تولید محتوا با سئو : 9 راز نویسندگان حرفه ای!

تولید محتوا با سئو

تولید محتوا با سئو به شما کمک می کند دیده شوید! سئو مقالات و وبلاگ ها واقعا بخش مهمی از خدمات آنلاین و مدیریت رسانه‌های اجتماعی هستند. تولید محتوا و  انتشار منظم مطالب جدید در سایت شما یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای معرفی مشتریان یا کاربران بالقوه به برند شما است. البته شما نمی‌توانید یک مشت از کلمات را در یک صفحه نمایش دهید و از مردم انتظار داشته باشید که به سایت شما هجوم بیاورند!

اگر شما تولید محتوا با سئو را انجام دهید، مخاطبین نیز از سایت شما بازدید می کنند اما تنها در صورتی که این کار را درست انجام دهید. در این مطلب به ۹ راز نویسندگان حرفه‌ای تولید محتوا با سئو اشاره خواهیم کرد، با پنتازوم همراه باشید.

 

1.در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید.

به هر حال شما قصد دارید مطالب را در سایت خود منتشر کنید. پس بهتر است زمانی را صرف کنید تا مطمئن شوید که گوگل به تلاش‌های شما توجه می‌کند. مشخص کنید کدام کلمات و عبارت کلیدی هستند که افراد به دنبال آن می‌گردند (همینطور میزان رقابت را نیز بررسی کنید) و یک برنامه ی مشخص برای کلمات کلیدی سایت بسازید.

از این که چند بار از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کرده اید، آگاه باشید و از ابزارهای مناسب برای ردیابی موقعیت کلمات استفاده کنید.  SEMrushیکی از ابزارهای مناسب است که شما می توانید از آن استفاده کنید.

 

خدمات مرتبط:خدمات تولید محتوا برای کسب و کارها

 

2.برای تولید محتوا با سئو کلمات کلیدی را به کار ببرید.

زمانی بود تولید محتوا با سئو به معنی اضافه کردن کلمات کلیدی به متن بود اما نحوه باور کنید بازی به این شکل نیست!

در حالی که هنوز ایده خوبی است که کلیدواژه مورد نظر خود را در سراسر متن ذکر کنید، اما انباشتن بیهوده ی کلیدواژه در متن نه تنها باعث بهبود سئو نمی شود بلکه تاثیرات منفی نیز دارد. برای تولید محتوای سئو شده باید به صورت تاکتیکی عمل کنید.

کلیدواژه را در عنوان وارد کنید. همچنین  در ۳۰۰ کلمه اول و سرتیترهای H1 و H2 (با این حال باید توجه داشت که لازم نیست هر دو نوع سرتیترها را مورد هدف قرار دهیم فقط مطمئن شوید که در یکی از آن ها از کلیدواژه استفاده شده است.) قرار دهید. بعد از آن باید سعی کنید از کلیدواژه در جاهای مختلف متن استفاده کنید. هرگز نباید صرفا به دنبال افزایش تعداد کلمه ی کلیدی در متن باشید! به طور ایده‌آل، کلیدواژه شما باید به طور طبیعی در داخل متن وجود داشته باشد.

به خاطر داشته باشید افرادی که از موتورهای جستجو برای جستجوی یک عبارت استفاده می‌کنند، مایل هستند بیشتر در مورد آن بدانند یا آن را بخرند. بنابراین تلاش کنید اطلاعات مفید ارائه کنید.

اگر این کار را انجام دهید مخاطب بیشتری خواهید داشت؛ این یکی از ترفندهای تولید محتوا با سئو است که نویسندگان حرفه ای استفاده می کنند.

 

تولید محتوا با سئو

تولید محتوا با سئو

3.در مورد چیزی که مردم به آن اهمیت می‌دهند بنویسید.

پیش از این که برای انجام تولید محتوا با سئو تصمیم بگیرید، این سوال را از خودتان بپرسید: چه کسی به نوشته شما اهمیت می‌دهد؟

اغلب نویسندگان بدون هیچ دلیل واقعی و بدون هیچ استراتژی تولید محتوا ، فقط مقالات را می نویسند! آن‌ها فراموش می‌کنند که انسان‌ها نیاز دارند که این مطالب را بخوانند. شما برای الگوریتم‌های گوگل نمی نویسید، شما برای مردم می‌نویسید!

زمانی که در حال نوشتن هستید باید همیشه به دنبال ارائه چیزهای ارزش به مخاطبین باشید.

_چه چیزی می‌توانید به آن‌ها بگویید که هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند؟

_چه خدمتی می‌توانید به آن ها ارائه کنید؟

_چه دانشی را می‌توانید با آن ها به اشتراک بگذارید که در جاهای دیگر پیدا نمی شود؟

_  چطور می توانید این اطلاعات را به شکل مناسب و دلنشین (مثلا اینفوگرافی های جذاب. مثلا توضیحات روان و .. به مشتریان ارائه دهید)

هیچ‌کس مثل شما کسب‌وکار شما را نمی شناسد. بنابراین از این شناخت برای تولید محتوا با سئو استفاده کنید.

اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، حداقل می‌توانید درباره اخبار مربوط به کسب‌وکار خود بحث کنید.

زمانی که شک دارید به فهرست خود از کلمات کلیدی سئو نگاه کنید و به پست‌هایی که می‌توانید آن کلمات کلیدی را به کار ببرید فکر کنید. از مصاحبه کردن با با برخی از متخصصان نترسید. اگر به آن ها اشاره کنید و تخصص آن‌ها را در مطلب خود تعریف کنید؛ آن‌ها احتمالا محتوای شما را از طریق کانال‌های اجتماعی به اشتراک خواهند گذاشت. به این طریق، شما می‌توانید برای افزایش مخاطبین خود تلاش کنید.

 

4.اصول فنی سئو را بشناسید.

اگر سایت شما ایندکس نشده باشد، بهینه‌سازی همه کلید واژه های جهان به شما کمکی نخواهد کرد. به عنوان یک نویسنده، انتظار نمی رود که شما با برنامه نویسی وب و یا مسائل تخصصی مسلط باشید اما دانستن چند چیز در مورد مسائل فنی سئو می‌تواند باعث شود که شما یک نویسنده خوب تولید محتوا با سئو باشید.

اول از همه درک کنید که گوگل چگونه صفحات را خزش می‌کند و صحت لینک ها را بررسی می کند. این می‌تواند به شما کمک کند یک استراتژی تولید محتوا بسازید. تولید محتوا فقط نوشتن یک مطلب خوب نیست بلکه شامل نوشتن و لینک کردن مجموعه ای از آن هاست.

اگر درک خوبی از ساختار وب سایت خود داشته باشید، شما می‌توانید همه کارها را موثرتر انجام دهید.

همچنین آشنایی با مسائل فنی سئو کمک می کند تا بدانید چگونه یک وب سایت را فراتر از کلیدواژه ها بهینه سازی کنید. تصاویر خود را کوچک نگاه دارید، مطمئن شوید که پنجره‌های بسیار زیادی در یک صفحه خاص وجود ندارد، یا مطمئن باشید که مطالب وب سایت شما ایندکس شده اند. این ها مهارت‌هایی هستد که باید به عنوان یک نویسنده که تولید محتوا با سئو انجام می دهد، داشته باشید.

5.برای تولید محتوا با سئو طول مطلب را در نظر بگیرید.

مطمئنا ۱۰۰ کلمه محتوای جدید بهتر از هیچ محتوایی است. اما چقدر می تواند اطلاعات ارزشمند ارائه کند؟

موتورهای جستجو به بلاگ ها و مقالات طولانی‌تر تمایل بیشتری دارند. سعی کنید حداقل ۶۰۰ کلمه بنویسید، اما اگر بتوانید 1000 کلمه یا بیشتر بنویسید، عالی است! تحقیقات بسیاری صورت‌گرفته است که نشان می‌دهد که موتورهای جستجو تمایل دارند تا مطالب ۲۰۰۰ کلمه ای را  ایندکس کنند.  هرچه محتوای شما طولانی‌تر باشد، ارزش بیشتری به خوانندگان خود ارائه می دهید، و شانس بیشتری داشته باشید که میزان بانس ریت (bounce rate) را کاهش دهید. ( طولانی بودن به معنی بی کیفیت بودن نیست! توجه کنید که اطلاعات ارزشمند ارائه بدهید!)

 

 6. گوگل آنالیز و وبمستر خود را بررسی کنید.

تولید محتوا با سئو به این صورت نیست که بنویسید و فراموش کنید. نباید تنها محتوای خود را منتشر کنید و آن را راها کنید. در واقع، شما باید به طور منظم محتوای خود را با استفاده از Google Analytics کنترل کنید.

براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در SEMrush، زمان روی سایت، بانس ریت و صفحات بازدیده شده توسط یک کاربر به اندازه و حتی بیشتر از چگالی کلمه کلیدی مهم هستند. ( گوگل وبمستر هم ابزار مناسبی برای آنالیز کلمات کلیدی و نرخ کلیک آن ها است)

اگر سایت شما بانس ریت بالایی داشته باشد به این معنی است که بازدید کنندگان در سایت شما باقی نمی‌مانند. احتمالا به این دلیل که صفحه شما اطلاعات خوبی را در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد. اگر بانس ریت شما بالا باشد، احتمال زیادی وجود دارد که صفحه شما برای کلمات کلیدی مناسب بهینه نشده است.

باید بگوییم که چیزهای غیر مرتبط زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث افزایش شدید بانس ریت شما شود. پاپ آپ های زیاد، کند بودن صفحات، تبلیغات آزاردهنده و یا طراحی نامناسب می‌تواند باعث شود بازدیدکنندگان سایت شما را سریعا ترک کنند. تولید محتوا با سئو خوب تنها در مورد نوشتن کلمات در صفحه شما نیست، بلکه در مورد این است که بازدیدکنندگان آن را چگونه می بینند. اگر طراحی شما نامناسب باشد، هیچ‌کس مطلب شما را نمی خواند.

بهینه‌سازی محتوای وب سایت خود را تغییر دهید. اگر شما از وردپرس به عنوان پلتفرم بلاگ نویسی استفاده می‌کنید، تعداد زیادی پلاگین های رایگان وجود دارد که شما می‌توانید از آن ها استفاده کنید. Yoast و Shareaholic از ابزارهای کاربردی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

7.مطالب خود را ادیت کنید.

تفاوت اصلی بین نویسندگان تولید محتوا با سئو و افراد عادی، یک چشم دقیق برای ویرایش نوشته های خودشان است. برنامه‌هایی مانند ویراستیار، OpenOffice، گوگل docs  و مایکروسافت ورد ویرایش را آسان می کنند. داشتن یک چشم دقیق برای ایجاد یک فرمت خوشایند و جذاب نیز مهم است. از استفاده از پاراگراف‌های بسیار طولانی و جملاتی که کیلومترها ادامه می‌یابند پرهیز کنید! (پارامتر خوانایی در پلاگین سئو یوآست در این مورد به شما کمک می کند)

اگر این امکان برای شما وجود دارد، همیشه ایده خوبی است که فرد دیگری نگاهی به کار شما قبل از انتشار آن داشته باشد. حتی اگر نویسنده تولید محتوا با سئو یا ویراستار نباشد، باز هم می توان برای ویرایش اشتباهات از آن ها استفاده کنید.

8.آژانس تولید محتوای خود شوید.

زمانی که مطالب جدید را نوشته و پست کردید، نصف کارهای سئو را انجام داده اید. آخرین مرحله از تولید محتوا با سئو این است که به عنوان آژانس تولید محتوا عمل کنید. در هر جا که می توانید به محتوای خود لینک دهید.

در بلاگ های مختلف کامنت بگذارید و به سایت خود لینک دهید. محتویات خود را به Reddit  وStumbleUpon ارسال کنید. مدیریت شبکه های اجتماعی و تولید محتوا سایت وابسته به هم هستند و به محض اینکه شما دکمه “انتشار” را در مقاله و یا وبلاگ تان می زنید، باید آن را در شبکه های اجتماعی نیز منتشر کنید.

 

9.درک کنید که برای تبدیل شدن به یک متخصص تولید محتوا با سئو به زمان نیاز دارید.

سئو یک مهارت است و مانند هر مهارتی دیگر، شما یک شبه نمی‌توانید آن را به دست آورید. زمانی که در مورد تولید محتوا با سئو صحبت می‌کنید، شما باید همیشه به عقب برگردید و محتوای خود را ویرایش کنید. تجزیه و تحلیل محتواها به شما بینشی خاص می‌دهد.

حتی اگر دوست نداشته باشید این کار را بکنید سعی کنید تا می‌توانید محتوای خود را  بی‌عیب و نقص نگه دارید و تا زمانی که به رتبه خوبی برسد بسنده کند.

هر کسی یک نویسنده متخصص نیست، اگر آشنایی با نویسندگی نداشته باشید ممکن است نیاز داشته باشید کمی تلاش کنید.

بهترین تلاش خود را انجام دهید و ببینید چه کاری می‌توانید برای بهتر شدن انجام دهید. بعد از چند ماه تلاش اگر نتوانستید تولید محتوا با سئو را به خوبی انجام دهید می‌توانید با یک شرکت بازاریابی محتوا برای انجام آن تماس بگیرید. مجموعه پنتازوم متناسب با کسب و کار شما محتوای اختصاصی برای شما تولید می کند.

اگر قصد دارید برای وب سایت و یا کسب و کار خود محتوای باکیفیت ایجاد کنید، پنتازوم همراه شما خواهد بود. نیاز به تولید محتوا دارید؟ پنتازوم شما را در ایجاد استراتژی تولید محتوا و بازاریابی محتوا راهنمایی خواهد کرد. می توانید برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

برچسب‌ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاهی فرستاده نشده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید

شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

تمامی خدمات ما با جزئیات تعهدات به شما ارائه می شود. در صورتی که خدمات مورد نیاز شما در قالب بسته های یا خدمات پیشنهادی پنتازوم نباشد، در قالب قرارداد های مشخص سطح تعهدات ما به شما مشخص می گردد.

اطلاعات بیشتر