برند شخصی شما، علت متمایز شدن شما از دیگران است . در واقع چگونگی ظاهر شدنتان در دنیای بیرون است. به همین خاطر از اهمیت بالایی برخوردار است.
امروزه افراد به واسطه یک نام یا لقب شناخته می شوند که تنها خاص خودشان می شود و در دنیای بزرگ، اقتصاد، تجارت و کسب و کار افراد از طریق برند شخصی شناخته و متمایز می شوند. در ادامه ی این مقاله از پنتازوم سعی داریم شما را با مفهوم و ساخت یک برند شخصی موفق آشنا کنیم پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.
برند شخصی چیست؟
برند شخصی تصویری است که شامل تمامی ویژگی و صفات شما می شود که افراد جامعه پس از شنیدن نام برند شما، آن تصویر را در ذهن خود پدیدار می کنند و سبب ایجاد انتظاراتی در مورد کار با شما در ذهن دیگران می شود.
برای مثال آقای x از صدای بسیار خوبی برخوردار است و یک خواننده عالی است، خانم y مدیر خوب و مجرب در زمینه مشاوره کسب و کار است، آقای z در زمینه نقاشی و طراحی بسیار ماهر است.
تمامی این ویژگی هایی که افراد با شنیدن نام شما در ذهن خود ایجاد می کنند در واقع همان برند است. بنابراین باید بگوییم برندینگ چیزی فراتر از یک لوگوی شیک و یا تبلیغات مناسب است.
اهمیت داشتن یک برند شخصی
در کسب و کار و تجارت اگر برند شخصی شما طبق اصول، بجا و به صورت ثابت مورد استقاده قرار گیرد موجب می شود تا بتوانید کالا و یا خدماتی را به وجود بیاورید که از ویژگی های مثبت و منحصر به فردی برخوردار است.
در واقع برند تاثیر زیادی در مشتریان بالقوه و بالفعل دارد و باعث می شود شما مشتریان و هواداران بسیار زیادی را جذب و منفعت و سود فراوانی را نصیب خود کنید.
برند شخصی دوست داشتنی و ارزشمند را می توان یکی از مهمترین داراییهای هر شرکت دانست، آخرین تحقیقات Neilson در زمینه فروش و نوآوری محصول نشان می دهد که ۵۹ درصد مشتریان ترجیح میدهند محصولات کمپانی هایی را خریداری و استفاده کنند که با نام برند شخصی شان آشنا هستند.
شما همواره باید به خوبی برای برند شخصی خود کار کنید تا همواره مورد توجه مردم قرار گیرد و پس از مدت زمانی نام برندتان فراموش نشود و اما چطور باید این کار را انجام دهید؟ شما باید کسب و کار و تخصص خود را به صورت پویا و جالب انجام دهید و به ارائه یک چیز فوق العاده که برای مشتریان بسیار جذاب و مفید است بپردازید.
چند نمونه از برند شخصی موفق
1- بهاره رهنما یکی از بازیگران سرشناس ایرانی است که که در حوزه ی عطر فروشی اقدام به ساخت یک برند شخصی کرده است.
وی در یکی از مراسم خود از برند شخصی عطرش به نام زن باران رونمایی کرد.
2- برند فری کثیف، در دهه ی هفتاد رشد کرد و به یکی از معروفت ترین ساندویچی ها تبدیل شد که بسیاری افراد از سرتاسر شهر به این ساندویچی می آمدند تا فری کثیف را ملاقات کنند.
نحوه ساخت برند شخصی موفق
برای ساخت یک برند شخصی موفق شما باید استراتژی و تحقیقات درستی در مورد گرایش یا مشخص کردن تخصص، شناسایی موقعیت خود و رقبا و مدیریت جنبههای مختلف برند داشته باشید چرا که هدف از ساختن یک برند، تعیین ویژگی ها و وجه تمایز محصولات و خدمات است، در ادامه ده گام اصلی برای ساخت برند شخصی موفق را میخوانید.
گام اول: مشخص کردن علایق خود
اگر میخواهید به عنوان بهترین هنرمند یا طراح با گرایشی خاص شناخته شوید یا به عنوان یک مدیر خلاق به شهرت و اعتبار برسید یا اینکه یک محصولی خاص را به فروش برسانید پس باید به طور واضح و مشخص هدفهای خود را تعریف کنید یعنی در مرحله اول در ساخت برند خود مشخص کنید که به چه فعالیتی علاقه دارید ومیخواهید در کدام زمینه فعالیت کنید و متخصص شوید.
گام دوم: انجام تحقیقات در مورد مسیر ساخت برند
برای ایجاد برند شخصی موفق شما نیازمند انجام تحقیقات هستید این تحقیقات را می توانید از کسانی که پیش از شما وارد این مسیر شدهاند و فعالیت کردهاند انجام دهید و همچنین رقبای اصلیتان را بشناسید. با گسترش تحقیقات خود از برندهای دیگر راه های افزایش ارتقا برند خود را بدانید.
گام سوم: مشخص کردن ویژگی یا مشخصه برند خود
در این مرحله مشخص کنید که برند شخصیتان چه چیزی را نشان دهد و اشخاص مختلف جامعه در نگاه اول چه مفهومی از آن برداشت خواهند کرد، مشخص کردن ویژگی و مشخصه برند شخصی موجب می شود تا دیگران شما را با صفت دلخواه تان به خاطر آورند و تشخیص دهند شما را در کدام حوزه متخصص هستید.
گام چهارم: مشخص کردن موقعیت فعلی خود
شما باید بدانید در حال حاضر دیگران چه برداشتی از شخصیت حرفهای شما دارند و برای رسیدن به هدف نهایی خود برای تغییر آن، چه تغییراتی را باید انجام دهید و به چه چیزهایی نیاز دارید.
مرتبط بخوانید : طراحی سایت شخصی
گام پنجم: طراحی یک نقشه برای ایجاد یک برند موفق
برای ساخت یک برند شخصی موفق لازم است همه جنبههای موضوع را در نظر بگیرید، درست مثل برندینگ یک محصول، که طراحی شامل شناخت موارد محسوس و نامحسوس کاراکتر مورد نظر می باشد، نظیر نوع رفتار، صحبت کردن و ارتباطات کلامی و غیرکلامی و برنامه شما باید فراتر از شناخته شدن در شبکههای اجتماعی باشد.
گام ششم: مدیریت برند شخصی
این مدیریت شامل مدیریت همه جنبه ها در دنیای واقعی و شبکه های اجتماعی می شود. برای مثال تصویر لینکدین شما باید با برندتان مطابقت داشته باشد. توییتها و مطالبی که در شبکههای اجتماعی قرار میدهید باید با حرفه، تخصص ، رفتار و شخصیتتان مطابق باشد تا افراد تصویری درست از برند شما در ذهن داشته باشند.
گام هفتم: ساخت یک وب سایت شخصی
وب سایت شخصی می تواند شامل رزومه شخصی شما، آدرس صفحات اجتماعی و یک معرفی مختصر از شما باشد همین موارد کمک زیادی در افزایش اعتبار برند شما در موتورهای جستجو خواهد داشت.
گام هشتم: تعیین نام برند شخصی با مفهوم
نام برند شخصی را بر اساس چهارچوب مشخصی تعیین کنید برای مثال، برند شما از حرف اول و وسط اسم خود مشتق شود.
در این صورت از حالت عادی بودن خارج می شود. برای برخورداری از یک برند موفق باید مفهومی متناسب و با هویتش خلق کنید.
گام نهم: ارتباط دادن برند خود به سایر برندهای قدرتمند
برند شما در ارتباط با برندهای دیگر قویتر یا ضعیفتر میشود، برای قوی تر شدن برند شخصی خود از اهرم نیرومند برندهای معتبر که برای افزایش اعتبار خود استفاده کردند استفاده نمایید و با کمک فرمول ۳C (شرکت (company)، کالج (college) و همدانشگاهیان (colleagues).)کار جستوجوی خود را آغاز کنید. میتوانید یک پست میهمان در بلاگ کمپانی قرار دهید یا در جستوجوی محتوای دیجیتالی دیگری برای ارتباط با برند خود باشید.
گام دهم: ایجاد و مدیریت شبکه بازاریابی خود
بازاریابی باید روندی مستمر باشد یکی از ابزارهای بازاریابی برندینگ، می تواند دوستان، همکاران، مشتریان و مراجعین کنندگانتان باشد چرا که آنچه درباره ی شما نقل می کنند، نشانگر ارزش برند شماست.
اگر شما نیاز به ایجاد یا توسعه برند شخصی خود را دارید، با ما تماس بگیرید. راه حل های خوبی برای شما داریم. شماره پشتیبانی :09223896531
یک پاسخ
خسته نباشین . شما مشاوره تون صفر تا صد این مسیر هست؟ ممنون