طراحی سایت پوشاک

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس【طراحی سایت پوشاک】

5/5 - (16 امتیاز)

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس و پوشاک چقدر هزینه داره؟ برای طراحی سایت پوشاک چه موارد مهمی را باید در نظر بگیرم؟ برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی روی پنتازوم حساب باز کنید. اما چطور می توان به سراغ راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس رفت و از این طریق کسب درآمد کرد؟ آیا راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس می تواند به اندازه یک فروشگاه فیزیکی بازدهی خوبی داشته باشد؟ طراحی سایت لباس چه چالش هایی برای شما به همراه دارد؟

یکی از پردرخواست ترین سفارشات ما مربوط به پیج های اینستاگرامی است که موفق به ایجاد فروش مناسب در این شبکه اجتماعی شده اند. با افزایش تعداد سفارش، ثبت آن در دایرکت کاری خسته کننده و عملا غیر ممکن است. با داشتن یک فروشگاه اینترنتی و درگاه پرداخت آنلاین در هر ساعتی از شبانه روز می توانید بفروشید و نیازی به آنلاین بودن ادمین اینستاگرام برای انجام فروش نیست. از طرفی اینستاگرام اصولا فضایی برای تبلیغ محصول است و امکانات فوق العاده یک سایت فروشگاهی را ندارد. بنابراین اگر شما به فروش مناسبی در اینستاگرام رسیده اید، وقتش رسیده است که به فکر طراحی سایت لباس بیوفتید.

اگر در ذهن شما هم سوالات بسیاری درباره ی طراحی سایت پوشاک وجود دارد، در این مطلب همراه پنتازوم باشید تا از تجربیات و راهنمایی ما درباره ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس استفاده کنید. برای استفاده از مشاوره رایگان طراحی سایت پوشاک شماره خود را وارد کنید.

 

طراحی سایت پوشاک

طراحی سایت پوشاک ایده ای است که اگر شما بتوانید محصول را تامین کنید، 100% به سود می رسد. لباس فروشی یکی از محبوب ترین فروشگاه ها برای مردم است. کمتر کسی وجود دارد که خرید لباس را دوست نداشته باشد. سر زدن به یک پاساژ یا مغازه لباس فروشی همیشه برای مردم جذاب است. تا حدی که حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، بعد از گذشت چند دقیقه احساس می کنید بهتر است حتما چیزی بخرید!

این موضوع در فضای مجازی هم درست است. اگر شما با طراحی سایت حرفه ای بتوانید محصولات خود را به مردم معرفی کنید، کار تمام است! قبل از اینکه سفارش طراحی سایت پوشاک خود را ثبت کنید، می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

 با توجه به این مباحث و موضوعاتی که در ادامه ی این مطلب پنتازوم توضیح خواهیم داد، طراحی سایت پوشاک و راه اندازی سایت فروش لباس یکی از موثرترین و بهترین روش برای فروش انواع پیراهن، شلوار، مانتو و روسری و دیگر انواع پوشاک است.

چرا طراحی سایت پوشاک اهمیت دارد؟

طراحی سایت پوشاک دو مزیت اصلی برای صاحب تولیدی پوشاک دارد. اول افزایش فروش و درآمد بیشتر و دوم برندسازی. 

شرکت های تولیدی در هر فصل مدل های جدیدی از لباس را وارد بازار می کنند. بعضی از تولید کننده ها لباس ها را صادر می کنند. برخی هم در سراسر کشور نمایندگی دارند. این تولیدی های پوشاک از طریق اینترنت می توانند محصولات خود را به خوبی معرفی کنند و به دنبال جذب نمایندگی ها و عاملین فروش باشند. شما می توانید به صورت تک یا عمده محصولات را در سایت به فروش برسانید.

برخی از درخواست ها به صورت آنلاین قابل ثبت نیستند. مثل سفارش عمده یک فروشگاه لباس به یک تولیدی. که در این صورت هم می توانید با درج یک فرم درخواست سفارشات عمده پوشاک دریافت کنید. مزیت های طراحی سایت پوشاک در یک نگاه:

  • افزایش حجم فروش 
  • برندسازی
  • امکان فروش به تمامی نقاط کشور (دنیا)
  • تبلیغات موثرتر و ارزان تر
  • حذف محدودیت های زمانی و مکانی فروشگاه
  • دسترسی شبانه روزی مشتری به محصولات

چرا پیج های اینستاگرامی باید سایت پوشاک هم داشته باشند؟

خیلی از کسب و کارهای نوپا در زمینه ی پوشاک برای شروع کار خود از اینستاگرام استفاده می کنند. این پیج های پوشاک در اینستاگرام با تبلیغات و فعالیت مستمر در اینستاگرام مشتری پیدا می کنند. تا به این جای کار فرآیند بازاریابی اینترنتی را به خوبی انجام داده اند. اما یک کسب و کار زمانی می تواند موفق باشد که از همه ی پتانسیل موجود برای بازاریابی و فروش استفاده کند. علاوه بر این اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی است که بیشتر مناسب برندسازی و معرفی محصولات و خدمات است و اگر شما در کسب و کار پوشاک خود جدی هستید، علاوه به صفحه ی اینستاگرام باید به فکر طراحی سایت پوشاک باشید. 

مزیت های طراحی سایت پوشاک
مزیت های طراحی سایت پوشاک

در حقیقت وب سایت شما مرکز اصلی تبلیغات کسب و کار شماست. شما می توانید از صفحه اینستاگرام کمک بگیرید و مشتریان را به سایت خود هدایت کنید. به این ترتیب می توانید افراد را به مشتریان ثابت خود تبدیل کنید. 

از آن گذشته امکاناتی که یک وبسایت فروش پوشاک به شما می دهد، قابل ارائه در یک صفحه اینستاگرامی لباس نیست. طرح های مشتری وفادار، امکان خرید آنلاین بدون نیاز به ادمین ثبت سفارش، امکان ایجاد کدهای تخفیف سیستمی، امکان نمایش رنگ بندی و سایزبندی کامل در صفحه ی مخصوص به هر لباس (دیگر نیاز نیست برای هر مشتری به صورت جدا بفرستید) از جمله امکاناتی است که با طراحی سایت لباس می توانید داشته باشید.

علاوه بر این موارد شما می توانید برای فروشگاه اینترنتی خود نماد اعتماد الکترونیک بگیرید. این موضوع روی اطمینان مشتریان به کسب و کار شما و در نتیجه افزایش فروش تاثیر می گذارد.

هزینه طراحی سایت پوشاک

هزینه طراحی سایت پوشاک در مقایسه با راه اندازی فروشگاه فیزیکی لباس بسیار مقرون به صرفه است.  هزینه خرید یا اجاره یک فروشگاه حتی اگر فقط یک مغازه کوچک باشد هم، به قدری زیاد است که هر کسی از پس آن برنخواهد آمد و تا سرمایه بالایی نداشته باشید، نمی توانید به سراغ آن بروید.

جدا از هزینه اجاره یا خرید یک ملک، هزینه های جانبی دیگری هم مانند هزینه آب، برق، گاز، هزینه نظافت و نگهداری یک ساختمان هم وجود دارد که با در نظر گرفتن این مبالغ، هزینه ی بالایی را برای یک فروشگاه لباس متحمل خواهید شد. اما راه اندازی فروشگاه آنلاین لباس هم اگر چه به اندازه یک فروشگاه فیزیکی هزینه ندارد، اما بسته به نوع امکانات درخواستی شما هزینه های متفاوتی خواهد داشت.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک
راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک

طراحی سایت پوشاک یکی از بهترین راه های فروش انواع لباس در فضای مجازی است.

در مورد قیمت طراحی سایت هم باید بگوییم که تعرفه ساخت سایت بستگی به یک سری موارد دارد که از مهم ترین آن ها می توانیم این موارد را نام ببریم:

  • نوع سیستم مدیریت محتوا 
  • حجم داده های شما
  • امکانات سایت
  • حجم هاست
  • تعداد صفحات مورد نیاز
  • مدت زمان پشتیبانی
  • نوع دامنه (ir. ؟ com. ؟ و…)

چطور آنلاین لباس بفروشیم؟ 

طراحی سایت پوشاک راه حل فروش آنلاین لباس است. نقش اینترنت در دنیای امروز از هر زمان دیگری پررنگ تر است. امروزه در هر حوزه ای می توان از طریق اینترنت اقدام کرد. انتخاب شما از خرید سیر و پیاز گرفته تا گرفتن نوبت از پزشک متخصص، با استفاده از اینترنت بسیار راحت تر شده و در هر زمینه ای سایت هایی به وجود آمده اند تا هم برای شما و هم برای صاحبان کسب و کار و خدمات تجربه خرید و فروش راحت تری رقم بخورد.

با توجه به این وضعیت داشتن یک فروشگاه لباس به صورت حضوری و فیزیکی، نه تنها الزامی ندارد، بلکه معایب زیادی هم در بر دارد که مانع بازدهی بیشتر می شود. در ادامه این مطلب به شما می گوییم چطور می توان با راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس هم به درآمد عالی دست پیدا کرد و هم محدودیت های یک لباس فروشی فیزیکی را دور زد.

طراحی سایت با سئو

طراحی سایت لباس و پوشاک شما با رعایت اصول سئو انجام می شود.

طراحی سایت ریسپانسیو

سایت فروش لباس شما در دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده می شود.

پنل مدیریت ساده

سایت فروشگاهی لباس و پوشاک به راحتی و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی قابل مدیریت است.

توسعه پذیری سایت

اضافه کردن امکانات جدید به سایت راحت و با هزینه مناسب انجام می شود.

سئو سایت پوشاک

سئو سایت پوشاک چه کمکی به فروش می کند؟ سئو به زبان ساده به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جوگر است. شاید تصور کنید وقتی در گوگل کلمه ای مثل «لباس خواب» را سرچ می کنید، اولین سایتی که به شما نشان داده می شود به طور اتفاقی در اولین رتبه گوگل قرار گرفته است اما اصلا اینطور نیست!

یک سئوکار حرفه ای می تواند با کار کردن بر روی محتواهای یک سایت و اجرای درست سئو خارجی و داخلی آن را به گونه ای بهینه کند تا آن سایت رتبه بهتری در سرچ گوگل پیدا کند.

بنابراین برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس باید به دنبال یک سئوکار حرفه ای باشید تا بتوانید در کسب و کارتان موفق شوید.   

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در سئو هر نوع فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته شود، راه اندازی بخش وبلاگی سایت لباس است. 

شاید تصور کنید که سایت فروشگاه اینترنتی لباس نیازی به بخش وبلاگی و آموزشی ندارد. اما تجربه ما در پنتازوم ثابت کرده است که با نوشتن مطالب کاربردی می توانید ترافیک ارگانیک بسیار خوبی برای سایت ایجاد کنید. در متن نوشته ها می توانید به معرفی محصولات بپردازید. مثلا اگر در مورد مزیت های شلوار کتانی یک مقاله نوشتید، داخل آن به محصول شلوار کتان لینک بدهید.

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی لباس

همان طور که توضیح دادیم سئو اصولی و حرفه ای باعث بهینه سازی سایت فروشگاهی شما می شود. اگر فروشگاه اینترنتی شما به طور حرفه ای بهینه سازی شده باشد، به راحتی در اولین نتایج سرچ های گوگل نمایش داده خواهید شد. به همین ترتیب سایت شما بازدید بیشتری خواهد داشت و در بین این بازدیدکنندگان قطعا مشتریان ثابت بسیاری نیز جذب خواهید کرد.

امکانات فروشگاه اینترنتی لباس

یک فروشگاه اینترنتی لباس از امکانات بسیار خوبی برخوردار است از جمله:

  • امکان بررسی و خرید صدها و حتی هزاران مدل لباس بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتری.
  • امکان نقد و بررسی هر محصول با توجه به جنس و برند لباس.
  • امکان ارائه کدهای تخفیف مبلغی یا اعمال بر روی یک سری کالاهای خاص
  • بخش وبلاگ برای فروشگاه لباس
  • امکان تعریف باشگاه مشتریان
  • امکان اعمال فیلترهای مختلف بر روی اجناس مثل فیلتر قیمت، سایز، رنگ یا جنس.
  • امکان پیش سفارش برای کالاهایی که موقتا موجود نیستند.
  • امکان رزرو کالا برای خرید در آینده نزدیک
  • امکان شناسایی مشتریان ویژه و ارائه آفرهای مخصوص به آن ها
  • ….
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس
راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

مهم ترین صفحات در طراحی سایت پوشاک

پنتازوم توصیه می کند در ثبت سفارش طراحی سایت پوشاک و تنظیم قرارداد طراحی سایت فروشگاهی حتما این صفحات را مدنظر قرار بدهید. 

  1. صفحه خانه : این صفحه مهم ترین پیج سایت شماست. طراحی بنرهای جذاب و درج دسته بندی های مهم و اولویت دار باعث می شود مشتری دسترسی راحت تری به بخش های مختلف سایت شما داشته باشد. ما در پنتازوم این صفحه را کاملا دینامیک طراحی می کنیم و برای مناسب ها یا تغییر فصل می توانید به راحتی لباس های جدید را معرفی کنید. 
  2. صفحه دسته بندی محصولات : این صفحه در تمامی فروشگاه های اینترنتی بسیار معمول است. تمامی محصولات مربوط به یک دسته بندی در این پیج به نمایش گذاشته می شود. معمولا یک بخش فیلتر مربوط به قیمت، رنگ و یا دیگر موارد مهم در آن محصول در ستون کناری این صفحه قرارداده می شود تا به مشتریان در انتخاب لباس مورد نظر کمک کند.
  3. صفحه محصول : این صفحه اطلاعات مربوط به کالا را نشان می دهد. رنگ، سایز و طرح از جمله مواردی هستند که مشتری می تواند در صفحه ی محصول آن ها را با توجه به سفارش خود انتخاب کند. هم چنین صفحه محصول یک بخش توضیحات دارد که شما می توانید با درج محتوای مناسب به سئو آن کمک کنید. عکس محصول هم در این صفحه به نمایش گذاشته می شود. بهتر است از زوایای مختلف یک لباس عکاسی کنید و در گالری تصاویر محصول در سایت قرار بدهید.
  4. صفحه تسویه حساب و پرداخت : این صفحه فرم تعداد محصولات و تعداد از هر کدام را به مشتری نشان می دهد. در نهایت به درگاه متصل می شود و مشتریان شما می توانند هزینه را آنلاین پرداخت کنند.
  5. صفحه تماس با ما : وجود اطلاعات تماس و شماره تلفن برای پیگیری سفارشات و یا پرسیدن سوالات احتمالی واجب است.
  6. صفحه درباره ما : بهتر است خلاصه ای از دلیل راه اندازی سایت و معرفی اعضای تیم در این بخش داشته باشید. 
  7. صفحه وبلاگ : قدرت وبلاگ را در طراحی سایت فروشگاهی دست کم نگیرید. داشتن بخش اخبار و مقالات برای هر نوع فروشگاه اینترنتی واجب است زیرا می تواند برای شما ترافیک ارگانیک خوبی به همراه داشته باشد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس با ووکامرس

ووکامرس بخش فروشگاهی سیستم مدیریت محتوای ورد پرس است که امکانات بسیار خوبی را به شما ارائه می دهد. پیشنهاد ما در پنتازوم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس استفاده از ووکامرس است.

ووکامرس برای کسب و کارهای کوچک و متوسط در هر حوزه ای، گزینه بسیار مناسبی است و هزینه بسیار معقولی هم دارد.  

ووکامرس در واقع بخش فروشگاهی سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.

وردپرس بدون شک یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در تمام دنیاست. هزینه معقول برای راه اندازی اولیه یک کسب و کار، وجود قالب های متنوع و با قابلیت های بسیار کارآمد، طراحی منطبق با اصول سئو و وجود بسیاری از افزونه های کمکی فوق العاده (مثل رنک مث Rank Math) و… باعث محبوب وردپرس شده است.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس چه مراحلی دارد؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس چند مرحله بسیار مهم دارد که سعی کردیم این مراحل را به طور مختصر برایتان شرح بدهیم. بعد از انتخاب نام مناسب و ثبت دامنه و هم چنین خرید از یک هاست مطمئن باید سراغ بخش اجرایی کار بروید.

قبل این مراحل باید یک طرح تجاری مناسب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک خود تهیه کنید. قصد فروش چه محصولاتی را دارید؟ البته که پوشاک! اما در بین طیف گسترده پوشاک قصد دارید روی چه محصولاتی تمرکز کنید؟

پوشاک بانوان، پوشاک کودک و نوجوان؟ لباس آقایان؟ شاید علاقه مند به فروش لباس زیر، لباس خواب و جوراب در سایت خود باشید.تامین کننده مناسبی برای حوزه انتخابی خود معین کرده اید؟ در زمینه فروش کالا امکان تامین محصول شرط موفقیت در بیزنس است!

1- انتخاب محصولات فروشگاه اینترنتی لباس

دوست دارید چه لباسی به مشتریانتان عرضه کنید؟ لباس مجلسی، لباس های راحتی، لباس زیر یا حتی لباس های کودک و نوزاد؟ همان طور که می دانید حوزه پوشاک طیف گسترده ای دارد و شما باید بدانید می خواهید چه محصولاتی ارائه بدهید. ممکن است بخواهید تنها در زمینه پوشاک کودک فعالیت کنید، یا فقط پوشاک مردانه داشته باشید یا حتی ممکن است تصمیم داشته باشید در تمام این زمینه ها فعالیت کنید. نکته مهم این است که پیش از راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس نوع محصولات فروشگاه را تعیین کنید. 

2- مشخص کردن تامین کننده های کالا

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس تعیین کردن تامین کنندگان کالا اهمیت زیادی در بر دارد. هر قدر هم که سایت بهینه و مناسبی داشته باشید اما نتوانید اجناس مناسبی ارائه کنید و در تامین کالاهای سایتتان بدقولی کنید، مشتریان خود را از دست خواهید داد.

بنابراین مهم است که بهترین تامین کنندگان کالا را پیدا کرده و از برندهای معتبر وشناخته شده و نمایندگی های آن ها برای فروشگاه اینترنتی پوشاک استفاده کنید.

طرح تجاری (بیزنس پلن) فروشگاه اینترنتی

بیزینس پلن در واقع نقشه راه کسب و کار شماست و نشان می دهد کسب و کارتان باید چه مسیری را طی کند و طی چه مدتی به اهداف خود برسد.

همان طور که پیش نیاز ساختن یک ساختمان طراحی یک نقشه است، پیش از راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس هم نیاز به طراحی یک بیزینس پلن اصولی خواهید داشت.

انتخاب یک اسم و دامنه برای فروشگاه اینترنتی

انتخاب اسم و دامنه برای سایت تان یکی از مراحل مهم و البته سخت راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس است. انتخاب اسم و دامنه کار سختی است چراکه بسیاری از اسم هایی که حتی تصورش را هم نمی کنید، تاکنون انتخاب شده اند! اما می توانید به راحتی از تخصص کارشناسان ما در پنتازوم برای انتخاب اسم و دامنه استفاده کنید.

انتخاب هاست برای فروشگاه اینترنتی

هاست قسمت مهمی از سایت فروشگاهی شما که اطلاعات فروشگاه اینترنتی شما را به مخاطبان و مشتریان شما نشان می دهد. هاستی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس نیاز دارید باید امن، با کیفیت و دارای پشتیبانی مناسب باشد. علاوه بر این باید سرعت بالا و قابلیت ارتقا نیز داشته باشد.

انتخاب سیستم مدیریت محتوا (CMS) فروشگاه اینترنتی

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس تان باید سیستم مدیریت محتوای مناسبی انتخاب کنید. CMS مخفف عبارت Content Management System و به معنی سیستم مدیریت محتواست. سیستم های مدیریت محتوای مختلفی وجود دارند که استفاده و انتخاب آن ها بسته به نوع سایت فروشگاهی شما متفاوت است.

برای اینکه بهترین سیستم مدیریت محتوا را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس تان انتخاب کنید، می توانید با ما در پنتازوم در تماس باشید.

نوشتن توضیح محصول

درست مثل زمانی که به یک فروشگاه پوشاک حضوری می روید و فروشنده در مورد هر لباس و ویژگی های آن به شما توضیحات لازم را ارائه می کند، در یک سایت فروشگاهی هم باید برای هر محصول محتوایی جذاب نوشته و منتشر کنید تا هم سایت شما از نظر محتوا غنی شود و هم توضیحاتتان مخاطب را به خرید کالا ها مجاب کند.

✅ توجه! هزینه تولید محتوا در پنتازوم به صرفه است! یکی از مهم ترین موارد برای سئو سایت فروشگاهی تولید محتوا منظم است! این مسئله را جدی بگیرید.

برای توضیح کالایی مانند لباس، علاوه بر اشاره به جنس، برند و دیگر ویژگی ها، باید اندازه های دقیق هر لباس را هم در ختیار مشتری بگذارید.

تهیه عکس از محصول

در یک فروشگاه حضوری مشتری امکان بررسی هر محصولی را از نزدیک دارد. فروش اینترنتی بخصوص در سال های آغازینش، همواره با این مسئله مواجه بود که چون بسیاری از مردم تصور می کردند حتما باید جنس را از نزدیک ببینند تا بتوانند خرید مطمئنی داشته باشد، کمتر به سراغ خرید کالاهایی مثل لباس به شکل اینترنتی می رفتند.

خوشبختانه در حال حاضر چنین تصوری کمتر در بین مردم وجود دارد اما یکی از لازمه های ترغیب مشتری به خرید اینترنتی، بارگزاری عکس های با کیفیت در سایت فروشگاهی شماست.

هرقدر عکس های بهتر و با کیفیت بیشتری در معرض دید مخاطب قرار بدهید، مشتری شما هم بیشتر با کالا آشنا می شود و هم راحت تر به شما اعتماد می کند. بنابراین برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس به عکاسی با کیفیت از محصولاتتان نیازمندید.

دریافت مجوز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک

با داشتن نماد الکترونیکی اعتماد مخاطب به شما بیشتر می شود. برای اینکه بتوانید نماد الکترونیکی دریافت کنید، باید اطلاعاتی از جمله آدرس، نام و مشخصات صاحب کسب و کار و شماره تلفن خود را در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت کنید. به طور معمول طی مدت یک هفته کاری پس از روز درخواست، می توانید نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه تان را بعد از احراز هویت دریافت نمایید.  

سرمایه و هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

با توجه به توضیحاتی که تا اینجا ارائه کردیم، متوجه شدید که راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس هزینه بسیار مناسب تری نسبت به یک فروشگاه فیزیکی دارد. اما اینکه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس چقدر باید هزینه کنید، بسته به نوع سایت و خدماتی که می خواهید ارائه بدهید متفاوت است.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم برای برآورد دقیق هزینه با کارشناسان ما در پنتازوم تماس بگیرید.

برای تخمین هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس این موارد را در نظر بگیرید:

_هزینه طراحی سایت پوشاک (هاست، دامنه و سیستم مدیریت محتوا حدودا از 7 میلیون تومان در پنتازوم شروع می شود)

_هزینه عکاسی از محصولات (در صورتی که کالایی به فروش می رسانید که کاتالوگ آنلاین شرکتی دارند، می توانید از عکس های محصولات آن سایت های مادر استفاده کنید)

_ هزینه های مربوط به خرید اولیه برخی از اقلام (درست است که مزیت راه اندازی یک سایت لباس نسبت به فروشگاه فیزیکی این است که نیاز نیست چندین میلیارد تومان هزینه کنید. اما به هر حال باید تعدادی کالا تهیه کنید و در صورت فروش آنلاین بتوانید آن ها را به راحتی به دست خریدار برسانید)

_ هزینه انبار (اگر فعلا از منزل شروع می کنید، نیاز نیست نگران این بخش باشید)

_ هزینه های ماهیانه مربوط به سئو؛ تولید محتوا و نگهداری از سایت ( حداقل ماهیانه 2-3 میلیون تومان برای خدمات حرفه ای)

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

حتما تا این قسمت مقاله، متوجه مزایای بیشمار یک فروشگاه اینترنتی پوشاک شده اید. حال به طور خلاصه وار به برخی دیگر از مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس اشاره می کنیم:

  • حذف هزینه های سنگینی مثل هزینه اجاره یا خرید ملک. ( حداقل در ابتدای راه نیاز به هزینه های نجومی نیست)
  • کاهش هزینه های جانبی مثل حقوق کارمندان و هزینه هایی از جمله مبلغ برق، گاز و … در یک فروشگاه فیزیکی
  • امکان خرید جنس از تولید کننده به هر میزانی که سفارش دارید.
  • نداشتن محدودیت مکانی؛ چرا که از هر نقطه ای می توانید مشتری جذب کنید.
  • نداشتن محدودیت زمانی.
  • امکان به روز رسانی راحت تر اجناس

روش های بازاریابی فروشگاه اینترنتی لباس و پوشاک

برای بازاریابی در حوزه پوشاک راه های مختلفی وجود دارند که سه تا از اصلی ترین و مهم ترین آن ها را برایتان توضیح خواهیم داد:

  1. بازاریابی با تولید محتوا و سئو

همان طور که با همراه بودید، گفتیم که تولید حرفه ای محتوا و فعالیت یک متخصص سئو بر روی مطالب، چه تاثیر شگرف و عمیقی بر روی بیشتر دیده شدن سایت فروشگاهی شما و جذب مشتری بیشتر می شود.

اهمیت محتوا برای یک سایت فروشگاهی پوشاک به اندازه کود مناسب برای یک محصول کشاورزی اهمیت دارد.  با سفارش تولید محتوا از یک شرکت معتبر، موفقیت سایت پوشاک خود را تضمین کنید! 😁

  1. بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مختلف می توانند تاثیر بسزایی در دیده شدن فروشگاه اینترنتی پوشاک شما داشته باشند.

با داشتن یک اکانت رسمی در یک شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام و تولید محتوای مناسب برای آن، می توانید جز سایت از طریق این شبکه ها هم مخاطبان زیادی پیدا کنید که بسیاری از آن ها به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
  1. بازاریابی با اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها یا همان کسانی که تعداد دنبال کنندگان زیادی دارند، می توانند به راحتی باعث بیشتر دیده شدن کسب وکار شما شوند. خوشبختانه تعداد زیادی اینفلوئنسر در حوزه مد و پوشاک در شبکه های مختلف اجتماعی مشغول به فعالیت هستند که شما از طریق این افراد هم قادر به بازاریابی برای کسب و کارتان هستید.

6 ویژگی ضروری یک فروشگاه اینترنتی لباس

تا اینجا ویژگی های مختلفی را برای یک فروشگاه پوشاک بر شمردیم که لازمه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس هستند. در ادامه به سراغ 6 ویژگی بسیار مهم برای یک فروشگاه اینترنتی پوشاک می رویم:     

  1. UI و UX مناسب

ظاهر سایت یا UI و رابط کاربری آن یا UX باید به گونه ای باشد که مخاطب را به خود جذب کند. هر مشتری باید با اندک دانش و آشنایی که با فضای وب دارد بتواند با سایت شما کار کرده به راحتی در آن سفارشش را ثبت کند.

  1. اتصال به درگاه پرداخت آنلاین برای ثبت سفارش

سایت شما باید به یک درگاه پرداخت امن و مطمئن متصل باشد تا مشتری برای ثبت سفارش به مشکل برنخورد و اطلاعات کارت بانکی اش محفوظ بماند. بنابراین اتصال به یک درگاه پرداخت آنلاین امن برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس ضروری است. 

  1. بخش وبلاگ فروشگاه اینترنتی

داشتن یک وبلاگ در سایت فروشگاه پوشاک علاوه بر اینکه محتواهای سایت شما را غنی تر می کند، بسیار جذاب هم هست و می تواند اطلاعات جالب و زیبایی را در اختیار مخاطبان شما بگذارد.

شما می توانید در وبلاگتان مطالبی مانند تاریخچه برندهای مختلف، سیر مد درتاریخ، نقد و بررسی یک برند یا یک مدل لباس بخصوص، سبک لباس پوشیدن افراد مشهور در حوزه های متفاوت و … را منتشر کنید.

  1. بخش نقد و بررسی لباس

نقد و بررسی محصولات در هر حوزه ای به بهبود کسب و کارتان کمک شایانی می کند. در قسمت نقد و بررسی محصول می توانید توضیحاتی از قبیل جنس، برند، زنانه یا مردانه بودن، اندازه های لباس، نحوه ست کردن با دیگر لباس ها و … را منتشر کنید.

  1. سازگاری با موبایل یا واکنش گرایی

با توجه به اینکه بیشتر مردم از طریق گوشی تلفن همراه خرید هایشان را انجام می دهند، برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس توجه به این موضوع مهم است که سایت فروشگاهی شما به راحتی در انواع گوشی های تلفن همراه قابل استفاده باشد.

  1. سرعت مناسب بارگزاری صفحات

هر چقدر محصولات و برندهای مناسبی ارائه بدهید و سایتتان مملو از محتواهای سئو شده باشد، اگر سایت شما کند باشد و مشتری در باز کردن صفحات مختلف آن با مشکل مواجه شود، در اولین قدم سایت فروشگاه پوشاک را بسته و به سراغ یک سایت دیگر خواهد رفت!

بنابراین سرعت مناسب سایت در جذب بیشتر مشتری های شما اهمیت دارد.

 

سوالات متداول راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک

در این بخش متداول ترین سوالاتی که برای مشتریان پنتازوم در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس به وجود آمده بود را پاسخ داده ایم. در صورتی که سوالی داشتید که در این لیست نبود با ما تماس بگیرید یا کامنت بگذارید. پاسخگوی شما هستیم.

این هزینه با توجه به نوع سایت شما و امکانات آن متفاوت است. به همین دلیل برای آن که به طور دقیق بتوانید هزینه راه اندازی راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک را متوجه شوید، با کارشناسان ما در پنتازوم تماس بگیرید. می توانید صفحه راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برای تخمین هزینه ها ببینید. 09223896531 همیشه برای مشاوره آماده است!

قدم اول در توسعه کسب و کار پوشلک شما طراحی سایت حرفه ای است. با توجه به توضیحاتی که خدمتتان ارائه کردیم، با بهینه سازی حرفه ای محتوا و فعالیت بر روی سئو سایت، در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید به نتیجه مطلوب برسید. با این حال توضیحات ما به صورت کلی توضیح داده شده است بنابراین برای اینکه دقیقا زمان بازدهی سایت تان را متوجه شوید، باید از یک متخصص راهنمایی های لازم را دریافت کنید. مشاوره کسب و کار ما در پنتازوم رایگان است.

این سوال بستگی به نوع سیستم مدیریت محتوا انتخابی شما دارد. اگر بخواهید با هزینه های بسیار معقول و از قالب وردپرس برای طراحی سایت پوشاک استفاده کنید، ما این کار را نهایتا در ظرف حداکثر 1 هفته کاری برای شما انجام می دهیم. فراموش نکنید بخش مهمی از هر سایتی محتوایی است که در آن قرار می گیرد. بنابراین به جز موارد فنی که تضمین راه اندازی آن را می دهیم، باید محتوای محصولات و تصاویر مناسب نیز برای آن ها تهیه شود.

پنتازوم سال هاست در حوزه طراحی سایت و سئو تخصصی مشغول به فعالیت است و کسب و کارهای زیادی تاکنون از خدمات ما استفاده کرده اند. علاوه بر این در سایت پنتازوم قسمتی با عنوان نمونه کارها وجود دارد که شما در این قسمت می توانید سایت های برخی از کسب و کارها که با کمک متخصصان پنتازوم رشد کرده اند را مشاهده کنید.

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در آپارات دنبال کنید
@pentazoom
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در یوتیوب دنبال کنید
@pentazoom

مقالات مرتبط در پنتازوم

5 پاسخ

  1. در حال حاظر بیشتر فروشگاه های لباس به سایت نیاز دارن و با توجه به مشکلات اخیر اینستاگرام، طراحی سایت پوشاک بیش از قبل اهمیت پیدا کرده

  2. چه مدت بعد از این که طراحی سایت پوشاک ما تموم شد به درآمد میرسیم! سوال اصلی اینه!

    1. جواب اصلی به زمان کسب درآمد از سایت پوشاک اینه:
      سایت باید سئو بشه و بالا بیاد تا بتونین فروش داشته باشین. علاوه بر سئو میتونین از روش های دیگری هم برای فروش در روزهای اول استفاده کنین. استفاده از گوگل ادز، استفاده از مارکت هایی مثل باسلام و دیوار و شیپور و سایت های آگهی رایگان میتونه به سرعت بخشیدن به فروش فروشگاه های اینترنتی نوپا کمک کنه.

  3. طراحی سایت پوشاک بیشتر جوابه یا اینکه آنلاین شاپ تو اینستاگرام بزنیم؟ من تو اینستاگرام پیج دارم. شومیز، تیشرت زنونه، شلوار زنونه و … اینا میفروشم درآمدش در حد خیلی بالا نیست ولی بهتر از اینه که بخوام اجاره بدم برای مغازه. یعنی از خونه میفروشم. حالا میخواستم بدونم اگه سایت بزنم اولا چقدر باید هزینه کنم؟ بعد چقدر میتونه بیشتر برام مشتری بیاره؟ حوزه کاریم هم گفتم پوشاک زنونه هست.

  4. سلام امکان طراحی بخشی در سایت هست برای مرجوعی کالا ها؟ مشتری به هر دلیلی بخاد لباسی که سفارش داده مرجوع کنه میتونیم در سایت بخشی طراحی کنیم که این فرایند خودکار انجام بشه و فقط در مرحله اخر نیاز به یک تایید داشته باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *