تولید محتوا و بازاریابی : 3 نکته ی واقعا مهم!

تولید محتوا و بازاریابی

تولید محتوا و بازاریابی چه ارتباطی به هم دارند؟! یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی قوی از بخش های مختلف تشکیل شده ‌است. از شبکه ‌های اجتماعی گرفته تا موتورهای جستجو، دانستن اینکه در کجا باید توجه خود را متمرکز کنید، مشکل است. در حالی که هر بخش از استراتژی بازاریابی آنلاین شما برای معرفی موثر کسب‌وکار شما مهم است، برخی از موارد حتما از بقیه مهم‌تر خواهند بود.

به عنوان مثال، محتوایی که ایجاد می ‌کنید مسلما مهم‌ترین بخش تلاش‌ های بازاریابی آنلاین شما است. تولید محتوا و بازاریابی نه تنها به شما در ایجاد اعتماد کمک می‌ کند و با مخاطب هدف شما ارتباط برقرار می ‌کند، بلکه به عنوان سوخت برای دیگر تکنیک ‌های بازاریابی نیز عمل می ‌کند. پس مهم است که به آن بسیار توجه کنید.

بیایید نگاهی به سه دلیل بیندازیم که چرا تولید محتوا در استراتژی بازاریابی آنلاین شما بسیار مهم است :

نکات مهم :

1.محتوا می ‌تواند به آموزش مخاطبین شما کمک کند و اطمینان حاصل کند که آن‌ها تصمیمات خرید هوشمندانه را اتخاذ می‌ کنند.

2.تکه های قوی محتوا می‌ تواند به شما کمک کند تا به صورت آنلاین، هم در موتورهای جستجو و هم در رسانه‌های اجتماعی، بیشتر دیده شوید.

3.محتوای با کیفیت را می توان به همه وب متصل کرد، ترافیک را به وب سایت شما افزایش داد و قدرت را با موتورهای جستجو ایجاد کرد.

در ادامه این مطلب از پنتازوم هر بخش را دقیقا توضیح خواهیم داد. همراه ما باشید.

 

1. محتوا مخاطبان شما را آموزش می دهد.

آموزش اولین قدم برای جذب یک مشتری بالقوه است که تصمیم ‌گیری می‌کند که آیا محصول یا خدمات برای آن‌ها مناسب است یا خیر. قبل از اینکه آن ها بتوانند تصمیم بگیرند، باید گزینه‌ های موجود  را کاملا درک کنند. این بدین معنی است که شما باید مطالبی داشته باشید که به درستی به بازدیدکننده های خود در مورد آنچه که تخصص شماست، آموزش دهید.

محتوای آموزشی به طور معمول به شکل پست‌های بلاگ، صفحات محصول، صفحه اصلی شما و صفحات “درباره ما” به اشتراک گذاشته می شود. با این حال، همچنین ممکن است شامل دوره آموزشی، مرور و محتوای دیگری باشد که مشتریان شما را با منابع مورد نیاز برای گرفتن تصمیمات خرید آموزش می ‌دهد.

محتوای آموزشی باید بر آموزش دادن به مخاطبین هدف تان بیشتر در مورد کسب‌وکار و خدمات شما متمرکز باشد.

 

مثال هایی از این محتوا می تواند موارد زیر باشد:

_ دستور استفاده از انواع مکمل ها

_ آموزش نحوه ی کارکرد انواع چرخ خیاطی

_ آموزش ترکیب کردن انواع رنگ مو

_ مقایسه ی انواع گوشی های هوشمند

_ آموزش تهیه ی انواع کار دستی

_ آموزش استفاده از یک ساز خاص

_ راهنمایی در مورد سفر به یک شهر یا کشور

 

شما می توانید در همه ی این موارد ابتدا توضیحات مفید درباره ی موضوع ارائه کنید و در بین آموزش یا در پایان آن خدمات یا محصولات خودتان را معرفی کنید.

برای آموزش دادن به مخاطبین خود از طریق مطالبی که ایجاد می ‌کنید، باید بر روی مسائل و یا نگرانی‌ هایی که ممکن است داشته باشند تمرکز کنید. زمانی که مخاطب هدف خود را شناسایی می کنید، در نظر بگیرید که آن‌ ها ممکن است چه مشکلاتی بخواهند را حل کنند و چگونه محصولات و یا خدمات شما این مسائل را برطرف می ‌کنند. برای تولید محتوا و بازاریابی شما باید بر راه‌ حل ‌هایی تمرکز کند که ارائه می‌ دهید و اینکه چطور می ‌توانید انتخاب را برای آن ها ساده کنید. 

تولید محتوا و بازاریابی

تولید محتوا و بازاریابی

۲. محتوا سوخت بهینه سازی موتور جستجو!

موتور های جستجو برای هر زمانی که فردی یک سوال یا نگرانی دارد، منبع حرکت هستند. این بدین معنی است که بهینه‌ سازی محتوای شما برای ظاهر شدن در جستجو های مرتبط می ‌تواند به شما کمک کند مشتریان جدیدی را به وب سایت خود جذب کنید. با این حال، برای سوخت استراتژی موتور جستجوی شما (SEO)، باید محتوای قوی داشته باشید.

محتوا به شما این امکان را می ‌دهد تا صفحات وب را ایجاد کنید که سوخت سئوی موفق نامیده می‌ شود.

سئو به دور کلمه کلیدی، بک لینک ها و بازدیدکنندگان وب سایت می ‌چرخد، و محتوای شما این امکان را می‌ دهد که صفحات وبی بسازید که هر یک از این مولفه‌ها را تامین کند. بدون تولید محتوا ، شما هیچ جایی برای خواندن کلمات کلیدی خود ندارید، هیچ صفحه‌ای برای بازدید کننده‌های خود برای خواندن و هیچ اطلاعاتی برای وب سایت ‌های دیگر برای لینک دادن ندارید.

با این حال، اگر شما بخش ‌های بزرگی از محتویات را ایجاد کنید که مخاطب هدف شما برای تعامل با آن هیجان ‌زده است، متوجه خواهید شد که رسیدن به بالای لیست نتایج موتور جستجو دشوار نیست.

ایجاد محتوا و سئو همیشه باید در دست انجام شود. زمانی که اولین و مهم‌ترین خوانندگان خود را در نظر می ‌گیرید، قادر خواهید بود تا محتوایی ایجاد کنید که ارزش واضحی برای مخاطبین شما فراهم کند.

اگر مخاطب هدف به شدت با محتوایی که ایجاد می ‌کنید، درگیر شود، استراتژی سئو شما بسیار موفق‌تر خواهد بود. ( ویدئویی تهیه کنید که مخاطب آن را تماشا کند. مقاله ای بنویسید که مخاطب زیر آن سوال بپرسد. محتواهای مرجعی تولید کنید که دائم آن را به روز رسانی کنید به این ترتیب بازدید کننده ها به سایت شما بازمی گردند.)

 

۳. تولید محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی

تولید محتوا و بازاریابی به جز سایت در مکان های دیگر هم مهم هستند. شبکه های اجتماعی شما یکی از بهترین راه‌ ها برای ارتباط با مخاطب هدف شما هستند. ( مثلا اینستاگرام یکی از محبوب ترین ها در ایران است) به عنوان یک ابزار قدرتمند برای برقراری ارتباط حقیقی با مشتری ها می توانید از این شبکه ها استفاده کنید.

با فعال بودن در شبکه های اجتماعی  شما می‌ توانید بازدید کننده ‌های بیشتری را به وب سایت خود جلب کنید، که در آن می‌ توانید اطلاعات خود را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را وارد قیف فروش خود کنید.

استراتژی شبکه اجتماعی شما باید به گونه ای باشد که محتوایی جذاب برای مخاطب هدف شما فراهم ‌کند. این محتوا باید مناسب همان فضا باشد. (مثلا سایز و نوع پست اینستاگرام با محتوایی که در سایت درج می کنید، متفاوت است) در حالی که محتوا برای توسعه ارتباطات قوی بسیار مهم است، باید به یاد داشته باشید که مخاطبین شما خواستار اطلاعاتی هستند که می‌ توانند در آن شرکت کنند. (نظر بدهند، لایک کنند و..) 

اگر تنها لینک به محتوای سایت خود  را در دیگر شبکه ها به اشتراک بگذارید، نمی‌ توانید انتظار داشته باشید که میزان زیادی از تعامل را مشاهده کنید. (استفاده از خدمات یک ادمین اینستاگرام حرفه ای به شما در مدیریت بهتر کمک می کند!)

پاداش : محتوا بک لینک ها را ایجاد می کند.

لینک ‌های ورودی و یا پیوندها از یک وب سایت خارجی به محتوای شما، بخش مهمی از دریافت ترافیک جدید به سایت شما هستند. لینک به سایت شما می ‌تواند بازدید کننده یک مقاله یا وب سایت دیگر را تشویق کند تا از شما اطلاعات بیشتری بگیرد.

البته، سایت های دیگر به صورت طبیی تنها زمانی به شما لینک می دهند  که محتوای شما شامل ایده‌ها، نظرات و یا اطلاعاتی است که ارزش به اشتراک گذاری را دارد. اگر محتوای معمولی ایجاد کنید و یا به سادگی اطلاعاتی را بازپخش کنید که مخاطبین شما در جای دیگری نیز می توانند آن را پیدا کنند، شما زمان دشوار تری برای جلب توجه جدید و برقراری ارتباط آنلاین با مشتریان خواهید داشت.

 

بک لینک ها می ‌تواند به استراتژی سئو کمک کند. آن‌ها به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان می‌ دهند که شما محتویات با ارزش تولید می ‌کنید. هرچه تعداد بک لینک ها بیشتر(شاید بهتر بگوییم با کیفیت تر و از منابع معتبرتر) باشد، یک موتور جستجو ارزش بیشتری برای صفحه شما در نظر خواهد گرفت.

 

نتیجه‌گیری تولید محتوا و بازاریابی

محتوای شما اساس استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. بدون آن، شما برای جلب توجه کاربران و تبدیل آن‌ها به مشتریان با مشکل مواجه خواهید شد. زمانی که بخش‌های بزرگی از محتوا را ایجاد می‌کنید، در فعالیت‌ های بازاریابی دیجیتال دیگر موفق ‌تر خواهید بود.

بیایید به جمع بندی چهار دلیل اصلی که چرا محتوا برای استراتژی کلی تولید محتوا و بازاریابی شما اهمیت دارد، بپردازیم :

1.محتوا به مخاطبین شما آموزش می‌ دهد تا تصمیمات خرید هوشمندانه تری بگیرند.

2.شما می‌توانید با سئو محتوا را تقویت کنید که به جذب بیشتر مشتریان از طریق موتورهای جستجو کمک می کند.

3.محتوا می ‌تواند برای ارتقای استراتژی شبکه ‌های اجتماعی شما به اشتراک گذاشته شود.

4.با محتوای فوق العاده، می‌ توانید سایت‌های دیگر را تشویق کنید تا به وب سایت شما لینک بدهند.

فکر می‌کنید محتوای عالی چگونه تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما را بهتر می کند؟! در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید! برای مشاوره ی رایگان هم در کنار شما هستیم!

منبع : clickx

 

برچسب‌ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاهی فرستاده نشده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید

شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

تمامی خدمات ما با جزئیات تعهدات به شما ارائه می شود. در صورتی که خدمات مورد نیاز شما در قالب بسته های یا خدمات پیشنهادی پنتازوم نباشد، در قالب قرارداد های مشخص سطح تعهدات ما به شما مشخص می گردد.

اطلاعات بیشتر