وظایف ادمین اینستاگرام در راستای افزایش بهره وری صفحه اینستاگرام

وظایف ادمین اینستاگرام

 وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟ چگونه یک صفحه در اینستاگرام پربازدید می‌شود؟

در همهمه ی داغ این روزهای اینستاگرام، شاید موارد بالا پرتکرارترین سوالات قرن باشند.

اگر در این صفحه حضور دارید پس به احتمال زیاد شما هم جز کسانی هستید که سوالات بالا ذهنتان را مشغول کرده است. پنتازوم در این مقاله قصد دارد به سوالات فوق پاسخ درست دهد.

شاید قصد دارید یک ادمین باشید و از این راه درآمد خوبی به جیب بزنید و یا کسب و کاری دارید که می خواهید یک شعبه هم در ایسنا داشته باشد. به همین علت دنبال کسی می گردید تا با وظایف مدیریت پیجتان آشنایی کامل داشته باشد.

اگر حتی هیچ پیش زمینه ای از این وظایف ندارید این مطلب می تواند همان چیزی باشد که به دنبالش می گردید، پس تا پایان این مقاله با پنتازوم همراه باشید.

 ادمین صفحه اینستاگرام کیست و چه وظایفی دارد؟

 واژه admin مخفف شده کلمه administerator و به معنای مدیر است.

 پس ادمین اینستاگرام به کسی گفته می شود که در اصل مدیریت یک پیج یا صفحه اینستاگرام را بر عهده دارد. هر کسب و کار کوچک و بزرگی این روزها نیاز دارد یک صفحه تجاری در اینستاگرام داشته باشد، تا بتواند از طریق آن بیزینس خود را معرفی کنند، فالوور جذب کند، مشتری دست به نقد و پروپاقرص پیدا کند و در نهایت کسب و کارش را به یک برند تبدیل کند.

اگر شما هم کسب و کاری دارید که می خواهید نام و آوازه ای برای خود دست و پا کند، باید پیجی پر قدرت و اثرگذار داشته داشته باشید.

در اصل باید سفت و سخت اینستاگرام را بچسبید و فرصت‌ها را روی هوا بدزدید. اگر از آن کسانی هستید که عادت دارند همه کارهایشان را خودشان انجام دهند که بسم الله. در غیر این صورت حتما یک مدیر توانمند و خلاق پیدا کنید که به کار خود تسلط کامل داشته باشد.

رعایت موارد زیر از شما یک ادمین تمام عیار می سازد:

 1.انتشار منظم پست و استوری

زمانی که تازه اینستاگرام باب شده بود،  فقط پست گذاشتن مد بود. اما کم‌کم مدیران اینستاگرام با ایده گرفتن از سایر شبکه‌های اجتماعی پای استوری را هم به این پلتفرم باز کردند.

این روزها استوری ها هم مانند پست ها نقش تاثیرگذاری در رشد پیج دارند. پس برای اینکه بهتر دیده شوید باید به صورت مداوم و منظم پست و استوری منتشر کنید. ارسال منظم محتواها به مخاطب شما این موضوع را القا می‌کند که واقعاً در کار خود حرفه ای هستید.

 در اوایل کار شاید کمی برایتان سخت باشد، اما اگر برنامه‌ریزی داشته باشید پس از گذشت یک ماه این کار جزئی از وجودتان خواهد شد که حتی اگر بخواهید هم نمی توانید آن را ترک کنید.

دختری با نماد لایک اینستاگرام

 2.محتوا سازی حرفه ای

خیال نکنید اینستاگرام فقط جای کسانی است که دوربین به دست از مسافرت‌ها، رستوران رفتن ها و لحظات شادی خود عکس منتشر می کنند.

 اینها فقط یک طرف ماجرا است و بیشتر کار افراد بیکار، سلبریتی ها و یا کسانی است که می‌خواهند داشته‌های خود را به رخ بکشند و یا خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشهور کنند.

بین یک پیج تجاری و صفحه شخصی از زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد.

 برای شما که یک کسب و کار دارید موضوع جور دیگری است، زیرا یکی از اصلی ترین وظایف ادمین اینستاگرام محتواسازی حرفه‌ای است.

 برای اینکه بتوانید در محتوا سازی موفق باشید در ابتدا باید یک تقویم محتوایی ایجاد کنید. بر اساس این تقویم باید محتوا های ناب و دسته اول منتشر کنید، چیزی که از ذهن خلاق خودتان تراوش پیدا کرده باشد، نه یک کپی تمام عیار از محتواهای دیگران!!!

برای اینکه اصالت خود را به اثبات برسانید باید محتوای یونیک و اصیل تولید کنید، محتوایی که نیاز کاربران را رفع کند و جواب سوالات آنها را به درستی بدهد.

 

3.افزایش فالوور های پیج

تمام کارهایی که یک مدیر اینستا انجام می‌دهد، در جهت رشد صفحه و افزایش فالوور های پیج است. به همین علت توانایی بالا بردن این رقم هنر میخواهد و یکی از اصلی ترین وظایف ادمین اینستاگرام محسوب می‌شود.

 سوالی که ذهن خیلی‌ها را درگیر می‌کند، این است که چرا هر کاری می کنند پیجشان موفق نیست و مانند خیلی از رقبا رونق ندارد؟

برای اینکه با یک قیافه درهم و آویزان و دلی پر از حسرت صفحات رقبا را دنبال نکنید و فالوورهایشان را نشمارید، موارد زیر را به کار بگیرید:

  • از عکس های جذاب استفاده کنید.
  • محت وای با کیفیت تولید کنید.
  • کپشن های مخاطب پسند بنویسید.
  • منحصر به فرد باشید.
  • از هشتگ مرتبط استفاده کنید.
  • تعامل با کاربران را بالا ببرید.
  • از دانسته های دیگران استفاده کنید.

موارد دیگری هم هستند که با پرداخت پول باعث افزایش دنبال کنندگان می شوند مانند:

  • تبلیغات در پیج های بزرگ
  •   استفاده از ربات اینستاگرام
  • خرید فالوور فیک

البته این مورد آخر را اصلا به شما پیشنهاد نمی کنیم.

لایک و کامنت اینستاگرام

4.افزایش لایک و کامنت پست ها

الگوریتم اینستاگرام هر ساله در حال تغییر است. یکی از این الگوریتم ها تاثیر افزایش لایک و کامنت پست ها در رشد پیج است. در واقع اگر شما هزاران هزار دنبال کننده داشته باشید ولی نتوانید از آنها لایک و کامنت بگیرید، همه تلاش هایتان بر باد خواهد رفت.

اگر بخواهید پست های شما بیشتر مورد توجه اینستاگرام قرار بگیرند و در نتیجه رتبه بالاتری بگیرید باید بتوانید مخاطبان را ترغیب به عکس العمل کنید. وقتی تعداد لایک پستی بالا می‌رود، احتمال نمایش در تب اکسپلورر هم بالاتر می‌رود. این امر به تنهایی در جذب مخاطبان بسیار تأثیرگذار است.

روش های گرفتن لایک و کامنت از مخاطبان:

  • برگزاری مسابقه
  • برون سپاری پیج به دست اینفلوئنسرهای کاربلد
  •  درخواست مستقیم از کاربران برای کامنت گذاشتن و لایک کردن
  • نمایش پست  های متفاوت و شوکه کننده

 

5.حفظ امنیت پیج و فالوورها

وقتی یک پیج پرطرفدار دارید در واقع تضمین می کنید که به بهترین شکل به دنبال حفظ امنیت آن هستید. از ابتدایی ترین کارها در جهت حفظ امنیت می توان به قرار دادن یک پسورد قوی برای جلوگیری از هک صفحه اشاره کرد.

همچنین یکی از کارهایی که جزو وظایف ادمین اینستاگرام است، پیگیری مداوم رفتار کاربران و حذف، بلاک و یا ریمو‌کردن دنبال کنندگانی است که رفتارهای خارج از عرف دارند. شما نباید به خاطر از دست دادن برخی از دنبال کنندگان چشمتان را بر روی رفتارهای نامتعارف و اعصاب خورد کن ببندید. با اینکار آرامش پیج خود را بهم می زنید.

 6.آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی

 برای یک ادمین اینستاگرام آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی از نان شب هم واجب تر است. اگر بخواهید حرفی برای گفتن داشته باشید، باید کار با این نرم افزارها را بلد باشید. از فتوشاپ که بگذریم نرم افزار مختلفی هستند که می‌توانند در جهت جراحی پست و ساخت استوری های منحصر به فرد به مدیران صفحات اینستاگرام کمک کند.

ابزارهای زیر میانبرهایی هستند که در تهیه جذاب ترین پست ها بسیار پرطرفدار هستند:

ابزارهای ویرایش ویدئو

  • ابزار vivabideo
  • برنامه inshot
  • اپلیکیشن video show
  • ابزار kinemaster

 

ابزارهای ویرایش تصویر

  • ابزار canava
  • اپلیکیشن متن نگار
  • ابزار adobe lightroom
  • برنامه کاربردی snapseed

 7.خلاقیت در تولید محتوا

خلاقیت در تولید محتوا از وظایف ادمین اینستاگرام است. یکی از معضلات بزرگی که دیر یا زود گریبان گیر هر ادمینی خواهد شد عدم خلاقیت در تولید محتوا است. از آنجایی که یک ادمین باید به طور مداوم و پیوسته پست گذاری کند، زمانهایی خواهد آمد که هیچ ایده ای به ذهنش خطور نمی کند و  نمی تواند خلاقیت داشته باشند. در اینجا تفاوت بین حرفه ای ها و آماتورها مشخص می‌شود. مطمئنا تازه کارها هیچ ایده ی جذابی برای ادامه نخواهند داشت.

برای اینکه بتوائید همیشه با دست پر به تولید محتوا بپردازید، از راه های زیر کمک بگیرید:

  • آنالیز رفتار رقبا و ایده گرفتن از آنها
  • استفاده از نظرات کاربران و پست سازی در جهت رفع مشکل آنها
  • ایجاد محتوای مناسبتی
  • جمع آوری سوالات کاربران در استوری ها
  •  بهره مندی از کتاب های مرتبط
  •  استفاده از هشتگ ها در جهت ایده یابی

البته گهگاهی و برای تنوع بد نیست از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تولید محتوا اینستاگرام کمک بگیرید، همیشه نیاز نیست راههای سخت را امتحان کنید. گاهی به خود استراحت دهید.

مطالب مرتبط:

با خیال راحت و بدون دغدغه تولید محتوا و مدیریت اینستاگرام را به ما بسپارید.

هشتگ همراه با لوگوی اینستاگرام

8.توانایی استفاده از هشتگ مناسب

 از دیگر وظایف اینستاگرام توانایی استفاده از هشتگ مناسب است. هشتگ ها راهی مناسب برای پیداکردن مطالبتان به دست کسانی است که دنبال آن می گردند.

نرم افزارهای زیر در پیدا کردن هشتگ مناسب به شما کمک می کند:

  • برنامه intag
  • ابزار Hashto
  • ابزار toptag

 9.مدیریت تبلیغات

زمانی که تعداد کاربران شما بالا می روند می توانید از طریق گرفتن تبلیغات به درآمد مناسبی برسید. البته باید توجه داشته باشید که یکی از وظایف ادمین اینستاگرام مدیریت صحیح تبلیغات است. این یعنی هر تبلیغی را به خورد مخاطب ندهید. کاربران فضای مجازی بسیار بی وفا هستند و به دنبال بهانه برای ترک شما می گردند، پس با مدیریت درست تبلیغات در زمان و جای مناسب بهانه به دست آنها ندهید.

 10.روحیه انتقادپذیری بالا

یک ادمین اینستاگرام باید روحیه انتقادپذیری بسیار بالایی داشته باشد. حتماً می‌دانید که همه مردم مثل هم فکر می‌کنند پس بدانید حتی اگر از نظر خودتان محتوای تولید کرده اید که ردخور ندارد، باز هم کسانی هستند که یک عیب و ایراد از درون آن بیرون بکشد.

در ضمن باید قبول کنید که همیشه هم محتوا های شما جذاب نیستند. به همین خاطر باید آستانه تحمل خود را بالا برده و ظرفیت انتقاد پذیری داشته باشید. چه بسا از دل همین انتقادها ایده های ناب برای تولید محتوای بهتر پیدا کنید.

البته هیچ انتقادی نباید باعث شود که در رسیدن به اهدافتان سرد شوید.

 

سخن پایانی

 تمام چیزی که به آن پرداختیم جزو وظایف ادمین اینستاگرام محسوب می‌ شد. مواردی که در کوتاه‌ترین زمان هم تضمین کننده رشد پیج، افزایش فالوور و در نتیجه رشد چشمگیر درآمد خواهد بود. برای موفق شدن همیشه به روز باشید.

با مشاوره بازایابی اینستاگرام تمام موانع را پشت سربگذارید و کسب وکارتان را رونق دهید.

 

برچسب‌ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاهی فرستاده نشده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید

شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

logo-samandehi
اطلاعات بیشتر