بازاریابی در لینکدین

بازاریابی در لینکدین

5/5 - (2 امتیاز)

لینکدین مکانی عالی برای ایجاد شبکه ارتباطی و رشد کسب و کار شماست. این نکات بازاریابی در لینکدین به شما کمک می کند تا از بستر شبکه های اجتماعی بهتر استفاده کنید.

  • لینکدین یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که می تواند برای ایجاد آگاهی از برند و روابط با مصرف کنندگان استفاده شود.
  • با ارسال محتوای جذاب و شرکت در بحث های صنعتی، کسب و کارهایی که از لینکدین استفاده می کنند می توانند برای مشتریان و شرکای بالقوه بازاریابی کنند.
  • صاحبان مشاغل می توانند از لینکدین برای رشد لیست بازاریابی ایمیلی خود با ارتباطات و شبکه حرفه ای خود استفاده کنند.
  • این مقاله از پنتازوم برای صاحبان مشاغلی است که می‌خواهند از لینکدین برای تقویت تلاش‌های بازاریابی و ارتباطات خود با مصرف‌کنندگان استفاده کنند.

از ایجاد ارتباطات و ایجاد شراکت گرفته تا افزایش آگاهی و اطلاع از برند خود، می‌توانید کارهای زیادی را با لینکدین انجام دهید که آن را به استراتژی بازاریابی دیجیتال شما تبدیل می‌کند. بر خلاف فیس بوک، توییتر و اینستاگرام، لینکدین یک پلتفرم حرفه ای است که برای کمک به شما در ایجاد و تقویت روابط تجاری طراحی شده است.

برای کمک به شما در هدایت اکانت لینکدین خود به عنوان یک پلتفرم بازاریابی، ما 15 استراتژی بازاریابی در لینکدین را جمع آوری کردیم که می توانید از آنها برای پیدا کردن مشتریان، شرکای جدید و در نهایت رشد کسب و کار خود استفاده کنید. ابتدا، بیایید در مورد اهمیت بازاریابی در لینکدین و نحوه تنظیم صفحه شرکت صحبت کنیم.

بازاریابی در لینکدین چگونه است؟

لینکدین فقط برای حرفه ای ها و جویندگان کار نیست. مطمئناً، میلیون‌ها متخصص هر روز از لینکدین برای رشد شبکه‌ها و مشاغل خود استفاده می‌کنند، اما شما می‌توانید از لینکدین برای رشد کسب‌وکارتان نیز استفاده کنید. این ابزار شبکه اجتماعی، شما و کسب و کارتان را در معرض میلیون ها ارتباط قرار می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد روابط با افراد و سایر شرکت ها برای تقویت برند خود استفاده کنید.

لینکدین در هسته و درون خود یک شبکه اجتماعی حرفه ای است. همه چیز در مورد توسعه شغلی، ارتباطات حرفه ای، بحث های صنعتی و سایر فعالیت های مرتبط با تجارت است. شما می توانید مشتریان، کارمندان و شرکا را به طور یکسان در لینکدین پیدا کنید.

✅نکته کلیدی: می‌توانید از ارتباطات و فرصت‌های شبکه‌ای که لینکدین فراهم می‌کند برای ایجاد و تبلیغ برند خود استفاده کنید.

اهمیت استراتژی بازاریابی در لینکدین

لینکدین نسبت به سایر پلتفرم‌های اجتماعی کمتر در مورد فروش یا بازاریابی محصولات و خدمات شما صحبت می کند. در لینکدین،ارسال اسپم به شدت مورد انتقاد قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که داشتن یک استراتژی بازاریابی خاص برای پلتفرم بسیار مهم است. از آنجایی که این شبکه ارتباطی از مخاطبان کاملاً متفاوتی تشکیل شده است، بازاریابی در لینکدین به رویکرد متفاوتی برای دستیابی به نتایج دلخواه نیاز دارد.

کسب و کارهایی که در لینکدین بازاریابی می کنند، به طور متوسط ​​277 درصد بیشتر از کسانی که به تنهایی در بازاریابی فیس بوک فعالیت می کنند، ترافیک دریافت می کنند. همچنین لینکدین مسئول 80 درصد از ترافیک های دیگر رسانه های اجتماعی آنها است. اگر به درستی از لینکدین استفاده شود، یک ابزار بازاریابی موثر است که می تواند کسب و کار شما را به سطح بالاتری برساند.

نکته کلیدی: فروش و تبلیغات تهاجمی به خوبی در لینکدین کار نمی کند. شما به یک برنامه خاص برای بازاریابی در لینکدین نیاز دارید تا دسترسی مصرف کننده و نتایجی را که می خواهید به شما بدهد و برای ارتباطات و سایر مشاغل شما جذاب باشد.

چگونه صفحه لینکدین کسب و کار خود را راه اندازی کنید؟

داشتن یک صفحه تجاری در لینکدین به اندازه داشتن یک وب سایت برای شرکت شما مهم است. تا زمانی که نام شرکت و ایمیل داشته باشید، می توانید یک صفحه تجاری لینکدین را به صورت رایگان بسازید. ما از صفحه راهنمای لینکدین بیرون آمدیم تا به شما نشان دهیم چگونه یک صفحه برای کسب و کار خود راه اندازی کنید، قدم به قدم با ما همراه باشید.

1. در صفحه اصلی لینکدین، روی نماد Work در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

بازاریابی در لینکدین
بازاریابی در لینکدین

2. «Create a Company Page» را انتخاب کنید و از لیست گزینه‌ای را انتخاب کنید که با نوع صفحه‌ای که برای کسب‌وکارتان نیاز دارید، مطابقت دارد.

بازاریابی در لینکدین
بازاریابی در لینکدین

شما این انتخاب ها را برای نوع کسب و کار خود دارید:

  • کسب و کار کوچک (Small business)
  • کسب و کار متوسط ​​تا بزرگ (Medium to large business)
  • افزونه های صفحه لینکدین (Showcase page)
  • موسسه آموزشی (مدرسه یا دانشگاه) (Educational institution (school or university))
بازاریابی در لینکدین
بازاریابی در لینکدین

3. مشخصات صفحه، مشخصات شرکت و مشخصات خود را پر کنید.

بازاریابی در لینکدین
بازاریابی در لینکدین

4. پس از پر کردن تمام اطلاعات خود، کادر تأیید را علامت بزنید تا تأیید کنید که مجاز به استفاده از حساب از طرف کسب و کار خود هستید.

بازاریابی در لینکدین
بازاریابی در لینکدین

5. “Create Page” را انتخاب کنید. اگر صفحه شرکت شما شرایط لازم را نداشته باشد، ممکن است پیام خطایی دریافت کنید، که شامل داشتن ایمیل واقعی شرکت و تجاری است. همچنین ممکن است به دلیل اینکه از حد مجاز ایجاد صفحه خود فراتر رفته اید، رد شوید.

6. اگر پیغام خطایی دریافت نکردید، برای سفارشی کردن، «Start building your page» را انتخاب کنید.

نکته کلیدی: برای راه اندازی صفحه کسب و کار لینکدین خود، روی نماد “Work” و سپس بخش “create a company page” کلیک کنید. تمام فیلدهای مورد نیاز را برای ایجاد صفحه خود پر کنید و سپس نمایه خود را با اطلاعات کلیدی بهینه کنید. برای جزئیات بیشتر، صفحه راهنمای لینکدین را بررسی کنید.

نکات بازاریابی در لینکدین برای رشد کسب و کار شما

1. مشتریان و ارتباطات بسیار هدفمند را پیدا کنید.
“هدف‌گذاری لینکدین در حوزه تبلیغات دیجیتال بی‌نظیر است. کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند در صنعت خود دقیقا، اندازه شرکت و نقش شغلی [افرادی] را که می‌دانند معمولاً محصول یا خدماتشان را می‌خرند، به صفر برسانند.

برای مثال، اگر نرم‌افزار پشتیبانی مشتری را به کسب‌وکارهای کوچک می‌فروشید، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را طوری تنظیم کنید که فقط به کسب‌وکارهایی [که] کمتر از 100 کارمند دارند، و در آن گروه، فقط برای مدیران نمایش داده شود. در آن شرکت‌هایی که عنوان پشتیبانی مشتری دارند.”

2. در رادارهای مشتریان بمانید.
“مشتریان به ما می گویند که چه نوع افرادی برای آنها مشتریان باکیفیت ایجاد می کنند. ما در لینکدین افرادی را جستجو می کنیم که با معیارهای آنها مطابقت دارند و سپس آنها را معرفی می کنیم. مشتری خودش را معرفی می کند، اما ما همه کارها را برای او انجام می دهیم.) سپس با افرادی که ابراز علاقه کرده اند، دوباره با استفاده از لینکدین در تماس هستیم.

ما به‌روزرسانی‌های وضعیت روزانه و پست‌های هفتگی وبلاگ لینکدین را انجام می‌دهیم. ما همچنین ماهانه ایمیل هایی ارسال می کنیم که اطلاعاتی در مورد انواع مشکلاتی که مشتریان ما می توانند برای مشتریان خود حل کنند به اشتراک می گذارند و نتایجی را که به دست آورده اند را برای سایر مشتریان به اشتراک می گذارند. ما همچنین پیشنهادهایی مانند دعوت از افراد به یک وبینار یا ارائه مقاله سفید ارائه می دهیم.

نتیجه یک فرآیند ساده، ارزان و سیستماتیک برای ایجاد ترافیک است، با تمام کارهایی که از طریق لینکدین انجام می شود.”

3. لیست ایمیل مارکتینگ خود را رشد دهید.
“ما به شدت به همه افراد در لینکدین توصیه می‌کنیم که یک نامه دست‌ساز [برای هر اتصال] بنویسند و از اینکه به لینکدین متصل هستید تشکر می‌کنیم، و از آنها دعوت می‌کنید تا بخشی از لیست بازاریابی ایمیلی شما باشند. به خاطر عدم شخصی‌سازی در ایمیل عذرخواهی کنید. لینکدین به شما این امکان را می دهد که همزمان به 50 نفر پیام دهید.

با این روش می توانید حدود 300 نفر را به لیست ایمیل خود اضافه کنید. یک لینک مستقیم برای ثبت نام ایمیل در ایمیل خود قرار دهید. ضروری است که در پیام متقابل داشته باشید: به آنها بگویید با ثبت نام در لیست ایمیل چه چیزی دریافت خواهند کرد و پیشنهاد دهید به چیزی از آنها نگاه کنند، که روشی نسبتاً غیر متعهد برای جلب حسن نیت است.”

4. از به روز رسانی های حمایت شده استفاده کنید.
“با به‌روزرسانی‌های حمایت‌شده، کسب‌وکارها برای ارسال پست خود به فید لینکدین یک فرد، هزینه پرداخت می‌کنند. این ویژگی نمایش “پرداخت به ازای کلیک” یا “پرداخت به ازای هر 1000” اطلاعات جمعیتی مشابه سایر پلتفرم‌های اجتماعی (مکان، جنسیت و سن) را ارائه می‌دهد. اما یک تمایز کلیدی توانایی شخصی سازی بر اساس نام شرکت، عنوان شغل، عملکرد شغلی، مهارت ها، مدارس و گروه ها است.

کاربران می توانند صنایع علاقه مند را بدون رقابت در برابر سر و صدای شرکت ها و پیام های نامربوط هدف قرار دهند. به‌روزرسانی حمایت‌شده می‌تواند راهی عالی برای ترویج محتوای رهبری فکری مفید در درجه اول برای مخاطبان هدف با یک فراخوان قوی برای اقدام باشد. مردم دیگر نمی خواهند تبلیغات خالص را ببینند و چیز مفیدی را به صورت رایگان می خواهند.

با تبلیغ محتوای یک شرکت (سفید کاغذ، راهنما، و غیره) از طریق به‌روزرسانی حمایت‌شده لینکدین، یک شرکت می‌تواند مخاطبان خاص را هدف قرار دهد، بازدیدکنندگان وب‌سایت را افزایش دهد و اگر محتوا به اندازه کافی قانع‌کننده باشد، منجر به فروش شود.”

5. مطالب با کیفیت بالا ارسال کنید.
“محتوای خوب می تواند بسیار هدفمند باشد و باید دو هدف را محقق کند. اول، باید به دیگران بیاموزد که چگونه یک مشکل را حل کنند یا چگونه کار خود را بهتر انجام دهند، و سپس شما را به عنوان یک رهبر فکری در آن فضا معرفی کند. 

6. … و وایرال شوید.
“گذاشتن پست به طور مستقیم در لینکدین قدرتمندترین ابزار موجود در لینکدین امروزی است. اگر پستی شروع به افزایش سرعت کند، لینکدین در یکی از دسته بندی های خود در پشت آن تمرکز خواهد کرد و می تواند ده ها هزار خواننده (یا بیشتر) را جذب کند. این یک راه عالی برای بهبود ویو شما و در عین حال دستیابی به خوانندگان به روشی است که در وب سایت یا وبلاگ شما یا حتی [با] ارسال پیوند مقاله در لینکدین امکان پذیر نبود.

7. برای کارمندان خود پروفایل ایجاد کنید. 
“تا حد امکان از کارمندان خود بخواهید پروفایل های خود را در لینکدین ایجاد و تکمیل کنند. اینها باید شامل عکس های مناسب، سابقه شغلی مرتبط که شامل توضیحی در مورد نحوه کمک به کسب و کار شما و ارتباطات حرفه ای باشد. روزی که یک عکاس برای گرفتن عکس های پروفایل در دسترس دارید و به کارمندان خود کمک کنید تا حساب های خود را تنظیم کنند.”

8. به گروه ها بپیوندید – و فعال بمانید.
“یک نکته ای که ما همیشه برای صاحبان مشاغل کوچک به اشتراک می گذاریم این است که به گروه های لینکدین بپیوندند که با جمعیت هدف آنها مرتبط است. این نه تنها راهی عالی برای “گوش دادن” به آنچه مخاطبان شما در مورد آن صحبت می کنند است، بلکه ممکن است زمان هایی نیز وجود داشته باشد، برای صاحبان مشاغل کوچک برای تعامل یا ارائه مشاوره.

مهمتر از آن، می‌توانید به اعضای گروه‌هایی که در آن هستید پیام دهید، حتی اگر متصل نباشید. LinkedIn InMail به سرعت اضافه می شود، بنابراین این یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه هنگام ایجاد روابط با مشتریان بالقوه است.”

9. گروه لینکدین خود را ایجاد کنید.
“در اینجا یک دستورعمل مخفی برای یافتن مشتریان ایده آل و آماده برای خرید خود در لینکدین وجود دارد: برای شروع، گروه خود را ایجاد کنید. پس از راه اندازی گروه لینکدین خود، بیرون بروید و به تعداد زیادی گروه بپیوندید (لینکدین به شما امکان می دهد در مجموع 50 نفر) جایی که مشتریان بالقوه شما در حال معاشرت هستند. مرحله بعدی این است که یکی از گروه های جدیدی را که به آنها ملحق شده اید انتخاب کنید و شروع به کار در صفحه اعضا برای یافتن افراد بالقوه کنید.

پس از ورود به گروه و تایید عضویت، روی اعضا کلیک کنید، سپس فهرست اعضا را با جستجوی عناوین شغلی خاص یا چیز دیگری فیلتر کنید تا لیست را به چشم‌اندازهای ایده‌آل خود بیاورید و سپس از آنها دعوت کنید تا به شما بپیوندند. گروه (نکته: ارسال دعوت نامه های شخصی). هنگامی که این دعوت‌شدگان به گروه لینکدین شما ملحق می‌شوند، همه ماهی‌های ضرب المثل خود را در یک بشکه خواهید داشت – همه بهترین‌ها در یک مکان!

شما می توانید این گروه لینکدین را کنترل کنید تا هیچ رقیبی وارد آن نشود و می توانید محتوای عالی و با ارزش را در گروهی که مشتریان احتمالی شما دوست دارند به اشتراک بگذارید. شما همچنین می توانید ارزش و تخصص خود را برای آنها نشان دهید و در عین حال از فروش آشکار یا هرزنامه اجتناب کنید. به علاوه، شما همچنین یک لیست ایمیل داخلی، یک گروه تمرکز از مشتریان اصلی خود و غیره دارید. این یک تاکتیک عالی برای ایجاد نام تجاری شما و ایجاد بازاریابی در لینکدین برای تقویت کسب و کار کوچک شما است.”

10.به صفحه شرکت خود را اهمیت دهید.
“همچنین مهم است که برای برند خود حضوری به روز و ثابت با عکس پروفایل شرکت خود داشته باشید. تصاویر، رنگ ها و محتوای این صفحه باید با وب سایت شما و سایر پروفایل های رسانه های اجتماعی که کسب و کار دارد مطابقت داشته باشد. صفحه باید به طور منظم به روز شود. بنابراین نام تجاری فعال است و به نظر می رسد یک تجارت فعالی است.

همه ما این تجربه را داشته ایم که به طور تصادفی با پروفایل شبکه های اجتماعی یک شرکت مواجه شده ایم که هر ماه یک بار به روز می شود یا بدتر از آن، ماه ها به روز نشده است. ایجاد یک حضور در لینکدین و عدم حفظ آن بدتر از نداشتن آن خواهد بود.”

11. URL سفارشی خود را ایجاد کنید.
“همه باید URL سفارشی خود را یجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که نام آنها درج شده است. این امر به ویژه برای افرادی که ارتباط زیادی با مشتریان بالقوه دارند – به ویژه برای کسانی که در خدمات حرفه ای و بخش B2B هستند – مهم است زیرا هنگام ملاقات با شخصی که آنها هنوز او را ملاقات نکرده اند، بسیاری از افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها، نام شخصی را که با او ملاقات می کنند در گوگل جستجو می کنند.

داشتن URL سفارشی شما باعث می شود که پروفایل لینکدین شما در بالای نتایج جستجو قرار گیرد.”

12. بخش خلاصه را در پروفایل خود تکمیل کنید.
“بخش خلاصه بیش از همه نادیده گرفته می شود. شما 2000 کاراکتر دارید که می توانید مستقیماً و متقاعد کننده با مخاطبان هدف خود صحبت کنید. از جملات کامل استفاده کنید، اول شخص بنویسید و نقاط درد آنها را واضح و مختصر بیان کنید. بسیاری از مردم ترجیح می دهند به لینکدین بروند [ بیش از] اینکه به یک وب سایت مراجعه کنند.

در بیشتر مواقع، مردم می خواهند قبل از محصول یا خدمات با آن فرد ارتباط برقرار کنند و این فرصتی است که خود را به مشتریان احتمالی معرفی کنید. همچنین اطلاعات تماس خود را در انتهای قسمت خلاصه قرار دهید. حتی اگر در جای دیگری از پروفایل شما باشد، دسترسی افراد را به شما آسان کنید.”

13. به آن به عنوان یک بازی اعداد فکر کنید.
“بازاریابی لینکدین بیشتر از اینکه هنر باشد، علم است. به عبارت دیگر، این یک بازی با اعداد است.

14. از فروشندگی با چرب زبانی و فشار خودداری کنید.
با لینکدین مانند هر شکل دیگری از بازاریابی که انجام می‌دهید رفتار کنید و از آخرین روندها مطلع شوید. و این استراتژی‌ها را در این شبکه اعمال کنید. افراد زیادی هستند که مانند نمایندگان فروش چرب زبان دهه 1980 در لینکدین عمل می‌کنند، پس عاقل باشید و یکی از آنها نباشید.”

15. با ارتباطات شروع کنید، سپس روابط را ایجاد کنید.
“بدانید که لینکدین یک شبکه اجتماعی برای حرفه ای ها است تا با سایر متخصصان ارتباط برقرار کنند. یک صاحب کسب و کار می تواند و باید با بالقوه ها، شرکای استراتژیک، شرکای ارجاعی و دیگر صاحبان کسب و کار ارتباط برقرار کند. و هنگامی که این ارتباطات برقرار شد، صاحب کسب و کار می تواند تصمیم بگیرد که چگونه برای پرورش ارتباطات خاص برای رشد رابطه اقدام کند.”

✅نکته کلیدی: برای استفاده از لینکدین برای بازاریابی، نام تجاری خود را روی پلتفرم قرار دهید و باعث ایجاد ارتباطات شوید. جزئیات کسب و کار خود را در پروفایل خود ارائه دهید تا مشتریان برند شما را درک کنند. یک شرکت کننده فعال در لینکدین باشید، به این معنی که به گروه ها بپیوندید، محتوای باکیفیت ارسال کنید و با ارتباطات خود مشغول شوید.

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در آپارات دنبال کنید
@pentazoom
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در یوتیوب دنبال کنید
@pentazoom

مقالات مرتبط در پنتازوم

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *