نکات کاربردی در مدیریت اینستاگرام!

امتیازدهی

در مدیریت اینستاگرام چند نکته ی مهم را باید در نظر بگیریم. بسیاری از کسب و کار ها از اینستاگرام به عنوان ابزاری در جهت کسب درآمد و برند سازی استفاده می کنند. بنابراین تولید محتوا در اینستاگرام  می تواند نقش مهمی در فروش و بازاریابی هر کسب و کاری داشته باشد. ممکن است صفحه اینستاگرام شما منبع اصلی درآمد و بازاریابی شما نباشد و تولید محتوا در اینستاگرام برای شما از اهمیت کمتری برخوردار باشد. اما به هر حال در نظر داشته باشید که باید متناسب با برنامه ریزی، هزینه و تبلیغاتی که برای صفحه خود دارید انتظار بازخورد داشته باشید.

 

یک ادمین اینستاگرام خوب همه ی باید ها و نباید های تولید محتوا و مدیریت صفحه ی اینستاگرام را می داند!

 

تولید محتوا در اینستاگرام و بایدها و نباید های آن

محتوا تمام آن چیزی است که یک مخاطب را در اینستاگرام ترغیب می کند که صفحه ای را دنبال کند یا نه! 

  1.  پست هایی با کیفیت تصاویر خوب درج کنید.
  2. از محیط واقعی کسب و کار خود و همکاران مجموعه تصویر درج کنید.
  3. گاهی پست های جذاب در حوزه غیر از کار تخصصی خود کمک به درگیری مخاطبان شما خواهد کرد.
  4. درج پست های مناسبتی به همراهی مخاطبان شما با صفحه اینستاگرام شما کمک می کند و در ضمن مشخص می کند که به روز هستید و با فضای اجتماعی در تعامل هستید.
  5. اطلاعات مفید ارائه کنید. با این کار آن ها به شما اعتماد می کنند. در حوزه کسب و کار شما نیاز به توضیح چه مواردی هست؟

 

اشتباه در تولید محتوا در اینستاگرام 

برخی معتقدند که مدیریت اینستاگرام به صورت حرفه ای فقط مختص برند ها است و فقط برندهای بزرگ که بودجه بازاریابی عظیمی دارند می توانند از اینستاگرام استفاده کنند اما اینطور نیست! اگر دقت کنید بسیاری از کسب وکارهای کوچک حتی غیررسمی در خود ایران هم فعالیت زیادی در اینستاگرام دارند. امروز تولیدات کارگاهی و حتی هنرهای صنایع دستی که ممکن است خانم های خانه دار در منزل تهیه کنند، طرفدارانی را از کل کشور دارد. 

 

از استوری اینستاگرام استفاده کنید زیرا:

1-  استفاده از استوری اینستاگرام  به استارتاپ ها و سایر کسب و کارهای کوچک اجازه می دهد تا به سرعت بازاریابی شان را با بودجه ی خیلی کم و یا ناچیز شروع کنند.

با استفاده از استوری می توانید به مخاطبان خود دسترسی خوبی داشته باشید.

2- بخاطر بی دوام بودن استوری اینستاگرام شرکت ها روی تبلیغات خام و بدون فیلتر به عنوان راهی برای پیوستن به ارتباط مستقیم با کاربران اینستاگرام تمرکز می کنند. استوری ها به کاربران اجازه می دهند تا تجربه هایی صمیمانه تر و نزدیک تر با شرکت شما ایجاد ارتباط کنند.

 

مدیریت اینستاگرام
اینفوگرافی مدیریت اینستاگرام

نکات مهم در مدیریت اینستاگرام

در مدیریت اینستاگرام باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 

  1. داشتن استراتژی هدف محور
  2. درج لینک مناسب در قسمت بیو برای افزایش کلیک ها و ترافیک
  3. استفاده از اینستاگرام تجاری
  4. منظم عمل کردن در درج پست ها
  5. عدم درج بی رویه پست در شبانه روز
  6. عدم استفاده از ربات های تبلیغاتی در افزایش فالوئر های صفحه : به جای این کار با صفحات مربوط به حوزه ی کاری خودتان تبادل کنید. می توانید از تبلیغات خوب هم استفاده کنید)
  7. درخواست عکس العمل کاربران در پست ها (لایک، به اشتراک گذاشتن، ذخیره کردن، ارسال به دیگر دوستان و…)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *