سفارش تولید محتوا به یک کسب و کار خاص محدود نمیشود. اگر شما نیز به دنبال تولید محتوا سایت مهاجرت و تحصیل هستید پس یکی از چالش های شما سفارش محتوا باکیفیت است زیرا محتواست که برای شما مشتری جذب می کند. این روزها مردم برای پیدا کردن هر سؤال و راهحل هر مشکلی در گوگل جستجو می کنند. میلیونها محتوا هرروز بهصورت آنلاین منتشر میشوند. برای تأثیرگذاری بر مخاطبان، محتوای شما باید کیفیت بالایی داشته باشد و خیلی ساده بگوییم : به کار مخاطب شما بیایید و دقیقا همان چیزی باشد که او به دنبالش می گردد.
در این مطلب از پنتازوم قصد داریم در مورد اهمیت و کاربرد محتوای مهاجرت و تحصیلی و شغلی، نکتههای مهم، اهداف و ایدهها برای شروع تولید محتوای باکیفیت صحبت کنیم. اگر نیاز به مشاوره رایگان تولید محتوا مهاجرتی یا ثبت سفارش تولید محتوا دارید شماره خود را در کادر زیر وارد کنید:
هزینه تولید محتوا سایت مهاجرت تحصیلی و شغلی چقدر است؟
همانطور که میدانید محتوای خوب و باکیفیت سبب اعتماد کاربران میشود و همین موضوع زمینهای میشود تا روی تبلیغات شما تأثیر مثبت داشته باشد. یک مطلب خوب ازنظر تعداد کلمات، سئوی مطالب، تصاویر و … باید بهینه باشد. قیمت تولید محتوا برای همه ی سفارش های تولید محتوا یکسان نیست و بستگی به پارامتر های مختلفی دارد. به طور کلی هزینه تولید محتوا مهاجرتی بر اساس این موارد تعیین می شود:
- نوع محتوا (محتوا متنی، طراحی عکس، تهیه ویدئو و…)
- حوزه کاری
- کیفیت محتوا تولید شده
- شرکت تولید محتوا و استاندارهای قیمت گذاری او
قیمت تولید محتوا در حوزه های تخصصی بیشتر است. محتوای حوزه مهاجرت بسیار حساس است پس باید در هنگام تولید محتوا سایت مهاجرت حتماً توسط افراد متخصص این موضوع، منابع رسمی مختلف، تجربه افرادی همچنین که مهاجرت کردهاند و اقامت دارند تائید شود.
گاهی برای تولید یک محتوای فوق تخصصی متن باید از منابع خارجی کمک گرفته شود. بنابراین نیاز به ترجمه نیز هست. ترجمه آخرین اخبار سفارت کشورها یک ایده خوب برای تولید محتوا سایت های مهاجرت تحصیلی و شغلی است چون افراد به دنبال آخرین قوانین مصوب برای مهاجرت هستند. در نظر داشته باشید همه ی این موارد روی هزینه تولید محتوا تاثیر می گذارند. شما می توانید برای اطلاع دقیق از نرخ تولید محتوا از مشاوره رایگان پنتازوم استفاده کنید.
نمونه تولید محتوا مهاجرتی
تولید محتوا سایت مهاجرت چه کاربردی دارد؟
هرساله افراد بسیار زیادی از ایران به دلایل مختلف مانند فرصتهای تحصیلی، فرصتهای شغلی، وضعیت بد اقتصادی، زندگی بهتر و آزادی از ایران به کشورهای دیگر مهاجرت میکنند. موسسهها و آژانسهای مهاجرتی درواقع هرکدام خدمات خاصی را ارائه میکنند تا راه مهاجرت را برای افراد باز کنند.
درواقع کار اصلی این مؤسسات مشاوره و ارائه خدمات مهاجرتی است. یک موسسه مهاجرتی برای معرفی خدمات خود به این افراد نیاز به محتوا دارد. این محتوا باعث می شود مخاطب جذب کنید. به همین دلیل است که نیاز به تولید محتوا دارید. تولید محتوا می تواند به شکل های مختلفی انجام شود. هم چنین این محتوا باید در محل های مختلفی مثل سایت، اینستاگرام، تلگرام و … به اشتراک گذاشته شود تا برای شما فروش ایجاد کند. از تهیه مقاله متنی برای سایت گرفته تا تهیه ریلزهای جذاب اینستاگرام می تواند به اعتبار یک شرکت مهاجرتی کمک کند و مخاطب بیشتری برایش به همراه داشته باشد. مخاطب بیشتر یعنی امکان فروش بیشتر.
5 هدف تولید محتوا سایت مهاجرت تحصیلی و شغلی
بهطورکلی تولید محتوای مهاجرت تحصیلی و شغلی معمولاً با سه هدف آموزش، حمایت از مهاجران و تبلیغات انجام میشود. اما مهمترین مسئله در تولید هر محتوایی، توجه به این است که برای چه مخاطبی تولید محتوا انجام میشود و در چه منبعی منتشر شود که بازخورد بهتری دریافت کند.
بهعنوانمثال تبلیغات مهاجرت و تحصیل در شبکههای اجتماعی بازخورد خوبی دارد. تولید محتوا مربوط به آموزشهای مربوط مهاجرت و تحصیلی در سایت هم بسیار مفید است.
در ادامه 4 هدف مختلف از تولید محتوا سایت مهاجرتی را با هم بررسی می کنیم. این اهداف می توانند به شما در برنامه ریزی تبلیغاتی ایده بدهند.
1.خدمات مشاوره با دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی
اگر دانشجویی قصد مهاجرت داشته باشد یکی از نیازهایش دسترسی به این نوع از محتواست زیرا مهاجرات در ابتدا نیاز به آمادگی و داشتن اطلاعات کامل از شرایط پذیرش دانشگاه آن کشور و زمینههایی دارد. تولید محتوا در اینستاگرام برای جذب این دسته از بازارهدف یک شرکت مهاجرتی می تواند بسیار مفید باشد. موضوعات پیشنهادی برای تولید محتوا در این زمینه :
1- بررسی مشکلات دانشجویان در کشور مقصد و ارائه راهکار
2- مواردی که باید در دریافت ویزای تحصیلی به آن توجه شود
3- توجه به رنکینگ دانشگاه ها و تفاوت پذیرش دانشگاه و کالج
4- معرفی فرصت های شغلی که با انتخاب هر رشته تحصیلی در آینده برای دانشجویان وجود دارد.
5- معرفی انواع بورسیه تحصیلی دانشگاه ها و نحوه دریافت فاند
6- مطالب آموزشی در خصوص نحوه تهیه انگیزه نامه برای دانشگاه مقصد و دریافت نامه های معرفی (Recommendation) از اساتید
2.مشاوره برای مهاجرت شغلی
فرض کنید که میخواهید به یک کشور خارجی مهاجرت کنید. اولین نکتهای که در نظر میگیرید قطعاً داشتن شغل برای زندگی است. اما مهاجرت شغلی نیاز به ویزای کاری از طرف کارفرما را دارد. درواقع شخص مهاجرت کننده باید بداند که قبل از مهاجرت باید به دنبال یک کارفرما باشد تا بتواند دعوتنامه دریافت کند سپس اقدامات دیگر را برای مهاجرت طی کند.
در همین راستا سایتهای بسیاری وجود دارد که برای هر شغلی شرایط استخدام نیروی خارجی در آن ذکرشده است. یکی از هدف های تولید محتوا سایت مهاجرتی می تواند معرفی فرصت های شغلی برای مهاجرت از این طریق باشد.
3.تبلیغات موسسههای مهاجراتی برای جذب مخاطبان
امروزه بسیاری از شرکتها، آژانسهای مهاجرتی و موسسههایی که در حوزه مهاجرت فعال هستند، برای پیدا کردن مشتری به دنبال تبلیغات هستند. احتمالاً شما هم تبلیغات جعلی و کلاهبرداری دریافت اقامت دائم ترکیه با خرید املاک باقیمت یک میلیارد تومان در کانالهای ماهواره و شبکههای اجتماعی را دیدهاید.
شاید در ابتدا باور کنید ولی در حقیقت برای دریافت شهروندی و اقامت دائم در ترکیه باید ارزش ملک خریداریشده بیشتر از 250 هزار دلار باشد و یا از طریق ازدواج با شهروند آن کشور و تولد فرزند، اقامت دریافت کرد.
بسیاری دیگر از موسسههای معتبر روند تبلیغاتشان به این صورت است که از محتوای مزایای مهاجراتی، طرحهای مشاورهای، اخذ و دریافت ویزای کاری و دریافت اقامت را بهعنوان تبلیغات استفاده کرده و مخاطب را به این شیوه برای مهاجرت جذب میکنند.
برای جذب مشتری می توانید در سایت شیوه های اخذ اقامت و قوانین و مقررات کشور مقصد را بنویسید.
4.آموزش عمومی برای مهاجرت کنندگان و افراد عادی
یکی از نیازهای همه افراد برای مهاجرت، داشتن اطلاعات کافی درباره پاسپورت، محلههای مناسب، آشنایی با قوانین و… که موسسهها این مقالات را در اختیار کاربران قرار میدهد.
از طرفی ممکن است همه مخاطبان در وهله اول مشتری موسسه شما نباشند؛ یعنی برخی افراد عادی برای تحقیق و یا علاقه به یک موضوع، مطالب شمارا مشاهده میکنند. به کمک یک محتوای عالی همین افراد بازدید کننده را هم می توانید به مشتری تبدیل کنید. با تولید محتوا خوب برای سایت مهاجرتی در اصل اعتمادسازی می کنید.
پس شما میتوانید بهعنوان خدمات اضافه برای مشتری در کنار هدف اصلی موسسه که مشاوره و محتوایی تولید کنید که بازدیدتان را افزایش دهد و مخاطب مدتزمان بیشتری در سایت یا پیج شما بماند.
5 ایده مناسب برای تولید محتوا سایت مهاجرت
داشتن یک ایده برای تولید محتوا یک امری ضروری است بهطوریکه این ایدهها نیاز مخاطب را برطرف میکند. در اینجا ما 4 ایده پیشنهادی برای تولید محتوا سایت مهاجرت که سبب افزایش اعتبار شما در مقابل مشتری میشود ترتیب بندی کردهایم:
1.آشنایی با قوانین، مزایای مهاجرتی و مدارک موردنیاز
در اولین قدم مخاطب مهاجر نیاز به اطلاعات کامل درباره شیوه دریافت ویزای کاری، ویزای تحصیلی، دعوتنامه دارد. تأثیرگذارترین دلیلی که باعث میشود مخاطب به کشور خارجی مهاجرت کند مزایایی است که دولت آن کشور در اختیار مهاجرین قرار میدهد. بهعنوانمثال بسیاری از کشورها برای اساتید دانشگاه مزایای بسیار زیادی را در نظر می گیرند. یا برای افراد محقق هزینه فاند اختصاص می دهند.
همه ی افراد برای زندگی بهتر کشوری را انتخاب میکنند که مزایای بیشتری داشته باشد. همچنین تمام کشورهای دنیا قوانین و رویدادهایی دارند که تبعه خارجی از آن بیخبر هستند.
2.معرفی شرایط مدارس و دانشگاهها برای ادامه تحصیل
تحصیل دغدغه اصلی تمام والدین برای آینده فرزندان است. همه دانشجویان نیز سؤالاتی درباره تحصیل در این کشورها را دارند. از جمله انتخاب بهترین دانشگاه، هزینهها، دریافت بورسیه تحصیلی و… میتواند آینده آنها را تغییر دهد. برخی از والدین نیز دغدغه زبان فرزندشان رادارند و به دنبال مدارس ایرانی خارج از کشور هستند. شما با تولید محتوا درباره این موضوع میتوانید به مشتریان بالقوه خود کمک کنید.
رصد کردن دانشگاه ها و شرکت های معتبر برای معرفی فرصت های کارآموزی نیز یکی دیگر از موارد بسیار عالی برای تولید محتوا سایت مهاجرتی است.
3.آینده شغلی و تورم های اقتصادی
این روزها یکی از دلایلی که باعث میشود مخاطبان به فکر مهاجرت بیفتند اقتصاد نهچندان خوب، بیکاری یا ممنوع بودن یک شغل در آن کشور است. بهعنوانمثال بسیاری از بانوان ما از رشته خوانندگی و موسیقی به دلایل مختلف منع هستند و استعداد بسیاری از افراد شکوفا نمیشود. به همین دلیل می خواهند به یک کشور دیگر مهاجرت کنند.
اکنون کشور ایران با نرخ بیکاری 8.9 درصد و تورم 54 درصد نسبت به قدرتهای منطقه مانند ژاپن، چین، روسیه، عربستان، قطر، کویت در بحران بسیار شدیدی به سر میبرد. تولید محتوا در خصوص فرصت های شغلی که در هر کشور می تواند برای هر رشته ای وجود داشته باشد، یکی از موارد جذاب برای تولید محتوا سایت مهاجرتی است.
3.1 آینده شغلی در آمریکا
آمریکا معمولاً به دلیل کمترین نرخ بیکاری نسبت به سایر کشورها دارد. بهطوریکه طبق آمار 98 درصد دانشجویان آمریکا بعد از تحصیل بهراحتی وارد بازار کار میشوند. نرخ بیکاری در این کشور 3.5 درصد اعلامشده و نسبت به ایران وضعیت بسیار مناسبی برای زندگی دارد. به همین دلیل مهاجرت کنندگان این کشور را انتخاب میکنند که کمترین نرخ بیکاری و بهترین آینده شغلی را دارد.
3.2 آینده شغلی در اروپا
معروفترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت ازنظر آینده شغلی آلمان و سوئد با نرخ بیکاری 3 درصد و 8.6 درصد است. کشور آلمان هرساله 400,000 نفر مهاجر پذیرش میکند و حداقل حقوق ماهانه یک آلمانی 1571 یورو هست. شما با تولید محتوا درباره کشورهایی که بهترین آینده شغلی را دارند میتوانید مشتریان بیشتری پیدا کنید.
4.معرفی محلههای مناسب برای سرمایه گزاری و مهاجرت
بدون شک پیدا کردن محل زندگی مناسب با امکانات و رفاه برای یک مهاجر حائز اهمیت است و افراد به دنبال محلههایی خوش آبوهوا، ویو لاکچری، کمجمعیت و خلوت، نزدیکی به محل کار یا دانشگاه و خانههایی باقیمت مناسب هستند.
از این فرصت استفاده کنید. در این خصوص شما میتوانید محتوایی تولید کنید که شامل معرفی محلههای مناسب با امکانات عالی و قیمت مناسب باشد.
5.معرفی سفارت کشورها و آدرس اینترنتی آن ها
درست مثل هر کسب و کار دیگری، یکی از بهترین روش های تولید محتوا برای شرکت های مهاجرتی، توجه به نیاز مخاطب است. با توجه به اطلاعات زیادی که در زمینه مهاجرت منتشر می شود و نیاز به ارائه اطلاعات درست، معرفی سفارت کشورهای مقصد به همراه آدرس سایت آن ها که دست اول ترین اطلاعات درست در آن ها و مجموعه سیاست گذاری های آن کشور منتشر می شود واقعا به کار مخاطبین مجموعه شما می آید.
همچنین می توانید برای کمک بیشتر به مردم، یک راهنمای چگونگی استفاده از وب سایت هر سفارت را به صورت pdf تهیه کنید و آن را به همراه واتر مارک مجموعه خودتون در سایت یا شبکه های اجتماعی خود بارگزاری کنید. این یک ایده عالی برای برندسازی شرکت مهاجرتی شماست!
مثلا سفارت فرانسه همیشه آخرین اطلاعات و اخبار را در سایت خود به روزرسانی می کند.
سه نکته مهم برای تولید محتوا سایت مهاجرت
برای همه تولیدکنندههای محتوا جذب کاربر یا مشتری بسیار اهمیت دارد ولی نداشتن حوصله کافی و به کار نبردن استراتژی حرفهای باعث شده محتوای سایت رشد خوبی نداشته باشد و به صفحات اول گوگل نرسد.
در اینجا ما به سه نکته مهم در خصوص تولید محتوا سایت مهاجرت میپردازیم:
1.اهمیت بهروزرسانی در تولید محتوا سایت مهاجرت
تولید محتوا سایت مهاجرت به این دلیل حساس است که یک کشور ممکن است پس از مدتی قوانین جدیدی تصویب کند. بهعنوانمثال کشورهایی که ایرانیان درگذشته بدون ویزا مهاجرت میکردند ممکن است پس از تصویب قانون جدیدی نیاز به اخذ ویزا داشته باشد. به همین دلیل یکی از نکاتی که حتماً باید به آن توجه کنید بهروزرسانی دائم یک محتواست. درصورتیکه اطلاعات غلطی به مخاطبان بدهید، باعث گمراه شدن مخاطب میشوید و بی اعتبار می شوید.
2.پیدا کردن مطالب تخصصی برای تولید محتوا سایت مهاجرت
بعضی از مطالب محتوای مهاجرت تحصیلی و شغلی نیاز به تحقیق و جستوجو در منابع و سایتهای خارجی دارند. ازآنجاییکه باید محتوا بهروز نگهداریم، پسنیاز است مطالب زیر نظر متخصصان این موضوع با منابع معتبر مطابقت داشته باشد تا از درستی آن مطمئن باشیم.
به همین منظور مطالب سایت های معتبر به فارسی ترجمه میشود؛ سپس کلمات محتوا بهینهشده و برای بازبینی فرستاده میشود.
3.اهمیت جامع بودن در تولید محتوا سایت مهاجرتی
یکی از اصلهایی که باعث میشود مخاطب زمان بیشتری روی محتوا بماند کامل بودن محتواست. ناقص بودن محتوا و رفع نشدن نیاز مخاطب باعث میشود که به منبع دیگری برای یافتن سؤالهای خود رجوع کند. منظور از ناقص بودن محتوا به کار بردن کلمات و جملههایی است که باعث میشود مخاطب آن را درک نکند و یا محتوا کمبودهایی داشته باشد. همچنین محتوای جامع محتواییست که در آن از ویدیوها و عکسهای باکیفیت استفادهشده باشد؛ زیرا مخاطبان نیاز دارند یک درک تصویری درباره آن مطلب داشته باشند.
درصورتیکه این مطلب پنتازوم در خصوص تولید محتوا سایت مهاجرت تحصیلی و شغلی برای شما مفید بود، در بخش نظرات به تیم تولید محتوای ما اطلاع دهید.
3 پاسخ
تولید محتوا مهاجرتی فقط برای سایت انجام میدین؟ یا تو اینستاگرام هم محتوا میزنین؟
تولید محتوا مهاجرتی هم برای صفحه اینستاگرام هم برای سایت های مهاجرتی انجام میشه
سلام در مورد دانشگاه هایی که مهاجرا میتونن ثبت نام کنن و اپلای کنن هم میتونین تولید محتوا کنین؟