رنگ زرد در طراحی سایت و کاربردهای آن

رنگ زرد در طراحی سایت و کاربردهای آن

امتیازدهی

رنگ زرد در طراحی سایت اغلب به عنوان روشن ترین رنگ یاد می شود. این رنگ از بین رنگ های اصلی بیشترین انرژی را دارد. این رنگ ارتباط تنگاتنگی با شادمانی و البته نور خورشید دارد. یکی از مسائل و چالش های اصلی در طراحی وب سایت انتخاب تم های رنگی برای آن است.برای انتخاب رنگ مناسب چندین روش وجود اما یکی از مهمترین و بهترین روش ها انتخاب رنگ اصلی مربوط به لوگو و برند صاحب وب سایت است. امروز در وبلاگ تخصصی تجارت الکترونیک پنتازوم قصد داریم به  رنگ زرد در طراحی سایت  بپردازیم. نمونه هایی از طراحی های جالب هم که با رنگ زرد انجام شده است، برای شما نمایش خواهیم داد.

زرد رنگی فریبنده است که با امید نیز همراه است. از رنگ زرد مانند رنگ قرمز میتوان به عنوان رنگ هشدار نیز استفاده کرد البته نه به شدت رنگ قرمز.در صورتی که رنگ بندی مناسبی در طراحی وب سایت استفاده شده باشد شما یکی از مهمترین عناصر در جذب مخاطب برای وب سایت را با موفقیت پشت سر قرار دادید.

در برخی از کشورها زرد معنای متفاوتی دارد. به طور مثال زرد در مصر نشانه ای برای عزاداری به شمار می رود. در ژاپن، رنگ زرد نشان دهنده شجاعت است و در هند این رنگ برای تجار است.

 

نمونه های رنگ زرد در طراحی سایت 

 

رنگ زرد در طراحی سایت
رنگ زرد در طراحی سایت

 

رنگ زرد استفاده شده در طراحی بالا بدون این که آزار دهنده باشد، جذابیت دارد.

 

رنگ زرد در طراحی سایت
رنگ زرد در طراحی سایت

 

رنگ زرد استفاده شده در اینجا چشم نواز است اما آزاردهنده نیست.

 

رنگ زرد در طراحی سایت
رنگ زرد در طراحی سایت

 

در این جا از زرد طلایی در طراحی سایت استفاده شده است اما هم چنان سادگی برای مخاطب حفظ شده است.

 

رنگ زرد در طراحی سایت
رنگ زرد در طراحی سایت

 

طراحی این تصویر ساده و مینیمال است و از تمامی تاثیر رنگ زرد در اینجا استفاده شده است.

 

رنگ زرد در طراحی سایت
رنگ زرد در طراحی سایت

 

در اینجا از رنگ زرد در تایپوگرافی استفاده شده است.

 

روانشناسی رنگ زرد در طراحی وب سایت

رنگ زرد نشان دهنده نیاز به توجه، شادی و گرما است. اگر بیش از حد از رنگ زرد در طراحی خود استفاده کنید، می تواند اثراتی منفی نیز به همراه داشته باشد. مانند احساس اضطراب و ترس. طراحان از رنگ زرد برای جلب توجه، بدون اینکه احساس اظطراب به بیننده بدهند، استفاده می کنند. زرد یک رنگ پرانرژی است که احساسات را تشدید می کند. به عنوان یک رنگ برجسته، زرد می تواند راه حل مناسبی برای جلب توجه مخاطبانتان به یک فراخوان خاص باشد.

رنگ زرد ذهن، دستگاه عصبی، حافظه و مهارت های ارتباطی را برانگیخته می کند؛ از این رو استفاده از رنگ زرد برند و وب سایت شما را برای بینندگان به یادماندنی می کند و سبب برجسته ماندن شما در ذهنشان می شود.

بسیاری از افراد رنگ زرد را به حس های زیر ربط می دهند:

  • خوش شانسی
  • شادی
  • همراهی
  • خوش بینی
  • صمیمیت
  • نرمی

 

طیف های مختلف رنگ زرد

رنگ زرد کنتراست باورنکردنی ای در طراحی شما ایجاد می کند و توجه را به عناصر طراحی جلب می نماید، اما بهتر است از آن در حد اعتدال استفاده کنید. در ادامه می خواهیم با طیف های مختلف رنگ زرد و اثراتشان آشنا شویم.

زرد روشن: زرد روشن اغلب با شادی و طراوت همراه است.

زرد براق: این رنگ نماد شادی و سرگرمی است. زرد براق با خورشید و زندگی مرتبط است.

زرد و سبز: این ترکیب با طبیعت همراه است، زیرا این دو رنگ را اغلب در بهار و پاییز می بینیم.

زرد طلایی: این رنگ نشانه ی ثروت و شکوه است.

زرد کثیف: باعث حس های منفی مانند بیماری می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *