اینستاگرام واقعا به شما کمک می کند! بیشتر وقت ها شما در حال جستجو و مشاهده تبلیغات از طریق گوگل، فیس بوک، LinkedIn، توییتر و حتی برخی از سایت های اجتماعی مربوط به صنعت خود هستید. در این بین روش های تبلیغات در اینستاگرام به دلیل داشتن بیش از 800 میلیون کاربر در دنیا و حدود 20 میلیون مخاطب در ایران یکی از موارد جدید برای تبلیغ در اینستاگرام است.
روش های تبلیغات در اینستاگرام
با وجود اینستاگرام دیگر بعید است که شما نیاز به تلاش های بیهوده برای تبلیغات داشته باشید! زیرا در این شبکه اجتماعی می توانید به صورت کاملا هدفمند فعالیت کنید. هرچند که اینستاگرام از فیس بوک زاده شد ولی خیلی زود توانست با قابلیت های خود به عنوان یکی از بهترین راه های تبلیغات خود را نشان دهد.
جالب است بدانید که اینستاگرام: بیش از 800 میلیون کاربر دارد ! بیش ار 500 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. بیش از 80 میلیارد عکس در اینستاگرام قرار داده شده است و بیش از 9.1 میلیارد لایک از طرف فالور ها در اینستاگرام به صورت روزانه ثبت می شود.
مرتبط بخوانید : ادمین اینستاگرام کیست؟! چه وظیفه ای دارد؟!
در روش های تبلیغات در اینستاگرام انتخاب شما چیست؟
حاال شما به عنوان یک فروشنده و کسی که می خواهد در تجارت خود موفق باشد چگونه کار تبلیغات را انجام می دهید؟ ترجیح می دهید از بازاریابی سنتی استفاده نمایید یا بازاریابی اینترنتی و یا در این زمینه چه شبکه اجتماعی را مد نظر دارید و چه رسانه ای را انتخاب می نمایید؟ قطعا به دنبال رسانه هایی خواهید رفت که طرفداران بیش تری دارند و بیش تر مورد توجه کاربران قرار گرفته و پر رفت و آمد تر هستند.
اتصال شبکه های اجتماعی: یکی از روش های تبلیغات در اینستاگرام
اینستاگرام تنها برای عکس گذاشتن استفاده نمی شود. شما می توانید بروز رسانی های خود در شبکه های اجتماعی دیگر را نیز در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. با این کار می توانید میزان فعالیت خود در اینستاگرام را افزایش دهید. در صورتی که در شبکه های اجتماعی دیگر هم عضو هستید می توانید حساب اینستاگرام خود را به آنها متصل کنید و هر موقع که یک عکس را آپلود می کنید همزمان بر روی شبکه های اجتماعی دیگر نیز نمایش داده شود تا مخاطبان بیشتری را مورد هدف قرار دهید.
برای این منظور می توانید از تنظیمات خود اینستاگرام استفاده کنید. برای استفاده از امکانات بیشتر و متصل کردن شبکه های اجتماعی مختلف افزونه ها و برنامه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید Hootsuit و buffer دو مورد از این برنامه ها هستند. همچنین می توانید از قابلیت اشتراک گذاری پست ها در از طریق اینستاگرام هم اقدام کنید .
روش های تبلیغات در اینستاگرام با هشتگ
شما می توانید در توضیحات خود از افراد سوال بپرسید. این کار باعث افزایش احتمال تعامل آنها می شود. اگر می توانید علاوه بر حضور در اینستاگرام، به زبان فارسی، با زبان انگلیسی و هر زبانی که بلدید هم ارتباط برقرار کنید، ببیند که خارجی ها چه نوع عکس هایی را دوست دارند؟ برای آنها هم تصویر بگذارید… نماد پیش وندی هشتگ نام دارد که این نماد از تگ های ابرداده به حساب می آید.
کم و بیش در مورد هشتک آشنایی دارید و در رسانه های مختلف درباره ی آن مطالبی را مشاهده کرده اید. نوشته های کم و کوتاه در وبلاگ های موجود در انواع شبکه های اجتماعی مثل : فیس بوک و Twitter یا +Google نیز با کمک یک و یا چند کلمه ی وابسته ممکن است که تگ شوند .هشتگ برای بار نخست در شبکه ی IRC جهت برچسب گذاشتن موضوع و گروه ها استفاده شد.
هشتگ چیست؟
از دیگر کاربرد های ابزار هشتگ می توان به اعتراض نسبت به سازمان و شرکت ها بهره برد. زمانی که مشتری نتواند در جایی به سازمان اعتراض کند می تواند در اینستاگرام با کمک گرفتن از هشتگ این کار را انجام دهد که به آن بشتگ Bashtag می گویند.
از عکس های جذاب استفاده کنید
اینستاگرام هم مانند دیگر شبکه اجتماعی است و شما برای دیده شدن به تعداد زیادی از دنبال کنندگان نیاز خواهید داشت. اضافه بر آن، وجود تعداد زیاد دنبال کننده، در ذهن مخاطبان جدید، حس تایید اجتماعی را القا می کند. بنابراین برای جذب تعداد بیشتری از دنبال کنندگان در اینستاگرام باید عکس هایی جذاب منتشر کنید.
دنبال فالوئرهای واقعی باشید
مردم به دنبال این عکس های جذاب و مرتبط، توجه شان به شما جلب خواهد شد. یک پیشنهاد، تهیه و انتشار عکس از افراد در حال استفاده از محصول یا خدمات شما است و البته باید طوری این عکس ها را تهیه کنید که نشان دهد آن ها دارند از کار با محصول یا خدمات شما لذت می برند. این یک کار ضروری است زیرا باید به این موضوع فکر کنید که فالوئرهای شما در واقع همان مشتری بالقوه هستند. پس هر چه این تعداد باالتر بروند امکان اینکه مشتری بیشتری داشته باشید افزایش می یابد . به دنبال فالوئرهای واقعی باشید یعنی افرادی که فعالیت دارند.
برگزاری مسابقه یا CONTEST
فالوور ها بهترین تبلیغ کننده شما هستند در صورتی که بتوانید به هر نحوی آنها را تشویق به تبلیغ بکنید به نفع شما کار کنند، برای این کار یکی از بهترین کارها برگزاری مسابقه یا CONTEST است. یک مسابقه اینستاگرامی معموال طوری طراحی می شود که کاربران را تشویق به اشتراک عکس از محصوالت یا محیط یک فروشگاه می کند.
تولید محتوای خوب
محتوای خوب تولید کنید!
آنالیز کنید
برای بررسی اینکه مردم چه پاسخی به فعالیت های شما می دهند و این که فعالیت ها چه تأثیری بر آنها دارد باید از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید. یکی از راه های مناسب استفاده کردن از گزارش های آنالیتیک خود اینستاگرام است که به راحتی در دسترس قرار دارد.
هدفتان چیست؟
مانند هر فعالیت بازاریابی دیگری باید اهداف شما از پیش تعریف شده باشند. هدف شما فروش است یا افزایش آگاهی از برند؟ اگر هدف شما فروش است پس باید آنالیتیک ها را بررسی کرده و ببینید آیا به هدف خود نزدیک شده اید یا نه. همین طور شما باید بررسی کنید که آیا این کانال بازاریابی با هدف های شما تطابق دارد.
اگر قصد تبلیغ در اینستاگرام دارید و می خواهید از بهترین روش ها استفاده کنید، برای شما برنامه های افزایش فالوئر و تولید محتوا و مشاوره تدوین کرده ایم.