تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام

تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام + آموزش تصویری + ویدئو

امتیازدهی

تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام : امروز با توضیح مواردی که در صفحات اینستاگرام تجاری باعث می شوند تا دیدگاه بهتری نسبت به پست های تجاری خود داشته باشید همراهتان هستیم. برای اینکه بتوانید امکانات صفحات تجاری را بهتر درک کنید، تصاویری از صفحات تجاری اینستاگرام را نیز دراین مطلب گردآوری کرده‌ایم. با پنتازوم همراه باشید.

این ویژگی به صاحبان کسب و کارها امکاناتی ارائه می‌دهد که بتوانند مدیریت بیشتری بر صفحه تجاری خود داشته باشند و به افزایش فروششان کمک کند.

بیزینس پروفایل امکاناتی در اختیار شما و صاحبان کسب و کارها قرار می‌‌دهد که با استفاده از آن می‌ توانید شناخت بهتری از مخاطبان خود پیدا کرده، تعامل بیشتری با آن ها داشته باشید و راه های تماس مختلفی به مشتریان خود ارائه کنید.

ایجاد صفحه تجاری اینستاگرام رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای شما ندارد. اگر شما نیز قصد دارید که یک صفحه تجاری داشته باشید مراحل زیر را دنبال کنید. شما می توانید از توانایی های یک ادمین اینستاگرام برای ایجاد و مدیریت اکانت های تجاری استفاده کنید.

 

آموزش ایجاد صفحه تجاری اینستاگرام + ویدئو

برای ایجاد یک صفحه تجاری به بخش تنظیمات اینستاگرام خود رفته.

_وارد قسمت Account  شوید.

_در پایین صفحه روی گزینه آبی رنگ Switch to Professional account بزنید.

_دکمه آبی رنگ Continue را فشار دهید.

_حوزه کاری خود را انتخاب کنید و next را بزنید.

_در پیام ظاهر شده OK را بزنید.

_روی گزینه Business زده و Next را فشار دهید.

_در این قسمت اطلاعات مربوط به تماس و آدرستان را وارد کنید و برای به نمایش درآمدن آنها در صفحه‌تان گزینه Next را بزنید و یا اگر نمی‌خواهید در حال حاضر اطلاعاتتان به کاربران نشان داده شود گزینه پایینی Dont Use My Contact Info را انتخاب کنید

_در مرحله بعدی شما می‌توانید به جساب فیس بوک‌تان متصل شوید که این امر برای امکانات پروموشن پست ها ضروریست اما اگر نخواستید گزینه Skip را انتخاب کنید.

_مراحل تجاری سازی صفحه شما تکمیل شده و می‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید.

 

ادمین ها تسلط کافی بر صفحات تجاری اینستاگرام دارند و می توانند اطلاعات مفیدی درباره کاربرانتان در اختیار شما قرار دهند.

همچنین می توانند شما را در ایجاد پست هایی که برای کاربرانتان جداب هستند راهنمایی کنند.

 

تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام : امکانات

از امکاناتی که صفحه تجاری در اختیار شما قرار می دهد موارد زیر هستند :

1.ایجاد دکمه تماس(Contact Button) :

با تجاری کردن صفحه اینستاگرام دکمه تماس در پروفایل شما نمایش داده می شود.

این قابلیت باعث می شود تا کاربران بتوانند به راحتی با شما تماس برقرار کنند. برقراری ارتباط آسان با مشتریان از نیازهای یک کسب و کار می باشد.

شما می توانید آدرس، شماره تلفن و ایمیل مرتبط با کسب‌وکارتان را در پروفایلتان به نمایش بگذارید.

 

تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام
تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام

 

2.آنالیز پست ها و مخاطبان(insights) + ویدئو

یکی از مهم ترین موارد در تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام، بخش insights است.

این بخش کاربران شما را تجزیه و تحلیل کرده و اطلاعات دقیقی درباره فالوورهای شما از جمله سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، زمان آنلاین بودن و … در اختیارتان قرار می دهد. همچنین شما امکان بررسی آمار مربوط به هر یک از پست های خود را نیز خواهید داشت.

البته باید به خاطر داشته باشید این تجزیه و تحلیل تنها دربرگیرنده پست‌های بعد از تغییر به Business Profile است. 

معرفی بخش های مختلف اینسایت :

Saved : تعداد افرادی را نشان می دهد که این پست را ذخیره کرده اند. این گزینه دقیقا مشخص نمی کند کدام فالوئر ها این پست را ذخیره کرده اند و فقط تعداد را نمایش می دهند.

Comments : تعداد کامنت های این پست را نشان می دهد.

Engagement : تعداد کل درگیری یا همان اکشن هایی که کسانی را که این پست را دیده اند نشان می دهد. این مورد به عبارتی عددی است که شامل جمع زدن تعداد لایک ها+تعداد کامنت ها+ تعداد افرادی که پست را ذخیره کرده اند، می باشد.

Impressions : تعداد کل بارهایی است که پست شما دیده شده است. ممکن است یک فالوئر بیشتر از یک بار این پست را مرور کرده باشد. (مثلا با مراجعه دوباره به صفحه شما)

Reach : تعداد اکانت های یونیک که از پست شما بازدید کرده اند در این گزینه نمایش داده می شود. (بنابراین همیشه عدد Impressions از Reach بیشتر خواهد بود) اینستاگرام در نمایش این عدد تکرار بازدید یک اکانت را حذف می کند.

Like : تعداد افرادی که پست شما را لایک کرده اند.

 

 

3.قرار دادن لینک در استوری(See More) :

در حالت عادی نمی‌توان هیچ لینکی در استوری اینستاگرام قرارداد جز اینکه شما یک اکانت تجاری داشته باشید.

البته لازم به ذکر است که تنها بیزنس پروفایل‌هایی که بیش از 10هزار فالوور دارند می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

این قابلیت اجازه می‌دهد کاربران علاوه بر دیدن استوری شما، با کشیدن صفحه به سمت بالا به لینکی که شما قرار داده‌اید وارد بشوند.

تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام
تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام
تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام
تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام

4.پروموت کردن(Promotion) :

کاربرد پروموشن برای سهولت در ایجاد تبلیغ و معرفی خدمات یا محصولات شماست. یعنی شما می‌توانید هر یک از پست‌‌های صفحه اینستاگرامتان را تبدیل به یک تبلیغ بکنید (آن را پروموت کنید).

برای این کار کافیست روی گزینه Promote در پروفایل‌تان کلیک کنید یا روی پست مورد نظرتان کلیک کرده و گزینه Promote را انتخاب کنید. البته برای این کار باید به اکانت فیس بوک خود نیز متصل باشید.

تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام
تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام
تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام
تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام

 

 

تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام : محدودیت ها

علاوه بر مزایای مختلفی که صفحات تجاری در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می دهد، دارای محدودیت هایی نیز می‌باشد که به آن ها اشاره می کنیم :

 

1.صفحات تجاری نمی توانند خصوصی (پرایوت) باشند :

اکانت های شخصی می توانند به صورت خصوصی و یا عمومی باشند. اما اکانت های تجاری حتما باید عمومی باشند و در حال حاضر امکان خصوصی کردن آن ها وجود ندارد.

 

2.فقط به یک اکانت فیسبوک متصل می شوند :

حساب های شخصی اینستاگرام می توانند به چندین صفحه فیسبوک متصل شوند اما این امکان برای اکانت های تجاری وجود ندارد.

این محدودیت برای ایرانی ها از فیسبوک استفاده زیادی نمی کنند ممکن است خیلی مهم نباشد.

 

در آخر :

بخشی از بازاریابی اینترنتی مربوط به بازاریابی با اینستاگرام است که باید به آن توجه کنید و در آموزش بازاریابی اینترنتی به کارکنان خود نیز آن را مد نظر قرار بدهید.  ابزار تحلیلی که شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار می دهند بخش دیگری از تحلیل کسب و کار است که می تواند کمک کننده باشد.

در جهت موفقیت هر چه بیشتر در تبلیغات اینترنتی باید از حداکثر امکانات شبکه های اجتماعی استفاده کنید. امروزه اهمیت شبکه های اجتماعی به قدری بالا رفته است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

امیدواریم مطلب امروز پنتازوم در خصوص تحلیل صفحات تجاری اینستاگرام برای شما مفید بوده باشد. آیا سوالی در خصوص دیگر موارد تبلیغاتی در اینستاگرام دارید؟ از ما بپرسید. پاسخگوی شما خواهیم بود.

 

مطلب هزینه تولید محتوای اینستاگرام را هم از دست ندهید! جهت راهنمایی بیشتر همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس بگیرید!

 

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در آپارات دنبال کنید
@pentazoom
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در یوتیوب دنبال کنید
@pentazoom

مقالات مرتبط در پنتازوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *