بهترین محصول برای فروش اینترنتی

بهترین محصول برای فروش اینترنتی

4.5/5 - (4 امتیاز)

بهترین محصول برای فروش اینترنتی چیست؟! اگر هم اکنون در حال مطالعه این مطلب از پنتازوم هستید، احتمالا می خواهید کسب و کاری اینترنتی راه بیاندازید. برای شروع، اولین چیزی که باید از خود بپرسید این است که چه محصولی میخواهید بفروشید؟ یا اصلا بهترین محصول برای فروش اینترنتی چه محصولی است؟ وضعیت بازار و خرید و فروش کالاهای مختلف به چه صورت است؟ به شما قول می دهیم بعد از پایان این مقاله، بهترین تصمیم را جهت انتخاب محصولی مناسب برای فروش اینترنتی بگیرید. با ما همراه باشید.

بر خلاف سال ها پیش که مردم سخت تر به فروشگاه های اینترنتی اعتماد می کردند و ترجیح می دادند ساعت ها در بازارها به دنبال کالای مورد نظر خود بگردند، اکنون با صرف کمترین زمان به نتیجه دلخواه خود می رسند. با توجه به این که امروزه اکثر مردم ترجیح می دهند بیشتر محصولات مصرفی خود را اینترنتی تهیه کنند، کسب و کارهای اینترنتی رونق پیدا کرده است.

جست و جو در فروشگاه های اینترنتی معتبر برای پیدا کردن محصول پرفروش

برای شروع، شما می توانید در سایت هایی مثل دیجیکالا که هر نوع محصولی می توانید در آن پیدا کنید، جست و جو کنید. باید بفهمید که پر فروش ترین محصولات چه محصولاتی هستند، برای مثال:

✔️محصولات دیجیتالی؟

✔️انواع پوشاک؟

✔️ محصولات خوراکی و آشامیدنی!؟

✔️ لوازم آرایشی و بهداشتی؟

پیدا کردن پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران کار چندان سختی نیست؛ کافی است محصولات را بر اساس میزان فروش آن ها در سایت های فروشگاهی مختلف مرتب کرده تا پرفروش‌ترین‌ ها را پیدا کنید. ( اکثر سایت ها همچنین فیلتری دارند)

ما در پنتازوم برای اینکه کار شما را ساده تر کنیم، سایت های فروشگاهی زیادی را بررسی کردیم تا بتوانیم اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما بگذاریم. همچنین بررسی کردیم که دلیل افزایش ترافیک سایت های مختلف فروشگاه های اینترنتی چیست؟ آگاهی از این که چه کالاهایی در ایران پر فروش هستند می تواند به شما در انتخاب محصول مورد نظرتان کمک کند.

پرفروش ترین کالاهای دیجی کالا

✅پرفروش ترین دسته های کالاهای دیجیکالا به ترتیب زیر است:

خانه و آشپزخانه با 21.9 درصد از فروش کل، در صدر جدول فروش سالیانه قرار گرفته است.

بعد از آن:

  • خوراک و آشامیدنی با 19.4 درصد
  • کالاهای دیجیتال 18.2 درصد
  • آرایشی، بهداشتی و سلامت 17 درصد
  • مد و پوشاک 8.1 درصد
  • کتاب، هنر و لوازم التحریر 6.1 درصد
  • ورزش و سفر 3.4 درصد
  • خودرو، ابزار و اداری 3.1 درصد

و در انتها اسباب بازی کودک و نوزاد با 2.8 درصد از میزان فروش کل، در جایگاه نهم از پرفروش ترین های دیجی کالا قرار دارد.

توجه به این آمار و ارقام علاوه بر این که می تواند دید خوبی از کالاهای پرفروش در ایران در اختیار مارکترها و فروشندگان اینترنتی محصولات قرار دهد بلکه می تواند در انتخاب محصول مورد نظر برای شروع یک کسب و کار اینترنتی به شما کمک کند.

بهترین محصول برای فروش اینترنتی : قابل تامین بودن

بهترین محصول برای فروش اینترنتی
بهترین محصول برای فروش اینترنتی

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کالایی که میخواهید بفروشید باید قابل تامین باشد. درواقع شما باید قبل از این که کالا را به دست مشتری برسانید، باید خودتان قادر باشید که کالا را تهیه کنید.

برای مثال اگر محصولی که انتخاب کردید وارداتی است، حتما باید از ورود راحت این محصولات به  داخل کشور اطمینان داشته باشید.

اگر پس از مدت کوتاهی از شروع فروش محصول به دلایل مختلف مثلا:

توقف واردات کالای مورد نظر، نتوانید دیگر آن را به دست مشتریان خود برسانید، این موضوع باعث می‌ شود تا هم اعتبار و هم مشتریان خود را پس از مدتی از دست بدهید.

همچنین باید شیوه تامین کالای خود را بررسی کنید. برخی کالاها ممکن است نیاز به سرمایه اولیه یا مکانی خاص برای نگهداری داشته باشند.

✅پس یکی از مهمترین نکات که می‌ تواند در انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی شما نقش داشته باشد، شرایط خودتان برای نحوه تامین محصول مورد نظر است.

برای انتخاب بهترین کالا، نیاز بازار را بشناسید

دانستن نیاز بازار و اینکه تقاضا برای چه محصول هایی بیشتر است، در تعیین بهترین محصول برای فروش اینترنتی شما نقش بسیار مهمی دارد. بهترین محصول، محصولی است که در درجه اول مورد نیاز بازار باشد و مردم آن را خریداری کنند.

اگر شما بتوانید محصولی را تهیه کنید که به فروش برسد و سود خوبی هم از آن بدست بیاورید، یعنی توانسته اید در انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی موفق شوید.

در این مورد هوشیار بودن خیلی مهم است. برای مثال اواخر سال گذشته زمانی که ابتدای شروع پاندمی کووید19 در کشور بود، بسیاری از تقاضای مردم برای مواد ضدعفونی کننده زیاد شده بود. در این بین فروشگاه های اینترنتی که توانستند چنین کالاهایی مانند الکل، مایع سفید کننده، مایع ضدعفونی کننده و … را به لیست محصولات خود اضافه کنند، بیشترین میزان فروش و به دنبال آن بیشترین میزان سود را در آن زمان خاص کسب کردند.

فروش محصولات فصلی انتخابی هوشمندانه

بهترین محصول برای فروش اینترنتی
بهترین محصول برای فروش اینترنتی

در ادامه توضیحات در خصوص شناخت نیاز بازار یکی دیگر از مواردی که می‌توان به آن به چشم نیاز بازار نگاه کرد، فروش محصولات به صورت فصلی می باشد.

اینکه شما در هر فصل محصول مناسب با آن فصل را بفروشید عملکردی هوشمندانه برای انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی است.

به عنوان مثال، فرض کنید شما در زمینه فروش مانتو فعالیت دارید، شما می‌توانید در فصل تابستان بیشتر محصولات خود را به مانتو های تابستانی و در فصل پاییز و زمستان به انواع پالتو و کاپشن اختصاص دهید.

چرا که شما مشتریانی ثابت با نیازهایی متفاوت دارید و با این کار می‌توانید در هر زمان مناسب با نیاز مشتری خود اقدام به فروش محصولات نمایید.

امکان ارسال کالا، عاملی در انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی

بررسی محصول از نظر ارسال به مشتری هم از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که شما می خواهید کسب و کاری اینترنتی راه بیندازید و در پی انتخاب محصول مورد نظر خود هستید، خیلی مهم است که مشکلی برای ارسال آن نداشته باشید.

به خصوص اگر بخواهید آن را به سراسر کشور و یا حتی خارج از کشور ارسال کنید. چرا که عدم توجه به این موضوع موجب خواهد شد که شما یا ضرر کنید یا مجبور باشید مشتریان خود را محدود کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید محصول انتخابی شما برای فروش آنلاین، محصولات خوراکی و غذایی باشد. شما باید این را در نظر بگیرید که آیا توانایی ارسال این کالا را به سراسر کشور دارید یا خیر.

زیرا در مواردی با توجه به ارسال چند روزه بسته ها، ممکن است ماده غذایی مورد نظر در مسیر فاسد شود. پس شما یا باید کالای فروشی خود را تغییر دهید یا دامنه خدمات خود را محدود کنید. پس توجه به نحوه ارسال محصولات در انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی نقش مهمی دارد.

بررسی رقبا برای تعیین بهترین محصول برای فروش اینترنتی

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی باید در نظر بگیرید، بررسی بازار رقابت محصولی که انتخاب کردید است. شما باید در خصوص محصولاتی که تمایل دارید به فروش برسانید، رقبای خود را در نظر بگیرید. اینکه شما اولین فروشنده آنلاین کالایی که انتخاب کردید هستید یا فروشگاه های زیادی در حال حاضر کالای مورد نظر شما را می‌ فروشند، هر کدام می‌تواند به شما یک چیز را بفهماند.

بهترین محصول برای فروش اینترنتی
بهترین محصول برای فروش اینترنتی

برای مثال، اگر شما اولین فروشنده‌ی محصولی که انتخاب کردید هستید، از آنجایی که رقیبی ندارید، این موضوع نکته مثبتی برای شماست و ممکن است باعث زود بازده بودن کار شما شود. البته لازم به ذکر است که اولین بودن به این معناست که شما از قبل بازار را بررسی کرده باشید و مقدار تقاضا برای کالایی که انتخاب کردید را بدانید. زیرا اگر فروش محصول انتخابی خوب نباشد، اولین بودن به درد شما نخواهد خورد.

اگر کالای مورد نظر شما چیزی است که فروشنده های زیادی دارد، این موضوع نشان دهنده این است که تقاضا برای این محصول زیاد است و مشتری برای محصولات وجود دارد. اما کار شما آن جایی دشوار می شود که رقبای زیادی دارید و باید در فروش هرچه بهتر محصولات نهایت سعی خود را بکنید تا در حوزه کاریتان بهترین باشید.

بنابراین، بررسی بازار رقبا نقش مهمی در انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی دارد. حال در ادامه به بررسی محصولات چند حوزه می پردازیم تا شما ایده های بیشتری در خصوص انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی بدست آورید.

 محصولات حوزه سلامت و زیبایی


یکی از بهترین گزینه هایی که می توانید برای فروش اینترنتی روی آن فکر کنید، محصولات حوزه سلامت و زیبایی است. این محصولات از چند جنبه‌ی دارای فوایدی برای فروش اینترنتی هستند. مورد اول اینکه این محصولات مورد توجه و نیاز اکثر خانم ها بوده پس کالایی است که بازار بسیار خوب و تقاضای بالایی در میان خانم ها و حتی آقایان دارد.

امروزه با توجه به رونق یافتن کسب و کارهای اینترنتی، اکثرا ترجیح می‌دهند تا محصولات آرایشی و بهداشتی خود را از فروشگاه های معتبر به صورت آنلاین خریداری کنند. پس تقریبا می توان گفت که اگر قصد فروش این محصولات را دارید موفق خواهید شد.

بهترین محصول برای فروش اینترنتی
بهترین محصول برای فروش اینترنتی

مورد دوم این است که برندهای آرایشی و بهداشتی بسیار زیادی چه داخلی چه خارجی با قیمت های مختلف در کشور وجود دارد که انتخاب محصول را هم برای شما به عنوان فروشنده و هم برای خریداران راحت تر کرده است و شما می‌ توانید با توجه به سرمایه ای که دارید محصولات داخلی یا خارجی را بفروشید.

البته همانطور که قبلا هم گفتیم به قابل تامین بودن کالا هم حتما باید  توجه کرد. اما خوبی انتخاب این محصولات این است که اگر زمانی نتوانید محصول یا برند خاصی را تهیه کنید، معمولا امکان جایگزین کردن برند دیگری وجود دارد.

محصول های آموزشی در حوزه های مختلف

وقتی که صحبت از انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی می‌ شود، بسیاری فکر می‌ کنند که محصولی که می خواهند انتخاب کنند باید حتما به صورت فیزیکی به دست خریداران برسد. در صورتی که امروزه یکی از پرفروش ترین محصولات اینترنتی مربوط به حوزه آموزش و ویدئوهای آموزشی است.

به خصوص که در این روزها اکثر افراد تمایل زیادی به یادگیری آنلاین دارند. به این دلیل که ما در جهانی زندگی می‌ کنیم که در آن یافتن شغل دشوارتر شده، پس قابل درک است که تقاضا برای آموزش آنلاین هم رو به افزایش باشد. عامل اصلی این تغییر این است که کاربران دیگر بدون گرفتن مدرک یا گواهینامه از یادگیری نمی‌ ترسند.

به همین علت یکی از بهترین کالاها برای فروش آنلاین ویدئو های آموزشی در حوزه های مختلف است که شما می‌ توانید آن را در سایت خود قرار دهید. حتی اگر شما در زمینه خاصی تخصص دارید می‌ توانید خودتان ویدئوهایی را برای وب سایت خود تهیه کنید.

البته که محصولات آموزشی هم می‌ توانند به صورت فیزیکی برای مشتریان ارسال شوند. برای مثال شما می توانید آن ها را به صورت لوح های فشرده در اختیار مخاطبانتان قرار دهید.

به جرات می‌ توان گفت که با توجه به داغ بودن بازار آموزش آنلاین، انتخاب محصولات آموزشی یکی از هوشمندانه ترین انتخاب ها به عنوان بهترین محصول برای فروش اینترنتی است.

محصولات مرتبط با مد و فشن و پوشاک


امروزه پیروی از مد و فشن در ایران نیز تا حد چشمگیری زیاد شده است. به ویژه این موضوع در بین جوانان بیشتر رواج پیدا کرده است و با توجه به این که اکثر مخاطبان فروشگاه های اینترنتی جوانان هستند، دقت به این نکته بسیار مهم است.

بهترین محصول برای فروش اینترنتی
بهترین محصول برای فروش اینترنتی

توجه به مد می تواند در زمینه های مختلف مانند پوشاک، کیف و کفش و موارد دیگر باشد. از فواید توجه به مد و فروش محصولاتی که ترند سال هستند این است که مردم آن ها را زیاد می خرند. از آنجایی که امروزه مردم پیرو مد هستند، کالاهایی که ترند سال هستند بسیار راحت به فروش می روند، چرا که مردم دیگر از خرید آنلاین اینگونه محصولات ترسی ندارند.

همچنین نشان دادن این مدل محصولات به خریداران بسیار راحت و آسان تر از بقیه محصولات است. شما با استفاده از فیلم و عکس می‌ توانید کالاها را به نوعی به مشتریان نشان دهید که گویی شخصا و از نزدیک آن ها را مشاهده می کنند. همچنین با قرار دادن بخش های راهنما در طراحی سایت یا صفحه اینستاگرامی فروشگاه خود می‌ توانید اطلاعات دقیقی از محصول را در اختیار مشتریان قرار دهید.

علاوه بر این فروش در زمینه مد و فشن از این بابت که تمام محصولات مدام به روز رسانی می‌ شوند، بسیار عالی است. چرا که هر روز محصولات جدید وارد بازار می شود. در نتیجه فروش پوشاک و کیف و کفش به خصوص آن هایی که از ترند و مد سال پیروی می‌ کنند می‌تواند بهترین انتخاب برای کسب و کار اینترنتی شما باشند.

پیشنهاد ما به شما این است که برای بهتر شدن کارتان روی یک برند خاص تمرکز کنید. این کار به تدریج باعث افزایش اعتبار شما را نیز می شود.

✅ در پایان مطمئنیم که اگر به دنبال فروش آنلاین هستید، مطلب راه اندازی فروشگاه اینترنتی به دردتان می خورد! از دست ندهید! در صورتی که نیاز به مشاوره یا خدمات پنتازوم داشتید با ما در تماس باشید.😊

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در آپارات دنبال کنید
@pentazoom
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در یوتیوب دنبال کنید
@pentazoom

مقالات مرتبط در پنتازوم

6 پاسخ

  1. مطلب مفید و خوبی بود کاملا واضح و گویا سپاس از شما اگر دوست داشتید مقاله های من را نیز در سایت من بخوانید .

    1. سلام کامنت شما رو تایید کردم. به امید رونق کسب و کارتون.

  2. ایده داشت مطلب. برای هر کسی که میخواد فروشگاه اینترنتی راه بندازه به نظرم مفیده
    با تشکر از شما و مطلب مفیدتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *