بازاریابی آنلاین کم هزینه

بازاریابی آنلاین کم هزینه : 7 توصیه جالب!

امتیازدهی

بازاریابی آنلاین کم هزینه انتظاری است که هر صاحب کسب و کاری دارد! اینترنت فضای نامحدودی برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما است. راه اندازی یک کسب و کار در فضای مجازی این روزها آسان تر از گذشته شده است. اما نمی توانیم منکر این نکته بشویم که صحبت از یک کسب و کار فعال و موفق اینترنتی خیلی راحت تر از به سرانجام رسانیدن آن است.

با حجم انبوهی از اطلاعاتی که کاربران در فضای مجازی دریافت می کنند چطور باید بهترین روش را برای بازاریابی آنلاین انتخاب کنند؟ اغلب شرکت ها زمانی که نوبت به تبلیغات می رسد بودجه خیلی زیادی نمی توانند به آن اختصاص دهند. در این مطلب برای شما 7 راهنمایی خواهیم داشت که با هزینه کم قابل اجرا هستند

1- بازار مشتریان خودتان را در بازاریابی آنلاین را بشناسید

اگر ندانید که برای کجا قرار است تبلیغ کنید هیچ وقت نمی توانید طرح بازاریابی آنلاین خوب و موفقی تدوین کنید. قبل از این بودجه صرف تبلیغات کنید، نشانه گذاری کنید. احتیاج به صرف هزینه زیاد برای بخش تحقیقات بازار ندارید. اگر می دانید قرار است چه هزینه ای صرف کنید خودتان بهتر مشتریانتان را می شناسید. این سوال را از خودتان بپرسید: کدام کالاها برای کدام مشتریان جذاب تر است؟

آیا جنسیت افراد در خرید این محصول موثر است؟ با چه بازه سنی؟ علایق مشتری چه مواردی هستند؟ و به دنبال چه مواردی هستند؟  زمانی که پاسخ این سوالات را برای خودتان مشخص کردید، رسیدن به چیزی که می خواهید خیلی ساده تر است. اگر بازاریابی را بدون این که تصویر مشخصی از مشتریان داشته باشید، شروع کنید مثل این می ماند که پولتان را هدر بدهید. مثلا فقط به این علت که اینستاگرام شبکه ای رو به رشد است، دلیل نمیشود مشتریان بالقوه شما آنجا حضور داشته باشند.

2- هدف گذاری و هدفگذاری مجدد داشته باشید    

 مشخص کنید که از بازاریابی آنلاین چه چیزی می خواهید. افزایش سود؟ افزایش فروش؟ برند سازی؟ معرفی به مشتریان؟ خب ممکن است چندین هدف را همزمان پیگیری کنید. اما همه آن ها را اندازه گیری کنید. تا معیار موفقیت شما مشخص شود. وقتی که به هدف های اولیه خودتان رسیدید، هدف های جدید برای موفقیت شرکتتان تعیین کنید.

3-بودجه اختصاص دهید.

حال که مشتریان بالقوه خودتان را مشخص کردید و هدف گذاری را انجام داده اید، باید بودجه را مشخص کنید. نکته خوب در مورد بازاریابی آنلاین این است که شما حتی اگر بودجه کمی هم داشته باشید، می توانید موفق عمل کنید. بسیاری از امکانات حتی بدون هیچ هزینه ای موجود هستند. البته استفاده صرف فقط این منابع رایگان روش خیلی موفقی نمی تواند باشد. به دقت مشخص کنید چه مواردی با بودجه ای که دارید، ضروری هستند.

4- از کار خودتان برند بسازید

یک اسم خوب برای کسب و کار خودتان انتخاب کنید. انتخاب نام برند که به خوبی انجام شود و سپس انتخاب شعار تبلیغاتی خوب گام اول برندسازی است. بعد از آن داشتن یک وب سایت حرفه ای و عملکرد موفق در شبکه های اجتماعی می تواند پارامتر های بعدی باشد. البته ممکن است شما زمانی نیاز داشته باشید تا در شبکه های اجتماعی با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید.

5-از موتورهای جستجو غافل نشوید

وقتی کسی در اینترنت مطلبی را جستجو می کند، شما به طور حتم میخواهید جز اولین مواردی باشید که در نتایج جستجو نشان داده می شود. بنابراین باید سایتتان را برای موتور های جستجو بهینه کنید. این را با کلماتی که به صورت معمول جستجو می شوند، ایجاد بک لینک برای سایتتان، ویژه سازی هدلاین ها و توضیحات مطالب انجام دهید. سئو می تواند یک فرآیند دشوار و زمان بر باشد اما به هر حال برای بهینه سازی سایت شما باید این فرآیند انجام شود.( برای این مورد حتما هزینه ی تولید محتوا را بررسی کنید!)

6- وبلاگ نویسی

هر چقدر محتوای بیشتری روی سایت شما باشد، شانس این که موتور های جستجو به آن ارجاع بدهند بیشتر است. نوشتن در بخش وبلاگ شرکت یک راه ایده آل و عالی برای این موضوع است. پست های خوب و درگیر کننده مشتریان بنویسید.

7-شبکه های اجتماعی

فقط ثبت نام در شبکه های اجتماعی را انجام ندهید و بعد خداحافظ! شروع کنید که در شبکه های اجتماعی فعال باشید. این شبکه ها باید به عنوان روشی استفاده شود که با مشتریان ارتباط نزدیک تری برقرار کنید. به هر حال بیشتر مردم شرکت ها را در شبکه های اجتماعی دنبال نمی کنند! مگر این که آن شرکت به مردم دلیلی ارائه کند. خب این دلیل را به مردم ارائه کنید!

با رعایت نکته های بالا تا حدود زیادی موفق عمل خواهید کرد اما به یاد داشته باشید بهترین نکته برای بازاریابی آنلاین استمرار در کار است. برای شما موفقیت آرزو می کنیم.

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در آپارات دنبال کنید
@pentazoom
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در یوتیوب دنبال کنید
@pentazoom

مقالات مرتبط در پنتازوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *