرده ام که تمام نکات این چارچوب را برآورده می کند.

من شما را دعوت می کنم که از آن استفاده کنید و مهارت های نوشتاری خود را با جهش افزایش دهید.


قدم چهارم: رئوس مطالب خود را در زمان رکورد مشخص کنید.


اکنون زمان اجرای آن است. در این مرحله باید یک جدول از موضوعات وبلاگ را تهیه کرده باشید تا تولید محتوا جذاب داشته باشید.
شما سند تحقیق خود را پر کرده اید و اکنون زمان آن است که بدون اتلاف وقت طرح کلی خود را ایجاد کنید.
پیشنهاد می‌کنم کمی روی موسیقی تمرکز کنید و در طرح کلی غوطه ور شوید. من همچنین از یک تایمر دیجیتال استفاده می کنم تا برای طولانی مدت در خواندن سند تحقیق غرق نشوم.

مطمئناً، می توانید دو ساعت وقت صرف تحقیق کنید – اما اگر بتوانید متمرکز بمانید، تولید محتوا جذاب تری خواهید داشت.

برای ایجاد طرح کلی خود آماده اید؟ در اینجا نحوه شروع به کار را آورده‌ام.
ساختن یک قلاب سنگین (5 دقیقه):


یک تیتر مزخرف بوسه مرگ است.

همچنین ممکن است به مردم التماس کنید که بروند هر یک از میلیون‌ها پست وبلاگ دیگر را که هر روز منتشر می‌شوند، بخوانند.


در اینجا نحوه اطمینان از اینکه تیتر شما یک سخن محکم ارائه می دهد آورده شده است:


قانون شماره 1:
در تولید محتوا جذاب فوق العاده خاص باشید.

از اعداد در عنوان خود استفاده کنید و از کلمات مبهم مانند شگفت انگیز، فوق العاده و عالی استفاده نکنید. کلمات ضعیف دیگری وجود دارد که خوانندگان را به خواب می‌برد، اما اینها مقصران احتمالی هستند.


قانون شماره 2: عشوه‌گری کردن.

راه حل کامل خود را فاش نکنید. اگر فورا راه حل خود را کشف کنید، انگیزه ای برای ادامه خواندن وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که مرز باریکی بین یک عنوان کنجکاوی القا شده و طعمه کلیک ناامید کننده وجود دارد.


قانون شماره 3: برای یک واکنش عاطفی برنامه ریزی کنید!
این مطالعه هاروارد نشان می دهد که ما بر اساس احساس تصمیم می گیریم و برای توجیه این تصمیمات فقط به منطق متوسل می شویم.


در حال حاضر، شما می‌دانید که ایده‌های عالی فرمول‌بندی نشده‌اند، اما ظرفی که در آن گنجانده شده‌اند، وجود دارد.
عنوان شما همان ظرف است.

در اینجا 11 فرمول اثبات شده سرفصل که برای تولید محتوا جذاب کار می کنند آورده شده است:
1. عنوان اخبار فوری
فرمول: [داستان] + [اثر]

مثال: الگوریتم جدید گوگل به وبلاگ های برتر ضربه سنگینی وارد می کند.


2. فهرست سرفصل‌ها
فرمول: [تعداد] راه‌ها برای [نتیجه مطلوب]

مثال: 127 روش برای بازاریابی دوره آنلاین شما


3. سوالات واقعا مهم!

فرمول: [یک سوال تحریک آمیز مطرح کنید]

مثال: آیا پول واقعاً در لیست است؟


4. یک عنوان سرگرم کننده
فرمول: [ارائه دو ایده یا موقعیت متضاد]

مثال: چگونه در دنیایی از بلاگرهای احمق باهوش باشیم (از SmartBlogger)


5. عنوان چگونه به…
فرمول شماره 1: نحوه [روش] برای [دستیابی به نتیجه دلخواه] مانند [تشبیه/استعاره]

مثال: نحوه استفاده از ارتقاء محتوا برای رشد لیست ایمیل خود مانند Wildfire
فرمول شماره 2: نحوه [روش] برای [دستیابی به نتیجه دلخواه] در [بازه زمانی خاص]

مثال: نحوه استفاده از متقاعدسازی برای نوشتن پست های بلاگ باستر در 45 دقیقه
6. راهنمای جامع

فرمول: راهنمای [جامع/کامل] برای [تحول کل]
مثال: راهنمای نهایی برای بازاریابی محتوا

7. نام چکیده
فرمول: [شخص مشهور] [روش، توصیه، نکات] برای [دستیابی به یک نتیجه دلخواه]

مثال: 20 نکته استیون کینگ برای تبدیل شدن به یک نویسنده ترسناک خوب (از SmartBlogger)

8. شخص شرور را معرفی کنید
فرمول: [شرور شیطانی] آن [خطای خاص]

مثال: 10 نوع شبه کارشناس که شما را کور می کنند.

9. به احساسات مراجعه کنید
فرمول: [توسل به ترس/احساس قوی دیگر]

مثال: نامه ای سرگشاده به کارآفرینانی که در تلاش برای کسب سود هستند.
10. اشتباهات، خطاها، هشدارها
فرمول: [تعداد] اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند [اقدام خاص]

مثال: 12 اشتباه کپی رایتینگ فروش مرگبار
11. عنوان منجر به چرا
فرمول: [چرا] [چیز خاص] [نتیجه/صفت]
مثال: چرا خلاقیت بیش از حد ارزیابی می‌شود؟
نوشتن یک متن مغناطیسی جذب کننده (5 دقیقه):
متن لید شما به عنوان دروازه‌ای برای بقیه پست شما عمل می کند، بنابراین می خواهید دعوت کننده، سرگرم کننده و پر از نوید باشد.
برخی از قوانین برای نوشتن یک محتوا هیپنوتیزمی:
قانون شماره 1: جمله اول خود را کوتاه، سریع و قابل شنیدن نگه دارید. جملات کوتاه خوانایی محتوا را افزایش می دهد.
قانون شماره 2: مشکل را تشدید کنید و از زبان احساسی برای ترسیم تصویری از وعده بزرگ خود استفاده کنید. ( می توانید از جملات کوتاه تبلیغاتی که قبلا برای شما در پنتازوم تهیه کردیم استفاده کنید!)
قانون شماره 3: از حکایات شخصی و داستان‌های کوچک برای افزایش اعتبار و فاکتورهای اعتبار خود استفاده کنید.

فرمول می خواهید؟ 9 فرمول جذاب را در ادامه ببینید:
نقل قول هدایت کننده: از نقل قول مربوط به پست وبلاگ خود استفاده کنید. خوانندگان شما باید بتوانند نویسنده نقل قول شما را بشناسند، بنابراین بهتر است برای تولید محتوا جذاب از یک شخص تأثیرگذار در جایگاه خود استفاده کنید.
خطر قریب الوقوع: اینجا جایی است که شما یک شرور شیطانی را معرفی می کنید و به شدت بر احساسات تکیه می کنید.
سرنخ ضد شهودی: با ارائه راه حلی که با شاخه مغایرت دارد، شروع کنید.
برانگیختن احساس همدلی: به خوانندگان اجازه دهید بدانند که شما احساس آنها را درک می کنید، در کفش آنها راه رفته اید و آنها تنها نیستند.


ارزش وارد کردن یک شوک: با یک واقعیت غیرمنتظره شروع کنید.
داستان سرایی: یک داستان جذاب در تولید محتوا جذاب راه زیادی را برای جذب خوانندگان انجام می دهد. می تواند درست یا استعاری باشد، البته تا زمانی که در متن پست وبلاگ شما باشد.
“مستقیم بروید سراغ اصل مطلب”: “وقت شما را تلف نمی کنم”. شما باید فوراً موضوع پست خود را مشخص کنید.
” درست درخواست کردن “: جسارت داشته باشید که خواننده خود را وادار به عکس العمل کنید. آیا آنها عادت بدی دارند که آنها را مخفی نگه می دارند؟ آنها از چه راضی هستند؟

✅یک نکته مهم : مطمئن شوید که از عبارت کلیدی خود در 300 کلمه اول استفاده می کنید. این موضوع به گوگل (و خوانندگان شما) نشان می دهد که موضوع در مورد چیست و می تواند به شما کمک کند تا در SERP گوگل رتبه بالاتری داشته باشید.

قدم پنجم: پست بلاگ خود را ارزشمند طراحی کنید! (30 دقیقه)

به طور طبیعی، اینجا مرحله‌ای است که برای تولید محتوا جذاب بیشترین زمان را سرمایه گذاری خواهید کرد.
اگر وقت خود را در مرحله تحقیق صرف می کنید، باید اطلاعات غیر ضروری را حذف کنید و پست خود را سخت تر کنید.
در اینجا طرحی برای شکل دادن به هر نقطه در بدنه محتوای شما آمده است:

چند نکته سریع برای نوشتن محتوای پویا:
نکته 1: در تولید محتوا جذاب ایجاد تعادل مناسب بین احساس و منطق مهم است. درج دکمه های داغ احساسی بسیار مهم است، اما خوانندگان شما به منطق نیاز دارند، به خصوص اگر به آنها وعده چیز هیجان انگیزی داده شود.


نکته شماره 2: خوانندگان باید بتوانند راه حل های شما را به راحتی پیاده سازی کنند و فوراً فایده یا نتیجه را ببینند. این درک شدن، ارزش شما را تقویت می کند و مردم را روز به روز برمی گرداند.


نکته 3: اجازه دهید شخصیت شما ظاهر شود. توسعه صدای نوشتاری منحصر به فرد شما زمان می برد، اما در اینجا کاری است که می توانید برای تسریع این روند انجام دهید:

  • در تولید محتوا جذاب شخصیت شما برای خوانندگان مهم است. دو کلمه که شخصیت شما را توصیف می کند، طوفان فکری ایجاد کنید. کلمات و عباراتی را پیدا کنید که مترادف یا مرتبط با این دو کلمه کلیدی هستند. اجازه دهید که به عنوان دسته‌ای از کلمات قدرتمند شخصیت شما را توصیف کند و از آنها در نوشتن خود استفاده کنید.
  • یک خواننده خیالی بسازید، آنها را نام ببرید و طوری بنویسید که انگار با آن یک نفر مکالمه دارید.


نکته صرفه جویی در زمان: می توانید از ابزار تایپ صوتی استفاده کنید تا مجبور به تایپ فیزیکی نباشید. به سادگی کلمات را بگویید اکثر ابزارهای تایپ صوتی کلمات را با دقت قابل توجهی املا می کنند.

قدم ششم: نوشتن یک مطلب قوی و اقدام به انجام آن (5 دقیقه)

یک دقیقه به تجزیه و تحلیل چند پست وبلاگ خود اختصاص دهید. آیا متوجه الگوی خاصی در نحوه دسته بندی پست های خود می شوید؟ من شرط می بندم متوجه میشوید.این به این دلیل است که وقتی یک کار را بارها و بارها انجام می دهیم، ناخودآگاه یک پروتکل ذهنی برای صرفه جویی در زمان و تلاش ایجاد می کنیم.

در حالی که هیچ قانونی وجود ندارد، نکات و ترفندهایی برای دسته‌بندی موثر وجود دارد:
نکته 1: روی پیام اصلی تاکید کنید. شما نمی خواهید پست وبلاگ شما خطی یا ناقص باشد. آیا شما با یک داستان کوچک در مورد برند رهبری کردید؟ مطمئن شوید که برند در پایان محتوا ظاهر شود. آیا در افتتاحیه خود بر احساس خاصی تکیه کردید؟ این احساس را در نزدیکی خود به عمل برسانید.


نکته 2: به خوانندگان دلیلی بدهید که با فوریت عمل کنند. بیشترین فایده چیست؟ وعده نهایی چیست؟ به آنها یادآوری کنید تا آنها تمایل داشته باشند که به راه حل های شما عمل کنند.
نکته 3: مثبت اندیشی و خوش بینی هر روز بر ترس غلبه می کند. الهام بخش باشید، با انگیزه باشید، یک تشویق کننده باشید.


نکته 4: با شروع کننده مکالمه پایان دهید. پرسیدن یک سوال در پایان به خوانندگان انگیزه می دهد تا در مورد پست شما شرکت کنند و نظر بدهند.

سوالات متداول در خصوص تولید محتوا جذاب

❓کلید نوشتن سریع یک پست وبلاگ چیست؟

✅ایجاد یک فرآیند تکرارپذیر، مانند آنچه در این پست توضیح دادم. ایجاد یک فرآیند شما را به جلو نگه می دارد و از گرفتار شدن شما در جزئیات جلوگیری می کند. من همچنین توصیه می کنم از یک تایمر برای حفظ خود در مسیر استفاده کنید.

❓نوشتن یک پست وبلاگ چقدر طول می کشد؟

✅اگر از فرآیند من استفاده کنید، می توانید پست های وبلاگ با کیفیت بالا را در حدود 45 دقیقه بنویسید. از جمله تحقیق و نوشتن. همه چیز در مورد ایجاد یک طرح کلی و متمرکز ماندن روی آن است.

❓از چه ابزارهایی می توانم برای نوشتن سریعتر پست های وبلاگ استفاده کنم؟

✅از Ubersuggest برای تحقیق در مورد موضوعات، یافتن ایده و انجام یک تحلیل رقابتی استفاده کنید. ابزار صوتی به متن می تواند به شما کمک کند سریعتر بنویسید. من همچنین یک تایمر دیجیتال را برای تمرکز خود پیشنهاد می کنم.

❓در چه مدتی می توانم یک پست وبلاگ را در کمتر از 60 دقیقه بنویسم؟

✅با استفاده از فرآیند بالا، به راحتی می توانید 1500 تا 2000 پست کلمه را در کمتر از یک ساعت بنویسید.

سخن آخر درباره ی تولید محتوا جذاب

حتی اگر شما یک نویسنده وحشتناک خودخوانده هستید که هفته‌ها را صرف نوشتن و ویرایش یک پست وبلاگ می‌کند، می‌توانید بدون اینکه روزها وقت خود را صرف کنید، نیروگاهی متقاعدکننده از یک پست وبلاگ ایجاد کنید.

این بدان معنا نیست که اولین پست وبلاگ شما 60 دقیقه طول می کشد – احتمالاً اینطور نخواهد بود. با این حال، با گذشت زمان این فرآیند به ماهیت دوم تبدیل خواهد شد و خواهید دید که می توانید یک پست وبلاگ با رتبه بالا را در کمتر از یک ساعت ایجاد کنید.

من ثابت می کنم که به هیچ شکلی از جادوگری یا استعداد خارق العاده ای نیاز ندارد. آنچه لازم است تعهد و اعتماد به سیستم هایی است که برای ایجاد نتایج ثابت شده است.🪄

لحظاتی وجود خواهد داشت که فرآیند طاقت‌فرسا می‌شود، اما وقتی ترافیک و تبدیل‌های شما افزایش می‌یابد، می‌دانید که ارزش تلاش را داشت.

روند شما برای نوشتن سریع پست های وبلاگ با کیفیت چیست؟ آیا نکات و ترفندهایی دارید که در این پست به آنها اشاره نکردم؟

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در آپارات دنبال کنید
@pentazoom
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در یوتیوب دنبال کنید
@pentazoom

مقالات مرتبط در پنتازوم

2 پاسخ

  1. به نظر من تولید محتوا جذاب این روزا فقط متن نوشتن نیست. هزار شکل محتوا دیگه مثل عکس های خوشگل و محتوا ویدئویی میتونه برای مردم جذاب باشه

    1. دقیقا همینطور هست که میگین و به همین دلیل هم هست که در پنتازوم داریم سعی میکنیم بیشتر اینفوگرافی و جدول بزنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *