استراتژی تبلیغات

استراتژی تبلیغات و اصول مهم آن!

5/5 - (1 امتیاز)

استراتژی در تبلیغات چیست؟ و باید با آن چگونه مواجه شد ؟ آیا برای همه کسب و کارها یک استراتژی مشخص و عمومی وجود دارد؟ آیا در موضوع استراتژی تبلیغات همه چیز می بایست با هزینه های سرسام آور پیش برود؟

اینها سوالاتی است که ذهن هر صاحب کسب وکاری را به خود مشغول می نماید و قصد داریم امروز در پنتازوم برایتان از استراتژی تبلیغات سخن بگوییم. در ادامه مطلب همراه ما باشید:

 

اصول مهم در استراتژی تبلیغات

در تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگ پس از طراحی ، سرمایه گذاری و اجرا مهمترین بخش شروع به فعالیت می نماید. این بخش مهم وحیاتی تبلیغات و بازاریابی محصول و یا ارائه خدمات به مشتریان و علاقه مندان آن کسب وکارمی باشد.

در واقع تبلیغات و بازاریابی هدفی ندارند جز آنکه معرفی کننده آن کسب و کار به مشتریان وعلاقه مندان باشند. این مقوله در دنیای کسب وکار آنقدر مهم وحیاتی است که ضامن بقا وماندگاری یک کسب وکار خواهدبود.

البته ناگفته نماند علت های دیگری از جمله کیفیت محصول و یا خدمات، مشتری مداری، میزان پاسخگویی از جمله رموز بقای یک کسب و کار می باشد. اما مهمترین واصلی ترین شاخصه جذب مشتریان وفروش بیشتر تبلیغات و بازاریابی می باشد.

 

اما نکته مهم در مبحث تبلیغات وبازاریابی ،چگونگی طراحی و اجرای آن می باشد. بدیهی است برنامه ریزی مناسب همراه با طراحی و اجرا سه اصل مهم و حیاتی این موضوع خواهند بود.

 

تمام مواردی را که در بالا برایتان توضیح دادیم در قالب یک نام عنوان خواهدشد. استراتژی تبلیغات مبحثی مهم وفوق العاده حساس درزمینه تبلیغات وبازاریابی خواهدبود .وعدم توجه به استراتؤی تبلیغات موجب شکست سنکینهر کسب وکاری خواهدشد. استراتژی تبلیغات برنامه ریزی مدون و جامعی خواهدبود که به صاحبان آن کسب وکار چگونگی فرآیند تصمیم واجرای یک پروژه تحقیقاتی را به نمایش خواهد گذاشت.

استراتژی تبلیغات
استراتژی تبلیغات

در استراتژی تبلیغات براساس داده های پایگاه وتحلیل مناسب آن بهترین حالت ممکن  وشیوه های موجودموردبررسی قرارگرفته واجراخواهدشد. بدیهی است هرچقدر استراتژی تبلیغات دارای پشتوانه تخصصی وتجربی بیشتری باشد نتیجه کار بهترخواهدبود.

شکست در کسب و کار به صاحبان آن این نکته مهم وضروری را نشان خواهددادومتوجه می شوند که دراستراتژی تبلیغات خود دچار اشتباه گردیده اند. اما در ادامه مطلب برایتان بازگومی کنیم که استراتژی تبلیغات چیست و دارای چه شاخصه هایی خواهدبود.

 

 

استراتژی تبلیغات در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات بدون مرز، می تواند هم چون اهرمی فوق العاده موثر عمل نماید. ریسک فعالیت در شبکه های ارتباطی، تا حدی اندک است که هر یک از فعالان به خوبی از کیفیت و اهمیت آن مطلع هستند.

دنیای اطلاعات پر ترافیک فنی و مهم در جهان ارتباطات امروزی، فضایی ایده آل را برای ارتباط با مجموعه های متعدد را فراهم می نماید.

 

تبدیل فرصت های بالقوه به فرصت های بالفعل، شاید تنها با استراتژی درست و حرفه ای میسر گردد. استراتژی تبلیغات به صورت کلی تلاشی در راستای معرفی محصولات و خدمات مجموعه های خاص به تمامی فعالان در حوزه های مشابه و یا متفرقه است.

 

در استراتژی تبلیغات می توان به فاکتور های متعدد توجه کرد و بر اساس توجه یاد شده شاهد نتایج مثبتی نیز بود. برخی از فاکتور های یاد شده عبارت است از :

  • شناخت دقیق مشتریان و بازار های هدف
  • توضیحات عام و خاص در ارتباط با نوع محصول و هدف
  • معرفی مهم ترین شاخصه ها و ویژگی های محصول
  • شناخت مفهوم اصلی ارتباط با مشتریان

 

 

شناخت فضای اصلی و حرفه ای در تبلیغات محور مهمی است که موفقیت را به دنبال خواهد داشت. جایگاه محوری، به عبارتی تبیین جایگاه و نقش محصول و حرفه مورد نظر در بازار های هدف می باشد. از این نظر با شناخت این جایگاه هر یک از فعالان در این بخش شاهد نتایجی فراتر از حدتصور خواهند بود. موفقیت برخی از کسب و کار های نه چندان کهنه، در میان انبوهی از کسب و کار های موجود، حکایت از اهمیت جایگاه استراتژی تبلیغات داشته و دارد.

شناخت بازار های هدف و متقاضیان در این بازار ها از سوی متخصصین، موجب خواهد شد تا نتیجه نهایی، نتیجه ای ایده آل و منحصر به فرد باشد. بیلبورد های تبیلیغاتی در فضای گسترده امروزی نمی توانند بی هدف و بدون نتیجه جایگذاری شوند. پشت پرده بسیاری از تبلیغات موثر و موفق را می توان پشت پرده ای سراسر هیجان و تخصص عنوان کرد.

شکی در این نیست که تبلیغات همواره یک اهرم قوی و پویا برای به ثمر رساندن یک کسب و کار و ایده خواهد بود. اما شک اساسی در نحوه تبلیغات و پویایی تبلیغات یاد شده است.

جذاب ترین و برترین شعار های تبلیغاتی در جهان امروز می توانند بازخورد هایی فراتر از مرز های داخلی یک کشور را به همراه داشته باشند. موضوعی که بسیار خارق العاده خواهد بود.

انتخاب کمپین های تبلیغاتی و قرار گرفتن این کمپین ها در بازار و مسیر های رفت و آمد، امروزه دیگر منسوخ شده است. اما نکته اساسی در به کار گیری صحیح و اصولی کمپین ها و ابزار های تخصصی اطلاعاتی و ارتباطاتی در فضای تبلیغات غیر فیزیکی است.

حکم نهایی انتخاب و یا رد یک محصول توسط مشتریان و مصرف کنندگان، توسط تبلیغات رسمی آن محصول صادر می گردد. هر یک از تبلیغات اینترنتی می توانند فضایی خلاقانه را در خود جای دهند.مخاطبین تبلیغات حرفه ای و مبتدی، تفاوت این دو نوع از تبلیغ را به خوبی درک می کنند. تفاوتی که قطعا مسیر انتخاب افراد را تغییر خواهد داد.

در صورتی که نیاز به استفاده از خدمات پنتازوم در مشاوره و تعیین استراتژی تبلیغات داشته باشید با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *