تولید محتوا برای گوگل

تولید محتوا برای گوگل | 20 نکته واقعا مهم که نمیدانستید!

5/5 - (3 امتیاز)

تولید محتوا برای گوگل می‌تواند مسیر کسب و کار شما را درخشان‌تر کند به گونه‌ای که جذاب بودن محتوا برای گوگل یعنی رونق در کسب و کار و صنعت شما و نهایتا رسیدن به رضایت کاربر، کسب درآمد و سود بیشتر. در این مقاله از آموزش های پنتازوم، نقشه مسیر موفقیت کسب و کار آنلاین شما را در گوگل ترسیم کرده‌ایم و در ادامه قرار است به سوالات زیر پاسخ بدهیم:

  1. چطور محتوای گوگل‌پسند ایجاد کنیم؟
  2. راه‌های معرفی خود به گوگل چیست؟
  3. چطور با تولید محتوا برای گوگل بازدید از سایت خود را افزایش دهیم؟
  4. مهم‌ترین تکنیک‌های سئو محتوا شامل چه مواردی هستند؟
  5. تولید محتوای حرفه‌ای چه اصولی دارد؟

همه ما می‌دانیم که در شلوغی بازار گوگل، نهایتا شخص و کسب و کاری پیروز می‌شود که در کنار داشتن خدمات و محصولات باکیفیت و متناسب با نیاز مخاطب، توانایی ارائه بهینه خدمات و محصولات خود را برای کاربران داشته باشد. هر مشتری که در پنتازوم سفارش تولید محتوا داشته باشد، محتوای مناسب گوگل از ما دریافت می کند! ممکن است یک کسب و کار کیفیت بسیار خوبی در ارائه محصولات یا خدماتش داشته باشد اما تعداد مشتریان زیادی نداشته باشد. این نوع کسب و کارها نیازمند پیدا کردن یک مسیر درست برای معرفی سایت ارائه‌دهنده محصولات یا خدمات خود به کاربران و گوگل هستند.

انواع تولید محتوا برای گوگل
انواع تولید محتوا برای گوگل

این صفحه راهنما پنتازوم را تا انتها دنبال کنید تا با شناختن نکات کلیدی ایندکس شدن صفحه خود، مخاطبان را روانه بازار خود کنید.

ایندکس شدن در گوگل یعنی چه؟

قبل از شناخت نکات مهم برای ایندکس شدن، بهتر است در ابتدا با مفهوم ایندکس آشنا شوید. ایندکس از لحاظ لغوی به معنی فهرست شدن است به طوری که وقتی در ابتدای این صفحه از تولید محتوا و ایندکس شدن صحبت کردیم به این معنا بود که صفحات سایت شما در صفحات موتورهای جستجو مثل گوگل لیست می‌شوند.

به زبان ساده‌تر وقتی کاربر کلمه‌ای را جستجو می‌کند و از امکانات جستجوی گوگل استفاده می‌کند، موتورهای جستجوگر گوگل به بررسی و کاوش سراسر وب می‌پردازند تا صفحات و اطلاعات مفید را که بر اساس قواعد سئو ایجاد شده‌اند، در اختیار کاربر قرار دهند.گوگل صفحاتی را به کابر نمایش می‌دهد که از قبل ایندکس شده‌اند یعنی از قبل به دیتابیس گوگل اضافه شده باشند.

گوگل بر اساس معیارهای خود تشخیص می‌دهد که سایت شما ارزش ایندکس شدن دارد یا خیر و شما در ادامه با روش‌هایی ارزشمند برای ارزشمندشدن محتوا و صفحه خود آشنا می شوید. البته ما برای مشتریان پنتازوم از ترفندهای افزایش سرعت ایندکس در گوگل استفاده می کنیم.

1. تولید محتوا برای گوگل و تخصص (Expertise)

یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل برای ارزیابی، الگوریتم EAT است که مخفف کلمات تخصص، اعتبار و اعتماد است.

تولید محتوا برای گوگل باید به صورت حرفه‌ای و با به کارگیری نویسندگان و متخصصان حرفه‌ای جمع‌آوری و پردازش شده باشد. وبسایت شما باید به گوگل ثابت کند که دانش بالایی در زمینه محتوای تولید شده دارد. علاوه بر آن محتوایی که برای یک متخصص نگارش می شود باید ارزشمند باشد.

برای اثبات تخصص خود به گوگل نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1.  مطالب قابل فهم بنویسید، چرا که مخاطبان متفاوتی قرار است با سرچ کلمات به سایت شما برسند.
  2. با استفاده از مفاهیم ساده محتوایی جامع بنویسید که بتواند پیچیده ترین مفاهیم را به کاربران انتقال دهد.
  3. موضوع محتوا را از همه جوانب بررسی کنید تا پاسخگوی نیازهای مخاطب باشد.
  4. تیترهای مهمی که در حوزه مورد نظر جستجو می شوند را در تولید محتوا مقاله استفاده کنید.

2. تولید محتوا برای گوگل و اعتبار (Authoritativeness) 

سنجش اعتبار توسط گوگل با محبوبیت شما از طرف سایت‌های دیگر ارتباط مستقیم دارد. هر چه سایت‌های دیگر ارجاع بیشتری به مطالب و صفحات شما دهند گوگل آن را منبع موثق‌تری برای ایندکس شدن به شمار می‌آورد. گوگل به دنبال این است تا میزان اعتبار شما نزد دیگر فعالان حوزه کاری شما را بسنجد.

وقتی سایت و محتوای شما بین دیگر سایت‌ها و محتواها به عنوان منبع اطلاعاتی مورد استفاده قرار گیرد، شما مشهور می‌شوید و این موضوع مورد توجه گوگل قرار میگیرد.

برای لینک دادن سایت‌های دیگر به سایت خود در بهترین حالت باید کیفیت مطالب خود را بهینه‌سازی کنید تا دیگر سایت‌ها به طور طبیعی شما را به کاربران خود معرفی کنند. روش دیگری که این شرایط را شبیه سازی کنید، استفاده از خدمات رپورتاژ است. دقت کنید که در این کار زیاده روی نکنید! زیرا ممکن است باعث پنالتی سایت شما شود. اصولا از نظر گوگل دریافت لینک با پرداخت وجه قابل قبول نیست! (همان کاری که در دریافت خدمات رپورتاژ از سایت های خبری می کنیم در واقع از نظر گوگل تایید شده نیست. ما باید این کار را به شکلی انجام بدهیم که کاملا طبیعی به نظر برسد)

تولید محتوا بر اساس الگوریتم گوگل
تولید محتوا بر اساس الگوریتم گوگل

3. تولید محتوا برای گوگل و اعتماد (Trustworthiness)

جلب اعتماد مخاطب و کاربر برای گوگل اهمیت زیادی دارد به گونه‌ای که شما باید نیاز مخاطب هدف خود را به طور کامل رفع کنید و محتوایی در راستای سوالات و خواسته‌های مخاطب در گوگل انتشار دهید.

موارد زیر می‌تواند به شما برای اعتمادسازی گوگل کمک کند: 

  1. محتوای خود را با در نظر گرفتن نیازهای کاربر بنویسید.
  2.  توضیحات و مطالب خود را بر اساس واقعیت درج کنید.
  3. در محتوای خود تنها به نقاط قوت یک سوژه نپردازید بلکه نقاط ضعف را هم در نظر بگیرید.
  4. در صفحه خود قسمت سوالات کاربر را بررسی کنید و در کوتاه‌ترین زمان پاسخ دهید.

4. تولید محتوا عالی

اگر می‌خواهید موتورهای جستجوگر گوگل روی محتوای شما حساب کنند و به دیده شدن شما کمک کنند بهترین راه ارائه و خلق محتوای عالی است. برای تولید محتوا ارزشمند زمان صرف کنید. اگر تولید محتوا به صورت اصولی انجام شده باشد، نه تنها همه ی هزینه هایی که کردید برمی گردد بلکه چندین برابر هزینه، درآمد خواهید داشت.

ترفندهای زیر را هنگام خلق محتوای عالی به کار ببرید:

  1. روی عناوین خود کار کنید و بهترین آنها را ارائه دهید.
  2. منبع محتوای خود را مشخص کنید و از منابع تایید شده استفاده کنید.
  3. از تصاویر و ویدیوهای مرتبط استفاده کنید.
  4. هنگام نوشتن همواره نیاز مخاطب را در نظر بگیرید.
  5. مقدمه را جدی بگیرید زیرا اولین چشم‌انداز سایت شما است.

یادتان باشد تولید محتوای برای گوگل بازتابی از کسب و کار یا محصول و شرکت شما است بنابراین کاربر را درگیر محتوای جذاب خود کنید تا با شناخت بهتر برند شما، مشتری دائمی آن شود.

5. اصیل بودن محتوا: سرقت ادبی نکنید

گوگل محتواهای کپی‌شده یا به بیان دیگر تکراری را دوست ندارد پس باید اصول گوگل را رعایت کنید و برای به دست آوردن رتبه در گوگل از محتواهای غنی و با کیفیت استفاده کنید. گوگل مملو از اطلاعات تکراری و مطالب کپی شده است. بنابراین سعی کنید متفاوت عمل کنید و زمانی را صرف بازبینی و تولید محتوای دست نخورده کنید.

درست است که کپی کردن راه آسانی برای ایجاد محتوا است اما گوگل با ریزبینی صفحات کپی شده را شناسایی میکند و آنها را بی‌کیفیت و بی‌اعتبار در نظر می‌گیرد، بنابراین سایت شما را به عنوان یک منبع مطمئن به کاربران پیشنهاد نمی‌کند.

می‌توانید از صفحات ارزشمند گوگل استفاده کنید اما برای خلق محتوای خود به صورت ابتکاری و متفاوت عمل کنید. به گونه‌ای که مخاطب هنگام مطالعه مطالب شما راهکارها و اطلاعات جدیدی را کشف کند.

سرقت ادبی نکنید

6.استفاده از بک لینک

مبحث ساخت بک لینک به سه دسته تقسیم می‌شود: کلاه سفید، کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه که در دسته کلاه سفید  سایت‌های دیگر به صورت طبیعی به سایت شما لینک می‌دهند و محتوای شما برای استفاده از لینک دهی کلاه سفید باید باکیفیت و حرفه‌ای باشد. (این جذاب‌ترین راه برای لینک دهی و کلیک گرفتن است).

در روش کلاه خاکستری تولید کننده محتوا از ترکیب قواعد کلاه سفید و کلاه سیاه استفاده می‌کند. برخی تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری به شرح زیر است:

  1. از شبکه‌های اجتماعی بک لینک بگیرید.
  2. ظاهر وبسایت را تغییر دهید تا وانمود کنید که سایت شما به روزرسانی می‌شود.
  3. به همه مخاطبان امکان نظردهی دهیم.
  4. از چند سایت محتوا بردارید و به صورت حرفه‌ای آنها را تغییر دهید.
  5. رپورتاژ آگهی انتشار دهید.

در روش سئو کلاه سیاه شما با استفاده از تکنیک‌هایی ربات‌های گوگل را فریب می‌دهید و در کمترین زمان رتبه خود را افزایش می‌دهید. در واقع این تکنیک‌ها با الگوریتم‌های استاندارد گوگل در تضاد است اما می‌توانید با استفاده از آنها گوگل را دور بزنید. 

برخی روش‌های استفاده شده در سئو کلاه سیاه را در ادامه می‌خوانید: 

  1. استفاده از عنوان‌های جذاب ولی نامرتبط مانند: 100 درصد رایگان، باورنکردنی، استثنایی
  2. خرید بک لینک از طریق پرداخت پول به سایت‌های مرتبط
  3. به کار بردن کلمات کلیدی زیاد 
  4. قرار دادن لینک وبسایت در نظرات یک وبسایت دیگر
  5. بهینه‌سازی بیش از حد سایت

7. افزایش سرعت صفحه را جدی بگیرید!

سرعت بارگزاری سایت‌های ایرانی باید چیزی بین 3 الی 7 ثانیه باشد. اگر زمانی این مقدار طولانی‌تر شد باید به بررسی نکاتی بپردازید تا از کلافه‌شدن مخاطب هنگام مراجعه به سایت خود جلوگیری کنید.

شما می‌توانید با انتخاب هاست و دامنه مناسب، فعال‌سازی قابلیت کش مرورگر، حذف افزونه‌های غیرضروری، بهینه‌سازی تصاویر به افزایش سرعت سایت خود کمک کنید.

8. نرخ کلیک و زمان ماندگاری

نرخ کلیک تعداد و نسبت کاربرانی است که روی لینک مقاله شما کلیک می‌کنند، شما می‌توانید با سئوی محتوای خود، انتخاب عنوان مناسب، محتوای تصویری و ویدیویی خوب به انتخاب کاربر برای کلیک کردن روی صفحه خود کمک کنید.

تصور کنید که مخاطب با یک کلیک وارد سایت شما شد، حال این شما هستید که با جذابیت‌های سایت خود از متن گرفته تا تصویر و رفع نیازهای مخاطب او را در صفحه نگه دارید. باید سعی کنید در تنظیم و گردآوری محتوای خود پیوسته به روز باشید و در بین رقبا حرفی برای گفتن داشته باشید تا مخاطب ماندن در سایت شما را به خروج از آن ترجیح دهد.

فراموش نکنید که شما باید تولید محتوای گوگل را در راستای نیازهای مخاطب هدف خود به سرانجام رسانید.

برای اینکه ماندگاری را در صفحات سایت خود زیاد کنید، می توانید از تکنیک درج انواع ویدئو در سایت استفاده کنید.

9. تجزیه و تحلیل محتوای سایت به کمک گوگل آنالیتیکس

شما با بررسی اطلاعات موجود در گوگل آنالیتیکس می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با ورودی‌ها و خروجی‌های وبسایت خود و کاربران وارد شده به دست آورید که با بررسی آنها می‌توانید محتوای غنی‌تری را برای معرفی به گوگل ارائه دهید.

حالا چطور گوگل آنالیتیکس را فعال کنیم؟ برای فعال سازی Google Analytics می‌بایست ابتدا در google analytics ثبت کاربری انجام دهید. پس از ورود به سایت با وارد کردن اطلاعات خواسته شده یک نام کاربری برای شما ساخته خواهد شد.

ناگفته نماند که ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس به صورت رایگان انجام می‌شود، حالا پس از ثبت نام کاربری و وارد کردن نام وبسایت، کشور و منطقه زمانی خود، با قوانین این سایت موافقت کنید.

سپس کد GA برای شما نمایش داده خواهد شد. با استفاده از این کد رهگیری می‌توانید گوگل آنالیتیکس را در سایت خود فعال کنید. حالا می‌توانید سایت و رفتار کاربر خود را با استفاده از آمار تحلیل کنید.

10. تولید محتوا مبتنی بر سئو

این روزها کلمه سئو، واژه آشنایی است. چرا که نیاز اولیه همه وبسایت‌ها سئو کردن محتوای خود برای بهتر دیده شدن در گوگل و نهایتا جلب توجه مخاطب است. وقتی کلمه‌ای را در گوگل سرچ می‌کنید به اولین سایت‌هایی که جلوی چشم شما خودنمایی میکنند نگاهی بیاندازید. این خودنمایی به وسیله سئو انجام شده است.

هدف نهایی وبسایت‌ها تبدیل کردن مخاطبان خود به مشتری است و این کار بدون سئو در تولید محتوا امکانپذیر نیست.

از ترفندهای تولید محتوا مبتنی به سئو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از کلمات کلیدی در صفحه استفاده کنید و آنها را در محتوا پراکنده کنید
  2. تصاویر را با استفاده از ابعاد، حجم و کیفیت مناسب بهینه کنید
  3. لینک‌دهی داخلی و خارجی را فراموش نکنید
  4. از انتخاب عناوین جذاب و مرتبط غافل نشوید
  5. به صورت روان و ساده بنویسید
  6. از محتوای آموزشی، سرگرم‌کننده و کاربردی استفاده کنید
  7. اجرا شدن محتوا در موبایل خود را بررسی کنید

11. اعتبارسازی از طریق لینک‌سازی داخلی

تصور کنید شخصی در حال خواندن مطلبی در سایت شما است و همزمان لینک‌هایی را مشاهده می‌کند که با کلیک روی آنها می‌تواند به آگاهی بیشتر خود از موضوعات مورد نظر خود دست یابد.

حال این موضوع دو سر سود است چرا که هم به مخاطب برای یافتن مطالب مشابه کمک کرده‌اید و هم به رتبه‌گیری سایت خود.

گوگل برای زمانی که مخاطب در سایت شما می‌چرخد و برای خواندن مطالب و دیدن صفحات شما اختصاص می‌دهد اهمیت ویژه‌ای قائل است و هر چه آن زمان بیشتر باشد شما نزد گوگل از اعتبار بیشتری برخوردار خواهید شد. پس سعی کنید با هوش خود در پاراگراف‌های مطالب جدید، لینک‌سازی مطالب قدیمی خود را فراموش نکنید و با یک تیر چند نشان بزنید.

12. صفحات کم کیفیت را حذف کنید!

بهتر است به صفحات وبسایت خود در یک دوره زمانی مشخص سر بزنید و به آنها سر و سامان دهید. در این میان باید صفحات با محتوای بی‌ارزش، صفحاتی که دارای محتوای قدیمی هستند و همچنین صفحاتی که شامل اطلاعات نامربوط هستند را حذف کنید.

نباید اجازه‌ دهید که محتوای ارزشمند شما قربانی محتواهای کم کیفیت شما شوند و هنگام تولید محتوا برای گوگل باید صفحات خود را بهینه کنید.

برای اینکه این کار را کنید، پیشنهاد می کنیم وارد داشبورد گوگل وبمستر خود شوید و صفحاتی که بازدید ندارند بررسی کنید. اگر این صفحات کیفیت مناسبی از نظر محتوای تولید شده ندارند، آن ها را حذف کنید. با بررسی دقیق تر وب مستر ممکن است به این نتیجه گیری برسید که تعدادی از صفحات را با هم مرج کنید. در این صورت محتوای یکی را به دیگری منتقل کنید پس لینک اولی را روی دومی ری دایرکت کنید. (با افزونه سئو رنگ مث به راحتی می توانید این کار را انجام بدهید!این افزونه در ورژن رایگان هم امکانات خوبی به شما ارائه می دهد.)

13. نقشه سایت ایجاد کنید

ایجاد نقشه سایت یکی از مواردی است که به بهبود استراتژی سئو کمک می‌کند به گونه‌ای که اگر حتی بنابراین این مورد را جدی بگیرید.

نقشه سایت دربرگیرنده لیستی از مهم‌ترین صفحات و مطالب آن سایت است که در بخش ریست سایت قرار گرفته است. این لیست به موتورهای جستجوگر گوگل کمک می‌کند تا به راحتی محتواها را شناسایی کره و ایندکس گذاری کنند.

نقشه سایت برای تولید محتوا برای گوگل!
نقشه سایت برای تولید محتوا برای گوگل!

اگر سایت شما وردپرسی است به راحتی با استفاده از افزونه Yoast SEO می توانید برای سایت خود مپ بسازید. برای این کار به قسمت داشبورد سایتتان بروید و گزینه قابلیت‌ها (Features) را انتخاب کنید و حالا گزینه نقشه‌های xml سایت را فعال کنید.

برای سایت وردپرسی خود می توانید از افزونه رنک مث Rank Math هم استفاده کنید. این افزونه با قابلیت های فوق العاده ای که ایجاد نقشه سایت یکی از آن ها است، می تواند به سئو سایت شما کمک زیادی کند.

اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با سایت های وردپرسی کار نمی‌کنید هم نگران نباشید ابزارهای مختلفی برای تولید سایت مپ وجود دارند که می‌توانید با مراجعه به آنها و ثبت نام و مشخصات سایت خود نقشه سایت را دریافت کنید. xml-sitemaps یکی از این ابزارها است.

14. ثبت نقشه سایت در کنسول گوگل

شما نقشه سایت خود را ایجاد کردید و حالا وقت آن رسیده است که آن را برای گوگل ارسال کنید تا گوگل شروع به خزیدن در وبسایت شما و لیست کردن محتوای شما کند.

برای این هدف، ابتدا وارد گوگل سرچ کنسول شوید، روی Sitemaps کلیک کنید و حالا از بخش Add a new sitemap آدرس نقشه سایت خود را بدون دامنه وارد کنید. نهایتا با زدن دکمه SUBMIT سایت شما در گوگل ثبت می‌شود.

کنسول گوگل به شما اطلاعات دقیق و بسیار مفیدی از تعداد کلیک ها، پربازدیدترین صفحات، کلماتی که بازدید کننده ها به وسیله آن به سایت شما مراجعه کردند و موارد مفید دیگر قرار می دهد.

15. انتشار محتوا سایت در شبکه‌های اجتماعی

رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بستری هستند که می‌توانند مخاطب را به سایت شما دعوت و هدایت کنند. نباید نقش این رسانه‌ها را در دنیای امروز فراموش کرد، چرا که یکی از مهم‌ترین منابع برای جذب مخاطب به شمار می‌روند. اینستاگرام. توییتر. تلگرام و واتساپ از جمله شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرمخاطب این روزها هستند.

می‌توانید لینک محصولات، خدمات و مقالات خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا با هر کلیک بر روی آنها به بازدید از سایت شما افزوده شده و نهایتا توجه گوگل را برای ایندکس شدن جلب کنید.

در شبکه های اجتماعی باید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید مثلا در اینستاگرام پاسخگوی سوالات آنها باشید تا مخاطبان را مشتریان دائم خود کنید و با بررسی گزارش‌هایی که شزکت‌های مختلف درباره تحقیقات بازار می‌نویسند آگاه شوید که مخاطبان شبکه‌های اجتماعی مختلف چطور با برندها ارتباط برقرار می‌کنند.

نهایتا با استفاده از اطلاعاتی که کسب کردید در این زمینه با خطای کمتر پیش بروید.

16. محتواهای قدیمی به روزرسانی کنید + 10 مرحله واقعا ضروری!

هیچ چیز در این دنیا ثابت نیست و همه چیز در حال تغییر و پیشرفته‌تر شدن هستند بنابراین شما نیز باید محتواهای قدیمی خود را به روز کنید تا اعتماد گوگل را جلب کنید.

تجربه نشان می‌دهد که گوگل به صفحاتی که طول عمر سه سال یا بیشتر دارند اهمیت نمی‌دهد و بهتر است در جهت تولید محتوا برای گوگل، صفحات قدیمی خود را به‌روزرسانی کنید.

نتیجه بروزرسانی محتوا سایت
نتیجه بروزرسانی محتوا سایت

می‌توانید به سراغ محتواهای قدیمی خود بروید و متن‌ها تصاویر و ویدیوهای جدید به آنها اضافه کنید و یا حتی برخی قسمت‌ها را کم کنید. برای اینکه محتواهای قدیمی را بروز رسانی کنید این مراحل را طی کنید:

1-  کلمه کلیدی مطلب را بازبینی کنید. (شاید نیاز باشد یک صفحه را با چندین کلمه کلیدی بهینه سازی کنید.)

2- تیترهای مهم مربوط به مطلب را با سرچ پیدا کنید. در گوگل جستجو کنید و 10 سایت برتر در صفحه اول را بررسی کنید. تیترهای عالی از همه این سایت ها را در نظر بگیرید و   از  مجموع بهترین موارد آن ها برای مطلب سایت خودتان تولید محتوا کنید.  هم چنین قسمتی در جستجوی گوگل وجود دارد که دیگر کلمات جستجو شده در همان  حوزه ای که  قصد سفارش تولید محتوا را دارید، نشان می دهد. از این کلمات کلیدی در  بروزرسانی تیترهای محتوای قبلی خود استفاده کنید.

3- توضیحات متا و عناوین سئو را بررسی و بازنویسی کنید.

4- از عکس های مناسب و اختصاصی در تولید محتوا سایت استفاده کنید. توضیحات آلت ALT تصاویر را بررسی کنید و متناسب با کلمه کلیدی آن را تغییر دهید. (نکته : از کلمات مشابه هم استفاده کنید! استفاده بیشتر از حد دقیقا کلمه کلیدی در Alt همه تصاویر  توصیه نمی شود)

5- لینک سازی داخلی مطلب را بررسی کنید برای اینکار با مدیر محتوا سایت حتما مشورت کنید!

6- بخش برچسب های مطلب را بررسی کنید. در صورتی که نیاز به استفاده از آن ها نیست، برچسب ها را حذف کنید!

7- دسته بندی مطلب در سایت را بررسی کنید.

8- لینک های خارجی که در مطلب داده اید بررسی کنید.

9- برای محتوا ویدئو درج کنید.

10- محتوا را در هر پلتفرمی که میتوانید بازنشر کنید. ( شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، ردیت، تامبلر؛ و سایت های به اشتراک گذاری رایگان مثل وبلاگ های دیگر ، سایت مداد، سایت  ویرگول و…)

17. جذابیت بصری با بهره‌گیری از تصاویر

تصاویر جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای در صفحات ایجاد می‌کنند و از خسته شدن مخاطب هنگام خواندن و دیدن صفحه جلوگیری می‌کنند بنابراین در تولید محتوا برای گوگل از معجزه تصاویر غافل نشوید.

در واقع تصاویر سکوی استراحتی برای مخاطبان هستند. بنابراین بهتر است از تصاویر با کیفیت و مناسب با موضوع اصلی و هدف مخاطب استفاده کنیم تا به نگه داشتن مخاطب در صفحه کمک کنیم و نهایتا توجه گوگل را برای ایندکس شدن به خود جلب کنید.

همچنین وقتی در حال نوشتن یک محتوای توصیفی هستید گذاشتن تصاویر مرتبط، بازدید سایت را به طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد و حتی استفاده از تصاویر می‌تواند تاثیرگذاری محتوا را بالا ببرد. پس از تصاویر مرتبط غافل نشوید.

18. از فایل Robot.txt استفاده کنید!

رایج‌ترین دلیل استفاده از Robot.txt  محدود کردن دسترسی خزندگان موتورهای جستجو به صفحات سایت‌ها است. اگر سایت شما فایل Robot.txt را نداشته باشد دسترسی به تمام صفحات عمومی شما توسط ربات‌های جستجوگر فراهم است و آنها قادر به ایندکس کردن تمام محتوای سایت شما را دارند.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که چرا نباید اجازه دسترسی به تمام صفحات را به ربات‌های گوگل بدهیم؟ شاید یک مدیر سایت قصد انتشار مطلبی خاص برای مخاطبان خاص خود را دارد و این مطلب شاید نقض کننده برخی قوانین موتورهای جستجوگر باشند بنابراین باید از ایندکس شدن و شناسایی آنها توسط خزنده‌ها جلوگیری کرد.  

برای ایجاد پرونده ربات تی اکس تی مراحل زیر را طی کنید:

  1. یک فایل متنی جدید ایجاد کنید و آن را “robots.txt” بنامید
  2. فایل متنی را در فهرست اصلی وب سایت خود بارگذاری کنید
  3. برای هر زیر دامنه یک پرونده ایجاد کنید
  4. نهایتا با با وارد کردن yourdomain.com/robots.txt در نوار آدرس مرورگر، پرونده robots.txt را بررسی کنید

19. URL Inspection فراموش نشود!

با استفاده از این آپشن شما گوگل را از محتوای جدید خود آگاه می‌کنید. در زیر به برخی کاربردهای این ابزار اشاره شده است:

  1. بررسی وضعیت یک URL خاص
  2. عیب‌یابی یک صفحه از دست رفته
  3. ارسال درخواست ایندکس برای URL هایی که ایندکس نشده‌اند
تولید محتوا برای گوگل
تولید محتوا برای گوگل : استفاده از ابزار وبمستر برای بررسی صفحه

بدین منظور باید به سراغ ابزار انلاین سرچ کنسول بروید و با کلیک روی گزینه URL Inspection ادرس محتوای خود را در آن قسمت قرار دهید.

20. ربات‌ها را شرطی کنید!

برای اینکه ربات‌های جستجوی گوگل را به سمت محتواهای خود بکشانید می‌توانید با زمانبندی کردن محتوا، آنها را شرطی کنید که منتظر بمانند تا در زمان تعیین شده توسط شما مثلا هفته‌ای دوبار یا هفته‌ای سه بار به سایت شما برای دیدن محتواهای جدید سر بزنند.

شما از طریق این روش ربات‌های گوگل را عادت می‌دهید که طبق زمانبندی شما به سایتتان سر بزنند.

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

در این مقاله از سری مقالات پنتازوم، سعی نویسنده بر این بود تا با بررسی و ارائه نکاتی به تولید محتوای شما برای گوگل کمک کند تا با صرفه جویی در زمان خود، بیشترین فرصت را برای اجرا و عملیاتی کردن این راهکارها به کار بگیرید.

پیشنهاد می‌شود برای رتبه‌بندی و قرار گرفتن در رتبه اول گوگل عجله نکنید بلکه با بررسی نقاط قوت و ضعف خود به فرایند اجرا، بازخورد و اصلاح بپردازید تا در بلندمدت نتایج دائمی و قابل اعتمادتری دریافت کنید.

نهایتا اینکه تولید محتوا برای گوگل، می‌تواند جدی‌ترین مسیر برای موفقیت و پیشرفت در کسب کار شما باشد. بنابراین تولید محتوا را جدی بگیرید تا در بین برندهای حرفه‌ای حرفی برای گفتن داشته باشید.

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در آپارات دنبال کنید
@pentazoom
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در یوتیوب دنبال کنید
@pentazoom

مقالات مرتبط در پنتازوم

یک پاسخ

  1. سلام، مقاله‌تون درباره تولید محتوا برای گوگل خیلی جالب بود. سوالی که دارم اینه که برای پیج‌های خاصی مثل پزشکی یا فروش آنلاین، چطور باید استراتژی تولید محتوا رو تنظیم کنیم تا علاوه بر اینکه بهینه‌سازی خوبی داشته باشه، به نیازهای خاص این حوزه‌ها هم پاسخ بده؟ چطور میشه اطمینان حاصل کرد که محتوای تولید شده هم از نظر کیفیت و هم از نظر SEO بهینه هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *