مرگبار ترین اشتباهات یک ادمین اینستاگرام چه مواردی هستند؟ چگونه می توان این اشتباهات را پیش بینی کرده و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کرد؟ در پنتازوم قصد داریم این موارد را بیان کنیم با ما همراه باشید.
بیش از 1 میلیارد کاربر فعال برای پلتفرمی که تنها یک دهه از عمرش می گذرد، آمار بسیار خیره کننده ای است. این یعنی اینستاگرام مانند یک بازار عظیم است که هر چیز بخواهید می توانید در آن به فروش برسانید. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد.
اما این کار هنر میخواهد!!
هنر تعامل و بازاریابی موفق و هنر پیش بینی اشتباهات و جلوگیری از بروز آن
یک ادمین صفحه اینستاگرام وظایف مختلفی دارد که اگر با آن ها آشنا نباشد، نمی تواند تاثیری در رشد پیج داشته باشد. اگر فعالیت شما هم یکی از ۲۵ میلیون کسب و کار موجود در اینستاگرام است، پس راه را درست آمده اید. ما اینجائیم تا شما را با مهلک ترین اشتباهات یک ادمین اینستاگرام آشنا کنیم.
1. اشتباه اول: خرید فالوور، لایک و کامنت فیک
اگر کسب و کاری دارید که به تازگی راه اندازی کردهاید و تعداد پایین فالوورها عذابتان میدهد، بدترین انتخاب این است که به جای افراد واقعی فالوور های غیر واقعی را جایگزین کنید.
اگر می خواهید با دستان خود طناب دار را بر گردن کسب و کارتان بیاندازید، حتما فالوور، لایک و کامنت فیک خریداری کنید. چیزی که مشخص است برای رشد پیج زمان لازم است، قرار نیست یک شبه از فرش به عرش برسید. تمام کسب و کارهای که می بینید جایگاه خوبی در اینستاگرام دارند همگی زمانی از نقطه ای که شما در آن بوده اید کار خود را شروع کردند.
برای رسیدن به تعداد مناسب فالوور و در نهایت تبدیل آنها به مشتری نیاز دارید تا اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید. سرمایه کسب و کار شما هم اعتماد کاربرانتان خواهد بود. مطمئنا نمی خواهید این سرمایه را از دست بدهید.
خربد فالوور فیک= از دست رفتن اعتماد مخاطبان
عجله نکنید به خودتان و کاربران فضای مجازی زمان بدهید. اگر مسیر را درست بروید، حتماً در کوتاهترین زمان ممکن نتایج مثبتی را مشاهده خواهید کرد و دیگر نیازی به این قبیل دور زدن ها نخواهید داشت.
معایب خرید فالوور و لایک و کامنت جعلی:
- نرخ تبدیل پایین فالوور های فیک
- بالا رفتن هزینه های شرکت و کسب و کار
- حذف و نابودی صفحات دارای فالوورهای فیک از طریق اینستاگرام
- غیرفعال کردن فالوورهای فیک توسط اینستاگرام
2. اشتباه دوم: بی توجهی به کپشن ها
اینستاگرام پر است از عکس ها و فیلم هایی که مردم روزانه در آن منتشر می کنند. اما کاربران گاهی نمی توانند منظور خود را به صورت کامل با یک عکس یا فیلم منتقل کنند. آن زمان است که پای کپشن ها وسط کشیده می شود. بی توجهی به کپشن ها از اشتباهات یک ادمین اینستاگرام است.
کپشن ها در نگاه اول چند خط به ظاهر ساده به نظر میآیند که بود و نبودشان برای کاربران چندان فرقی نمیکند، اما خوب که نگاه می کنید، اوضاع جور دیگر خواهد بود. کپشن نقش مکمل عکس و فیلم ها را ایفا می کند. بدون کپش نویسی یک جای کار می لنگد. بی توجهی به کپش نویسی می تواند نرخ تعامل و رشد کسب و کارتان را پایین بیاورد. شما با کپش نویسی اصولی می توانید تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کسب و کار خود کنید.
مراحل نوشتن یک کپشن جذاب:
- تیتر: عنوان و نوشته ی اصلی که عموما روی پست ها و زیر فیلم ها حک می شود.
- لید: دو خط اول و قسمت هیجان انگیز کپشن است.
- بدنه اصلی: این قسمت شامل یک مقدمه کوتاه، توضیحات مختصر درباره موضوع و در نهایت نتیجه گیری خواهد بود.
- فراخوانی برای عمل: CTA یا فراخوانی برای عمل در واقع بازخوردی است که از مخاطبان خود می خواهید نسبت به پست شما داشته باشند.
برای اینکه بتوانید کپشن های قوی و جذاب بنویسید نیاز دارید تا در قدم اول مخاطبان خود را به درستی بشناسید.
3. اشتباه سوم: استفاده نادرست از هشتگ ها
هشتگ در اصل عبارت یا کلمه ای است که بعد از نشانه # قرار میگیرد. هدف از استفاده کردن از هشتگ ها معرفی و پیدا کردن پست با موضوعات خاص است.
کسب و کارها از هشتگ ها برای افزایش دسترسی افراد به محتوای پیجشان استفاده میکنند. اما اگر شما ندانید که چگونه از هشتگ ها استفاده کنید دقیقا اوضاع برعکس می شود.
راهکارهای طلایی استفاده از هشتگ:
- هشتگ ها باید با محتوای مورد نظر مرتبط باشند.
- هشتک ها باید از یک کلمه کلیدی کاربردی استفاده کنند.
- از هشتگ ها به صورت افراطی و به تعداد بالا استفاده نکنید.
- به منظور جلب نظر مخاطبان از هشتگ دیگران استفاده نکنید(خودتان خلاقیت به خرج دهید).
- از هشتگ برند (هشتگ ثابت و نماد کسب و کار) برای بیزینستان استفاده کنید.
- برای ایده یابی بهتر پیش از استفاده از هشتگ ها آنها را در اینستاگرام سرچ کنید.
4. اشتباه چهارم: تبلیغات بیش از اندازه
تبلیغات بیش از اندازه از دیگر اشتباهات ادمین اینستاگرام است. یکی از بدترین استراتژیهای یک کسب و کار اینستاگرامی این است که همه فکر و ذکرش فروش بیشتر باشد.
مردم این روزها حوصله چندانی ندارند تا پیچ هایی را دنبال کنند که از در و دیوار شان تبلیغ می بارد. کاربران اینترنت حس چندان خوشایندی نسبت به کسب و کارهایی که مدام به دنبال تبلیغ و فروش هستند، ندارند.
تبلیغات بیش از اندازه نتیجهای جز فراری دادن کاربران از پیجتان در برنخواهد داشت.( مشاوره کسب و کار آنلاین. با این روش ها دیگر هرگز به مشکل نمی خورید)
مردم نیاز دارند تا حس کنند وجود خودشان پر اهمیت است، نه اسکناسهای ته جیبشان.
5. اشتباه پنجم: تبلیغات در پیج های غیر مرتبط با حوزه فعالیت
جایی تبلیغ کنید که مشتریان شما در آنجا حضور داشته باشند. تبلیغات در پیج هایی که هیچ مناسبتی با کسب و کار شما ندارند مانند این است که شما بخواهید یک قالپاق خودرو را در پیج زنان و زایمان به فروش برسانید. با این کار نه تنها چیزی عایدتان می شود، بلکه تصویر برند خود را نیز خدشه دار می کنید. شما که نمی خواهید هزینه هایی که می کنید در جهت خراب کردن چهره کسب و کارتان باشد. پس برای تبلیغات صحیح یک استراتژی مشخص کنید.
6. اشتباه ششم: تعامل نکردن با فالوورها
از خطرناک ترین اشتباهات یک ادمین اینستاگرام تعامل نکردن با فالوور ها است. اگر مخاطب شناس و مردم شناس باشید، حتماً میدانید که تعامل و گفتوگو بیشتر از هر چیز دیگری به کسب و کار شما اعتبار میدهد.
مردم میخواهند دیده شوند برایشان لذت بخش خواهد بود تا شما آنها را ارزشمند بدانید. تعامل مثبت با کاربران دقیقا همان حس با ارزش بودن را به مخاطبان تان انتقال میدهد.
شاید شما برای این کار نیاز دارید که زمان زیادی را صرف و پول بیشتری خرج کنید، اما باور کنید به نتایجی که عایدتان می شود می ارزد.( زمان زیادی ندارید که صرف تعامل با کاربران کنید، نگران نباشید ما پیج شما را تمام و کمال پشتیبانی می کنیم.تولید محتوا و مدیریت اینستاگرام )
7. اشتباه هفتم: استفاده نکردن از شیوه های تبلیغاتی اینستاگرام
هر مکانی قوانین خاص خود را دارد اینستاگرام نیز الگوریتم های مخصوص به خود را دارد که کسب و کارها برای کسب موفقیت نیاز دارند از آنها پیروی کنند. شما نمیتوانید جوری که در سایتها و از سایر شبکههای اجتماعی به تبلیغ برند خود می پردازید در اینجا هم همان شیوه ها را در پیش بگیرید تبلیغات در اینستاگرام یک ابزار قوی برای رسیدن به اهداف برند است شما قبل از هر چیز نیاز به حساب تجاری دارید داشتن یک حساب تجاری برای کسب و کارتان خود یک تبلیغ بزرگ برای برند است زیرا مردم در کسری از ثانیه میتوانند از طریق یک دکمه (شماره تماس، ایمیل، آدرس سایت و …) با شما در ارتباط باشند.
تبلیغات در اینستاگرام به دو صورت عکس و ویدئو انجام میشود، که از نظر قدرتمندی ویدیو ها تاثیر بیشتری بر رشد برند خواهند داشت.
همچنین شما نیاز دارید متناسب با هدفی که دارید یک کمپین تبلیغاتی راه بیاندازید. کمپینها اگر درست ساخته و اجرایی شوند میتوانند آگاهی از برند، رشد کلیک بر روی آدرس سایت، افزایش تعامل و افزایش فروش را برای شما در پی داشته باشند.
8. اشتباه هشتم: استفاده از محتوا با کیفیت پائین
از دیگر اشتباهات یک ادمین اینستاگرام استفاده از محتوا با کیفیت پایین است. محتوا همه چیز است شما باید بتوانید متناسب با میزان بیزینس خود محتوایی را تولید کنید که ارزشمند باشد. تولید محتوای بیکیفیت مانند ریختن سم پای محصولات یک باغ است، در کمترین زمان همه چیز را نابود خواهد کرد.
انواع محتوا با کیفیت
عکس: باید جذاب، یونیک و از ترکیب رنگ مناسبی بهره مند باشد.
متن: باید کوتاه، خلاصه و مرتبط باشند.
فیلم: باید کاربردی، کم حجم و در عین حال با کیفیت باشد.
به یاد داشته باشید باید برای مردم بنویسید و تا حد ممکن محتوای خود را ساده و قابل فهم تهیه کنید. برای اینکه بتوانید بهترین محتوا را تولید کنید باید مخاطب خود را بشناسید. نیازی نیست دل تمام کاربران اینستاگرام را به دست بیاورید، زیرا این کار نه تنها غیر ممکن است بلکه وقت و انرژی شما را نیز تلف می کنید.
روی کاربران خود زوم کنید و محتوا را متناسب با انتظار مخاطبان هدف خود تولید کنید.
9.اشتباه نهم: بی توجهی به استوری اینستاگرام
روزانه چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام از استوری استفاده میکنند. این به آن معناست که استوری ها طرفداران زیادی دارند، در نتیجه بیتوجهی به استوری میتواند به عنوان اشتباه یک مدیر اینستاگرام محسوب شود.
استوری ها نه تنها تعامل با کاربران را بالا میبرند، بلکه به دلیل قابلیت پخش در قسمت اکسپلور اینستاگرام، این امکان برای بیزینس شما فراهم می شود که افراد بیشتری با برند شما آشنا شوند.
10.اشتباه دهم: ارسال بی نظم پست ها در پیج از نظر زمانی
ارسال بینظم پست ها از نظر زمانی و بی برنامگی برای درج آنها از دیگر اشتباهات یک ادمین اینستاگرام است. اگر به دنبال تعامل مناسب هستید، اگر میخواهید بیشترین بازدید از پست ها صورت بگیرد و در نهایت اگر به دنبال تاثیرگذاری هرچه بیشتر پست ها روی کاربران خود هستید، باید زمان و موقعیت شناس باشید.
برای اینکه بتوانید به درستی بازاریابی کنید، باید در ساعت شلوغ اینستاگرام پست گذاری کنید. البته بسته به اینکه شما در چه زمینه ای فعالیت دارید زمان پست گذاری می تواند متفاوت باشد.
به عنوان مثال پست های مربوط به آرامش و ورزش در ابتدای روز و پست های مربوط به آشپزی هنگام صرف ناهار یا شام بهترین بازدید را خواهند داشت.اگر قصد دارید مخاطبان بیشتری جذب کنید زمان بندی درستی را رعایت کنید.
پست ها را حداقل هر 4 ساعت یکبار منتشر کنید، زیرا کمتر از این زمان غیرممکن خواهد بود. مخاطبان اینستاگرام از ساعت ۵ تا ۷ عصر بیشترین بازدید را خواهند داشت، اما این زمان میتواند برای کسب و کار شما کمی متفاوت باشد. شما می توانید در یک بازه زمانی یک هفتهای در ساعات مختلفی از روز پست ها را منتشر کنید، سپس بر اساس دادههای دریافتی زمانی که تعامل بالا میرود را به عنوان وقت مناسب برای درج پست های خود انتخاب کنید.
خوشحال می شویم نظرات خود برای ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاوره بازاریابی و تبلیغات و یا مدیریت پیج اینستاگرام همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس بگیرید.