دیجیتال مارکتینگ در دوران کرونا!

دیجیتال مارکتینگ و کرونا : هر چیزی که شما نیاز دارید درباره بازاریابی کسبوکار خود در طی کرونا ویروس بدانید و اینکه چرا بیش از همیشه مهم است که به تلاش های بازاریابی خود ادامه دهید!
اطلاعات زیادی در مورد کووید 19 وجود ندارد. فقط این موارد : اینکه چطور از آن پیشگیری کنید، روش شستشوی دست به چه صورت است، فاصله گذاری اجتماعی چه تاثیری دارد و اینکه اگر شما مبتلا به این ویروس شدید چه اقداماتی باید انجام دهید.
خارج از نگرانی های شخصی، نگرانی های حرفه ای برای صاحبان کسب و کار های کوچک وجود دارد که تلاش می کنند تاثیر مالی بر کسب و کار خود را در طول این زمان به حداقل برسانند.
اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید، احتمالا سوالات مانند نمونه های زیر در ذهن خود دارید:
کووید 19 چه تاثیری روی کسب و کار من خواهد داشت؟
در این زمان چگونه باید کسب و کار خود را بازاریابی کنم؟
آیا در این دوران هم می توانم کسبوکار خود را بازاریابی کنم؟
پاسخ به سوال آخر “بله” است و به این دلیل است که :
در مواقع این چنینی برخی از کسب و کارها تمایل به عقب کشیدن و یا توقف بازاریابی خود دارند، در حالی که باهوشترین کسب و کارها از آن به عنوان فرصتی برای حرکت رو به جلو استفاده می کنند.
شما جزء کدام یک از این دسته هستید؟
شما به عنوان صاحب کسب و کار دو گزینه پیش رو دارید:
روش # ۱ : به عنوان یک قربانی شرایط را قبول کنید و تمام تلاش های بازاریابی خود را متوقف کنید.
روش # ۲ : به رشد کسبوکار خود ادامه دهید و از این فرصت حداکثر استفاده را بکنید.
حالا، ممکن است فکر کنید، ” بله، من ترجیح می دهم تلاش خود را ادامه دهم، اما چطور این کار را انجام دهم؟ چطور می توانم دیجیتال مارکتینگ را در کرونا به بهترین شکل ادامه دهم ؟
اگر ماسک و یا ضد عفونی کننده دست می فروشید، احتمالا نیازی به خواندن این مقاله ندارید! در غیر این صورت با پنتازوم همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و کرونا که می توانید از آن استفاده کنید.
۱. دیجیتال مارکتینگ و کرونا : بازاریابی شبکه های اجتماعی
مردم اکنون بیش از همیشه زمان زیادی را در فضای مجازی سپری می کنند. با تعداد زیادی از بزرگسالان که در خانه کار می کنند، بچه هایی که از خانه در کلاس شرکت می کنند و به طور کلی همه مردم تلاش می کنند تا حد ممکن در خانه بمانند، به همین خاطر در حال حاضر مردم به شبکه های اجتماعی چسبیدهاند! با افزایش دسترسی، تعامل و زمان صرف شده در شبکه های اجتماعی، چرا صاحب یک کسب و کار اکنون باید تصمیم بگیرد که تلاش های بازاریابی خود را متوقف کند؟ برند خود را در جایی که مخاطب هدف شما در حال پرسه زدن است قرار دهید.
2. دیجیتال مارکتینگ و کرونا : بهینهسازی موتور جستجو سئو (SEO)
با توجه به ماهیت کسب و کار شما، آیا این احتمال وجود دارد که مشتریان محصول و یا خدمات شما را در گوگل جستجو کنند؟ اگر اینطور است، SEO یک فرآیند است که می تواند به وب سایت شما کمک کند تا در رتبه های برتر صفحه نتایج گوگل حضور پیدا کند. افرادی که قبلا با (سئو) SEO و تولید محتوا با سئو آشنایی دارند، میدانند که این یک فرآیند است که می تواند کمی زمان ببرد مگر اینکه رقبای شما تلاشهای خود را متوقف کنند. این دقیقا همان چیزی است که برای بسیاری از مشتریان ما اتفاق می افتد؛ رقبای آنها تلاش های دیجیتال مارکتینگ خود را کاهش می دهند و باعث می شوند که مشتریان ما با سرعت بیشتری در گوگل رنک بگیرند.
۳. بازاریابی ایمیلی
به عنوان صاحب کسب و کار، آیا تا به حال درباره مخاطبین خود چیزی یاد گرفتید؟ آیا زمان خوبی برای توقف روابط با مشتریان بالقوه وجود دارد؟ کسب و کار شما چه B2B یا B2C باشد، بازاریابی ایمیلی می تواند راه خوبی برای ارتباط با مشتریان شما باشد. برای کسب و کارهای B۲B این فرصت وجود دارد که مشتریان موجود خود را از طریق خبرنامه های ایمیل پرورش دهند. برای شرکت های B2C و تجارت الکترونیکی، درک کنید که مصرف کنندگان از برند های قابل اعتماد خرید می کنند. اعتماد مشتری به برند در تمام طول عمر کسب و کار شما در حال حاضر و بعد از دوران کرونا ارزشمند است، پس چرا از الان برای برای ایجاد موفقیت طولانی مدت استفاده نکنید؟ بازاریابی ایمیلی راهی خوب برای انجام این کار است.

نکاتی برای چگونگی اجرای فعالیت های دیجیتال مارکتینگ و کرونا
در حالی که بسیاری از مردم اقدامات احتیاطی بر علیه کروناویروس انجام می دهند، مهم است که به خاطر داشته باشید که بسیاری از مردم به این بیماری دچار شده اند و یا کسی را می شناسند که به آن مبتلا شده است. به عنوان یک برند، حفظ سطح حساسیت پیام های شما مهم است. اما اجازه ندهید این ترس شما را فراری دهد! نشان دادن همدلی می تواند باعث شود یک مصرفکننده طرفدار شما باشد و به برند شما احترام گذاشته و به شما توجه ویژه ای نسبت به رقبا داشته باشد. بیایید به چند نکته دیگر درباره دیجیتال مارکتینگ و کرونا نگاهی داشته باشیم.
از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
همانطور که گفتیم، در این مدت از شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده می شود. یک راه برای به حداکثر رساندن مخاطبان در شبکه اجتماعی استفاده از هشتگ های مربوطه است. این به شما کمک می کند تا برند خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. برخی از هشتگ های خوب برای شروع می تواند هشتگ #در_خانه_بمانیم باشد که برای جلوگیری از شیوع کرونا استفاده می شود.
در مورد نحوه برخورد کسبوکارتان با کرونا نگران نباشید.
به این فکر کنید که کسبوکار شما چطور به مردم خدمات ارائه می کند ؟ آیا کاری هست که شما بتوانید به شکل دیگری انجام دهید؟ به عنوان مثال، بسیاری از رستورانها سالنهای غذاخوری خود را بستهاند و در عوض خدمات تحویل درب منزل را ارائه می کنند. این موضوع برند آنها را در نظر مردم محبوب می کند در حالی که هنوز می توانند درآمد کسب کنند. حتی اگر تمام کاری که میتوانید انجام دهید این است که اجازه دهید تیم شما از خانه کار کند این پیغام را به مشتریان خود برسانید! اجازه دهید آن ها بدانند که شما سهم خود را برای پایان دادن به COVID۱۹ انجام می دهید و هنوز فعالیت خود را ادامه می دهید تا به آنها کمک کنید. مشتریان از ارتباط شما با دنیای خارج از حوزه کاری تان خوشحال خواهند شد.
مزایای فعالیت های دیجیتال مارکتینگ و کرونا
در طی این دوره زمانی چه انتظاری می توانید از فعالیت های بازاریابی خود داشته باشید؟ بیایید نگاهی به این مزایا داشته باشیم.
۱. از رقبا جلو بیوفتید!
هر کاری که در حال حاضر انجام دهید که رقبای شما انجام نمی دهند از آن ها پیشی خواهید گرفت. مثل یک مسابقه به دیجیتال مارکتینگ و کرونا فکر کنید. حتی اگر آهسته حرکت کنید، هنوز هم از همه کسانی که اقدامی نمی کنند جلو هستید. طراحی سایت فروشگاهی یکی از روش هایی است که می توانید واقعا در این دوران جلوتر از بقیه حرکت کنید.
۲. در مورد مخاطبان هدف خود بیشتر یاد بگیرید.
همیشه یادگیری بیشتر در مورد مشتری مفید است. مشکلات آنها چیست؟ رفتار خرید آنها به چه صورت است؟ چه چیزی آنها را به سمت خرید سوق می دهد؟ هر چه بیشتر در مورد آنها بدانید، استراتژیک تر می تواند عمل کنید که آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند. انجام تحقیق و بررسی می تواند شما را مجهز به توانایی ایجاد محتوا کند که نیازهای خاص آن ها را نشان دهد. شما می توانید محصول یا خدمات خود را به عنوان راهحل برای مشکلات خاص مخاطب معرفی کنید. صرف زمان برای یادگیری بیشتر در مورد مشتری به شما این امکان را می دهد که در تولید محتوا وب سایت خود استراتژیک باشید.

۳. با مصرف کنندگان بالقوه روابط دوستانه ایجاد کنید.
هر کسب و کاری می تواند از هدایت مشتریان بالقوه از طریق قیف فروش بهره مند شود. چرا این زمان از دست برود؟ از این زمان عاقلانه استفاده کنید تا روابط واقعی با مشتریان احتمالی خود ایجاد کنید و آنها را به یک مشتری دائم تبدیل کنید.
۴. برای خرید مشتریان آماده شوید.
با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها به طور موقت به علت COVID۱۹ تعطیل می شوند گزینههای محدودی برای فروش کالا و خدمات وجود دارد. اگر به کسب و کار خود ادامه می دهید، اجازه دهید مردم بدانند! ادامه دادن به بازار کسب و کار شما از طریق اینترنت می تواند به سادگی به مشتریان اعلام کند که شما مثل همیشه خدمات و کالاهای خود را ارائه می کنید.
منبع : لیف مارکتینگ
۵. خودتان را برای موفقیت آماده کنید.
این احتمالا مهمترین فایده ادامه فعالیت دیجیتال مارکتینگ و کرونا است. بعد از مدتی بالاخره دوران کرونا ویروس تمام خواهد شد. در آن زمان آیا می خواهید دوباره فعالیت های بازاریابی خود را شروع کنید؟ ما می دانیم که اغلب صاحبان مشاغل دارای طرز تفکر بلند مدت هستند، بنابراین اجازه ندهید که کروناویروس شما را از این طرز فکر باز دارد.
حالا زمان متوقف کردن تلاش های بازاریابی نیست، حتی زمان آن است که شما بیشتر در اجرای آن ها استراتژیک باشید.
به ویژه یکی از بهترین فعالیت هایی که می توانید در این دوران انجام بدهید بازاریابی محتوا است.
اگر می خواهید برای بازاریابی در دوران کرونا سرمایه گذاری کنید اما نگران هستید و یا نمی دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید! ما می توانیم هر قدم از مسیر را به شما راهنمایی کنیم. امروز با ما ارتباط برقرار کنید تا مشاوره های لازم را دریافت کنید.
برای مشاوره رایگان برای تولید محتوا یا در صورتی که نیاز به آموزش در حوزه ی تولید محتوا را دارید، همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس حاصل فرمایید یا در تلگرام پیام ارسال کنید. (برای
لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)
شماره مستقیم پشتیبانی : 09223896531
دیدگاهتان را بنویسید