پیدا کردن مشتری : کسب و کار شما بدون مشتری معنایی ندارد. هر چه مشتری بیشتری داشته باشید کسب و کار شما رونق بیشتری خواهد گرفت و سود بیشتری عایدتان خواهد شد.
تمام فعالیت صاحبان کسب و کارها به نوعی مربوط به پیدا کردن مشتری بیشتر می شود. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها برای شناسایی مشتریان جدید استفاده کنید.
در این مطلب از وبلاگ پنتازوم شما را با جدیدترین روش هایی که می توانید برای شناسایی مشتریان جدید به کار ببرید را آشنا خواهیم کرد. ما را همراهی کنید.
1- چطور لیست مشتریان بالقوه را پیدا کنیم؟
شما بدون این که لیست مشتری های بالقوه خود را پیدا کنید نمی توانید در ابتدای کار محصولاتتان را به فروش برسانید و کسب و کارتان را اداره کنید.
بنابراین در ابتدای کار باید مشتریانی که احتمال زیادی وجود دارد که به خدمات و محصولات شما نیاز داشته باشند را شناسایی کنید. می توانید از پرسونا برای به دست آوردن اطلاعات دقیق درباره مشتریان استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را در این زمینه مطالعه کنید:
هر چقدر بتوانید اطلاعات بیشتری درباره مشتری بدست آورید و دقیق تر او را بشناسید می توانید بهتر آن ها را راضی به خرید محصولاتتان کنید.
می توانید از اطرافیان نزدیک خود کار را شروع کنید. دوستان، آشنایان و حتی اعضای خانواده شما ممکن است به محصولات شما نیاز داشته باشند. آن ها نیز می توانند دوستان و آشنایان خود را به شما معرفی کنند و همین چرخه می تواند باعث پیدا کردن مشتری برای شما شود.
حتی می توانید با دوستان قبلی خود تماس بگیرید و خدمات خود را به آن ها معرفی کنید. همچنین از آن ها بخواهید شما را به دوستان خودشان معرفی کنند.
علاوه بر این روش ها می توانید به مشتریانی که در حال حاضر دارید محصولات بیشتری بفروشید. با آن ها در ارتباط باشید، خدمات پشتیبانی به آن ها ارائه کنید و نیازهای آن ها را رفع کنید.
می توانید در رویدادها و مناسب های مختلف حضور فعالی داشته باشید و از این راه با افراد جدیدی آشنا خواهید شد که می توانید آن ها را به مشتری تبدیل کنید. حتی اگر فروشی با استفاده از این روش نداشته باشید، می توانید مخاطبان خود را گسترش دهید.
علاوه بر روش هایی که به آن ها اشاره کردیم از فضای اینترنت نیز می توانید برای جمع آوری لیست مشتریان بالقوه استفاده کنید. طراحی سایت، بازاریابی محتوا ، استفاده از شبکه های اجتماعی و … از روش هایی هستند که به ویژه برای کسب و کارهای کوچک و نوپا موثر هستند.
2- چطور بازاریابی کنیم؟
بازاریابی برای فروش محصولات به روش های مختلفی انجام می شود. روش های بازاریابی نیز از گذشته تا کنون دچار تغییرات بسیاری شده است. بسته به نوع کسب و کار ممکن است یک روش موفق تر عمل کند. به طور کلی می توانید بازاریابی را به دو دسته فیزیکی و مجازی تقسیم بندی کرد. از انواع بازاریابی فیزیکی می توان به روش های زیر اشاره کرد :
طراحی و چاپ کاتالوگ : در این روش شما باید محصولات خود را به همراه کاربرد و توضیحات آن به صورت چاپی در اختیار مشتری قرار دهید.
پخش تراکت : در محل های مختلف تراکت مربوط به تبلیغات محصولتان را پخش کنید تا افراد بیشتری با خدمات شما آشنا شوند.
طراحی و چاپ آگهی در مجلات و روزنامه : این مورد نیز یکی از روش هایی است که می توانید از آن استفاده کنید هر چند در حال حاضر طرفدار چنانی ندارد.
تبلیغات در تلویزیون : این روش مخصوص کسب و کارهای بزرگ است. اگر شما تازه شروع به کار کرده اید این روش هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.
تبلیغات محیطی : با استفاده از بنر و بیلبورد در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد مانند مترو، فرودگاه، اتوبان و … انجام می شود. این روش نیز برای برندهای معروف مناسب است.
از انواع بازاریابی مجازی که همان تبلیغات در اینترنت می باشد می توان روش های زیر را نام برد :
بازاریابی محتوا یکی از انواع بازاریابی بوده که بسیار گسترده است و به شیوه های مختلفی نیز انجام می شود. این روش می تواند در قالب تولید محتوا برای سایت، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و … انجام شود.
بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچک بسیار کاربردی است چرا که هزینه تولید محتوا مناسب بوده و می توان با صرف هزینه های بسیار کمتر در مقایسه با روش های فیزیکی نتایج بهتری به دست آورد.
همانطور که اشاره کردیم در قالب های مختلفی می توان تولید محتوا را انجام داد که برخی از آن ها اشاره می کنیم :
محتوای متنی : این نوع محتوا اغلب برای سایت و یا وبلاگ مورد استفاده قرار می گیرد. ایده های مختلفی را می توان در این زمینه به کار برد. شما باید اطلاعات ارزشمندی را به کار ارائه کنید تا او را به کسب و کار و محصولاتتان علاقه مند کنید.
محتوای تصویری : این نوع محتوا را می توان در قالب تصاویر و ویدیو ایجاد کرد. محتوای تصویری باعث می شود تا در ذهن مخاطب ماندگاری بیشتری داشته باشید. اینفوگرافیک ها نیز می توانند در این گروه دسته بندی شوند.
محتوای صوتی : پادکست ها نوع دیگری از تولید محتوا هستند که می توانید برای پیدا کردن مشتری استفاده کنید. پادکست ها که یکی از انواع محتوا صوتی هستند یک راهکار هوشمندانه برای به اشتراک گذاشتن صدا، خلاقیت، افکار، موسیقی، دانش یا هر چیز دیگری است که می توانید از آن برای ارتباط با مخاطب خود استفاده کنید.
تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی : شبکه های اجتماعی در دنیای امروزه بسیار مهم شده اند. همانطور که می دانید بیشتر افراد از اینستاگرام استفاده می کند و این مورد به یکی از شبکه های اجتماعی محبوب تبدیل شده است. تولید محتوا برای اینستاگرام می تواند برای شما چالش برانگیز باشد. از خدمات یک ادمین اینستاگرام می توانید در این زمینه استفاده کنید تا بتوانید از این فضا برای پیدا کردن مشتری بهره مند شوید.
3- چطور مشتری را قانع کنیم؟
بعد از پیدا کردن مشتری مرحله بعدی متقاعد کردن او برای انجام خرید است. این مرحله نیز به اندازه پیدا کردن مشتری مهم است. برخی از راهکارهایی که می توانید در این زمینه استفاده کنید شامل موارد زیر هستند :
1.اطلاعات کاملی در زمینه محصولتان در اختیار کاربر قرار دهید. کاربردی که محصول شما برای آن تولید شده است را برای کاربر بیان کنید و او را راضی کنید که با داشتن محصولتان مشکل او رفع خواهد شد.
2.تصاویر و ویدیو های مختلفی از محصولتان را در معرض نمایش قرار دهید. این باعث می شود تا محصول شما ملموس تر باشد و مشتری با آن احساس راحتی کند.
3.می توانید به صورت آزمایشی امکان استفاده از کالا را فراهم کنید. با این کار مشتری می تواند درک واقعی از کالا داشته باشد و بداند که چگونه می تواند از آن استفاده کند. این باعث می شود تا برای خرید علاقه مند تر شود.
4.خدمات پس از فروش ارائه کنید. این می تواند مشتریان را متقاعد کند که با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کنند.
5.کالاهای مکمل را به مشتری معرفی کنید. این باعث می شود که میزان فروش شما افزایش پیدا کند. این مورد را حتما در فروشگاه های اینترنتی بزرگ با عنوان “مشتریان این کالا را نیز خریده اند” دیده اید. این ترفند مشتری را متقاعد می کند تا خریدهای بیشتری را انجام دهد.
در این مطلب با روش های مختلفی برای پیدا کردن مشتری و متقاعد کردن آن ها برای انجام خرید آشنا شدید. در همه این روش ها تلاش کنید تا صادقانه با مشتریان برخورد کنید و واقعیت را با او در میان بگذارید. این کار در دراز مدت باعث ایجاد اعتبار و اعتماد برای برند شما می شود.
برای مشاوره رایگان برای بازاریابی و تبلیغات همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس حاصل فرمایید یا در تلگرام پیام ارسال کنید. (برای
لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)
شماره مستقیم پشتیبانی : 09223896531