چگونه یک ادمین اینستاگرام موفق باشیم؟! آیا ارزشش را دارد که ما زمان و پول خود را برای تبدیل شدن به یک ادمین موفق هزینه کنیم؟ جواب پنتازوم بله است. طبق آمار گوگل یکی از مهم ترین مهم ترین جستجوهایی که صاحبین کسب و کار در گوگل انجام می دهند جستجو برای هزینه تولید محتوا اینستاگرام است. بنابراین شما می توانید درآمد خوبی از ادمینی پیج داشته باشید. کاری که نیاز به سرمایه اولیه ندارد و با تسلط به موضوعاتی که در این مقاله پنتازوم می خوانید، می توانید به عنوان یک ادمین اینستاگرام موفق کار کنید. یک ادمین حرفه ای با تسلط بر تولید محتوا می تواند قیمت تولید محتوا اینستاگرام را مطابق استاندارهای خودش به کارفرما اعلام کند.
چطور یک ادمین اینستاگرام موفق باشیم؟
برای اینکه یک ادمین اینستاگرام موفق باشید 2 موضوع مهم را باید در نظر بگیرید. اول این که به کار از نظر اجرایی مسلط باشید این موضوع که شامل تسلط به نرم افزارهای تولید محتوا، تسلط به الگوریتم ها و ترندهای اینستاگرام، استفاده از میم های جذاب و آهنگ های ترند است را در ادامه توضیح داده ایم.
موضوع دوم این است که با یک قرارداد ادمینی اینستاگرام شروع به فعالیت کنید تا از اختلاف های احتمالی جلوگیری کنید. یک قرارداد ادمینی شامل توضیحات مربوط به مسئولیت های هر کدام از طرفین قرارداد است. هم چنین نحوه و شیوه پرداخت و نحوه ی رفع اختلاف در صورت وجود هر گونه مشکل در آن مکتوب شده است. بنابراین با تهیه یک قرارداد ادمینی پیج تا جای ممکن از بروز مشکلات در آینده جلوگیری می کنید.
نکات استفاده از هشتگ در پست اینستاگرام
یکی از راه هایی که کمک می کند محتوای شما دیده شود، استفاده از هشتگ است. شما می توانید با استفاده از هشتگ های هدفمند، بازدید محتوا را بالا ببرید. اگر این محتوا آنقدر برای بازدید کننده ی پست شما جذاب باشد، حتی می تواند برای شما فالوئر واقعی هم جذب کند.
البته می توانید از هشتگ به صورت مهندس معکوس هم استفاده کنید. یک راه خوب برای اینکه ببینید رقبای حوزه مشترک با شما چه نوع پست هایی را منتشر می کنند، دنبال کردن هشتگ های مخصوص به حوزه کاری پیجتان است. یکی از استراتژی های مناسب برای ایجاد بازدید بیشتر این است که هشتگ های پربازدید را در پست خود استفاده کنید. البته از آن جایی که این هشتگ ها توسط تعداد زیادی پیج استفاده می شوند شانس پست شما برای دیده شده توسط این هشتگ های پربازدید کمتر است. با این وجود توصیه می کنیم از آن ها استفاده کنید. شما می توانید برای هر پست از ترکیبی از هشتگ ها استفاده کنید. هشتگ های پربازدید مثل #طراحی_سایت ، هشتگ های مربوط به حوزه کاری خودتان که شامل موارد چند سیلابی است مثل : طراحی_سایت_حرفه_ای_در_تهران و هشتگ های اختصاصی حوزه کاری تان مثل : #طراحی_سایت_پنتازوم
برای انتخاب هشتگ مناسب باید به این نکات توجه کنید:
1.برای انتخاب هشتگ از ترکیبی که در مورد هشتگ های پربازدید، اختصاصی و هشتگ های چند سیلابی توصیه کردیم، استفاده کنید.
2.هشتگ باید مرتبط بافعالیت برند باشد.
3. هرگز برای جلب توجه، از هشتگ های نامربوط به پست استفاده نکنید.
شما مجاز به استفاده از حداکثر 30 hashtag هستید. سعی کنید از این تعداد به درستی استفاده کنید. هرچند آمارها نشان میدهد که کسب و کارهای موفق در اینستاگرام تا نهایت 11 هشتگ مرتبط استفاده می کنند.
تولید محتوا جذاب ریلز و اسلایدی برای پست های اینستاگرام
کیفیت پست هایی که منتشر می کنید رابطه مستقیمی با افزایش فالوئرها خواهد داشت. تولید محتوا جذاب همیشه اشاره به کیفیت بسیار بالای فیلم برداری یا استفاده از ترفندهای فیلم برداری حرفه ای ندارد. مردم صفحه ای را دنبال می کنند که برایشان جذابیت داشته باشد. بگذارین یک ترفند خیلی کاربردی یادتان بدهیم. تصور کنید اگر به عنوان یک بازدید کننده معمولی این پیجی که حالا روی آن فعالیت می کنید، می دیدید، صفحه برای شما جذابیت داشت؟ آیا آن را فالو می کردید؟ یا چون برای تولید پست های آن زحمت می کشید، دیگر توجهی به این که پست ها برای فالوئرها هم جذاب باشند، ندارید!؟
محتوایی را تولید کنید که مردم میخواهند آن را ببینند. برای رسیدن به بهترین نتایج هم باید به صورت مدام تولید محتوا کنیدو یک تقویم محتوایی برای خودتان تهیه کنید.
استفاده از آهنگ های و میم های ترند اینستاگرام
شاید اغراق نباشد که بگوییم تمام موفقیت پست های اینستاگرام روی محور ترندها می چرخد! اینستاگرام در اصل یک پلتفرم سرگرمی است. هر نوع فروش که انجام می شود یا جذب مخاطبی هم که در این پلتفرم با موفقیت صورت می گیرد بسته به همین موضوع وابسته است. شما به عنوان یک ادمین اینستاگرام موفق باید میم های جذاب که به صورت مقطعی برای هر موضوعی ترند می شوند، به نفع پیج خود استفاده کنید تا بتوانید محتوایی خلق کنید که جذاب باشد. یکی از مهم ترین موضوعات هم این است که همیشه به روز باشید، همیشه پست های صفحات مختلف، رقبا و حتی افرادی که هم حوزه پیج شما نیستند را دنبال کنید تا بتوانید بهترین ایده ها را برای تولید محتوا بدهید.
استفاده از آهنگ های ترند هم می تواند باعث شود، بازدید صفحه شما بیشتر شود. گاهی از اوقات آهنگ های ترندی که روی پست خود می گذارید، به خاطر حق کپی رایت از طرف اینستاگرام بلاک می شود که با زدن گزینه appeal می توانید مشکل را رفع کنید.
تسلط به نرم افزارهای تولید محتوا اینستاگرام
در مورد محتوا و اهمیت آن بسیار صحبت کردیم. اما از نظر اجرایی برای اینکه بتوانید ایده های خود را تبدیل به عمل کنید نیاز به تسلط به برنامه های تولید محتوا دارید. ریلزها معمولا جذاب ترین نوع محتوا هستند که در اینستاگرام تولید می شوند. برای ادیت ویدئوها سه اپلیکیشن موبایلی بسیار ساده که می توانید از آن ها برای ادیت استفاده کنید، اینشات، کپکات و والو را معرفی می کنیم. شما میتوانید ورژن رایگان هر کدام از این اپلیکیشن های تولید محتوا با موبایل را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید.
خلاقیت عامل مهم برای تبدیل شدن به ادمین اینستاگرام موفق
برای انتشار پست های جذاب، باید خلاق بود. برای داشتن خلاقیت شما می توانید از پیج های دیگر ایده بگیرید. البته این موضوع به معنای کپی برداری از پستهای صفحات دیگران نیست.
به قول استیو جابز: ایده های دیگران را کپی نکنید، بلکه آنها را بدزدید.
این یعنی نباید یک کپی از محتوای دیگران را در پیج خود قرار دهید. یک لقمه آماده هر چقدر هم که برای شما به دست آوردنش راحت و لذت بخش باشد، هیچ جذابیتی برای کاربرانتان نخواهد داشت.
در عوض با ایده گرفتن از کارهای دیگران و ترکیب آنها با هم محتوایی تولید کنید که بینظیر باشد!
در درجه اول برای اینکه بتوانید یک محتوای خوب تولید کنید باید با نرم افزارهای ادیت عکس آشنا باشید. نکند شما هم مانند خیلی ها چیزی از فتوشاپ نمی دانید!؟ نیازی نیست نگران باشید. اپلیکیشن هایی هم هستند که کار را برای شما راحت می کنند و با افکت های زیبایی که دارند به عکسها و فیلمهای شما جلوه خاصی میدهند. در واقع این برنامه ها به نوعی جای نرم افزارهای گرافیکی را پر می کنند.
استفاده از برخی از این اپلیکیشن ها رایگان است. با این حال در هنگام خروجی گرفتن واترمارک خودشان را روی ویدئوی شما درج می کنند. خب این تصویر خیلی جالبی در صفحه ی شما نخواهد داشت. یک نمونه اپلیکشن موبایلی بسیار راحت، رایگان و بدون واتر مارک ویلو است. از گوگل پلی دانلود کنید و با اشتیاق ویدئوهای جالب بسازید!
ایجاد یک ظاهر موجه برای پیج اینستاگرام + استفاده از امکانات
برای اینکه نشان دهید که بسیار حرفهای عمل می کنید نیاز دارید تا ظاهرا رسمی و موجهی برای نمای پیج خود ایجاد کنید. اولین کاری که لازم است یک ادمین اینستاگرام موفق انجام دهد این است که اکانت عمومی صفحه را به حالت تجاری یا همان بیزینسی در بیاورد. اینستاگرام برای چنین اکانت هایی قابلیت های متفاوت و ویژه ای را ایجاد کرده است که به رشد تجارت در این پلتفرم کمک می کند. موارد زیر از جمله این امکانات هستند:
- قرار دادن ایمیل و دکمه تماس با ما
- امکان آنالیز پست ها و ریلزها
- امکان ایجاد لینک در قسمت استوری
به ظاهر پیج رسیدگی کنید. مرتب کردن اطلاعات بایو، هایلایت ها و درج اطلاعات تماس به صفحه کمک می کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند.
تبلیغ هدفمند پیج برای افزایش فالوئر
بسته به اینکه محتوای پیج شما چه چیزی است می تواند شیوه تبلیغاتی شما متفاوت باشد. واضح است پیجی که با گذاشتن پست و استوری های خنده دار درآمد کسب میکند با پیجی که قصد فروش کیف و کفش دارد، اهداف کاملاً متفاوتی دارند.
برای اینکه تبلیغات هدفمندی داشته باشید، باید بدانید که مخاطبان شما در کجا هستند و تورتان را دقیقاً همانجا پهن کنید. یکی از شیوه های تاثیرگذار استفاده از تبلیغات پولی در پیج های بزرگ است شما می توانید می توانید از طریق تبلیغات ساعتی و یا تبلیغات کلیکی در زمانهای خاصی از روز پیج خود و فعالیت آن را معرفی کنید.
حذف ربات ها یا نرم افزارهای آنفالویاب اینستاگرام!
خطر استفاده از نرم افزارهای آنفالویاب این است که ممکن است صفحه اینستاگرام خود را برای همیشه از دست بدهید! مهم تر این که اگر به عنوان یک ادمین اینستاگرام فعالیت می کنید، باید به کارفرمای خود پاسخگو باشید و مسئولیت ایجاد مشکل به خاطر استفاده از این اپلیکیشن ها بر عهده ی شماست. برای اینکه یک ادمین اینستاگرام موفق باشید هیچ وقت سراغ این اپلیکیشن ها نروند. این اپ ها حدود 4-5 سال پیش کمک کننده بود. اما حالا با آپدیت شدن الگوریتم های اینستاگرام و هوشمند تر شدن و تشخیص هر گونه فعالیت رباتی، پیج بن می شود و هیچ چیزی بدتر از این نیست. زیرا عملا فرصت فعالیت و تولید محتوا را از دست می دهید.
البته شاید استفاده از این ابزارها در کوتاه مدت باعث رشد برند شوند، اما در نهایت چیزی که نصیب شما می شود جریمه شدن از سوی اینستاگرام خواهد بود. چیزی که ممکن است منجر به نابودی تمامی تلاشهای تان شود.
انواع جریمه های اینستاگرام
1.مسدود کردن (بلاک اینستاگرام)
زمانی که با سرعت بالایی مخاطبین خود را لایک، فالو و آنفالو می کنید، اینستاگرام یک پیغام خطا و وبلاک برای شما ارسال می کند، این پیام نشان میدهد که فعالیت شما در اینستاگرام دچار محدودیت شده است.
2.بن سایه ای در اینستاگرام (shadow ban)
زمانی که از تگ های بلاک شده استفاده کنید و یا پشت سر هم و بسیار سریع پست گذاری کنید، اینستاگرام خیلی نامحسوس و بدون اطلاع قبلی شما را جریمه میکند. جریمه این کار این است که پست هایتان فقط برای فالوورها قابل نمایش خواهد بود و دیگر در تب اکسپلور نمایش داده نمی شود.
3.بلاک کامل در اینستاگرام (Full ban)
زمانی که به صورت مداوم از قوانین اینستاگرام تخطی می کنید و یا با بلاک های مختلف مواجه میشوید، این پلتفرم حساب کاربری شما را به طور کامل مسدود میکند و حتی ممکن است برای همیشه اکانت اینستاگرام شما حذف شود. نمونه بارز آن امیر تتلو بود که با بیتوجهی به اخطارهای اینستاگرام فعالیت خود را ادامه داد و جریمه آن حذف حساب کاربری چند میلیون فالووری اش بود.
در این مطلب نشان دادیم که چگونه می توان یک ادمین اینستاگرام موفق بود. اگر راه کارهای ذکر شده را به درستی اجرایی کنید، شکی نداشته باشید که همه برای اینکه پیجشان را به شما بسپارند، سرو دست خواهند شکست. اگر نیاز به کمک برای مدیریت و تولید محتوای صفحه ی خود را نیز دارید، با ما تماس بگیرید. پنتازوم در کنار شماست.
5 پاسخ
سلام
پست جالبی بود و بهم کمک کرد ما پیچ کوچک جمع جوری داریم میخوایم بزرگش کنیم .
همه نکاتش مفید! فقط همت میخواد بیوفتی دنبال کار
بذار رمز موفقیت ادمین صفحه رو بگم بهت! پشتکار!
دقیقا با حرف شما موافقم👍
برای ادمینی اینستاگرام حتما باید قرارداد ببندیم؟