طراحی سایت دو زبانه یا چند زبانه (multi language website) می تواند یک استراتژی خوب برای گسترش و رشد کسبوکارها در دنیای امروز باشد. شرکت های صادر کننده یا تجاری می توانند از طراحی سایت چند زبانه برای معرفی بهتر خدمات یا محصولات خود استفاده کنند. بهترین روش چند زبانه کردن سایت بستگی به هدفی دارد که می خواهید به خاطر آن از خدمات طراحی وبسایت چند زبانه ی ما استفاده کنید. گاهی اوقات فقط میخواهید یک ویترین زیبا داشته باشید. اما زمانی هم هست که می خواهید مخاطب واقعی از وب سایت های طراحی شده به دیگر زبان ها داشته باشید. در این صورت باید به دنبال طراحی سایت دو زبانه باشید.
اگر به دنبال ساخت سایت دوزبانه یا سفارش طراحی سایت چند زبانه هستید، حتما سوالات زیادی دارید! این که این نوع سایت مناسب چه کسب و کارهایی می خورد؟ هزینه طراحی سایت چند زبانه چقدر است؟ نگهداری و پشتیبانی سایت دو زبانه با دیگر سایت ها چه تفاوتی دارد؟ امیدواریم پاسخ سوالات خود در مورد طراحی سایت دو زبانه را در این مطلب پنتازوم پیدا کنید.
اگر می خواهید از مشاوره رایگان پنتازوم برای طراحی سایت دوزبانه و چندزبانه استفاده کنید، شماره خود را داخل کادر وارد کنید:
سفارش طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه
قبل از اقدام به سفارش طراحی سایت دوزبانه باید این نوع وبسایت ها را بشناسیم! طراحی سایت دو زبانه یا چند زبانه به معنای ایجاد یک وبسایت است که قادر به نمایش محتوا در چندین زبان مختلف میباشد. این نوع طراحی سایت به کاربران امکان میدهد تا زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و محتوای وبسایت را در آن زبان مشاهده کنند. برخی از شرکت ها برای برندسازی به چند زبانه کردن سایت خود نیاز دارند.
ویژگی طراحی سایت دوزبانه چند زبانه | توضیحات |
---|---|
طراحی اختصاصی | با توجه به نیازهای کارفرما |
طراحی سایت دوزبانه با سئو | نمایش در صفحه اول گوگل |
پنل مدیریت سایت | به کارفرما آموزش داده می شود. |
تعداد زبان ها | به دلخواه کارفرما |
شیوه پیاده سازی | منعطف و بر اساس نیاز کارفرما |
طراحی سایت دو زبانه اصولا مناسب چند دسته از شرکت ها می باشد. شرکت هایی که در نمایشگاه های بین المللی فعالیت می کنند و مراجعینی با زبان مادری دیگری دارند. افرادی که قصد گسترش کسب و کار خود را دارند نیز باید به دنبال طراحی سایت دو زبانه باشند. اما اصولا تعداد محدودی از وبسایت ها هستند که در پیاده سازی اصول طراحی سایت دوزبانه و چند زبانه موفق عمل کرده اند!
قبل از اینکه سراغ طراحی سایت چند زبانه بروید، باید این موارد را در نظر بگیرید.
چرا می خواهید سایت چند زبانه طراحی کنید؟ آیا فقط به دلایلی چون شرکت در نمایشگاه یا نیازمندی مقطعی می خواهید سایت را چند زبانه کنید و یا نیازمند جذب مخاطب واقعی از زبان های دوم و … روی سایت هستید؟
_پرسونای مخاطب هدف شما در زبان های دیگر سایت چطور تعریف می شود؟
_مزیت پیدا شدن مخاطب از این زبان برای شما چیست؟
_اولویت بازدید کنندگان این زبان هنگام مراجعه به یک سایت چیست؟
_ شما می خواهید از چه کشوری مخاطب بیشتر داشته باشید؟
_آیا لازم است همه ی صفحات سایت در زبان اول برای دیگر زبان ها نیز ترجمه شوند؟
_آیا به همان نوع و تعداد محتوا در همه ی زبان های سایت چند زبانه نیاز دارید؟
_ هر چند وقت یکبار نیاز به بروزرسانی محتوا در هر زبان دارید؟
_ آیا با فرض تولید محتوا اصولی و جذب مخاطب هدف، برای زبان هایی که طراحی سایت انجام شده است، پرسنل پاسخگوی مشتری وجود دارد؟
بهترین روش چند زبانه کردن سایت
بهترین روش چند زبانه کردن یک سایت اصولا این است که چند سایت مجزا طراحی کنید! تعجب نکنید! در ادامه 3 روش چند زبانه کردن سایت را ذکر کرده ایم.
- اگر می خواهید به صورت جدی از یک وبسایت در هر زبانی کسب درآمد کنید و در واقع از آن نتیجه ببینید، بهتر است حتی دامنه های مربوط به پسوند آن کشور را خریداری کنید و طراحی سایت کاملا منطبق بر فرهنگ و زبان مردمان آن کشور انجام شود. به طور مثال اگر می خواهید زبان دوم سایت را روسی طراحی کنید، بهتر است از پسوند دامنه ی ru. استفاده کنید.
- یک روش دیگر که در اولویت دوم پیشنهاد پنتازوم است، استفاده از ساب دامین است. به طور مثال: en.test.com برای زبان انگلیسی استفاده شود.
- در نهایت و اولویت سوم اگر هدف شما از چندزبانه کردن سایت تنها ارائه یک ویترین از کسب و کارتان به زبان دیگر است، می توانید روی روش های کم هزینه تر مثل استفاده از افزونه یا قالب چند زبانه حساب باز کنید.
هزینه طراحی سایت دوزبانه
در هر نوع سایتی قیمت طراحی سایت بستگی به امکانات درخواستی و دیگر جزئیات دارد. هزینه طراحی سایت دوزبانه براساس نیاز های شما میتواند بسیار متفاوت باشد. قیمت طراحی سایت دو زبانه به این موارد بستگی دارد:
- چند زبانه کردن سایت در ابتدا انجام می شود یا برای سایتی انجام می شود که از قبل موجود است؟
- وظیفه ی ترجمه بر عهده ی مجری است یا کارفرما؟
- از چه روشی برای چند زبانه کردن سایت استفاده می شود؟ کدنویسی اختصاصی؟ سیستم وردپرس؟ ساب فولد؟ افزونه وردپرس؟
- نیاز به چند زبانه کردن چه نوع سایتی هست؟ فروشگاهی؟ شرکتی؟ خبری؟
نکته حائز اهمیت در هزینه طراحی سایت دو زبانه یا چند زبانه این است که موضوع فقط قیمت اولیه طراحی سایت نیست.
در ادامه نرخ طراحی سایت تک زبانه در پنتازوم را بررسی می کنیم. معمولا اگر بخواهید همان صفحات در زبان دوم و سوم ترجمه شوند و از روش افزونه استفاده کنید 30% الی 35% به ازای هر زبان به هزینه طراحی سایت افزوده می شود.
عنوان | هزینه (قیمت به تومان) | توضیحات نرخ طراحی سایت |
---|---|---|
هزینه طراحی سایت شرکتی | شروع از 9,900,000 | هزینه خرید دامنه .com مجزا حساب می شود. برای سایت با دامنه .ir هزینه دامین توسط پنتازوم پرداخت می شود. |
هزینه طراحی سایت فروشگاهی | شروع از 14,900,000 | با توجه به نیاز سایت های فروشگاهی به راه اندازی درگاه پرداخت، هزینه اعلام شده شامل همکاری برای راه اندازی خرید آنلاین در فروشگاه آنلاین شماست. |
هزینه طراحی سایت شخصی | شروع از 9,900,000 | هزینه نهایی با توجه به درخواست کارفرما روی تعداد صفحات مورد نیاز + حجم هاست درخواستی دارد. |
هزینه طراحی سایت اختصاصی | شروع از 60,000,000 | با توجه به برگزاری جلسات تحلیل نرم افزار قیمت نهایی طراحی سایت اختصاصی اعلام می گردد. با قالب اختصاصی و کاملا مطابق با نیاز کارفرما انجام می شود. |
هزینه طراحی سایت وردپرس | شروع از 9,900,000 | در صورت درخواست طراحی سایت با قالب های اختصاصی، هزینه ی آن مجزا و طبق بند هزینه طراحی سایت اختصاصی محاسبه می شود. |
هزینه طراحی سایت آگهی | شروع از 14,900,000 | هزینه بابت طراحی سایت با قالب های نیمه آماده است. |
هزینه طراحی سایت خبری | شروع از 9,900,000 | در صورت درخواست طراحی سایت با قالب های اختصاصی، هزینه ی آن مجزا و طبق بند هزینه طراحی سایت اختصاصی محاسبه می شود. |
قیمت طراحی سایت تک صفحه ای | شروع از 4,900,000 | هزینه بابت طراحی سایت با قالب های نیمه آماده است. |
البته موضوعی که در طراحی سایت دو زبانه کمتر به آن توجه می شود، محتواست. شما برای زبان های مختلف سایت نیازمند محتوای مناسب هم هستید. آیا از نظر برنامه ریزی کار یا هزینه تولید محتوا هم به این پروژه ی طراحی سایت چند زبانه فکر کرده اید؟ در محاسبه هزینه طراحی سایت باید هزینه نرخ بروزرسانی از نظر محتوا به آن زبان را نیز بررسی کنید.
چه تعداد محتوا نیاز است؟ در چه بازه ی زمانی این محتوا را نیاز دارید؟ و …
در شروع کار طراحی سایت دوزبانه، مثل هر سایت دیگری شما به یک دامنه و هاست نیاز خواهید داشت که معمولا دامنهها تاریخ اعتبارشان سالانه است و باید هرسال آنها را تمدید کنید، اما هاست می تواند در بازههای زمانی کوتاهتری تمدید شود.
به جز هزینه هاست، هزینه طراحی سایت چند زبانه بستگی به روش دوزبانه یا چند زبانه کردن سایت هم دارد. بسیاری از سایت های وردپرسی به کمک افزونه چند زبانه می شوند. در صورتی که شما می خواهید روی زبان های دیگر سایت مخاطب هدف داشته باشید و موفق باشید، استفاده از این روش توسط پنتازوم توصیه نمی شود. اما اگر فعلا در ظاهر کار و با هزینه کم تر می خواهید سایت را چند زبانه کنید، استفاده از این روش مقرون به صرفه است.
موضوع دیگر در تعیین قیمت طراحی سایت چند زبانه، تعداد زبان ها است. واضح است که هرچقدر زبانهایی که سایت پشتیبانی میکند بیشتر باشد، هزینه بالاتری نیز خواهد داشت.
اصول طراحی سایت دوزبانه
قبل از شروع به چند زبانه کردن سایت اول شرایط را بررسی کنید! برخی از مشاغل و کسب و کارها اصولا مناسب چند زبانه شدن نیستند. به طور مثال سایت های فروش فایل اصولا به خاطر قوانین کپی رایت قابلیت چند زبانه شدن را ندارند. یا سایت های تعمیرات (مثلا لوازم خانگی) معمولا نیاز به طراحی سایت چند زبانه ندارند مگر اینکه دارای شعب در کشورهای دیگر باشند.
در مرحله بعد باید مشخص کنید که زبان هدف سایت شما چه زبانی است؟ فارسی؟ عربی؟ انگلیسی؟ مخاطبین هدف شما بیشتر در چه کشورهایی زندگی می کنند. سپس باید اولویت زبان های سایت را مشخص کنید.
طراحی سایت دوزبانه نیازمند رعایت برخی اصول و رویکردها است تا تجربه کاربری بهبود یابد و سایت به درستی بارگذاری شده و قابلیت دسترسی در زبانهای مختلف را داشته باشد. در زیر به برخی اصول طراحی سایت دوزبانه اشاره میکنیم:
مشخص کردن نحوه ی دسترسی به زبان ها در سایت
برای این کار چند روش وجود دارد. می توانید از طراحی یک صفحه welcome یا خوش آمدگویی استفاده کنید. در این روش کاربر خودش زبان مورد نظر را انتخاب می کند. روش دیگر نمایش پرچم زبان های مختلف در هدر یا فوتر سایت است و در این صورت با انتخاب هر یک از زبان ها کاربر به سایت مورد نظر هدایت می شود. روش دیگر استفاده از آکاردئون یا همان فرمت کرکره ای در فوتر سایت است که کاربران با انتخاب هر زبان به سایت هدف هدایت می شوند. استفاده از پیوندهای زبان در منوی اصلی یا فوتر وبسایت کاربران را قادر میسازد زبان سایت را به گزینه مورد نظرشان تغییر دهند. این پیوندها باید کاملا مشخص و برای کاربران قابل تشخیص باشند. می توانید از پرچم هم به عنوان نماد زبان مورد نظر استفاده کنید.
تعریف کردن لوکال در وبمستر
این کار باید توسط یک متخصص انجام شود. در صورت اشتباه انجام شدن ممکن است سایت شما آسیب جدی ببیند. این کار با استفاده از تگ hreflang انجام می شود و اگر از روش ساب فولدر استفاده کنید، نیازی به مشخص کردن آن نیست زیرا ساب فولدر زبان مجزا دارد.
سازماندهی سایت در هر زبان
سازماندهی منطقی و سلسله مراتبی محتوا برای هر زبان از اهمیت بالایی برخوردار است. برای موفقیت در این بخش باید حتما سایت های مشابه زبان هدف مورد بررسی قرار بگیرند و صرفا به ترجمه ی محتوا به زبان مقصد توجه نکنید. شاید نیاز نباشد کلیه ی منو هایی که به فرض در زبان فارسی به مخاطب ارائه می دهید، به زبان دوم ترجمه کنید. بررسی فرهنگ زبان مقصد به شما کمک می کند تا سلیقه ی مخاطب و فرهنگ آن کشور را به خوبی درک کنید. بنابراین طراحی سایت متناسب با گروه های هدف کسب و کار شما انجام می شود. این تناسب از طراحی دکمه های کال تو اکشن (Call to action) گرفته تا نوع محتوای درج شده به شما کمک می کند یک سایت موفق طراحی کنید.
تولید محتوا و سئو
محتوای وبسایت باید به هر دو یا چند زبان ترجمه شود. ترجمهها باید دقیق، معنیدار و سازگار با فرهنگ و زبان مخاطبان هدف باشند. در طراحی سایت دو زبانه باید اصول بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) برای هردو زبان را رعایت کنید. استفاده از متاتگها و برچسبهای مناسب، آدرس های اینترنتی (URL) خوانا و توجه به کلمات کلیدی مربوط به هر زبان برای بهبود رتبهبندی در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو الزامی است. برخی از جزئیات هم بستگی به روشی دارد که با آن سایت را دو زبانه کرده اید.
مزایای طراحی سایت دوزبانه با وردپرس
وردپرس(WordPress) یکی از محبوبترین و قدرتمندترین سیستمهای مدیریت محتوا است که افزونهها و قالبهای زیادی برای ساخت سایتهای دو زبانه و چندزبانه در اختیار شما قرار میدهد. یکی از مزیت های طراحی سایت چند زبانه با وردپرس این است که این سیستم مدیریت محتوا از تقویم محلی هر کشور پشتیبانی می کند که در استفاده از روش کدنویسی اختصاصی پیچیدگی های اجرایی در نوشتن تقویم مربوط به هر زبان وجود دارد. با استفاده از وردپرس، کار سئو سایت شما هم راحت تر انجام می شود. افزونه های واقعا کاربردی سئو مثل رنک مث تقریبا تمامی زبان ها را پشتیبانی می کنند. در ساخت یک سایت دوزبانه با وردپرس، شما می توانید برای چند زبانه کردن یک سایت میتوانید قالبهایی را که قابلیت چند زبانه شدن را دارند از مارکت های تخصصی و معتبر مثل تم فارست Theme Forest خریداری کنید. راه دیگر استفاده از افزونه است.
برای طراحی یک سایت دوزبانه در وردپرس، میتوانید از افزونههای چندزبانه استفاده کنید. افزونههای معروفی مانند WPML (WordPress Multilingual)، Polylang و Weglot این قابلیت را به شما میدهند. افزونههای چندزبانه به شما امکان میدهند تنظیماتی را برای سایت دوزبانه ی خود انجام دهید. میتوانید زبانهای پشتیبانی شده را تعریف کنید، نمایش زبانها را در منوها و اجزای دیگر سایت را سفارشی کنید و تنظیمات موردنظر را اعمال کنید.
نمونه طراحی سایت چند زبانه
سایتهای بسیاری در سراسر جهان، به صورت چند زبانه طراحی شدهاند تا کاربران از هرجای دنیا بتوانند به مطالب سایت دسترسی داشته باشند.
روشهای چند زبانه کردن سایت
ایجاد یک سایت چند زبانه، روشهای مختلفی دارد که بر اساس نوع سایت، حجم محتوا، نیازهای مدیریتی و بودجه موجود در انتخاب هر کدام از آنها آزاد هستید. چند نمونه از این روشها را در اینجا برای شما آوردهایم:
-
- استفاده از ورژنهای جداگانه: در این روش، برای هر زبان یک ورژن مجزا از سایت ایجاد میشود. به این ترتیب، برای هر زبان یک پوشه و یک ساختار فایل جداگانه وجود دارد. این روش از لحاظ مدیریتی ساده است، اما نیاز به پشتیبانی فنی هر سایت به صورت مجزا است.
-
- استفاده از پلاگینهای مدیریت زبان: برخی از سیستمهای مدیریت محتوا (مانند وردپرس) پلاگینهایی را ارائه میدهند که به شما امکان میدهند محتوا را به چندین زبان ترجمه کنید. این پلاگینها امکاناتی مانند مدیریت ترجمهها و تغییر زبان را به شما می دهند.
افزونههای وردپرس چند زبانه کردن سایت
وردپرس یکی از محبوبترین سیستمهای مدیریت محتوا است که برای چند زبانه کردن سایت نیز افزونههای مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده است. در زیر، برخی از برترین افزونههای وردپرسی برای چند زبانه کردن سایت را به شما معرفی خواهیم کرد:
-
- WPML (WordPress Multilingual Plugin) :WPML یکی از معروفترین و پیشرفتهترین افزونههای چند زبانه برای وردپرس است. این افزونه در سه طرح مختلف و با قیمتهای متفاوت به فروش میرسد. WPML درواقع به نوعی یک مترجم است که شما را از هر مترجم دیگری بینیاز میکند.
-
- Polylang: این افزونه نیز به شما امکان میدهد تا سایت خود را به چندین زبان ترجمه کنید. با Polylang میتوانید ترجمه مطالب، صفحات، تقویم رویدادها و همچنین تنظیمات دیگر سایت را مدیریت کنید.
-
- qTranslate X: یکی دیگر از افزونههای قدرتمند و پرکاربرد برای چند زبانه کردن سایت در وردپرس، qTranslate X است. qTranslate X امکاناتی مانند مدیریت ترجمهها، تغییر زبان و ناوبری بین زبانها را فراهم میکند.
-
- Weglot Translate: این افزونه ترجمه خودکار سایت را با استفاده از تکنولوژی ماشینی انجام میدهد. با Weglot Translate میتوانید سایت خود را به زبانهای مختلف ترجمه کنید و به راحتی ترجمهها را ویرایش و تنظیم کنید.
بهینهسازی و سئو سایت چند زبانه دو زبانه
برای سئو سایت چند زبانه همانطور که ابتدای این نوشته توضیح دادیم باید ابتدا زبان اصلی و سپس اولویت های بعدی زبان سایت را مشخص کنید. زبان و کشور هدف شما در بهینه سازی اهمیت زیادی دارد. چرا که در بسیاری از کشورها دیگر گوگل موتور جستجوی اول نیست یا اصولا استفاده چندانی ندارد! مثلا اگر بخواهید در بازار چین فعالیت کنید، مطالب سایت باید برای موتور جستجوی بایدو بهینه سازی شود.
در بسیاری از کشورها یاهو هنوز یک ابزار جستجوی محبوب است! نکته مهم دیگر توجه به الزامات قانونی کشور مقصد است. در صورت عدم توجه به قوانین آن کشور ممکن است سایت شما فیلتر شود. اگر بخواهید در مورد قیمت سئو سایت چند زبانه هم اطلاعات کسب کنید بهتر است مطلب قیمت سئو سایت پنتازوم را مطالعه کنید.
موضوع مهم دیگر توجه به فرهنگ کشور مقصد است. به طور مثال در صورتی که بخواهید سایت را به زبان انگلیسی ارائه کنید، تنها چپ چین کردن و ترجمه ی اطلاعات سایت فارسی کافی نیست! بنابراین اگر میخواهید موفقیت را تجربه کنید، باید به تجربه کاربری و فرهنگ آن کشور هم توجه کنید.
7نکته مهم بهینه سازی و سئو سایت چند زبانه
-
- ساختار URL مناسب: از ساختار URL های SEO-friendly برای صفحات هر زبان استفاده کنید
-
- استفاده از تگ hreflang: تگ hreflang به موتورهای جستجو اطلاع میدهد که هر نسخه زبانی از صفحه برای کدام زبان و ناحیه جغرافیایی است. این تگ باید در بخش هدر صفحات شما قرار گیرد و برای هر نسخه زبانی تکرار شود.البته این موضوع فقط زمانی کاربرد دارد که از افزونه یا وردپرس شبکه استفاده کرده باشید. در روش ساب فولدر یا دامنه ی مجزا نیازی به استفاده از این تگ نیست.
-
- تگ متا دسکریپشن مناسب: برچسب (meta description) را برای هر صفحه به زبانهای مختلف تنظیم کنید. این تگ ها باید به طور دقیق محتوا و هدف صفحه را توصیف کنند و کلمات کلیدی مناسب را شامل شوند.
-
- ترجمه محتوا با کیفیت: مهم است که ترجمههای محتوای سایت با کیفیت و قابل فهم باشند. استفاده از ترجمههای اتوماتیک مثل گوگل ترنسلیت باعث کاهش کیفیت و درک محتوا توسط کاربران میشود. بنابراین، از مترجمهای حرفهای و مناسب برای هر زبان استفاده کنید.
-
- محتوای منحصر به فرد: سعی کنید محتوای منحصر به فرد برای هر نسخه زبانی ایجاد کنید. استفاده از محتوای تکراری در صفحات مختلف زبانها، تأثیر منفی بر رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو خواهد داشت.
-
- سرعت بارگیری سایت: بررسی و بهینهسازی سرعت بارگیری سایت بسیار مهم است. سایتی که سریع تر است، تجربه کاربری بهتری را فراهم میکند. این موضوع برای گوگل هم مهم است. برای افزایش سرعت وردپرس راه های زیادی وجود دارد که در مطلب جداگانه ای در پنتازوم به آن پرداخته ایم.
-
- ساختار لینک داخلی سایت: برای هر نسخه زبانی از سایت، لینکهای ساختاری داخلی مناسب ایجاد کنید. این لینکها به کاربران و موتورهای جستجو کمک میکنند تا به راحتی به صفحات مرتبط در هر زبان دسترسی پیدا کنند.
به طور کلی، بهینهسازی و سئو سایت چند زبانه نیازمند بررسی دقیق و توجه به جزئیات است. با اجرای صحیح این اصول، سایت شما بهتر در نتایج جستجو ظاهر خواهد شد و تجربه کاربری بهبود خواهد یافت.
نتیجه گیری و طراحی سایت دوزبانه در پنتازوم
آینده نگری هیجانی در طراحی سایت چند زبانه توصیه نمی شود! هر زمان قصد جدی به ارائه خدمات به زبان های دیگر داشتید، می توانید روی چند زبانه کردن سایت فکر کنید. طراحی سایت دو زبانه یا چند زبانه نیازمند پشتیبانی فنی و محتوایی نیز هست.
در بسیاری از مواقع حتی نیاز نیست کل یک سایت را چند زبانه کرد و تنها با یک صفحه فرود طراحی شده برای معرفی محصول کار شما راه می افتد. البته اگر قصد دارید یک سایت دوزبانه یا چند زبانه داشته باشید، پنتازوم می تواند به صورت حرفه ای در این زمینه به شما خدمات ارائه بدهد. پنتازوم یک شرکت طراحی سایت در تهران است.
برای طراحی هر وبسایتی از جمله طراحی سایت چند زبانه مشاوره اولیه و نیازسنجی کارفرما بسیار مهم است. همانطور که گفتیم هدف از طراحی سایت دوزبانه چند زبانه مهم ترین نکته ای است که در ابتدای کار باید مشخص شود. پس از این مرحله می توانیم وارد فاز اجرایی طراحی وبسایت شویم.
ما در این مجموعه سایتی کاملا حرفهای و متناسب با خواستههایتان برای شما آماده میکنیم.
قبل از ثبت سفارش طراحی سایت دو زبانه می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.
تمامی سایت هایی که در پنتازوم طراحی می شوند دارای یکسال پشتیبانی روی خدمات قرارداد اولیه به صورت رایگان به همراه هاست و دامنه .ir رایگان هستند. خدمات پشتیبانی سایت در زمینه تولید محتوا، سئو و به روزرسانی دائم افزونه ها و وردپرس نیز در پنتازوم ارائه می شود. در صورت تمایل می توانید از این خدمات نیز استفاده کنید.