رنگ طلایی در طراحی و کاربردهای آن

رنگ طلایی در طراحی و کاربردهای آن

امتیازدهی

رنگ طلایی در طراحی بیشتر برای کسب و کار های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. حتما شما هم از تاثیر رنگ در بازاریابی آگاهی کافی دارید. بنابراین با انتخاب درست رنگ سازمانی و هم چنین در طراحی لوگو می توانید در فرآیند برند سازی گام اول را به خوبی بردارید.

رنگ طلایی نسبت فامیلی نزدیکی با رنگ زرد (و نارنجی و قهوه ای ) دارد! در حالی که سبز ممکن است رنگ پول به حساب بیاید، طلایی رنگ ثروت و نمادی از لوکس بودن است. رنگ طلایی در طراحی بسیاری از خصوصیات رنگ زرد مانند گرما، حس انرژی و امید را داراست.

معنی  رنگ طلایی در طراحی چیست؟!

درست به این علت که فلز طلا ارزشمند است، رنگ طلایی که به آن مربوط می شود، نیز ثروت و لوکس بودن را القا می کند. در حالی که همه ابزار و وسایل لوکس هم طلایی رنگ نیستند، با این وجود رنگ طلایی باز هم شکوه و جلال ثروت را به ببیننده منتقل می کند. در هند رنگ طلایی نمادی از دانش و آموزش است. در چین رنگ طلایی یادآور موجودیت زمین است. هم چنین طلا یک هدیه سنتی در پنجاهمین سالگرد ازدواج است!

رنگ طلایی در طراحی و حتی زمانی که بودجه یک مشتری برای چاپ طرح مورد نظر با رنگ های متالیک کفایت نمی کند، طیف هایی غیر متالیک را داراست که باز هم در القای حس ثروت موثر هستند. برخی از ترکیب های رنگ طلایی را برای شما در اینجا ذکر خواهیم کرد. با وارد کردن این شماره رنگ در فتوشاپ و دیگر نرم افزارهای تولید رنگ می توانید به رنگ طلایی برسید.

رنگ طلایی: Hex #84754e | RGB 132,117,78 | CMYK 132,117,78

رنگ طلایی خورشید:  Hex #ffcf48 | RGB 255,207,72 | CMYK 0,19,72,0

رنگ طلایی روشن: Hex # c69214 | RGB 198,146,20 | CMYK 0,26,90,22

گلدنرو: Hex #f3d54e | RGB 243,213,78 | CMYK 0,12,68,5

استفاده از رنگ طلایی در طراحی

بهتر است از رنگ طلایی در طراحی به عنوان یک رنگ ثانویه بر روی یک پس زمینه ی تیره استفاده کنید. یک پس زمینه ی مشکی یا خاکستری تیره بستری عالی برای درخشش رنگ طلایی خواهند بود. شما می توایند از رنگ طلایی در پالت های رنگی نارنجی، سبز و قهوه ای استفاده کنید تا جلوه ای رسمی تر به وب سایت خود ببخشید. یا طلایی را به یک پالت بنفش و زرشکی اضافه کنید تا یک طراحی خاص و چشمگیر داشته باشید. همچنین می توانید تنها از سایه های طلایی رنگ در طراحی خود استفاده کنید تا بتوانید جلوه ای گرم تر را ایجاد کنید.

استفاده از رنگ طلایی در گواهی ها، مدرک ها و دعتونامه ها به آن ها جلوه ای شیک تر و رسمی تر می بخشد. بنابراین استفاده از رنگ طلایی در لوگو سبب معتبر جلوه داده شدن برند شما می شود.

رنگ طلایی در طراحی و کاربردهای آن
رنگ طلایی در طراحی و کاربردهای آن

زبان رنگ طلایی در طراحی

دقت به اصطلاحاتی که در زمینه رنگ طلایی وجود دارد می تواند به طراح کمک کند که معایب و مزایای این رنگ را به خوبی در نظر بگیرد. به اصطلاحات زیر توجه کنید!

اصطلاح “ستاره طلایی”(Golden Star) نمایانگر مدح و ستایش است.

هر چیزی که “به خوبی طلاست” (As good as gold) نمایانگر ارزشمندی است.

“استاندارد طلایی” (Golden standards) نمایانگر کیفیت است.

“کودک طلایی” (Golden Child) نشانگر فرد ارزشمند است.

به کار بردن عبارت “وقت طلاست” نیز بیانگر ارزشمند بودن زمان است.

این موضوع را “باید با آب طلا نوشت” نشانگر ارزشمند بودن آن حرف و ایده است.

روانشناسی رنگ طلایی در کسب و کار

هنگام استفاده از رنگ طلایی در کسب و کار خود باید ویژگی ها و خلق و خوی رنگ را به همراه معنای روانشناسی آن درک کنید. پیام هایی که رنگ های استفاده شده در کسب و کار شما به مشتری شما القا می کند می تواند تأثیر زیادی در موفقیت برند شما داشته باشد.

رنگ طلایی از نظر روانشناسی به عنوان رنگ دانش، کیفیت و ثروت درونی تلقی می شود. این ویژگی ها با اعتبار، تجمل و ثروت مادی همراه می باشند و نشان می دهند که یک محصول یا خدمات گران و منحصر به فرد است.

از نظر فیزیولوژیکی، رنگ طلایی می تواند احساسات مثبت زیادی نظیر شادی و سعادت یا از طرف دیگر، اضطراب و ترس عمیق را ایجاد کند.

در سراسر جهان، رنگ طلایی نشان دهنده جذابیت، اعتماد به نفس، تجمل و ثروت است. همچنین می تواند نماد عناصری نظیر دوستی، فراوانی و رفاه باشد که این ویژگی ها به طور طبیعی جذاب هستند. با این حال، استفاده ی بیش از حد از رنگ طلایی ر طراحی می تواند برند شما را خودخواه، مغرور و مدعی نشان دهد. سعی کنید از رنگ طلایی در طراحی های خود به عنوان یک رنگ کمکی استفاده کنید.

کسب و کار ها اغلب با استفاده از رنگ طلایی در طراحی وب سایت، لوگو یا بسته بندی خود سود خواهند برد. استفاده از رنگ طلایی به همراه رنگ مشکی یا سرمه ای انتخاب خوبی برای فروش محصولات با کیفیت به مردان است. می توانید از این ترکیب در وب سایت، لوگو و به خصوص در بسته بندی محصولات خود استفاده کنید. استفاده از رنگ طلایی به همراه قرمز تیره، آبی تیره یا سبز تیره برای ارائه ی محصولات یا خدماتی به بانوان بسیار جذاب خواهد بود.

نظر شما در رابطه با رنگ طلایی در طراحی چیست؟ برای ما بنویسید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *