با طراحی سایت مکانیکی علاوه بر معرفی خدمات مختلف مربوط به خودرو، میتوان قیمت و تعرفه های مختلف تعمیرات را داخل سایت قرار داد. با این کار، مشتریان میتوانند پیش از مراجعه، با تعرفههای خدماتی مانند تعمیر ترمز، تعمیر سیستم تعلیق، تعویض باتری و تعمیر سیستم تهویه مطبوع خودرو آشنا شوند و تصمیمگیری راحتتری داشته باشند. همچنین، امکان رزرو نوبت بهصورت آنلاین به مشتریان کمک میکند بدون اتلاف وقت، زمان مناسبی را برای مراجعه انتخاب کنند. با سفارش طراحی سایت تعمیرگاه ماشین از بینظمی هایی که در اکثر مکانیکی ها دیده میشود، جلوگیری میشود و همین کار باعث جذب مشتریان و همچنین معروف شدن برند و تعمیرگاه شما میشود.
با توجه به کاهش تولید خودروهای داخلی و افزایش واردات خودروهای کارکرده(بیش از 15000 دستگاه)، میتوان نتیجه گرفت که نیاز به خدمات تعمیر و نگهداری خودرو امسال هم افزایش پیدا کرده است.
هزینه طراحی سایت مکانیکی
هزینه طراحی سایت مکانیکی موضوعی است که برای شما اهمیت ویژه ای دارد. طبیعتاً هرچه سایتی که میخواهید دارای امکانات بیشتری باشد و پیچیدگی بالایی داشته باشد، هزینه طراحی سایت تعمیرگاه خودرو هم افزایش پیدا میکند. به چند مواردی که در نرخ طراحی سایت مکانیکی تاثیر میگذارند اشاره میکنیم :
- نوع طراحی و گرافیک (UI/UX Design) : طراحی ساده یا گرافیک حرفهای و پیچیده میتواند بهطور مستقیم بر هزینه طراحی سایت مکانیکی نهایی تأثیر بگذارد.
- امکانات تخصصی : امکاناتی مانند نوبتدهی آنلاین، بخش قیمتگذاری برای خدمات مختلف از جمله تعمیر گیربکس و تعمیر سیستم تعلیق یا تعرفه تعویض باتری و…، نرخ طراحی سایت را بالا میبرد.
- تعداد صفحات و محتوای سایت : هرچه تعداد صفحات بیشتر باشد، مثل صفحات مربوط به خدمات تعمیر سیستم ترمز، سیستم تهویه مطبوع و تعمیر سیستم خنککننده، قیمت طراحی سایت مکانیکی نیز بیشتر خواهد شد.
- سیستم مدیریت نوبت و رزرو : اگر سایت مکانیکی شما خدماتی مانند ثبتنام آنلاین و نوبتدهی ارائه میدهد، پیادهسازی سیستمهای رزرو بهصورت آنلاین، نیازمند طراحی پیشرفتهتر است و نرخ طراحی سایت را افزایش میدهد.
زمانی که صحبت از هزینه طراحی سایت مطرح میشود در ابتدا بیشتر افراد میخواهند با کمترین هزینه(غیرمنطقی) سایت خود را طراحی کنند. با این رویکرد در ادامه با مشکلات فنی زیادی روبهرو میشوید. پس برای سفارش طراحی سایت مکانیکی از خدمات شرکت های حرفه ای طراحی سایت استفاده کنید. یک تیم حرفه ای طراحی سایت مثل پنتازوم با رعایت تمامی نکات مربوط به طراحی سایت سایتی برای شما طراحی می کند که از نظر فنی عملکرد عالی داشته باشد و نسب به بودجه ای که به طراحی سایت تعمیرگاه خودرو اختصاص دادهاید، کیفیت و امکانات مناسبی دارد.
امکانات سایت مکانیکی
یک سایت تعمیرگاه خودرو باید تمامی نیازهای مشتریان را پوشش دهد تا آنها بتوانند به تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط به تعمیرات دسترسی داشته باشند. در ادامه امکاناتی که سایت تعمیرگاه خودرو میتواند داشته باشد را توضیح می دهیم:
- بخش معرفی و خدمات تعمیرات : صفحهای که خدماتی مثل تعویض لنت ترمز، سرویس دورهای خودرو، تعمیر سیستم تعلیق، و بازرسی ایمنی را معرفی کند.
- رزرو آنلاین : کاربران میتوانند بهراحتی زمان تعمیر خودروی خود را برای سرویسهایی مثل تعمیر اگزوز یا تعویض فیلتر هوا و تمامی خدمات از طریق فرم آنلاین رزرو کنند.
- محاسبه هزینه : بخشی برای محاسبه هزینهها، بهخصوص برای خدماتی مانند تعمیر گیربکس اتوماتیک و تنظیم موتور که به مشتریان کمک میکند قبل از مراجعه از منصفانه بودن هزینه تعمیر مطمئن شوند.
- بخش مقالات و نکات فنی: شامل مقالاتی درباره موضوعات مختلف مکانیکی، مثل مزایای روغن موتور سینتتیک و اهمیت تعویض شمع خودرو و مورادی برای نگهداری بهتر خودرو.
- پشتیبانی و پرسشهای متداول : پاسخ به سؤالات رایج در مورد سرویسهایی مانند تنظیم چرخها و شارژ سیستم تهویه.
- تصویر و ویدئو : ویدئوهایی از تعمیرات رایج و خدماتی مثل تعویض تسمه تایم و تعمیر سیستم سوخترسانی برای جلب اعتماد مشتریان.
- نظرات و بازخورد مشتریان : نمایش بازخورد و نظرات مشتریان درباره خدمات مختلف از جمله تعمیر سیستم برق خودرو و تعمیر باتری.
- تماس و ارتباط با ما : دسترسی آسان به اطلاعات تماس، نقشه محل و حتی امکان استفاده از چت آنلاین برای پرسشهای فوری.
با این امکانات، سایت تعمیرگاه خودرو به مرکزی جامع و تخصصی برای خدمات مکانیکی تبدیل میشود و مشتریان را در هر مرحله از فرآیند تعمیر و نگهداری خودرو همراهی میکند.
چگونه برای سایت مکانیکی مشتری پیدا کنم؟
برای جذب مشتریان به سایت مکانیکی خود، لازم است از روشهای مختلفی برای دیده شدن و ایجاد اعتماد استفاده کنید. یکی از مؤثرترین روشها، تولید محتوای آموزشی و فنی برای سایت است. با نوشتن مقالات یا تولید ویدیوهایی درباره نکات و مشکلات رایج خودرو(تعویض به موقع روغن موتور، نگهداری درست از خودرو و…)، سایت شما به منبعی قابل اعتماد و کاربردی برای کاربران تبدیل میشود.
در کنار سایت، فعالیت در صفحات اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام و لینکدهی از آن ها به وبسایت، به شما این امکان را میدهد تا با انتشار ویدیوها، تصاویر قبل و بعد از تعمیرات و نظرات مشتریان، کاربران بیشتری را به خود جذب کنید. لینکدهی به صفحات اجتماعی در سایت باعث میشود کاربران راحت تر بتوانند با برند شما در ارتباط باشند.
ارائه تخفیفها و بستههای ویژه نیز از دیگر عوامل جذابیت سایت است. پیشنهاد تخفیفهای فصلی یا بستههای ویژه برای خدمات مختلف مانند تعمیرات دورهای یا تعویض لنت ترمز میتواند مشتریان زیادی را به سایت شما جذب کند.
همچنین، نمایش نمونه کارها و پروژهها مانند تعمیرات تخصصی یا خدمات مکانیک سیار(در صورتی که این خدمات را ارائه می دهید)، کاربران را به اعتماد بیشتر نسبت به توانمندیهای شما ترغیب میکند.
نتیجه گیری
طراحی سایت مکانیکی حرفهای و کارآمد میتواند به معرفی جامع خدمات و تخصصهای مکانیک خودرو کمک کند. با امکاناتی مانند رزرو آنلاین، نمایش تعرفهها، بخش مقالات و نکات فنی و تصاویر از نمونه کارها، مشتریان بهراحتی به اطلاعات لازم دسترسی پیدا میکنند و اعتماد بیشتری نسبت به خدمات مکانیکی شما پیدا میکنند.