برای معرفی هر کسب و کاری در وب نیاز به تولید محتوا است. در حوزه پزشکی و سلامت، تولید محتوا از حساسیت بسیار بیشتری برخوردار است. عادت استفاده مردم از فضای مجازی در مورد یافتن پاسخ مشکلاتشان زندگی ها را متحول کرده است! اینترنت مردم را به سمت خود آموزی و جستوجو کشانده و روحیه کنجکاوی را در آن ها تقویت کرده است. پرستاران، پزشکان و کلیه افراد متخصص در زمینه درمان و دانش پزشکی میتوانند از این فرصت بهترین استفاده را کنند. به ویژه با وجود اطلاعات نادرستی که بعضا زیرنظر پزشک منتشر نمی شود، ضرورت فعالیت پزشکان در فضای مجازی چند برابر می شود.
جدول هزینه و سفارش تولید محتوا پزشکی و سلامت
محتوا ارتباط قوی بین پزشکان و بیماران ایجاد می کند و باعث می شود یکدیگر را بهتر بشناسند. خود این موضوع زمینه اعتماد برای مراجعات حضوری را فراهم می کند. همانطور که گفتیم، تولید محتوا پزشکی و سلامتی بسیار حساس است که بهتر است توسط خود پزشک، ترجمه شده از منابع به روز و معتبر یا با نظارت پزشک انجام شود تا از هرگونه خطا و ایجاد مشکل برای افراد جلوگیری شود. هزینه های درج شده در جدول تولید محتوا پنتازوم، برای تولید محتوا سایت است.
تولید محتوا پزشکی و سلامتی چیست چه کاربردی دارد؟
در سال های اخیر با رشد کاربران اینترنت، بیشتر کلینیک ها برای آگاه سازی و جذب مخاطب از دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند. تولید محتوا یکی از ابزار های این نوع بازاریابی است.
در زمینه پزشکی و سلامت امکان امتحان کیفیت خدمات قبل از دریافت آن وجود ندارد.
بیماران نیاز دارند تا از حرفهای بودن و تجربه پزشکان خود مطلع باشند. چرا که خدمات شما در سلامتی و زیبایی آن ها تاثیر گذار است و قابل برگشت نیست. تولید محتوا پزشکی می تواند با آگاه سازی مخاطبان در مورد بیماری و راه های درمان، با افراد ارتباط بر قرار کند و خدمات و تخصص پزشک را معرفی کنید.
هدف های تولید محتوا بهداشتی و پزشکی
به یاد داشته باشید یک تولید محتوای موفق شما را از دیگر رقبا متمایز می کند. دلیل شما نیز برای تولید محتوا همین است. به طور کلی دو هدف در تولید محتوا پزشکی وجود دارد که در ادامه این مطلب پنتازوم توضیح خواهیم داد.
جذب بیمار برای کلینیک و پزشک
همانطور که قبل تر گفته شد، تولید محتوا یکی از روش های بازاریابی است و هدف آن، ایجاد آگاهی برای مخاطب و هم چنین ایجاد ارتباط با آن ها است.
با آشنایی بیماران از نوع خدمات، پزشک معالج و امکانات موجود در مطب، می توانند بهتر تصمیم گیری کنند زیرا تحقیقات خود را انجام داده و از کیفیت خدمات کلینیک یا بیمارستان اطمینان حاصل کرده اند.
اطلاع رسانی و آموزش عمومی
مردم اهمیت پیشگیری بیماری ها را درک کردهاند و می خواهند در مورد موضوعات سلامتی اطلاعات بیشتری کسب کنند. بنابراین شما با تخصص خود می توانید این نیاز را برآورده کنید و آمار بهداشت کشور را بالا ببرید.
لازم به ذکر است که پنتازوم اطلاع دارد، توصیه های عمومی یک پزشک جایگزین فرآیند درمان نیست و هر فرد باید بنابر شرایط خود برای رفع مشکل به پزشک مراجعه کند. اما یک صفحه اینستاگرام یا یک سایت به ایجاد ارتباط خوب کمک می کند.
3 گروه هدف تولید محتوا سلامتی و پزشکی
مهمترین مساله در تولید محتوا پزشکی توجه به مخاطبی است که برایش می نویسید. باید به کلمات به کار برده شده دقت کنید و از زبانی ساده و قابل فهم استفاده کنید یا در صورت وجود اصطلاحات تخصصی آن را توضیح دهید.
🔺در ادامه می خواهیم 3 مدل از انواع مخاطب در زمینه پزشکی و سلامت و نحوه تولید محتوا برای هر یک را شرح بدهیم.👌
1. تولید محتوا پزشکی و سلامت برای مخاطب عادی
این دسته از افراد، برای شناخت کلی نوعی بیماری و کسب اطلاع به سایت یا صفحه اینستاگرام شما مراجعه می کنند. از توضیحات با جزئیات زیاد و عمیق خودداری کنید و به زبانی ساده در مورد علت و راه های درمان صحبت کنید. لحن در این مطالب بهتر است صمیمی باشد، این موضوع در اعتماد سازی نیز به شما کمک خواهد کرد. اینفوگرافی ها یک از بهترین و خلاصه ترین نوع محتوا برای این دسته از مخاطبان است.
وبینار های پرسش و پاسخ نیز یک گزینه بسیار عالی برای شناخت دو جانبه و انتقال اطلاعات است که می تواند بسیار مفید باشد.
از آنجایی که این گروه امکان دارد به شما مراجعه کنند، نتایج درمان بیماران قبلی را در قالب ویدیو به آن ها نشان دهید. درج ویدئوهای رضایت بیماران قبلی به اعتمادسازی کمک می کند.
2. تولید محتوا برای دانشجویان رشته پزشکی
این گروه از اصطلاحات پایه و رایج اطلاع دارند. معمولا به هدف تحقیق و مطالعات علمی به سایت ها مراجعه می کنند و به توضیحات عمیق و دقیق احتیاج دارند. کتاب های الکترونیک، مقالات و تحقیقات آکادمیک و سمینار های پزشکی بهترین نوع محتوا برای این دسته از افراد است.
✅نکته : قبل از تولید محتوا برای هر نوع کسب و کاری باید پرسونای مناسب را طراحی کنید. ممکن است جامعه مخاطب شما فقط افراد عادی جامعه و نیازمند به خدمات درمان شما باشند.
3. تولید محتوا برای پزشکان
دسته آخر خود پزشکان هستند. پزشک به دنبال مطالب تخصصی و پیچیده تر مانند روش ها و متد های جدید درمانی و جراحی هستند. آزمایشات و نتایج علمی و به طور کلی اخبار های دسته اول در صنعت پزشکی مطالب پر کاربرد این گروه است.
تولید محتوای تخصصی برای پزشکان بسیار سخت تر از تولید محتوا برای عموم است. در این بخش صرفا تهیه محتوا باید توسط یک پزشک متخصص یا ترجمه از منابع به روز صورت بگیرد.
2 اصل مهم در تولید محتوا پزشکی
توصیه های ذکر شده توسط شما در تولید محتوا پزشکی و سلامتی بسیار حساس است. تیم تولید محتوا (که در تولید محتوای پزشکی وظیفه حساس تری دارد و بیشتر وظیفه ایده دادن و تدوین محتوا را دارد) باید در تماس نزدیک با پزشک باشد.
تنها به این صورت است که می توان از معتبر بودن اطلاعات خام اطمینان حاصل کرد.
✅محتوای سایت و یا صفحات اجتماعی مثل اینستاگرام، نماینده پزشک محسوب می شود. هر اشتباهی در ارائه اطلاعات نادرست منجر به خدشه دار شدن زندگی حرفه ای پزشک می شود.
دارای تاییدیه پزشک یا منبع معتبر
اگر یک بیمار انتخاب کرده است که برای کسب آگاهی به سایت شما مراجعه کند، سلامتش به اطلاعات ارائه شده بستگی دارد. پس همانطور که گفتیم، اطلاعات قبل از درج در صفحات مجازی باید به تایید پزشک برسد.
به روز بودن محتوای پزشکی
به عنوان یک پزشک می دانید که آزمایش و پژوهش های زیادی در زمینه کاری شما انجام می شود و توصیه های جدید در مورد بیماری های جدید به میان می آید. به روز بودن و تولید محتوای متداوم به اعتبار شما و سایت اضافه می کند و تعداد و اعتماد مخاطبان به شما را بیشتر می کند.
✅ یک نکته فنی : با گذشت زمان ممکن است تغییراتی در وضعیت و شرایط حوزه تخصص شما (از نظر توصیه های درمانی، ارائه نتایج جدید تحقیقات و.. )به وجود بیایید که در کلمات کلیدی جستوجو شده یک مخاطب نیز تاثیر می گذارد و شما با به روز کردن محتوا خود را از لحاظ فنی (سئو) یک قدم جلوتر از سایر رقبا در این زمینه خواهید بود.
شناسایی مخاطب در تولید محتوا پزشکی و سلامتی
همه ما از اهمیت شناخت مخاطب برای تولید محتوای کاربردی و مفید با خبر هستیم. هیچ کس مطلب یا پستی که برایش جالب نباشد را دنبال نمیکند!
یک راه حل برای سایت می تواند این باشد که برای بیماران پروفایل مخصوص درست کنید. مشتریان مناسب سایت ایجاد کنید و علاوه بر نیاز های آن ها در مورد مشخصات (سن، جنسیت و…) منطقه زندگی، عادت ها و نحوه زندگی، شغل و درآمد و… آن ها اطلاعات کسب کنید.
احتمالا فکر کنید که نیازی نیست این مقدار دقیق و با جزئیات باشید. اما با این اطلاعات شما نه تنها موضوع مناسب محتوا را پیدا خواهید کرد بلکه برای برنامه های بازاریابی آینده شما نیز تاثیر گذار است. مثلا شبکه اجتماعی با بیشترین تعداد کاربران هدف خود را می یابید، یا چه افرادی از یک بیماری خاص رنج می برند و از چه نوع درمانی استفاده می کنند؟ و چطور می توانم به آن ها کمک کنم؟
از تمام منابع در دسترس برای کامل کردن این اطلاعات استفاده کنید. کامنت ها در شبکه های اجتماعی و سایت، گروه های فیسبوک، موضوع پست های رقیبان کمک فراوانی می کنند. اگر هم از تعداد دنبال کننده های مناسبی برخوردارید از نظرسنجی و داده های ثبت شده توسط ابزارهای سایت می توان بهره برد که اطلاعات دقیق و رایگان را در اختیار قرار می دهد.
9 ایده تولید محتوا پزشکی
ایده برای زمینه پزشکی بسیار زیاد است. کافی است به مخاطبان خود گوش دهید تا محتوای اختصاصی شده نیز برای آن ها داشته باشید. در ادامه به چند مورد از محتوا های رایج پزشکی نگاهی می اندازیم.
❇️پاسخ به سوالات پر تکرار پزشکی
بیماری های رایج در کودکان مانند سرماخوردگی، زردی و کم اشتهایی یا مشکلات قبل و بعد از بارداری، صدمات ناشی از برخورد شیء به سر و … اتفاقاتی که برای بسیاری از انسان ها رخ می دهد و برای یافتن درمان آن، اینترنت را سرچ می کنند. سعی کنید کمی متفاوت باشید و خلاقیت به خرج بدهید تا محتوای شما را از دیگران متمایز کند.به عنوان مثال اگر بیماری با داروی گیاهی رفع می شود، دستور تهیه آن را آموزش دهید.
❇️ارائه توصیه ها و نکات سلامتی
ویتامین ها و مواد ضروری برای بدن را معرفی کنید و در مورد چگونگی دریافت آن توضیح دهید. تمرینات و فعالیت های لازم برای دوری از استرس، اصول رعایت بهداشت فردی مواردی مفید برای مخاطبان شما است.
❇️اخبار سلامتی و پزشکی
خبر های مربوط به حوزه سلامتی معمولا درباره نتیجه آزمایشات و تحقیقات انجام شده در لحظات اخیر است که اطلاعاتی به روز و کاربردی به شما و مخاطبان می دهد. خبر های مربوط به روش ها و ابزار های درمانی جدید نیز برای مخاطبین دانشجو و همکاران شما می تواند قابل توجه باشد.
❇️ویدیو های نقد اخبار پزشکی
برای انحصاری کردن یک محتوای خبری برای سایت خود، می توانید درباره خبر مربوطه نظر و دیدگاه خودتان را بازگو کنید. مثلا موضوعی که روز های گذشته خیلی سر و صدا کرده بود، کدام واکسن بهترین گزینه است؟ ما شاهد معرفی شدن انواع واکسن های کرونا از کشور های مختلف هستیم.
اما هر کدام طرفدار ها و مخالف های خودش را دارد و اینگونه شایعات و موارد نادرست افزایش پیدا می کند. شما با ارائه دلیل و مدرک به آن ها توضیح دهید که کدام بهترین گزینه برای آن ها می تواند باشد.
❇️داستان بیماران قبلی
بیمارانی که به کلینیک مراجعه کردند و از خدمات و میزان بهداشت رضایت داشتهاند، بهترین افراد برای در میان گذاشتن این تجربه با بیماران آینده هستند. آن ها به عنوان یک مشتری می دانند نگرانی ها و تردید های بیمارانی که تازه با کلینیک شما آشنا شدهاند چیست و می توانند کاملا از دید آن ها به این شک و شبه ها پایان دهند.
❇️ویدئو اختصاصی از خود پزشک
داشتن تصویری از شما در سایت به اعتماد سازی و دوستانه تر شدن برند شما کمک می کند. مردم راحت تر می توانند با یک انسان ارتباط برقرار کنند و او را بشناسند. بنابراین حتما یک محتوای ویدیوئی که خود و خدمات کلینیک خود را در آن معرفی می کنید در سایت داشته باشید. حتی برای تولید محتوا های دیگر نیز استفاده کنید.
آمار ها نشان می دهد که محتوا های ویدیوئی بسیار محبوب تر از سایر محتوا ها هستند. آن ها ترجیح می دهند موضوع جستجو شده را ببینند و بشنوند تا اینکه در مورد آن بخوانند.
❇️گزارش های سالیانه و آمار پزشکی و بهداشتی
این گزارش ها در مورد وضعیت کلی بهداشت کشور اطلاع رسانی می کنند و مردم را در مورد خطر های احتمالی رایج در کشور آگاه می کند و ایجاد آمادگی و احتیاط های لازم را توصیه می کند. می توانید در کنار این نوع محتوا و بر اساس نیاز به وجود آمده به معرفی خدمات کلینیک اقدام کنید.
❇️مصاحبه با رسانه های معتبر پزشکی
این نوع محتوا دو فایده اساسی برای سایت شما دارد. اول به دلیل استفاده از این منابع معتبر، اعتبار سایت شما نیز بالا می رود و مخاطبان شما می توانند از این اطلاعات دسته اول، نهایت استفاده را ببرند.
مورد بعدی افزایش آگاهی از سایت شما است چرا که با به کار بردن نام و اعتبار آن منبع در محتوای سایت، در معرض دید دیگر مخاطبین قرار می گیرید و این عمل، قدمی می شود برای معرفی خود به دنبال کنندگانی که قبل از این نمی دانستند وجود دارید. بعد از این اتفاق در صورت تمایل می توانند به شما نیز بپیوندند.
❇️نتایج موفقیت آمیز کار پزشکی
آمار و مدرک ها قابل اعتمادترین منبع برای آگاهی از یک موضوع است. شما نیز برای اثبات کیفیت خدمات خود از این مورد استفاده کنید. عکس های قبل و بعد از جراحی، گزارش های سلامتی و بهبود عملکرد بدن بیمار مثال هایی برای این عمل هستند. مناسب ترین نتایج را بر حسب زمینه کاری خود انتخاب کرده و برای جلب اعتماد از آن استفاده کنید.
نکات مهم در تولید محتوا سایت پزشکی و سلامتی
در تولید محتوا مسائل مهمی وجود دارد که برای بازدهی بهتر باید آن ها را رعایت کرد. بهتر است از متخصص این زمینه برای تولید محتوا با کیفیت استفاده کنید. در ادامه این مطلب از پنتازوم تعدادی از این نکات را معرفی می کنیم:
🔴بهینه سازی محتوا پزشکی از نظر سئو
دانش سئو در تولید محتوا پزشکی و سلامتی بسیار حائز اهمیت است و یکی از مواردی است که نیاز به آگاهی بالا و تجربه نیاز دارد. سئو با استفاده از کلمات کلیدی، رتبه بندی سایت شما در گوگل را بالا می برد و این باعث بیشتر شدن بازدید کنندهگان می شود.
🔴استفاده از کلمات و اصطلاحات صحیح در تولید محتوا
نداشتن غلط های املائی در یک محتوا، آن را با کیفیت تر و معتبر جلوه می دهد. زیرا به عنوان یک متخصص در رشته خود حداقل باید دقت کافی در به کار بردن درست اصطلاحات و شکل املائی صحیح آن را داشته باشید. علاوه بر آن افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند برای تحقیق و بالا بردن اطلاعات خود آمدهاند و اشتباه در به کارگیری اصطلاحات امکان دارد نتایج نامطلوبی برای آن ها داشته باشد.
🔴بهینه کردن محتوا پزشکی برای جستجوی محلی
هدف خود از راه اندازی سایت و تولید محتوا را فراموش نکنید. شما مطمئنا برای جذب بیمار به کلینیک خود تولید محتوا انجام می دهید. بنابراین افراد نزدیک و اطراف به شهری که در آن کلینیک شما وجود دارد هدف قرار دهید تا در صورت نیاز به شما مراجعه کنند.
🔴بهینه سازی موبایل محتوای پزشکی
از آن جایی که تعداد کاربران موبایلی بخش گسترده از استفاده کنندگان اینترنت هستند باید توجه ویژهای به آن ها داشته باشید. تکنیک ها و روش های بهینه سازی را یاد بگیرید مواردی مانند رسپانسیو کردن سایت که باعث می شود صفحه وب در هر اندازه نمایشگر، متناسب با آن به نمایش گذاشته شود.
بعد از اجرای این موارد حتما سایت را تست کنید و سرعت بارگذاری و خطا های فنی را بررسی کنید.
تولید محتوا پزشکی در اینستاگرام
اینستاگرام یک ابزار فوقالعاده قدرتمند برای کاربران موبایلی است. این پلتفرم با ترکیب محتوا های تصویری مانند اینفوگرافی و ویدیو بهترین منبع بازاریابی برای شما محسوب می شود.
تولید محتوا اینستاگرام به اندازه رسیدگی به سایت اهمیت دارد. از تعیین استراتژی مناسب برای آن غفلت نکنید.
خوشبختانه پنتازوم یکی از حرفهای ها در زمینه تولید محتوا پزشکی و سلامتی در اینستاگرام و سایت است. از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.
نمی توان یک مبلغ مشخص برای هزینه تولید محتوا پزشکی و سلامتی اعلام کرد چرا که این مسئله بستگی به نوع و میزان تولید محتوایی دارد که قرار است برای شما انجام شود. همانطور که می دانید تولید محتوا می تواند به روش های مختلفی مثل متنی، ویدئویی، گرافیکی و … انجام شود. به همین دلیل برای به دست آوردن دقیق هزینه ها با پنتازوم در تماس باشید.
09223896531
تولید محتوای سایت شما باید اصولی و حرفه ای باشد و اطلاعات درجه یک و جذابی را هم در اختیار کاربران بگذارد. علاوه بر این همان طور که در متن مقاله توضیح دادیم، محتوای دسته اول و جالب به تنهایی کفایت نمی کند و سئو و بهینه سازی مناسبی هم باید بر روی محتواهای سایت شما انجام بگیرد.
با توجه به این توضیحات، پیشنهاد ما به شما کمک گرفتن از متخصصان سئو و تولید محتواست. خوشبختانه در پنتازوم خدمات حرفه ای تولید محتوا و پشتیبانی سایت برای شما با بهترین کیفیت انجام خواهد شد.
در پنتازوم تولید محتوا در هر موضوع و زمینه ای به شکل های مختلفی صورت می گیرد. ما پکیج های متفاوتی برای تولید محتوا در اختیار شما خواهیم گذاشت که با توجه به نیازتان می توانید هر یک از این پکیج ها را انتخاب کنید.
نکته قابل توجه درباره خدمات ما این است که کیفیت خدمات و پشتیبانی پنتازوم در پکیج های اقتصادی کمتر از سایر بسته ها نیست. همه خدمات ما از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما برخی پکیج ها میزان خدمات و پشتیبانی بیشتری به مشتریان عزیز ارائه می دهند.
پنتازوم سال ها در حوزه مشاوره کسب و کار و تولید و پشتیبانی محتوا مشغول به فعالیت است. در سایت پنتازوم قسمتی با عنوان نمونه کارها وجود دارد که شما می توانید با بررسی آن ها از صحت کیفیت خدمات ما مطلع شوید. علاوه بر این مشاوره کسب و کار ما رایگان است؛ بنابراین کافیست با ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.
2 پاسخ
سلام. خب یه سوالی که پیش میاد اینه که این محتوا ارتباط به سلامت مردم داره. شما تولید کننده محتوا پزشک دارین یعنی که نظارت میکنه؟
سلام. خود پزشک قبل از انتشار بررسی می کنند و با نظارت ایشان محتوا تهیه می شود.