ادمین اینستاگرام موفق چگونه باید باشد؟ 6 نکته طلایی ویژه مدیریت
چگونه یک ادمین اینستاگرام موفق باشیم؟!! در این مطلب از پنتازوم هر آن چیزی که برای موفقیت نیاز دارید، توضیح دادیم. آیا ارزشش را دارد که ما زمان و پول خود را برای تبدیل شدن به یک ادمین موفق هزینه کنیم؟ قطع به یقین پاسخ مثبت است. طبق آمار گوگل یکی از مهم ترین مهم ترین جستجوهایی که صاحبین کسب و کار در گوگل انجام می دهند جستجو برای هزینه تولید محتوا اینستاگرام است. یک ادمین اینستاگرام موفق با تسلط بر روند تولید محتوا می تواند قیمت تولید محتوا اینستاگرام را مطابق استاندارهای خودش به کارفرما اعلام کند. اگر از ما بپرسید پاسخ می دهیم که بله! قطعا صرف زمان و انرژی برای اینکه تبدیل به یک ادمین اینستاگرام حرفه ای شوید، ارزشش را دارد! در ادامه همراه ما باشید.
چطور یک ادمین اینستاگرام موفق باشیم؟
اینستاگرام از زمان راهاندازی در سال ۲۰۱۰ تاکنون یک طوفان جهانی بهراه انداخته است، زیرا توجه بیش از یک میلیارد نفر را به خود جلب کرده است. تنها نگاه به آمار زیر به شما اثبات میکند که چرا باید به بازار اینستاگرام دل ببندید:
- اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که روزانه ۵۰۰ میلیون استوری را مشاهده میکنند.
- ۶۰ درصد بزرگسالان دنیا از اینستاگرام استفاده می کنند.
- ۲۵ میلیون پروفایل تجاری در اینستاگرام وجود دارد.
- ۸۰ درصد از کاربران اینترنت اکانت های تجاری را دنبال میکنند و جالب اینکه این فالو کردن تا ۷۲ درصد برای خرید از حساب های تجاری تاثیر گذار بوده است.
آمارها خیره کننده است اینطور نیست!!!
به جرات می توان گفت که ما با معجزه ای به نام اینستاگرام روبرو هستیم، پس باید از داشتن این معجزه نهایت استفاده را ببریم.
ما برای آشنایی بهتر شما با این پلتفرم دوست داشتنی و همچنین پاسخ به سوال اینکه چگونه یک ادمین اینستاگرام موفق باشیم، این مطلب را گردآوری کرده ایم، پس فرصت مطالعه این نوشتار را از دست ندهید. موارد زیر به شما کمک می کنند تا برای رسیدن به موفقیت قدم های سریع تری بردارید.
1.استفاده از هشتگ برای معرفی پیج به دیگران
هشتگ یک راه مناسب برای بالا بردن تعداد دنبال کنندگان شما خواهد بود. آنها باعث می شوند تا شما مورد توجه واقع شوید و از این طریق می توانید برند خود را مطرح کنید. با استفاده صحیح از هشتگ ها می توانید محتوای تولیدی خود را در سراسر این شبکه اجتماعی پخش و قابل مشاهده کنید.
با این کار تعامل افراد با برند شما بالاتر می رود و به شما این امکان را میدهد که مخاطبانی را با سلایق و علایق گوناگون جذب کنید.
یک راه برای پیدا کردن هشتگ مناسب کسب و کار دنبال کردن رقیبان است، کسی که نوعی از بازاریابی شما را انجام میدهد.
ببینید آن ها از چه شبکه هایی استفاده می کنند، روی آن هشتگ ها کلیک کنید و همه چیز را با دقت بررسی کنید. تحقیق کنید که چند بار از این هشتگ ها استفاده شده است و مردم به چه هشتگ هایی علاقه بیشتری نشان می دهند. شما همچنین می توانید با سرچ کردن نوعی از هشتگ سایر هشتگ های مربوط به آن را پیدا کنید.
به طور خلاصه برای به کار بردن یک هشتگ مناسب برای مارک تجاری خود موارد زیر را به کار بگیرید:
1.هشتگ باید کوتاه، ساده و به یادماندنی باشد.
2.هشتگ باید مرتبط بافعالیت برند باشد.
3. هستگ ها نباید کمیاب باشند، به طوری که افراد کمی آن ها دنبال کنند.
4. هرگز برای جلب توجه، از هشتگ های نامربوط به پست استفاده نکنید.
شما مجاز به استفاده از حداکثر 30 hashtag هستید. سعی کنید از این تعداد به درستی استفاده کنید. هرچند آمارها نشان میدهد که کسب و کارهای تاثیرگذار تا نهایت 11 هشتگ مرتبط را به کار میبرند.
2.افزایش تعداد پست های انتشار یافته
تعداد پست هایی که منتشر می کنید رابطه مستقیمی با افزایش کاربران خواهد داشت. به یاد دارم زمانی یکی از پیج هایی که در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت میکرد را فالو کرده بودم. در اوایل کار این پیج هم مانند خیلی های دیگر از یک روتین معمولی پیروی می کرد. یک روز نکته ای که توجه من را به خود جلب کرد و آن تغییر استراتژی بازاریابی آن پیج بود.
یکی از این تغییرات ارسال منظم و سر وقت پست ها بود. علاوه بر آن ادمین صفحه اینستاگرام آن پست های خود را به صورت روزانه منتشر میکرد. شاید نتیجه برایتان بسیار جالب و باورنکردنی باشد، این ادمین توانست در زمان کمتر از دوماه ۸۰۰۰ فالوور خود را به بیش از ۴۰ هزار دنبال کننده تبدیل کند.
وقتی با چنین صفحاتی مواجه می شوید، تنها یک چیز اثبات میشود و آن هم این است که شما هم می توانید با یک برنامه کوتاه مدت اما قوی به چیزی که می خواهید برسید و به یک ادمین اینستاگرام موفق بدل شوید.
البته عوامل دیگر هم در رشد پیج موثر هستند، اما شاید مهمترین عامل تعداد بالای پست های منتشر شده باشد.
برای رسیدن به بهترین و خیره کننده ترین نتایج باید بتوانید به صورت مداوم و طی یک برنامه زمانی مشخص پست های متنوع خود را منتشر کنید.
3.استفاده از محتوای ویدئویی و عکسهای با کیفیت
مردم پیجی را دنبال می کنند که محتوای جذاب و با کیفیت تولید کند. ارزش یک پیج به تعداد محتوای تولیدی و کیفیت بالای آن خواهد بود.
در واقع تولید محتوای کاربردی که بتواند مخاطب را درگیر کند، از وظایف ادمین اینستاگرام خواهد بود.
خلاقیت عامل مهم برای تبدیل شدن به ادمین اینستاگرام موفق
برای انتشار پست های جذاب، باید خلاق بود. برای داشتن خلاقیت شما می توانید از پیج های دیگر ایده بگیرید. البته این موضوع به معنای کپی برداری از پستهای صفحات دیگران نیست.
به قول استیو جابز: ایده های دیگران را کپی نکنید، بلکه آنها را بدزدید.
این یعنی نباید یک پرینت از محتوای دیگران را در پیج خود قرار دهید. یک لقمه آماده هر چقدر هم که برای شما به دست آوردنش راحت و لذت بخش باشد، هیچ جذابیتی برای کاربرانتان نخواهد داشت.
در عوض با ایده گرفتن از کارهای دیگران و تلفیق آنها با یکدیگر محتوای تولید کنید که بینظیر باشد!
در درجه اول برای اینکه بتوانید یک محتوای خوب تولید کنید باید با نرم افزارهای ادیت عکس آشنا باشید. نکند شما هم مانند خیلی ها چیزی از فتوشاپ نمی دانید!!؟ نیازی نیست نگران باشید. اپلیکیشن هایی هم هستند که کار را برای شما راحت می کنند و با افکت های زیبایی که دارند به عکسها و فیلمهای شما جلوه خاصی میدهند. در واقع این برنامه ها به نوعی جای نرم افزارهای گرافیکی را پر می کنند.
استفاده از برخی از این اپلیکیشن ها رایگان است. با این حال در هنگام خروجی گرفتن واترمارک خودشان را روی ویدئوی شما درج می کنند. خب این تصویر خیلی جالبی در صفحه ی شما نخواهد داشت. یک نمونه اپلیکشن موبایلی بسیار راحت، رایگان و بدون واتر مارک ویلو است. از گوگل پلی دانلود کنید و با اشتیاق ویدئوهای جالب بسازید!
4.ظاهر رسمی و موجه بخشیدن به پیج اینستاگرام
برای اینکه نشان دهید که بسیار حرفهای عمل می کنید نیاز دارید تا ظاهرا رسمی و موجهی برای نمای پیج خود ایجاد کنید. یک ادمین اینستاگرام موفق اولین کاری که لازم است انجام دهد این است که اکانت عمومی خود را به حالت تجاری و بیزینسی درآورد. اینستاگرام برای چنین اکانت هایی قابلیت های متفاوت و ویژه ای را ایجاد کرده است که به رشد تجارت در این پلتفرم کمک می کند. موارد زیر از جمله این امکانات هستند:
- قرار دادن ایمیل و دکمه تماس با ما
- امکان آنالیز مخاطبین و پست های منتشر شده
- امکان ایجاد لینک در قسمت استوری
- امکان استفاده از قسمت اینستاگرام ادز
به غیر از اکانت پیج تان شما باید متناسب با صدای برند خود به نحوه چیدمان تصاویر و رنگ آمیزی پستها حالتی رسمی دهید.
همچنین برای انتشار استوری و لایو متناسب با شخصیت برندتان رفتار کنید.
مثلا این یک موکاپ از صفحه ی آیدی پی است. به نظم و طراحی زیبای پست ها توجه کنید. برازنده ی یک برند!
تبلیغ هدفمند پیج برای افزایش فالوور
بسته به اینکه محتوای پیج شما چه چیزی است می تواند شیوه تبلیغاتی شما متفاوت باشد. واضح است پیجی که با گذاشتن پست و استوری های خنده دار درآمد کسب میکند با پیجی که قصد فروش کیف و کفش دارد، اهداف کاملاً متفاوتی دارند.
برای اینکه تبلیغات هدفمندی داشته باشید، باید بدانید که مخاطبان شما در کجا هستند و تورتان را دقیقاً همانجا پهن کنید. یکی از شیوه های تاثیرگذار استفاده از تبلیغات پولی در پیج های بزرگ است شما می توانید می توانید از طریق تبلیغات ساعتی و یا تبلیغات کلیکی در زمانهای خاصی از روز پیج خود و فعالیت آن را معرفی کنید.
حذف ربات ها و نرم افزارهای خلاف قوانین اینستاگرام
برای اینکه ثابت کنید با اتکا به خلاقیت و توانمندی خود یک ادمین اینستاگرام موفق تبدیل شده اید، نباید از هیچ یک از میانبرهای خلاف قوانین اینستاگرام استفاده کنید.
یکی از این میانبرها استفاده از ربات افزایش لایک و کامنت فالوور است. شاید استفاده از این ابزارها در کوتاه مدت باعث رشد برند شوند، اما در نهایت چیزی که نصیب شما می شود جریمه شدن از سوی اینستاگرام خواهد بود. چیزی که ممکن است منجر به نابودی تمامی تلاشهای تان شود.
انواع جریمه های اینستاگرام
1.مسدود کردن (بلاک اینستاگرام)
زمانی که با سرعت بالایی مخاطبین خود را لایک، فالو و آنفالو می کنید، اینستاگرام یک پیغام خطا و وبلاک برای شما ارسال می کند، این پیام نشان میدهد که فعالیت شما در اینستاگرام دچار محدودیت شده است.
2.بن سایه ای در اینستاگرام (shadow ban)
زمانی که از تگ های بلاک شده استفاده کنید و یا پشت سر هم و بسیار سریع پست گذاری کنید، اینستاگرام خیلی نامحسوس و بدون اطلاع قبلی شما را جریمه میکند. جریمه این کار این است که پست هایتان فقط برای فالوورها قابل نمایش خواهد بود و دیگر در تب اکسپلور نمایش داده نمی شود.
3.بلاک کامل در اینستاگرام (Full ban)
زمانی که به صورت مداوم از قوانین اینستاگرام تخطی می کنید و یا با بلاک های مختلف مواجه میشوید، این پلتفرم حساب کاربری شما را به طور کامل مسدود میکند و حتی ممکن است برای همیشه اکانت اینستاگرام شما حذف شود. نمونه بارز آن امیر تتلو بود که با بیتوجهی به اخطارهای اینستاگرام فعالیت خود را ادامه داد و جریمه آن حذف حساب کاربری چند میلیون فالووری اش بود.
در این مطلب نشان دادیم که چگونه می توان یک ادمین اینستاگرام موفق بود. اگر راه کارهای ذکر شده را به درستی اجرایی کنید، شکی نداشته باشید که همه برای اینکه پیجشان را به شما بسپارند، سرو دست خواهند شکست. اگر نیاز به کمک برای مدیریت و تولید محتوای صفحه ی خود را نیز دارید، با ما تماس بگیرید. پنتازوم در کنار شماست.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
4 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام
پست جالبی بود و بهم کمک کرد ما پیچ کوچک جمع جوری داریم میخوایم بزرگش کنیم .
همه نکاتش مفید! فقط همت میخواد بیوفتی دنبال کار
بذار رمز موفقیت ادمین صفحه رو بگم بهت! پشتکار!
دقیقا با حرف شما موافقم👍