وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟ چگونه یک صفحه در اینستاگرام پربازدید میشود؟ در همهمه ی داغ این روزهای اینستاگرام، شاید موارد بالا پرتکرارترین سوالات قرن باشند! شاید می خواهید یک ادمین اینستاگرام خوب باشید شاید هم کارفرما هستید و میخواهید بدانید وظایف یک ادمین اینستاگرام چیست و چه توقعاتی باید از ادمین پیج خود داشته باشید. وظیفه ادمین اینستاگرام دقیقا بستگی به توافقی دارد که ابتدای کار با او دارید. ادمین های اینستاگرام توانایی های متفاوتی دارند. برخی از ادمین ها به صورت تخصصی روی یک حوزه کاری فعالیت دارند بنابراین می توانند به عنوان ادمین تخصصی مشاوره در دایرکت اینستاگرام برای صفحه شما فعالیت کنند. ادمین تولید محتوا اینستاگرام با توجه به موضوع صفحه شما تولید محتوا انجام می دهد و ادمین تعامل وظیفه ی پیگیری برای درج تبلیغات و انجام تعامل برای بالا بردن تعداد فالوئر شما را دارد. بسیاری از شرکت های تولید محتوا برای اینکه بتوانند خدمات جامع به مشتریان بدهند، اقدام به ارائه پکیج تولید محتوا اینستاگرام کرده اند. معمولا مسئولیت های ادمین اینستاگرام طی یک قرارداد با کارفرما به طور کامل مشخص می شود تا در حین اجرای کار یا بعد از اتمام کار مشکلی پیش نیاید.
ادمین صفحه اینستاگرام کیست و چه وظایفی دارد؟
واژه admin مخفف شده کلمه administerator و به معنای مدیر است.پس ادمین اینستاگرام به کسی گفته می شود که در اصل مدیریت یک پیج یا صفحه اینستاگرام را بر عهده دارد. هر کسب و کار کوچک و بزرگی این روزها نیاز دارد یک صفحه تجاری در اینستاگرام داشته باشد، تا بتواند از طریق آن بیزینس خود را معرفی کند، فالوور جذب کند، مشتری دست به نقد و پروپاقرص پیدا کند و در نهایت کسب و کارش را به یک برند تبدیل کند. یکی از سوالاتی که در مورد ادمین اینستاگرام و وظایف او وجود دارد، هزینه تولید محتوا توسط ادمین است. در این پادکست سعی کردیم به این سوال پاسخ بدهیم.
اگر شما هم کسب و کاری دارید که می خواهید نام و آوازه ای برای خود دست و پا کند، باید پیجی پر قدرت و اثرگذار داشته داشته باشید. باید سفت و سخت اینستاگرام را بچسبید و فرصتها را روی هوا بدزدید.
تولید محتوا و انتشار منظم پست و استوری در اینستاگرام
زمانی که تازه اینستاگرام باب شده بود، فقط پست گذاشتن مد بود. اما حالا خیلی وقت است مدیران اینستاگرام با ایده گرفتن از سایر شبکههای اجتماعی پای استوری را هم به این پلتفرم باز کردند. استوری ها می تواند برای شما فروش خوبی ایجاد کند. به همین خاطر اهمیت دارد که ادمین اینستاگرام شما استوری های مرتبط به هم، به صورت داستانی و دنباله دار در صفحه منتشر کند. استفاده از استیکرهای جذاب، درج لوکیش در استوری و ترفندهای به این شکل هم می تواند در جذب مخاطب موثر باشد.
این روزها استوری ها هم مانند پست ها نقش تاثیرگذاری در رشد پیج دارند. پس برای اینکه بهتر دیده شوید ادمین پیج باید به صورت مداوم و منظم پست و استوری منتشر کند. ارسال منظم محتواها به مخاطب شما این موضوع را می رساند میکند که واقعاً در کار خود حرفه ای هستید.
خلاقیت در تولید محتوا از وظایف ادمین اینستاگرام است. یکی از معضلات بزرگی که دیر یا زود گریبان گیر هر ادمینی خواهد شد عدم خلاقیت در تولید محتوا است. از آنجایی که یک ادمین باید به طور مداوم و پیوسته پست گذاری کند، زمانهایی خواهد آمد که هیچ ایده ای به ذهنش خطور نمی کند و نمی تواند خلاقیت داشته باشند. در اینجا تفاوت بین حرفه ای ها و آماتورها مشخص میشود. مطمئنا تازه کارها هیچ ایده ی جذابی برای ادامه نخواهند داشت.
به عنوان یک ادمین اینستاگرام برای اینکه بتوائید همیشه با دست پر به تولید محتوا بپردازید، از راه های زیر کمک بگیرید:
- آنالیز رفتار رقبا و ایده گرفتن از آنها
- استفاده از نظرات کاربران و پست سازی در جهت رفع مشکل آنها
- ایجاد محتوای مناسبتی
- جمع آوری سوالات کاربران در استوری ها
- بهره مندی از کتاب های مرتبط
- استفاده از هشتگ ها در جهت ایده یابی
خیال نکنید اینستاگرام فقط جای کسانی است که دوربین به دست از مسافرتها، رستوران رفتن ها و لحظات شادی خود عکس منتشر می کنند. برای شما که یک کسب و کار دارید موضوع جور دیگری است، زیرا یکی از اصلی ترین وظایف ادمین اینستاگرام تولید محتوا حرفهای است. یکی از وظایف یک ادمین اینستاگرام حرفه ای تهیه یک تقویم محتواست. این تقویم محتوا می تواند به تولید محتوا منظم و دست اول کمک کند. در اجرای برنامه تولید محتوا پیج باید انعطاف پذیری هم وجود داشته باشد زیرا به طور مثال ممکن است یک میم یا ترند خاص در یک بازه زمانی خاص فعال باشد که استفاده از آن بتواند فالوئر زیادی برای صفحه جذب کند.
افزایش فالوور های پیج اینستاگرام
حتما بارها و بارها پکیج های فروش فالوئر را دیده اید. تمام کارهایی که یک ادمین اینستاگرام انجام میدهد، در جهت رشد صفحه و افزایش فالوورهای هدفمند برای پیج است. یکی از توصیه های پنتازوم این است که هرگز سراغ خرید فالوئر نروید! فالوئرهای واقعی فقط با تولید محتوا و تبلیغات به صفحه شما جذب می شوند. اگر فالوئر فیک بخرید، رشد صفحه را چندین برابر کند می کنید.
سوالی که ذهن خیلیها را درگیر میکند، این است که چرا هر کاری می کنند پیجشان موفق نیست و مانند خیلی از رقبا رونق ندارد؟برای اینکه با یک قیافه درهم و آویزان و دلی پر از حسرت صفحات رقبا را دنبال نکنید و فالوورهایشان را نشمارید، این توصیه ها را به کار بگیرید:
- از عکس های جذاب استفاده کنید.
- کپشن های مخاطب پسند بنویسید.
- در تولید محتوا خلاق و منحصر به فرد باشید.
- از هشتگ مرتبط استفاده کنید.
- تعامل با کاربران را بالا ببرید.
- از ایده های پیج های مشابه استفاده کنید.
موارد دیگری هم هستند که با پرداخت هزینه باعث افزایش دنبال کنندگان می شوند مانند:
- تبلیغات در پیج های بزرگ
- استفاده از ربات اینستاگرام
- خرید فالوور فیک
البته همانطور که قبلا هم گفتیم، این مورد آخر را اصلا به شما پیشنهاد نمی کنیم.
افزایش لایک و کامنت پست ها
الگوریتم اینستاگرام هر ساله در حال تغییر است. یکی از این الگوریتم ها تاثیر افزایش لایک و کامنت پست ها در رشد پیج است. در واقع اگر شما هزاران هزار دنبال کننده داشته باشید ولی نتوانید از آنها لایک و کامنت بگیرید، همه تلاش هایتان بر باد خواهد رفت.
اگر بخواهید پست های شما بیشتر مورد توجه اینستاگرام قرار بگیرند و در نتیجه رتبه بالاتری بگیرید باید بتوانید مخاطبان را ترغیب به عکس العمل کنید (CTA). وقتی تعداد لایک پستی بالا میرود، احتمال نمایش در بخش اکسپلورر هم بالاتر میرود. این موضوع می تواند روی جذب فالوئر جدید هم موثر باشد.
روش های گرفتن لایک و کامنت از مخاطبان:
- برگزاری مسابقه
- برون سپاری پیج به دست اینفلوئنسرهای کاربلد
- درخواست مستقیم از کاربران برای کامنت گذاشتن و لایک کردن
- نمایش پست های متفاوت و شوکه کننده
حفظ امنیت پیج و فالوورها
یکی از مهم ترین وظایف یک ادمین اینستاگرام حفظ امنیت صفحه است. از ابتدایی ترین کارها در جهت حفظ امنیت می توان به قرار دادن یک پسورد قوی برای جلوگیری از هک صفحه اشاره کرد.
همچنین یکی از کارهایی که جزو وظایف ادمین اینستاگرام است، پیگیری مداوم رفتار کاربران و حذف، بلاک و یا ریموکردن دنبال کنندگانی است که رفتارهای خارج از عرف دارند. شما نباید به خاطر از دست دادن برخی از دنبال کنندگان چشمتان را بر روی رفتارهای نامتعارف و اعصاب خورد کن ببندید. با اینکار آرامش پیج خود را بهم می زنید.
برای حفظ امنیت پیج این موارد اهمیت دارند:
- انتخاب پسورد مناسب
- فعال کردن احراز هویت دو بخشی
- تهیه کدهای پشتیبان پیج
- اتصال شماره همراه برای ریست کردن پسورد در صورت لزوم
- اتصال ایمیل به صفحه اینستاگرام
تسلط به نرم افزارهای تولید محتوا توسط ادمین اینستاگرام
برای یک ادمین اینستاگرام آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی از نان شب هم واجب تر است. اگر بخواهید حرفی برای گفتن داشته باشید، باید کار با این نرم افزارها را بلد باشید. از فتوشاپ که بگذریم نرم افزار مختلفی هستند که میتوانند در جهت جراحی پست و ساخت استوری های منحصر به فرد به مدیران صفحات اینستاگرام کمک کند.
ابزارهای زیر میانبرهایی هستند که در تهیه جذاب ترین پست ها بسیار پرطرفدار هستند:
ابزارهای ویرایش ویدئو
- ابزار vivabideo
- برنامه inshot
- اپلیکیشن video show
- ابزار kinemaster
ابزارهای ویرایش تصویر
- ابزار canava
- اپلیکیشن متن نگار
- ابزار adobe lightroom
- برنامه کاربردی snapseed
برنامه های تولید محتوا که در پنتازوم معرفی کردیم به یک ادمین اینستاگرام واقعا کمک می کند.
تسلط به نحوه پست گذاری و فعالیت در اینستاگرام
گذاشتن هشتگ مناسب، استفاده از میم های جذاب،استفاده از آهنگ های ترند و به طور کلی تسلط به مباحث فنی در اینستاگرام از وظایف ادمین پیج است. مثلا در مورد هشتگ ها یک ادمین باید بتواند هشتگ های درست را تشخیص بدهد و به درستی از آن ها استفاده کند. هشتگ ها راهی مناسب برای پیداکردن مطالبتان به دست کسانی است که دنبال آن می گردند.
نرم افزارهای زیر در پیدا کردن هشتگ مناسب به شما کمک می کند:
- برنامه intag
- ابزار Hashto
- ابزار toptag
مدیریت تبلیغات اینستاگرام توسط ادمین
زمانی که تعداد کاربران شما بالا می روند می توانید از طریق گرفتن تبلیغات به درآمد مناسبی برسید. البته باید توجه داشته باشید که یکی از وظایف ادمین اینستاگرام مدیریت صحیح تبلیغات است. این یعنی هر تبلیغی را به خورد مخاطب ندهید. بر خلاف آنچه که شاید در ابتدا به نظر برسد، کاربران فضای مجازی بسیار دقیق و حساس هستند و به دنبال بهانه برای ترک شما می گردند، پس با مدیریت درست تبلیغات در زمان و جای مناسب بهانه به دست آنها ندهید.
یک ادمین اینستاگرام باید روحیه انتقادپذیری بسیار بالایی داشته باشد. حتماً میدانید که همه مردم مثل هم فکر میکنند پس بدانید حتی اگر از نظر خودتان محتوای تولید کرده اید که ردخور ندارد، باز هم کسانی هستند که یک عیب و ایراد از درون آن بیرون بکشد.
در ضمن باید قبول کنید که همیشه هم محتوا های شما جذاب نیستند. به همین خاطر باید آستانه تحمل خود را بالا برده و ظرفیت انتقاد پذیری داشته باشید. چه بسا از دل همین انتقادها ایده های ناب برای تولید محتوای بهتر پیدا کنید. البته هیچ انتقادی نباید باعث شود که در رسیدن به اهدافتان سرد شوید.
سخن پایانی
از تولید محتوا به صورت خلاقانه گرفته تا حفظ امنیت صفحه و انجام تعاملات و مدیریت تبلیغات در اینستاگرام، می تواند جزو وظایف ادمین اینستاگرام باشد. برای اینکه یک همکاری حرفه ای را با یک ادمین اینستاگرام (یا فرقی نمی کند یک شرکت تولید محتوا اینستاگرام) شروع کنید، باید یک قرارداد ادمین اینستاگرام به صورت شفاف که در آن مسئولیت های طرفین، مدت قرارداد و میزان و مبلغ قرارداد ذکر شده باشد، تهیه کنید.
2 پاسخ
ثبت سفارش هم جزو وظایف ادمین اینستاگرام هست؟
بستگی داره چه تفاهمی کرده باشین پیشنهاد میکنم حتما فایل قرارداد ادمین اینستاگرام رو دانلود کنین.