محتوای سبز

محتوای سبز چیست؟ آیا به افزایش بازدید کمک می کند؟!

5/5 - (3 امتیاز)

محتوای سبز چیست : محتوای سبز که در زبان انگلیسی با اصطلاح Evergreen Content بیان می شود به معنای محتوایی است که برای مدت زمان طولانی تری ماندگاری داشته و به عبارتی با گذشت زمان از ارزش آن ها کاسته نمی شود. در این مطلب از وبلاگ پنتازوم به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

محتوای همیشه سبز چیست ؟

محتوای همیشه سبز اصطلاحی است که در دنیای تولید محتوا به کار می رود.

این نوع محتوا برای مدت زمان طولانی معنا و مفهوم و کاربرد خود را حفظ می ‌کند.

بسیاری از محتوایی که در اینترنت منتشر می شود تاریخ انقضاء دارند. این محتواها بعد از گذشت آن زمان کاربرد اولیه خود را نداشته و ارزش خود را از دست می دهند.

 محتوای سبز تاریخ مصرف نداشته و برای زمان طولانی اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار می دهد. این مدل از تولید محتوا کلید جذب مخاطبان بیشتر و کمک به توسعه کسب و کار شما است.

 

تولید محتوای سبز به نوع کسب و کار شما نیز بستگی دارد.

در برخی از حوزه ها ایجاد این نوع محتوا بسیار دشوار است چرا که به صورت مدوام تغییرات صورت می گیرد.

برای مثال محتوایی که در یک سایت خبری منتشر می شود، ممکن است حتی بعد از گذشت چند ساعت ارزش خود را از دست بدهد.

در حوزه فناوری و تکنولوژی نیز تغییرات به طور مداوم انجام می شوند و به همین خاطر تولید محتوا در این حوزه کار سختی است. در مقابل در برخی از حوزه می توان ساده تر محتوایی ایجاد کرد که برای مدت زمان زیادی تازگی داشته باشد و مخاطب های خوبی را به سمت سایت شما هدایت کند.

تولید محتوای تخصصی و سبز به مهارت، تخصص، تجربه و هوشمندی نیاز دارد.

شما باید در ابتدا تسلط کافی بر حوزه فعالیت خود داشته باشید و سپس مخاطب های خود را شناسایی کنید. شما باید بدانید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزهایی هستند تا بتوانید نیاز آن ها را پوشش دهید.

بعد از ایجاد و منتشر کردن محتوا باید هر از چند گاهی آن ها را به روز رسانی کنید تا تازگی مطلب را حفظ کنید. تولید محتوای سبز می تواند یکی از ایده های تولید محتوای تبلیغاتی برای کسب و کارها باشد. مفید و بسیار کاربردی.

 

محتوای سبز
محتوای سبز

دلایل اهمیت محتوا سبز :

1. با منتشر کردن محتوای سبز در وب سایت خودتان ، همیشه این احتمال وجود دارد که کاربران جدیدی پیدا کنید. وجود این نوع محتوا در وب‌ سایت شما باعث می شود تا در طول مدت زمان طولانی، مخاطب های جدید جذب شما شوند. مهم ترین دلیل برای اهمیت این نوع محتوا شاید همین ویژگی باشد که نیازی نیست به طور منظم آن را به ‌روز کنید و یا تغییراتی در آن ایجاد کنید.

از دیگر مزیت های این نوع محتوا این است که باعث می شود کاربران همواره با وبلاگ شما در تعامل باقی بمانند. البته این نکته را فراموش نکنید که محتوای سبز باید محتوای جذاب و ارزشمند باشد.

۲.  این نوع محتوا می‌ تواند کمک کند که در درباره‌ یک موضوع خاص، در نتایج برتر گوگل نمایش داده شوید.

تلاش و وقت گذاشتن برای تولید محتوای سبز باعث می شود تا کاربر همیشه شما را انتخاب کند. حمایت کاربران باعث می شود تا گوگل هم متوجه خوب بودن محتوای شما شده و کم کم رتبه شما را در نتایج جستجو بهتر می کند. همین روند باعث می شود تا روز به روز کاربران بیشتری به وب سایت شما مراجعه کرده و آمار بازدیدکنندگان شما افزایش پیدا کند. این نوع محتوا برای وب‌ سایت شما بازدید‌های دائمی و ماندگار ایجاد می کند و حتی می ‌تواند برای مدت زمان طولانی تر آمار  بازدید های شما را بالا نگه دارد.

۳. احتمال بک لینک گرفتن با محتوای سبز بسیار بالا است.

به خاطر این که محتوای همیشه سبز، ماندگاری بالائی داشته و می تواند برای مدت زمان طولانی کاربرد داشته باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که سایت ‌ها و منابع دیگر به سایت شما لینک بدهند.

اگر مطلب سبزتان دارای ارزش بسیار زیادی باشد می تواند به‌ عنوان یک مرجع در موضوع مورد نظر عمل کرده و سایت ها و وبلاگ های دیگر آن را برای لینک‌ دهی استفاده کنند. این یکی دیگر از دلایل اهمیت محتوای سبز است و از این طریق می توانید بازدید های بیشتری داشته باشید.

محتوای سبز
محتوای سبز

چند ایده کاربردی برای نوشتن Evergreen Content

ممکن است هنوز هم برای شما ابهاماتی درباره محتوای سبز وجود داشته باشید. برای این که بهتر بتوانید محتوای سبز برای وب سایتتان ایجاد کنید به چند ایده اشاره می کنیم تا درک بیشتری از موضوع داشته باشید.

  1. اولین ایده مربوط به محتوای روش استفاده از یک وسیله خاص است. این وسیله می تواند هر چیزی مثل یخچال، لپ تاپ، تلفن همراه و … باشد. تا زمانی که وسیله مورد نظر شما توسط مردم استفاده می شود، محتوای شما هم کاربرد خواهد داشت. سعی کنید که محصول مورد نظر را نقد و بررسی کرده و روش استفاده از آن را با جزئیات کامل توضیح دهید، به طوری که تمام سوالات احتمالی کاربر را پاسخ دهد.
  2. محتواهای آموزشی نیز نوع دیگر از محتوای همیشه سبز هستند. شما می توانید موضوعات مربوط به کسب و کار خود را به صورت رایگان آموزش دهید و از این طریق کاربران را به سمت خود جذب کنید. این نوع محتوا می تواند نیازهای کاربران را برطرف کند به همین خاطر یک محتوای همیشه سبز است.
  3. محتواهایی که در باره موضوعات تاریخی صحبت می کنند نیز هیچوقت قدیمی نمی شوند. چرا که تاریخ عوض نمی شود و با این که ذاتا قدیمی است اما همیشه تازگی خود را دارد.
  4. به سوالات رایج مربوط به کسب و کارتان پاسخ دهید. این سوالات معمولا برای کاربران پیش می آید و بار ها تکرار می شود. بنابراین با پاسخ گویی به این سوالات می توانید یک محتوای همیشه سبز ایجاد کنید.

 

این موارد نمونه هایی از محتوای سبز بودند که می توانید از آن ها ایده بگیرید. در هر کسب و کاری می توانید این نوع از محتوا را ایجاد کرد و از آن برای افزایش بازدید به صورت طولانی مدت استفاده کرد. این باعث می شود که رتبه سایت شما در گوگل افزایش پیدا کند، در بین مخاطبان اعتبار کسب کنید، فروشتان بیشتر شود و خیلی از مزایای دیگر …

تولید محتوا یک موضوع بسیار جدی در موفقیت کسب و کار شماست. تمامی سایت های موفق از جمله دیجی کالا، علی بابا، الی گشت، تبیان، ورزش 3 و .. با استراتژی محتوایی خوب توانسته اند به موفقیت برسند.

جای شما در بین برندها خالی است! پنتازوم به شما کمک می کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید. هر روزی که زودتر شروع کنید، ده ها قدم جلوتر از رقبا هستید. 

برای مشاوره رایگان برای تولید محتوا یا در صورتی که نیاز به آموزش در حوزه ی تولید محتوا را دارید، همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس حاصل فرمایید یا در تلگرام پیام ارسال کنید. (برای لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)

شماره مستقیم پشتیبانی : 09223896531

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در آپارات دنبال کنید
@pentazoom
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در یوتیوب دنبال کنید
@pentazoom

مقالات مرتبط در پنتازوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *