ترفند تولید محتوا تصویری : این نکات معجزه آسا!

ترفند تولید محتوا تصویری : تولید محتوای الکترونیکی در قالب های مختلفی انجام می شود که محتوای تصویری یکی از این موارد است. محتوای تصویری در حال حاضر طرفداران زیادی دارد و همین ویژگی باعث شده است تا افراد زیادی به فکر این نوع تولید محتوا بیفتند. در این مطلب از وبلاگ پنتازوم به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و اطلاعات لازم را با شما به اشتراک می گذاریم. با ما همراه باشید.

 

دلایل اهمیت تولید محتوای تصویری 

طبق گزارشات ارائه شده، 63 درصد از شبکه های اجتماعی از تصاویر تشکیل شده اند. این بدین معنا است که نزدیک به دو سوم پست هایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، محتوای تصویری هستند.

نیمی از کاربران اینترنت، عکس یا ویدئویی را که در اینترنت می بینند را دوباره پست می کنند. علاوه بر این حدود 54 درصد از همه کاربران اینترنت عکس یا ویدئویی را که خودشان درست کرده اند، به اشتراک می گذارند.

این آمارها نشان دهنده علاقه کاربران به محتوای تصویری و دلیل اهمیت آن در دنیای دیجیتال مارکتینگ باشد.

علاوه بر این موارد، محتوایی با تصاویر مرتبط 94 درصد بازدید بیشتری نسبت به محتوای بدون تصویر دارد. این آمار بیان کننده نقش حیاتی تصاویر برای رسیدن به موفقیت در اینترنت است.

اگرچه قیمت تولید محتوا تصویری بیشتر از محتواهای متنی است اما ارزش و بازخورد بهتری برای شما خواهد داشت.

تولید محتوای تصویری
تولید محتوای تصویری

انواع محتواهای تصویری 

زمانی که درباره تولید محتوای تصویری صحبت می کنیم، دقیقا چه چیزی مد نظر ماست ؟ این موارد از رایج ترین انواعی است که بازاریاب ها از آن استفاده می کنند :

عکاسی خلاقانه : عکس هایی که در استوک یا اینستاگرام توسط کاربران منتشر می شود.

ویدئو : یوتیوب بزرگ ترین منبع ویدئو است.

اسکرین شات : عکس هایی که می توان برای آموزش استفاده کرد.

اینفوگرافیک ها : اطلاعات و آمارها را در قالب تصویر انتقال می دهند.

یادداشت های تصویری : برای به اشتراک گذاری نکات مهم می توان از این روش استفاده کرد.

 

ترفند تولید محتوا تصویری
ترفند تولید محتوا تصویری

چند ترفند تولید محتوا تصویری 

ترفند تولید محتوا تصویری را می توان به سه دسته مهم تقسیم بندی کرد که عبارتند از :

_ پست های شبکه اجتماعی

_ وبلاگ ها

_ ویدئو ها

در ادامه به بررسی چند ترفند تولید محتوا تصویری خواهیم پرداخت 

1.در همه پلتفرم های اشتراک گذاری تصاویر ثبات داشته باشید.

فضاهای زیاد وجود دارد که می توانید عکس ها را در آن به اشتراک بگذارید اما به یاد داشته باشید که باید از نام تجاری یکسان برای همه پلتفرم ها استفاده کنید. یک ترفند تولید محتوا تصویری خوب این است که از موارد زیر برای محتواهای خود از لوگو، پالت رنگ و فونت یکسان استفاده کنید :

2.ترفند تولید محتوا تصویری : بر روی طراحی لوگو خود سرمایه گذاری کنید.

ایجاد لوگو می تواند پر هزینه و زمان بر باشد اما ارزش سرمایه گذاری را دارد. لوگو شما می تواند بر روی محتواهای تصویری که ایجاد می کنید درج شود. زمانی که لوگو شما محبوب شد دیگر نیاز به اضافه کردن نام شرکت شما برای شناخته شدن نیست.

نایک مثال خوبی از این مورد است. در بسیاری از تبلیغات این کمپانی آن ها اشاره ای به نام برند خود نمی کنند و فقط لوگو خود را درج می کنند.

شما می توانید ابزارهای رایگان زیر را برای ایجاد لوگو امتحان کنید :

Canva Logo Maker : یک ابزار طراحی عکس محبوب که می تواند به شما کمک کند تا لوگو خود را ایجاد کنید.

Looka : یک ابزار ایجاد کننده لوگو که از هوش مصنوعی برای ایجاد یک طراحی فوق العاده استفاده می کند.

LogoMaker  : راهی آسان و ساده برای ایجاد لوگو

 

3.اِلمان های تصویری خود را تنظیم کنید.

چه درحال ایجاد یک اینفوگرافی و یا یک عکس شخصی برای وبلاگ تان هستید، اطمینان پیدا کنید که از قوانین پایه برای تنظیم عناصر تصویر استفاده می کنید.

همه چیز باید به خوبی در تصویر جای بگیرد و هیچ چیزی نباید بیش از حد به حاشیه محتوای تصویری نزدیک باشد. المان هایی مانند متن یا تصویر نیز باید هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی تراز شوند.

4. ترفند تولید محتوا تصویری : خلاقیت خود را نشان دهید.

یکی دیگر از ترفند تولید محتوا تصویری که برای تولید محتوای تبلیغاتی نیز باید در نظر گرفته شود، استفاده از خلاقیت است. شما می توانید خلاقیت خود را با ایجاد تصاویر اورجینال نشان دهید. محتواهای تصویری راه بسیار خوبی برای نشان دادن شخصیت برند شما هستند. و همانند انسان ها هر برند شخصیت منحصر به فرد خود را دارد که باید به عموم نشان دهد.

اگر شما شوخ طبع هستید، محتواهای خود را نیز در قالب طنز ایجاد کنید؛ اگر جدی هستید، محتواها را نیز جدی درست کنید. هر کاری که می کنید باید اورجینال باشید!

ترفند تولید محتوا تصویری
ترفند تولید محتوا تصویری

5.از تصاویر مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.

زمانی که استفاده از شبکه های اجتماعی رایج شد، یک راه عالی برای مردم بود تا تصاویر زندگی های خودشان با خانواده و مردم را به اشتراک بگذارند. زمانی که شبکه های اجتماعی خیلی محبوب شد، مردم متوجه شدند که نیازی نیست تا هر چیزی را به اشتراک بگذارند.

محتوای تصویری شما همیشه باید با حوزه کاری تان مرتبط باشد. قبل از این که یک عکس برای حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی بگیرید از خودتان سوال کنید که :

هدف این محتوای تصویر چیست ؟

آیا برای محتوا از قبل برنامه ریزی کرده اید و یا فقط می خواهید سریعا یک پست درست کنید ؟

شما هرگز نباید یک محتوای تصویری برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید تا زمانی که یک هدف واضح از آن داشته باشید.

6.طول و عرض مناسب برای تصاویر وبلاگ خود را پیدا کنید.

این ترفند تولید محتوا تصویری مربوط به سایز محتواها است. درست همانند این که نیاز دارید برای پلتفرم های شبکه های اجتماعی مختلف از سایز خاصی استفاده کنید، محتوای وبلاگ ها نیز باید فرمت خاصی داشته باشند.

برای این کار باید طول و عرض مناسب وبلاگ خود را پیدا کنید و محتواها را بر اساس آن سایز بندی کنید.

7. قوانین کپی رایت را نقض نکنید!

زمانی که نوبت به پیدا کردن محتوای تصویری می رسد، بسیاری از کسب و کار ها سعی می کنند تا با استفاده از تصاویر استوک در زمان خود صرفه جویی کنند!

تصاویر استوک تصاویری هستند که عکاسان تخصصی یا آماتور آن ها را ایجاد می کنند و به همه افراد بدون داشتن حق کپی رایت اجازه استفاده از آن را می دهند. بسیاری از سایت ها وجود دارند که هزاران تصویر استوک دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید اما باید از انجام این کار اجتناب کنید. چرا که همانطور که اشاره کردیم شما باید از محتوای اورجینال استفاده کنید.

امیدواریم این نکات برای شما مفید بوده باشد. شما با تولید انواع محتوا مانند تولید محتوا صوتی، تصویری، متنی و … می توانید به توسعه کسب و کارتان کمک کرده و مخاطب های بیشتری به دست آورید.

برای مشاوره رایگان برای تولید محتوا همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس بگیرید. برای دیدن شدن شما در گوگل برنامه ریزی می کنیم.

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
pentazoom@
ما را در آپارات دنبال کنید
pentazoom@
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
pentazoom@
ما را در یوتیوب دنبال کنید
pentazoom@

مقالات مرتبط در پنتازوم

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *