تولید محتوا و سئو : چه ربطی به هم دارند؟!

تولید محتوا و سئو

تولید محتوا و سئو : اصولا چه ربطی به هم دارند؟! آیا برای تولید محتوا باید به سئو مسلط باشیم؟ چه مواردی را باید در تولید محتوای ارزشمند رعایت کنیم؟

خیالتان را راحت کنیم! می نویسید تا دیده شوید تا بتوانید از طریق دیده شدن مشتری بیشتری جذب کنید. حالا این نوشتن، تولید محتوا درقالب پادکست، اینفوگرافی، ویدئو و… باید در قدم اول دیده شود تا در گام بعدی بتواند باعث ایجاد ارتباط شما با مشتریان بشود. این مطلب از پنتازوم اختصاص به مواردی دارد که در تولید محتوا سایت باید به کار بگیرد. 

با رعایت این نکات شانس بازدید مفید سایتتان را بالا می برید. تولید محتوا بر اساس سئو از نظر گوگل خیلی با ارزش بوده و کاربران هم با خواندن محتوا لذت می برند.

قبل از این که با هم این نکات را یاد بگیریم توضیح کوتاهی در مورد سئو خواهیم داشت. 

سئو چیست؟ ارتباط آن با تولید محتوا چیست؟

SEO مخفف کلمه انگلیسی( Search Engine Optimization) است.

سئو به معنای بهینه سازی موتور جستجو است.

سئو کردن یک سایت یعنی هرکاری که باعث می شود تا جز نتایج اول جستجو گوگل و پیشرفت وب سایت شما از رقبای دیگر در کسب و کارتان شود. سئو یک بخش داخلی دارد و یک بخش خارجی. منظور از بخش داخلی رعایت نکاتی است که باعث امتیازدهی گوگل به محتوای شما می شود.این نکته ها همین مواردی هستند که در این مقاله یاد می گیریم.

منظور از بخش خارجی سئو دریافت بک لینک، رپورتاژ و …کلیه مواردی است که نیاز است در خارج از سایت شما انجام شود. 

حتما مقاله ای مجزا برای سئو خارجی هم منتشر می کنیم.

تولید محتوا و سئو

تولید محتوا و سئو

تولید محتوا و سئو : انتخاب کلمه ی کلیدی

باید مشخص کنید میخواهید درباره ی چه موضوعی بنویسید. قبل از تولید محتوا باید درباره ی کلمه کلیدی که موضوع مقاله است و مردم بیشتر جستجو می کنند، تحقیقاتی کنید! این کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار شماست. و اکثر مشتریان این کلمه ها را جستجو می کنند. بعد باید در محتوا خود به کار ببرید، اما این کار نباید طوری نباشد که کاربر با خواند کلمات کلیدی اسفتاده شده در محتوا احساس بدی داشته باشد. (مثلا تکرار بی اندازه و بدون دلیل کلمه کلیدی در تمامی پاراگراف ها هیچی معنی ندارد! باعث می شود کاربر از مقاله شما لذت نبرد!)

چطور می توانید کلمه کلیدی را برای سئو مشخص کنید؟ 

ابزارهای جالبی که بعضی از آن ها هم ممکن است امکانات رایگان محدودی به شما ارائه بدهند وجود دارد. kwfinder  یک سایت واقعا خوب در این زمینه است. انتخاب شما باید معیاری از میزان سختی و تعداد بازدید کلمه کلیدی باشد.

نکته مهم : هر صفحه از سایت را فقط و فقط برای یک کلمه کلیدی بهینه کنید.

 

تولید محتوا و سئو

تولید محتوا و سئو

 

تولید محتوا و سئو : انتخاب تیتر مناسب و تیترهای داخلی

انتخاب تیتر جذاب و مناسب در تولید محتوا یعنی افزایش بازدید مطلب شما! 

محتوایی که تولید میکنید باید دارای یک عنوان اصلی و چندین زیر عنوان باشد.  برای هر پارگراف که نوشتین یه عنوان مرتبط با جمله انتخاب کنید تا کاربر با خواندن عنوان متوجه موضوع شود. در انتخاب تیترهای داخلی سعی کنید به سوالات متداول حول همان موضوعی که انتخاب کردید، بپردازید.

یک پیشنهاد خوب دیگر استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی در تیترها است.

 اگر تیترگذاری صحیح رارعایت نکنید و به صورت متوالی و بدون عنوان، محتوا تولید کنید کاربر با خواندن مطلب به دلیل طولانی بودن، علاقه ای به ادامه خواندن مطلب تا پایان را ندارد و از صفحه خارج میشود. بنابراین شما نتوانستید تمام نکات مربوط  را در رابطه با محصول یا موضوع مورد نظرتان به کاربر برسانید.

پس داشتن زیر عنوان می تواند در نگه داشتن کاربر برای ادامه مطالعه متن کمک زیادی کند. 

تولید محتوا و سئو : لینک دهی صحیح داخل متن

اگر شما در مورد یک موضوع یا کلمه اطلاعات بیشتری در سایت خود دارید و از این کلمه یا موضوع در متنی دیگر استفاده کرده اید، می توانید به آن کلمه مورد نظر لینک دهید تا کاربر در صفحه بعدی که برایش باز می شود اطلاعات بیشتری را کسب کند. این کار به ربات های گوگل هم کمک می کند مطالب سایت شما را راحت تر بررسی کنند.

نکته ی بسیار مهم : کلمه را به موضوع مرتبط لینک بدهید.

در تمامی سایت یک کلمه را تنها و تنها به صفحه ای که آن کلمه کلیدی را دارد، لینک بدهید.

به طور مثل شما یک مقاله با کلمه کلیدی ” بازاریابی ” دارید.

 

این مطلب را از دست ندهید!  مشاوره کسب و کار آنلاین چیست؟

از این به بعد در تمامی مقاله ها برای کلمه ی بازاریابی باید فقط و فقط به همین صفحه لینک ایجاد کنید. این مطلب بسیار مهمی است. در صورتی که آن را رعایت نکنید، صفحه ای را که برای کلمه ی “بازاریابی” بهینه کرده اید را تضعیف می کنید. در ایجاد لینک داخلی زیاده روی نکنید! (ویکی پدیا اصلا الگوی خوبی برای این کار نیست!)

 

تولید محتوا و سئو

تولید محتوا و سئو : انتخاب توضیحات متا و عنوان سئو به صورت بهینه

توضیحات متا در واقع نوشته ای است که کاربران در سرچ در گوگل به عنوان توضیحات کوتاه می بینند.

در انتخاب کلمات جذاب برای این قسمت دقت کنید. علاوه بر عنوان این توضیحات هم می تواند تعیین کند که کاربر روی لینک شما کلیک می کند یا خیر!

در این تصویر با یک مثال خوب این مورد را برای شما توضیح دادیم:

 

این عنوان سئو و توضیحات متا مربوط به همین مقاله است.

در عنوان سعی کردیم اطلاعات تماس مستقیم و یک تشویق کننده (مشاوره رایگان ) درج کنیم. در بخش توضیحات متا هم سعی کردیم در ذهن مخاطب سوال ایجاد کنیم تا برای باز کردن لینک ترغیب شود.

تولید محتوا و سئو : بهینه کردن تصاویر محتوا

در توضیحات متا مربوط به عکس باید کلمه کلیدی آن مقاله را وارد کنید. به این ترتیب می توانید تصاویر مربوط به مقاله خود را سئو کنید. در انتخاب عکس دقت کنید. حجم تصاویر باید بهینه و معمولا زیر 50 کیلوبایت باشد. استفاده از تصاویر زیاد و غیربهینه باعث میشود صفحه شما کند بارگزاری شود و کاربر از صفحه خارج شود. بنابراین بانس ریت شما به شدت افزایش پیدا می کند و این اصلا خوب نیست!

تولید محتوا و سئو : تعداد کلمات کافی

گوگل میخواهد مطمئن شود محتوای شما برای کاربران مفید است. بنابراین برای تعداد کلمات مقاله هم استاندارد تعریف کرده است. 

اصولا محتواهای زیر 300 کلمه که اصلا قابل قبول نیست.

بهترین مقالات که بازدید خوبی هم دارند به صورت میانگین 1500 تا 2000 کلمه ای هستند.

اگر چه معیار فقط تعداد کلمات نیست. اما توضیح کامل در مورد موضوعی که انتخاب کردید؛ می تواند نشان دهنده ی مفید بودن آن باشد. یک نکته ی بسیار مهم در تعداد کلمات یک مقاله این است که حتی اگر یک مقاله ی کامل چند هزار کلمه ای بسیار مفید تولید کرده اید فقط پشت هم تایپ نکنید!

مقاله را با تصاویر مرتبط، اینفوگرافی های مفید و لینک سازی مناسب بهینه کنید.

2000 کلمه مفید همراه با تصاویر یا احتمالا ویدئوهای جذاب یا

در برابر 2000 کلمه پشت سر هم بدون پاراگراف بندی و تیتربندی مناسب. کدام مفید تر است؟!

بنابراین موضوع فقط تعداد نیست. چگونگی ارائه هم مهم است.

تولید محتوا یک موضوع بسیار جدی در موفقیت کسب و کار شماست. تمامی سایت های موفق از جمله دیجی کالا، علی بابا، الی گشت، تبیان، ورزش 3 و .. با استراتژی محتوایی خوب توانسته اند به موفقیت برسند. جای شما در بین برندها خالی است! پنتازوم به شما کمک می کند. برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید. هر روزی که زودتر شروع کنید، ده ها قدم جلوتر از رقبا هستید. 

برای مشاوره رایگان تولید محتوا همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس بگیرید یا در تلگرام پیام ارسال کنید. (برای

لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)

شماره مستقیم پشتیبانی : 09223896531

دیدگاه‌ها
  • دیدگاهی فرستاده نشده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید

شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

تمامی خدمات ما با جزئیات تعهدات به شما ارائه می شود. در صورتی که خدمات مورد نیاز شما در قالب بسته های یا خدمات پیشنهادی پنتازوم نباشد، در قالب قرارداد های مشخص سطح تعهدات ما به شما مشخص می گردد.

اطلاعات بیشتر