چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ [همه‌ی چیزی که باید بدانید!]

اکسپلور اینستاگرام

برای مشاغل و برندها، دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام مانند پخش یک تبلیغ میان جام جهانی فوتبال است. البته یک تفاوت چشم گیر میان این دو هست. برای پخش یک تبلیغ ۳۰ ثانیه ای میان جام جهانی فوتبال باید میلیون ها تومان پول خرج کنید اما اکسپلور اینستاگرام رایگان است.

شاید فکر کنید که اکسپلور اینستاگرام برای برندها و بلاگر های معروف رزرو شده است. اما خوشبختانه این موضوع حقیقت ندارد و هر پستی امکان حضور در این بخش را دارد. تنها باید یک سری استانداردهایی را رعایت کنید تا شانس حضور در اکسپلور را برای خود افزایش دهید.

ما در این مطلب از سایت پنتازوم هرچیزی که باید درمورد اکسپلور اینستاگرام، نحوه ی کارکردش و چگونه دیده شدن در آن بدانید را برای شما توضیح داده ایم تا با استفاده از این ویژگی اینستاگرام بتوانید صفحه، شغل و یا برند خود را بهتر معرفی کنید و مخاطبان بیشتری داشته باشید.

 

اکسپلور اینستاگرام چیست و چگونه کار می کند؟

 

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید اکسپلور اینستاگرام یکی از تب های (بخش های) اینستاگرام است که به شکل ذره بین است. اکسپلور گلچینی از ویدئو ها و عکس هایی است که اینستاگرام برای شما بر اساس فعالیت هایتان در آن جمع آوری کرده است. اگر همین الان به اکسپلور اینستاگرام خود سری بزنید با پست هایی مواجه خواهید شد که به احتمال خیلی زیاد مورد علاقه ی شخص شما هستند.

فرض کنید شما اکانت هایی با موضوعات غذا، حیوانات و ورزش را فالو یا عکس هایی با این مضمون را لایک کرده باشید. فکر می کنید وقتی به اکسپلور اینستاگرام بروید با چه چیزهایی مواجه خواهید شد؟ درست است. پست هایی از غذا، حیوانات و ورزش.

اینستاگرام صفحه ی اکسپلورش را با گزینش اختصاصی و مکرر بر اساس فعالیت ها و سلیقه ی شخصی کاربران طراحی کرده است. یعنی این که اکسپلور هر فرد چکیده ای از پست هایی است که خود، دوستانش یا فالویینگ هایش آن ها را لایک یا تماشا کرده اند. اینستاگرام از این اطلاعات استفاده می کند تا صفحه ای برای شما بسازد که شامل پست هایی از صفحه هایی شود که احتمالا دوست خواهید داشت ولی در حال حاضر آن ها را فالو نکرده اید.

اینستاگرام از هوش مصنوعی برای گلچین کردن پست های مرتبط با هر کاربر استفاده می کند. بنابراین اگر قرار باشد پست شما در اکسپلور دیده شود، قرار نیست که در اکسپلور تک تک کاربران نمایش داده شود. بلکه در اکسپلور کسانی نمایش داده می شود که اینستاگرام تشخیص داده است به پست شما علاقه خواهند داشت.

 

چه عواملی بر حضور پست در اکسپلور اینستاگرام تاثیرگذارند؟

اکسپلور اینستاگرام هر فردی با دیگری متفاوت است اما از یک سری الگوریتم و اصول خاصی پیروی می کند که در ادامه به بررسی‌شان می پردازیم.

 

۱. لایک و فالو:

به نظر می آید که این مورد مهم ترین عامل و معیار برای الگوریتم اکسپلور اینستاگرام باشد. اکسپلور اینستاگرام سعی می کند به شما چیزهایی شبیه به چیزهایی که لایک و فالو کردید (به طور کلی تعاملی داشتید) نشان دهد.

مثلا اگر فردی همیشه پست های مرتبط با فشن را لایک می کند، اکسپلور اینستاگرام او پر از پست هایی در رابطه با فشن خواهد بود.

 

اکسپلور اینستاگرام

بخش اکسپلور اینستاگرام خود را باز کنید. زیر هر پست دلیل نمایش آن برای اکسپلورر شما نشان داده شده است.

۲. محتوای ویدئویی:

محتوا ها در اکسپلور اینستاگرام به ترتیب زیر اولویت بندی می شوند:

۱. پست ویدئویی با کیفیت بالا

۲. پست ویدئویی با کیفیت پایین

۳. پست عکسی با کیفیت بالا

۴. پست عکسی با کیفیت پایین

 

چون ویدئوها به خود بخود پخش می شوند، بنابراین بیشتر از باقی محتواها توجه مخاطب را به خود جلب می کنند و اینستاگرام هم به آن ها بیشتر توجه می کند.

 

۳. جلوه ی پست ها:

همه چیز اینستاگرام درباره ی ظاهر است. بنابراین می توان تصور کرد که پست های با کیفیت با جلوه های زیبا و جالب توجه بیشتر برای حضور در اکسپلور اینستاگرام انتخاب می شوند.

استفاده از استیکرها و GIFها در پست ها و استوری هایتان می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

۴. پست هایی با نرخ تعامل بالا:

پست هایی که کاربران بیشتری را جذب کرده اند و تعامل بیشتری کسب کرده اند احتمال حضورشان در اکسپلور اینستاگرام بیشتر است. تعامل در اینستاگرام به معنی کسب لایک و کامنت از مخاطبانتان است. همچنین اینکه مخاطبان پست شما را ذخیره کنند یا با بقیه به اشتراک بگذارند هم در بالا رفتن نرخ تعامل تاثیرگذار است.

 

اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام : ذخیره کردن پست ها توسط فالوورها در دیدن شدن دیگر پست های صفحه شما و همچنین پست های حوزه مشابه موثر است.

چرا دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام مهم است؟

تا به اینجا متوجه شدیم که اکسپلور اینستاگرام طراحی شده است تا کاربران محتواهای جدید و مرتبط با خودشان را پیدا کنند و در ادامه منجر به تعامل با اکانت ها و پست های جدید و مرتبط می شود.

اگر اینستاگرام بخشی از استراتژی بازاریابی شماست، هدفتان باید دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام باشد.

چرا؟ چون محتوای شما فرصت کسب مخاطبین جدید و مشتاقی را پیدا خواهد کرد که از هیچ طریق دیگر امکان تعامل با چنین مخاطبینی را نخواهید داشت.

این موضوع را در نظر بگیرید که اینستاگرام زمانی محتوای شما را برای کاربری در صفحه ی اکسپلور اینستاگرام نمایش دهد که بر اساس الگوی فعالیت آن شخص تشخیص داده باشد که به احتمال قوی به محتوای شما علاقمند خواهد بود.

بنابراین شما با حضور در اکسپلور افراد مستقیما شانس رویارویی با افرادی را دارید که از همان ابتدا پتانسیل تعامل و حمایت از صفحه ی شما را دارند و می توانند از یک بیننده ی ساده به مشتری ثابت شما تبدیل شوند.

اکسپلور اینستاگرام

پست های جذاب برای مخاطبان شانس تعامل (لایک، کامنت، سیو ..) را بالا می برد.

 

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید؟

مسیر حضور پیدا کردن پستتان در اکسپلور اینستاگرام مسیری تقریبا مستقیم است اما این به معنی ساده بودن این فرآیند نیست. مانند دیدن قله ی کوه از راه دور است ولی همچنان می دانید که راه سختی برای رسیدن به قله پیش رو دارید.

الگوریتم اینستاگرام مدام در حال تغییر و تحول است بنابراین راهی برای هک کردنش وجود ندارد. که این موضوع خوبی است چرا که باعث می شود تنها پست هایی که ارزش دیده شدن را دارند در این صفحه حضور پیدا کنند.

هر بار که پستی در اینستاگرام می گذارید باید هدفتان ارزشمند بودنش باشد و اینکه بتوانید مخاطبینتان را تشویق به تعامل کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. استراتژی های زیر به شما کمک می کنند تا مسیرتان را برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام پیدا کنید و شانستان برای دیده شدن در این صفحه بیشتر شود.

 

۱. محتوایی را پست کنید که مخاطبانتان بپسندند.

بله حق با شماست. این مورد بسیار بدیهی اما بسیار مهم است. شما باید محتوایی را پست کنید که مخاطبانتان بپسندند و به آن عکس العمل نشان دهند.

این نکته از اصلی ترین معیارهای حضور در اکسپلور اینستاگرام است. تعامل و ارتباط با مخاطبان از اولین گام های دیده شدن در این صفحه است و اولین قدم برای این منظور شناختن مخاطب است.

پیش از هرکاری شما باید ویژگی های عموم مخاطبانتان را از نظر سن، جنسیت، شغل و مکان جغرافیایی ارزیابی کنید و محتوایی متانسب با این ویژگی ها تولید کنید تا باعث حداکثر شدن تعامل شود. تعاملی که مخاطبنتان دارند باعث می شود پست شما در اکسپلور فالورهای آن ها هم نمایش داده شود و این پروسه می تواند بارها تکرار شود و حضور پستتان در اکسپلور اینستاگرام پررنگ تر و وسیع تر شود.

 

اکسپلور اینستاگرام

نمونه یک تیتر خوب که باعث می شود بازدید از اکسپلور بیشتر شود. یک ادمین پیج اینستاگرام به تولید محتوای مناسب کاملا مسلط است!

 

بنابراین پیش از اینکه درگیر کپشن، زمان پست گذاشتن یا هشتگ ها شوید، تمرکزتان را روی محتوای پستتان بگذارید و ارزیابی کنید که آیا برای مخطابانتان جذاب است یا نه. در همین حین سعی کنید فراتر از یک عکس یا ویدئوی ساده فکر کنید و از فیلترها و ایفکت های مختلف برای گیراتر شدن پست هایتان استفاده کنید.

حتما متوجه شده اید که اکسپلور اینستاگرام صفحه ی شلوغی است. بنابراین تولید یک محتوای جالب توجه و با کیفیت که در میان دیگر پست ها به چشم آید بسیار مهم است.

نکته ی مهم دیگر استفاده از فونت و تیتر مناسب برای پست ها است. پست هایی با تیتر جذاب و خوانا در اکسپلورر اینستاگرام شانس بیشتری برای دیده شدن دارند.

اکسپلور اینستاگرام

هر گونه تعامل کاربران با پست شما در نمایش در اکسپلور اینستاگرام موثر است.! به همین خاطر است که صفحات پربازدید همیشه درخواست لایک، کامنت، فالو، سیو پست و خلاصه یک عکس العمل از دنبال کننده ها دارند!

 

۲. محتوای خود را در یک زمان مناسب پست کنید.

حالا بیایید راجع به زمانبندی صحبت کنیم. یک محتوای خوب تولید کردید ولی چه زمانی بهترین زمان برای پست گذاشتن است؟ بهترین زمان برای پست گذاشتنن زمانی است که مخاطبان هدفتان بیشترین فعالیت را در اینستاگرام دارند. این کار به شما این اطمینان را می دهد که پستتان به محض گذاشته شدن دیده می شود.

 

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

 

پست گذاشتن در زمان مناسب برای حضور یافتن پست شما در اکسپلور اینستاگرام نیز حیاتی است. زیرا تعامل بالا در ساعت اولیه ی پست گذاشتن سبب می شود اینستاگرام بفهمد که پست شما ارزش حضور در اکسپلور را دارد.

بنابراین یک برنامه ای مبنی بر ساعت های بهینه ی پست گذاشتن تهیه کنید و طبق آن پیش روید.

 

۳. تگ و هشتگ

تگ کردن یکی از راه هایی است که سبب دیده شدن پست شما می شود. برای هر عکس یا ویدئویی که می گذارید تمام فالور ها، برند ها، کسب و کارها و مکان های مرتبط با محتوای پستتان را تگ کنید.

این کار سبب می شود که فالورهای شما بیشتر درباره ی پستتان بدانند و با موارد مرتبط آشنا شوند. همچنین کسانی که تگ کردید هم از پست شما مطلع می شوند و شانس دیده شدن شما در اکسپلور آن افراد و یا افراد مرتبط با آن ها افزایش پیدا می کند.

اما در همین مرحله متوقف نشوید. استفاده از هشتگ های مرتبط نیز بسیار مهم می باشد. بررسی ها نشان داده اند پست هایی حداقل با یک هشتگ تعامل بیشتری دریافت می کنند.

هشتگ های اینستاگرام باعث می شوند محتوای شما راحت تر توسط کاربران پیدا شود. همچنین هشتگ ها تعامل پست شما را بالا می برند. هشتگ های معروف و پرطرفداری که در کپشن پست خود استفاده می کنید می توانند سبب شوند تا در اکسپلور افرادی که با آن هشتگ ها در ارتباطند دیده شوید.

تگ و هشتگ سبب دیده شدن شما و افزایش تعامل می شوند. بنابراین اگر به دنبال حضور در اکسپلور اینستاگرام هستید استفاده از آن ها را فراموش نکنید.

 

۴. تعامل داشته باشید و دعوت به تعامل کنید.

تا اینجای کار شما تقریبا متوجه شدید که مسیر دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام چگونه است. تنها یک موضوع دیگر باقی می ماند!

حتما اصطلاح از هر دست بدهی از همان دست می گیری را شنیده اید. همین اصل برای تعامل اینستاگرام نیز صدق می کند.

 

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

 

تعامل یک شبه اتفاق نمی افتد. اگر یک برند تازه کار هستید باید صبور اما ثابت قدم باشید. هر روز به اینستاگرام سر بزنید و از طریق لایک و کامنت با مخاطبانتان در تعامل باشید.

راه دیگر برای دعوت از مخاطبانتان به تعامل این است که مستقیما از آن ها درخواست کنید. می توانید در کپشن های خود مخاطبان را تشویق به تعامل کنید. می توانید از مخاطبان بخواهید که لایک کنند و کامنت بگذارند، دوستی را تگ کنند، پست را برای دوستانشان دایرکت کنند یا برای بعدا سیو کنند.

تمام این اعمال به اینستاگرام می فهماند که پست شما با ارزش و جذاب است و شانس شما برای حضور در اکسپلور را افزایش می دهد.

از دیگر روش های دعوت به عمل می توان موارد زیر را نام برد:

  • خریدن کالا
  • چک کردن تخفیف ها
  • سر زدن به وب سایت یا وبلاگ
  • پرسیدن سوال های گیرا

اگر پستتان شامل مواردی از برندهای دیگر است فراموش نکنید که آن ها را تگ کنید. این کار سبب می شود فرصت دیده شدن توسط فالورهای آن برندها را نیز داشته باشید. 

در پایان : در صورتی که نیاز به ادمین اینستاگرام دارید که به همه ی این موارد مسلط است، با پنتازوم در تماس باشید 😊😉

 

برچسب‌ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاهی فرستاده نشده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید

شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

logo-samandehi
اطلاعات بیشتر