تبلیغات هدفمند : هر آنچه که باید بدانید!

تبلیغات هدفمند، در بازاریابی آنلاین، تبلیغی است برای مخاطبان خاصی بکار میرود، که میتواند یک جمعیت شناختی خاص، یک گروه یا یک فرد باشد. در واقع تبلیغات هدفمند فقط به این معنی است که تبلیغات در ارتباط با محتوای وب سایت انتخاب میشوند، با این فرض که آنها به خوبی با مخاطبان سایت ارتباط برقرار خواهند کرد.
انواع مختلفی از تبلیغات هدفمند وجود دارند. در اینجا چند نمونه آمدهاست:
تبلیغات هدفمند متنی که براساس رفتار افراد، مانند جستجوهایی که استفاده می کنند و وب سایتهایی که بازدید می کنند انجام می شود. دادههای ناشی از اینگونه رفتارها به عنوان شاخصهایی برای علایق فردی به عنوان راهنمایی برای تصمیم گیری در مورد تبلیغاتی که باید ارائه شوند در نظر گرفته میشوند.
تبلیغات هدفمند رسانههای اجتماعی که از رویکردهایی برای انتخاب مخاطب برای یک تبلیغ استفاده میکند. در فیس بوک، به عنوان مثال، یک شرکت مدیا استریم ممکن است تبلیغات خاصی را بر مبنای دادههای کاربر از قبیل گروه سنی، جنسیت و علایق ارائه دهد و یا ممکن است بر اساس صفحاتی که کاربر آن ها را دوست دارد برای تبلیغات هدفمند استفاده کند. یک روش دیگر این است که تبلیغات را براساس صفحات و پستهایی که دوستانشان لایک می کنند ارائه دهد.
خدمات مرتبط: تولید محتوا و مدیریت سایت
جئو تارگتینگ شامل ارائه تبلیغات به یک بازار خاص براساس موقعیت جغرافیای

ی خریداران احتمالی است. با در نظر گرفتن شرایط مختلف جهان در هر زمان، شهری، ایالتی یا کشوری، اغلب میتواند یک بازار برای محصولات یا خدمات خاص تشکیل دهد.
ریتارگتینگ همچنین با نام ریمارکتینگ نیز شناخته میشود و شامل افراد هدفگیری شده برای تبلیغات بر اساس محصولات و خدمات خاصی است که آن ها بعد از بازدید از وب سایت انجام می دهند. ریتارگتینگ تکنولوژی پشت تبلیغات است که مردم سایتی را بعد از سایت دیگر دنبال میکند.
تبلیغات هدفمند در دنیای امروز
به لطف تکنولوژی ردیابی آنلاین، بازاریابان دیگر مجبور نیستند به فرضیات درباره رفتار مصرفکننده تکیه کنند. در عوض، آنها میتوانند تبلیغات خاص را براساس رفتار افراد به صورت آنلاین ارائه کنند. بازاریابان از مدتها قبل متوجه شده بودند که این نوع تبلیغات شخصی به مراتب موثرتر از تبلیغات کلیکی و تبادلی است، اما آنها به طور کامل روانشناسی مصرفکننده را درک نکرده اند که باعث میشود این تبلیغات هدفمند تا این حد موثر باشند.
این تبلیغات در واقع با مصرف کنندگان مرتبط است و برای آن ها جالب هستند، اما این کل داستان نیست. تحقیقات نشان می دهند که تبلیغات هدفمند نتایج روان شناختی منحصر به فردی دارند که به آنها کمک میکند موثرتر از تبلیغات هدفگذاری جمعیتی یا روانشناسی سنتی است.
تبلیغات اینترنتی چگونه تبلیغات را به مخاطبین نمایش می دهد؟
فرض کنیم شما می خواهید به صورت آنلاین کفش خریداری کنید. بعد از چند بار مرور کردن فروشگاههای مختلف یک جفت مناسب را ذخیره می کنید. سپس شما در سایت خبری مورد علاقه خود شروع به خواندن مقاله ای می کنید. در همین حالت یک آگهی برای همان کفشها را که فقط چند لحظه پیش ذخیره کرده اید ظاهر می شود! سپس شما یک سایت هواشناسی برای پیشبینی آخر هفته بررسی می کنید و می بینید که روز شنبه آفتابی و یکشنبه طوفانی است. در همین حالت تبلیغ دیگری برای کفشها ظاهر می شود. شما در حال تجربه کردن تبلیغات هدفمند اینترنتی هستید.
خدمات مرتبط: راه اندازی کسب و کار آنلاین
تبلیغات هدفمند از اواخر دهه ۱۹۹۰بخشی از تجربه اینترنتی بودهاست. پس از آن، شرکتها سعی کردند به مصرف کنندگان به همان شیوه که در تلویزیون استفاده می کردند دسترسی پیدا کنند: با انتخاب تبلیغاتی که به احتمال زیاد به مخاطبین زیادی ارائه می شوند. سپس، در اوایل دهه ۲۰۰۰، تبلیغات اینترنتی کمی هوشمندتر شدند. شرکتها شروع به استفاده از عادات و دیگر دادههای جمعآوریشده از کاربران برای انجام تبلیغات شخصی سازی شده و تبلیغات برای کفشها و انواع دیگر محصولات و خدمات برای افراد در سرتاسر وب استفاده کردند.
امروزه تبلیغات هدفمند اینترنتی متداول است و عموم مردم متوجه این موضوع هستند. طبق گزارشات ارائه شده در سال ۲۰۱۲، ۵۹ درصد از کاربران اینترنت گفتند که آنها تبلیغات هدفمند در حین گشت زدن در وب را مشاهده کردهاند.
بعضی از فعالین این عمل را به عنوان تهاجم به حریم خصوصی میدانند چون به شدت متکی بر مجموعه اطلاعات شخصی است، اما تبلیغ کنندگان اصرار دارند که این کار بیضرر است. پس، حق با کدام است؟!
آیا تبلیغات اینترنتی هدفمند تجاوز به حریم خصوصی است؟
به طور واضح، کاربران اینترنتی نگرانی خود را در مورد این تاکتیک که توسط شرکتهای بازاریابی برای ارائه تبلیغات سفارشی استفاده میشود ابراز کرده اند. به هر حال، این شرکتها اطلاعات زیادی در مورد میلیون ها نفر از افراد مختلف سراسر جهان کسب میکنند. سپس از آن برای انجام تبلیغات استفاده میکنند که به نظر میرسد که انگار کسی شما را کنترل می کند.
بیشتر بحث پیرامون جمعآوری دادهها با استفاده از کوکیها است که میتواند به جمع آوری کردن اطلاعات کاربران در مرورگرهای اینترنت کمک کند. منتقدان این عمل هراس دارند که چنین رکوردهایی ممکن است با شناسایی اطلاعات مانند نام، آدرس و تلفن همراه باشد. هرچند شرکتهای بازاریابی نسبت به درگیر شدن در چنین شرایطی بسیار محتاط هستند اما تا حد زیادی به خاطر این موضوع مورد انتقاد قرار میگیرند.
در حالی که کوکی ها مورد توجه منفی قرار گرفتهاند، اما بیشتر کوکی ها کاملا بیضرر هستند. برخی به اشتباه باور دارند که کوکی ها شامل برنامههایی هستند که میتوانند یک ویروس را به کامپیوتر شما منتقل کنند یا از هارد شما برای اطلاعات شخصی استفاده کنند.
همانطور که قبلا گفته شد، کوکیها برنامه نیستند، بلکه فایلهای متنی ساده هستند که تنها میتوانند توسط وب سایتی که آنها را فرستاده است، خوانده شوند. بسیاری برای یادآوری چیزهایی مثل ترجیحات شخصی شما برای یک وب سایت خاص به کار میروند.

اگر کوکی و دیگر روشهای جمعآوری داده هنوز باعث اذیت شما می شوند، این را در نظر بگیرید: درآمد ناشی از تبلیغات به کاربران اجازه میدهد تا در بسیاری از سایتهای وب به رایگان در دسترسشان باشد.
شرکتهای بازاریابی مدعی هستند که از دست دادن قسمتی از حریم خصوصی برای تبلیغ به منزله بهایی است که شما برای خدمات میپردازید. بدون جمعآوری دادهها، تبلیغات کمتر شخصی میشوند و از این رو سود آوری کمتری دارند و باعث از دست رفتن درآمد میشود که میتواند موجب آن شود وب سایت ها برای ارائه محتوای خود هزینه دریافت کنند. اگر تبلیغات هدفمند نباشند ممکن است تبلیغاتی به شما ارائه شوند که هرگز قصد خرید آن ها را ندارید.
اگر هنوز در این مورد احساس خوبی نداشته باشید، خوشحال خواهید شد که بدانید که میتوانید در هر مرورگر اینترنتی کوکی را غیرفعال کنید. این تنظیمات معمولا در ترجیحات مرورگر شما تحت عنوان security یا privacy یافت میشود. روشهای دیگر برای محدود کردن جمعآوری دادهها بسیار جدی هستند: از انجام جستجوهای اینترنتی، خریدهای آنلاین و ایجاد پروفایل در شبکه های اجتماعی اجتناب کنید!!
اگر قصد دارید برای کسب و کار خود تبلیغات هدفمند انجام دهید، پنتازوم همراه شما خواهد بود. نیاز به تبلیغات هدفمند دارید؟ پنتازوم شما را در انجام تبلیغات هدفمند و بازاریابی آنلاین راهنمایی خواهد کرد. می توانید برای مشاوره با ما تماس بگیرید: 09223896531
دیدگاهتان را بنویسید